voox Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Witajcie, problem mniej więcej jak w temacie. Po dłuższym postoju, po odpaleniu, silnik przez ok 3-4s głośno pracuje i świeci się kontrolka oleju. Olej i filtry wymieniane już 2 razy i dalej to samo. Autko z 2005 roku, oryginalny przebieg 120 tys, ojciec jest pierwszym właścicielem... silnik 1.4 twinport, olej aktualnie mobil 5W50. Poradźcie bo choroba chyba postępuje, jakieś pol roku temu kontrolka świeciła się max z 1s po odpaleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 > Po dłuższym postoju, po odpaleniu, silnik przez ok > 3-4s głośno pracuje i świeci się kontrolka oleju. Do sprawdzenia ciśnienie oleju. Możliwe że pompa oleju się kończy albo gdzieś się jakiś kanał przytkał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 > Witajcie, problem mniej więcej jak w temacie. Po dłuższym postoju, po odpaleniu, silnik przez ok > 3-4s głośno pracuje i świeci się kontrolka oleju. Olej i filtry wymieniane już 2 razy i dalej > to samo. Autko z 2005 roku, oryginalny przebieg 120 tys, ojciec jest pierwszym właścicielem... > silnik 1.4 twinport, olej aktualnie mobil 5W50. Poradźcie bo choroba chyba postępuje, jakieś > pol roku temu kontrolka świeciła się max z 1s po odpaleniu. Dawno dawno temu mialem taki przypadek u siebie i zawor zwrotny sie zacial. Olej splywal do miski i po postoju kontrolka swiecila sie dlugo, zanim nabilo cisnienie. I w tym czasie bylo slychac jak silnik glosniej pracuje. Wymienilem pompe oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blaszko Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Kolego ja też miałem taką sama sytuacje i był zatkany smok w misce olejowej a dokładne rzecz która zasysa olej z miski do silnika. Odkręć miskę wyczyść go i wszystko powinno być ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voox Napisano 28 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 > Kolego ja też miałem taką sama sytuacje i był zatkany smok w misce olejowej a dokładne rzecz która > zasysa olej z miski do silnika. Odkręć miskę wyczyść go i wszystko powinno być ok Ok, dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Chyba najrozsądniej będzie wymienić pompę oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 28 Maja 2012 Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Wymiana pompy zbytnio ci nic nie poprawi jak bedziesz miał zatkany smok w misce olejowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brass Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 Czy możesz powiedzieć jak zakończyła się naprawa tego twinporta. Mam identyczny problem z moim 14XEP. Silnik przepłukany bo zdaje się kupiłem zalanego moto-doktorem i zaczęły się takie akcje. Ten zaworek przelewowy zdaje się jest w obudowie silnika więc nowa pompa to około 1000zł. Może wystarczy sam zestaw naprawczy za 400zł (ale tu nie wymienimy tego zaworka). Proszę uzupełnić profil. [Orochimaru] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 > silnik 1.4 twinport, olej aktualnie mobil 5W50. Pozwolę sobie zauważyć, że do tego silnika GM zaleca oleje 0W30, 5W30, 0W40, 5W40. O Mobilu też ludzie różnie piszą i sporo podrób krąży... k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WitoldSopot Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 U mnie po zapaleniu silnika pali się 3 sek i gaśnie. Walczyłem i nie zwalczyłem raz planowałem pompę olejową bo miała za duży luz. Auto zrobiło 540tys i jeździ dalej. Ja się poddałem Czytałem wiele i TTTM. Po zakupie 145 tyś oryginał km było i jest Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 > U mnie po zapaleniu silnika pali się 3 sek i gaśnie. Walczyłem i nie zwalczyłem raz planowałem > pompę olejową bo miała za duży luz. Auto zrobiło 540tys i jeździ dalej. Ja się poddałem > Czytałem wiele i TTTM. Po zakupie 145 tyś oryginał km było i jest Pozdro. w cdti tak bylo niestety w benzynie nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.