maxdax Napisano 29 Maja 2012 Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 Kolejny wypadek z podniesioną paką. http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,wywrotka-uderzyla-w-wiadukt-ranny-kierowca,46692.html Czy samochody cieżarowe (wywrotki) nie mają jakichś zabezpieczeń? w sensie oczo...jebna kontrolka na desce + sygnał dźwiękowy że jest podniesiona paka? Rozumiem pośpiech zapomnienie... Widząc skale zniszczeń prędkość miał znaczną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 29 Maja 2012 Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 > Kolejny wypadek z podniesioną paką. > http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,wywrotka-uderzyla-w-wiadukt-ranny-kierowca,46692.html > Czy samochody cieżarowe (wywrotki) nie mają jakichś zabezpieczeń? w sensie oczo...jebna kontrolka > na desce + sygnał dźwiękowy że jest podniesiona paka? > Rozumiem pośpiech zapomnienie... Widząc skale zniszczeń prędkość miał znaczną. taki zapier**l na budowie że nie było kiedy opuścić. A tak na poważnie, to nie wiem jak to wygląda w nowych autach, ta scania ze zdjęcia na starą nie wygląda. Jeździłem kamazem wywrotką, i nie wyobrażam sobie jak wogóle tak da się jechać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 29 Maja 2012 Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 > Kolejny wypadek z podniesioną paką. > http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,wywrotka-uderzyla-w-wiadukt-ranny-kierowca,46692.html > Czy samochody cieżarowe (wywrotki) nie mają jakichś zabezpieczeń? w sensie oczo...jebna kontrolka > na desce + sygnał dźwiękowy że jest podniesiona paka? > Rozumiem pośpiech zapomnienie... Widząc skale zniszczeń prędkość miał znaczną. Takich wypadków jest mnóstwo. Jakiś czas temu pokazywali na tvn jak wywrotką zabrał kładkę dla pieszych z pieszymi. A sam widziałem na cztery-setnym kilometrze A2 w Niemczech jak jeszcze grzebali przy krzyżówce A1/A2 jak wywrotką ciągnik-naczepa przywalił w ten niebieski wiadukt i wywalił się na bok. Po co w ogóle możliwość jazdy z podniesionym kiprem? Drzwi otwarte są sygnalizowane jak nie wiem a wywrotka w pionie jest ok ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcislaw Napisano 30 Maja 2012 Udostępnij Napisano 30 Maja 2012 Miałem krótki epizod z jazdą wywrotką (ciągnik + naczepa). Sprzęt Mercedesa nowy. Działa to tak: -wciskasz sprzęgło włączasz przystawkę odbioru mocy zasilającą pompę hydrauliczną ( zapala się kontrolka na pulpicie) -podnosisz dźwigienkę, kiper idzie w górę, automatycznie wypuszczane jest powietrze z tylnych poduszek -po wysypaniu gwałtownie ruszasz i hamulcowe, żeby tylna klapa uderzyła w kiper (spada wtedy to co się przykleiło) -opuszczasz kiper WYCHODZISZ z kabiny sprawdzasz, czy zamki zapięły klapę otrzepujesz tylną belkę z pozostałości kruszywa - wyłączasz przystawkę i możesz jechać dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 30 Maja 2012 Udostępnij Napisano 30 Maja 2012 > Miałem krótki epizod z jazdą wywrotką (ciągnik + naczepa). Sprzęt Mercedesa nowy. Działa to tak: > -wciskasz sprzęgło włączasz przystawkę odbioru mocy zasilającą pompę hydrauliczną ( zapala się > kontrolka na pulpicie) > -podnosisz dźwigienkę, kiper idzie w górę, automatycznie wypuszczane jest powietrze z tylnych > poduszek > -po wysypaniu gwałtownie ruszasz i hamulcowe, żeby tylna klapa uderzyła w kiper (spada wtedy to co > się przykleiło) > -opuszczasz kiper WYCHODZISZ z kabiny sprawdzasz, czy zamki zapięły klapę otrzepujesz tylną belkę z > pozostałości kruszywa > - wyłączasz przystawkę i możesz jechać dalej. Te dwa pkty jak widać są zbędnym wysiłkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arad1994 Napisano 30 Maja 2012 Udostępnij Napisano 30 Maja 2012 > Takich wypadków jest mnóstwo. Jakiś czas temu pokazywali na tvn jak wywrotką zabrał kładkę dla > pieszych z pieszymi. A sam widziałem na cztery-setnym kilometrze A2 w Niemczech jak jeszcze > grzebali przy krzyżówce A1/A2 jak wywrotką ciągnik-naczepa przywalił w ten niebieski wiadukt i > wywalił się na bok. Po co w ogóle możliwość jazdy z podniesionym kiprem? Drzwi otwarte są > sygnalizowane jak nie wiem a wywrotka w pionie jest ok ? Przy wyładunku bardzo często jak nie zawsze trzeba podjechać do przodu, żeby wszystko wysypać Ale jakaś oczojeb** kontrolka i mocno denerwujący sygnał dźwiękowy powinien być jak kiper w górze a auto jedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 30 Maja 2012 Udostępnij Napisano 30 Maja 2012 > Miałem krótki epizod z jazdą wywrotką (ciągnik + naczepa). Sprzęt Mercedesa nowy. Działa to tak: > -wciskasz sprzęgło włączasz przystawkę odbioru mocy zasilającą pompę hydrauliczną ( zapala się > kontrolka na pulpicie) A nie w każdym sprzęcie. > -podnosisz dźwigienkę, kiper idzie w górę, automatycznie wypuszczane jest powietrze z tylnych > poduszek Chyba, że jest solówka z resorami. Aczkolwiek moja solówka z poduchami tak nie robi. > -po wysypaniu gwałtownie ruszasz i hamulcowe, żeby tylna klapa uderzyła w kiper (spada wtedy to co > się przykleiło) No nie bardzo. Tak nie wolno za bardzo robić jak się czepiasz i chcesz robić "zgodnie ze sztuką". > -opuszczasz kiper WYCHODZISZ z kabiny sprawdzasz, czy zamki zapięły klapę otrzepujesz tylną belkę z > pozostałości kruszywa To się zgadza, ale mało kto to robi bo i po co? Najczęściej belka jest tylko lekko przysypana. > - wyłączasz przystawkę i możesz jechać dalej. To się zgadza... Ale są tacy co i jadą z włączoną przystawką, a jak da się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcislaw Napisano 30 Maja 2012 Udostępnij Napisano 30 Maja 2012 Zapomniałeś jeszcze napisać o ulubionej plandece Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 30 Maja 2012 Udostępnij Napisano 30 Maja 2012 > Zapomniałeś jeszcze napisać o ulubionej plandece No samo szczęście. Ale ja generalnie kładę, sam nie lubię jak mi się po osobówce sypie z ciężarowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 31 Maja 2012 Udostępnij Napisano 31 Maja 2012 > No samo szczęście. Ale ja generalnie kładę, sam nie lubię jak mi się po osobówce sypie z > ciężarowych. ja w mercu 1874 po zapięciu przystawki nie mogę przygazować na więcej niż 1100obrotów. takie ograniczenie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 > ja w mercu 1874 po zapięciu przystawki nie mogę przygazować na więcej niż 1100obrotów. takie > ograniczenie mam. W 1317 w Mercedesie LK z '94 też tak mamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tabo Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 > -podnosisz dźwigienkę, kiper idzie w górę, automatycznie wypuszczane jest powietrze z tylnych > poduszek Teoretycznie powinieneś też opuścić poduszki na ciągniku, czy powietrze jest automatycznie wypuszczane zależy od rodzaju naczepy. Aczkolwiek są sytuacje gdzie powinieneś sypać na poduszkach pełnych np Asfalt do rozścielacza > -po wysypaniu gwałtownie ruszasz i hamulcowe, żeby tylna klapa uderzyła w kiper (spada wtedy to co > się przykleiło) Wszystko zależy od warunków panujących na wysypie (czy powierzchnia na której sypiesz jest równa czy to nie jest zima i jeżeli materiał przyklei się na jednej stronie a ty szarpniesz to możesz leżeć, i wiele innych czynników ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.