Skocz do zawartości

Astra G - świeci kontrolka oleju po odpaleniu


voox

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, problem mniej więcej jak w temacie. Po dłuższym postoju, po odpaleniu, silnik przez ok 3-4s głośno pracuje i świeci się kontrolka oleju. Olej i filtry wymieniane już 2 razy i dalej to samo. Autko z 2005 roku, oryginalny przebieg 120 tys, ojciec jest pierwszym właścicielem... silnik 1.4 twinport, olej aktualnie mobil 5W50. Poradźcie bo choroba chyba postępuje, jakieś pol roku temu kontrolka świeciła się max z 1s po odpaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po dłuższym postoju, po odpaleniu, silnik przez ok

> 3-4s głośno pracuje i świeci się kontrolka oleju.

Do sprawdzenia ciśnienie oleju. Możliwe że pompa oleju się kończy albo gdzieś się jakiś kanał przytkał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie, problem mniej więcej jak w temacie. Po dłuższym postoju, po odpaleniu, silnik przez ok

> 3-4s głośno pracuje i świeci się kontrolka oleju. Olej i filtry wymieniane już 2 razy i dalej

> to samo. Autko z 2005 roku, oryginalny przebieg 120 tys, ojciec jest pierwszym właścicielem...

> silnik 1.4 twinport, olej aktualnie mobil 5W50. Poradźcie bo choroba chyba postępuje, jakieś

> pol roku temu kontrolka świeciła się max z 1s po odpaleniu.

Dawno dawno temu mialem taki przypadek u siebie i zawor zwrotny sie zacial. Olej splywal do miski i po postoju kontrolka swiecila sie dlugo, zanim nabilo cisnienie. I w tym czasie bylo slychac jak silnik glosniej pracuje.

Wymienilem pompe oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego ja też miałem taką sama sytuacje i był zatkany smok w misce olejowej a dokładne rzecz która

> zasysa olej z miski do silnika. Odkręć miskę wyczyść go i wszystko powinno być ok

Ok, dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Chyba najrozsądniej będzie wymienić pompę oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy możesz powiedzieć jak zakończyła się naprawa tego twinporta. Mam identyczny problem z moim 14XEP. Silnik przepłukany bo zdaje się kupiłem zalanego moto-doktorem i zaczęły się takie akcje. Ten zaworek przelewowy zdaje się jest w obudowie silnika więc nowa pompa to około 1000zł. Może wystarczy sam zestaw naprawczy za 400zł (ale tu nie wymienimy tego zaworka).

Proszę uzupełnić profil.

[Orochimaru]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie po zapaleniu silnika pali się 3 sek i gaśnie. Walczyłem i nie zwalczyłem raz planowałem

> pompę olejową bo miała za duży luz. Auto zrobiło 540tys i jeździ dalej. Ja się poddałem

> Czytałem wiele i TTTM. Po zakupie 145 tyś oryginał km było i jest Pozdro.

w cdti tak bylo niestety w benzynie nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.