Skocz do zawartości

astra f 95 - pytanie dotyczące hamulców


astrafan12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zbieram sie do wymiany miedzianych przewodów hamulcowych astra f 1995 belka tylnia z tarczobębnami , w zwiazku z tym mam pare pytań:

1) ile potrzeba płynu DOT4, chciałbym go wymienić

2) czy wymianiając przewody z tyłu odpowietrzam tylko tył czy i przód też będę musiał

3) czy ktoś może wymianiał ostatnio miedziane przewody i zna długości - dla auta z korektorem montowanym na belce tylniej

4) czy są jakieś rzeczy na które warto zwrócić uwagę podczas wymiany.

5) czy można kupić "luzem" odpowietrzniki? Nie wiem czy powinno się wymieniać od razu? jeżeli tak to może ktoś mogłby podać przykład jak on wygląda,

6) jakiej średnicy jest przewód miedziany? - fajnie gdyby ktoś wrzucił fotke całego układu z programu serwisowego. nie mam tego programu

Dodam że nie ma problemu z pracą przy samochodzie, ale przyznam że nigdy nie zabierałem się za wymiane przewodów hamulcowych oprócz wymiany klocków i tarcz. Stąd też pytanie być może banalne ale licze na wyrozumiałość i rozsądne odpowiedzi.

Owszem przeglądałem forum pare razy i nie znalazłem odpowiedzi na moje wszystkie pytania.

pozdrawiam i dziekuje

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> zbieram sie do wymiany miedzianych przewodów hamulcowych astra f 1995 belka tylnia z tarczobębnami

co to jest "tarczobęben"?

> , w zwiazku z tym mam pare pytań:

> 1) ile potrzeba płynu DOT4, chciałbym go wymienić

w cały układ wchodzi niecały 1L jednak jeśli chcesz go "przepłukać to pewnie te 2-3 L będziesz potrzebował

> 2) czy wymianiając przewody z tyłu odpowietrzam tylko tył czy i przód też będę musiał

jeśli będziesz pilnował aby w zborniczku podczas tych prac był cały czas płyn to tylko tył - ALE napewno nie będziesz chciał, żeby stale ci kapał jak będziesz układał nowe - więc przygotuj się na 4 koła

> 3) czy ktoś może wymianiał ostatnio miedziane przewody i zna długości - dla auta z korektorem

> montowanym na belce tylniej

długości nie znam, ja jak zawsze wymieniam to najpierw biorę miarkę zwijaną stalową i jadę tą miarką po przewodzie mierząc go co do cm

> 4) czy są jakieś rzeczy na które warto zwrócić uwagę podczas wymiany.

czystość, tzn. żeby na gwinty czy do przewodów nie dostał się np. piach z ziemi (dobrze jest jak 2 osoba trzyma drugi konieć w ręce jak ty go układasz żeby się nie upaprał

> 5) czy można kupić "luzem" odpowietrzniki? Nie wiem czy powinno się wymieniać od razu? jeżeli tak

> to może ktoś mogłby podać przykład jak on wygląda,

można- w każdym motoryzacyjnym koszt ok. 1zł/1 szt. (możesz sobie spojrzeć na niego na przednim zacisku - tylko jak będziesz kupował to powiedz, że do Astry bo np. z malucha (126p) jest inny gwint

> 6) jakiej średnicy jest przewód miedziany?

chyba coś ok 6mm ale jak pójdziesz do motoryzacyjnego to oni mają rożne długości w woreczkach foliowych zwinięte w koło - nawet 3-metrowe są tak pozwijane, trzeba je delikatnie rozwijać prostując odrazu

> - fajnie gdyby ktoś wrzucił fotke całego układu z programu serwisowego. nie mam tego programu

nie mam

> Dodam że nie ma problemu z pracą przy samochodzie, ale przyznam że nigdy nie zabierałem się za

> wymiane przewodów hamulcowych oprócz wymiany klocków i tarcz.

Moim zdaniem to gorzej jest zdjąć tercze np. po 15 latach niż wymienić przewód

> Stąd też pytanie być może banalne ale licze na wyrozumiałość i rozsądne odpowiedzi.

oczywiście bokser.gif

> Owszem przeglądałem forum pare razy i nie znalazłem odpowiedzi na moje wszystkie pytania.

standard zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli to jest to: tarczobęben to tak jak piszą -

To nie jest tarczobęben tylko osłona tarcz hamulcowych do układu z tarczobębnami.

Tarczobęben to połączenie dwóch typów układu hamulcowego czyli jak sama nazwa wskazuje bębnów i tarcz.

Tak wygląda:

286040941-images.jpg

Hamulec zasadniczy to hamulec tarczowy natomiast postojowy to bębnowy. Ot i wszystko.

post-102436-14352516623854_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> zbieram sie do wymiany miedzianych przewodów hamulcowych astra f 1995 belka tylnia z tarczobębnami

> , w zwiazku z tym mam pare pytań:

> 1) ile potrzeba płynu DOT4, chciałbym go wymienić

> 2) czy wymianiając przewody z tyłu odpowietrzam tylko tył czy i przód też będę musiał

icon_eek.gif Ty weź oddaj auto do warsztatu (ASO lub pan Józek) bez różnicy bo zabijesz siebie lub innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no co? godzinę temu czytałem o ukł. ham. Corsy B i tam tak pisali

Była Corsa w wersji "autobus"? wink.gif W suchy układ wchodzi trochę więcej niż 300 ml. 0,5 litra wystarczy na napełnienie świeżym i "przepłukanie".

> A te 2-3 litry (bardziej 2 to żeby nowym płynem wypchnąć stary, chyba, że masz jakiś inny lepszy sposób.

Litr płynu na przepchnięcie starego? Pompujesz/zasysasz, w zależności od metody, aż pojawi się świeży płyn. 50 - 100 ml to max "nadmiaru"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w jakim celu?

W dwóch:

- konstrukcja belki z VA i AF jest pozornie podobna to belka z VA jest znacznie solidniejsza i sztywniejsza.

- w celu posiadania hamulcy tarczowych na tylniej osi, a że trafiła się belka w dobrej cenie i w bardzo dobrym stanie to grzechem by było jej nie zainstalowanie w mojej AF.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z serii głupie pytanie: jak rozpoznasz, że to już ten świeży a nie jeszcze np. mieszanina obudwu?

vendorr dobrze prawi: po kolorze. Stary płyn jest wyraźnie ciemniejszy. To nie woda, nie miesza się tak łatwo. W przeźroczystym wężyku widać wyraźnie gdzie kończy się stary płyn, "mieszaniny" jest max 1cm. Wymień chociaż raz, nie będziesz zadawał takich pytań wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> vendorr dobrze prawi: po kolorze. Stary płyn jest wyraźnie ciemniejszy. To nie woda, nie miesza

> się tak łatwo. W przeźroczystym wężyku widać wyraźnie gdzie kończy się stary płyn,

> "mieszaniny" jest max 1cm. Wymień chociaż raz, nie będziesz zadawał takich pytań

no dobra - taki sposób to ja znam, myślałem że znacie jakiś bardziej profesjonalny.

Wymieniałem płyn nie raz

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie obraź się, ale po co Ci to przy mocy 60KM?

Szybko jechać nie muszę, ważne że hamuje jak szalony :D

Możemy zrobić zakłady:

100 kilo do bagażnika, prędkość 100 km/h i hamujemy i porównamy odległości.

Sorka nie obraź się, ale czytając twoje posty odnoszę wrażenie, że żyjesz w epoce fiata 126p gdzie pęknięty pasek klinowy reperowało się pończochą lubej.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorka nie obraź się, ale czytając twoje posty odnoszę wrażenie, że żyjesz w epoce fiata 126p gdzie

> pęknięty pasek klinowy reperowało się pończochą lubej.

nie obrażam się 20.GIF

Poprostu nie wiem czy zawsze jest sens poprawiać fabrykę - bardzo dużo o tym an kąciku uno dyskutowałem - ludzie zakładali belki tylne od uno Turbo żeby mieć tarcze a ja postanowiłem kupił wszystko nowe (tylko pompa hamulcowa została ze starego układu) dobrej firmy (w moim przypadku ATE) i naprawdę wielu co mówiło, że Uno nie hamuje to byli ździwieni.

Popieram Cię jeśli chodzi o przykład z załadowaniem (prawdziwy- życiowy), ale czasem naprawdę założyć elementy fabryczne ale dobrej firmy.

A powiedz jeszcze czy na przodzie masz tarcze pełne czy wentylowane?

Mój kolega ma astrkę 3d i na litych tarczach ma gorsze hamulce niż ja moim kombiakiem na wentylowanych (chyba mają też większą średnicę).

Bo jak masz z przodu lite to napewno większą (bardziej odczuwalną) różnicę byś zauważył po zmianie na wentylki z=niż zakładając z tyłu tarcze.

We Fiatach Marea też niektórzy zakładają do tyłu tarcze zamiast bębnów a potem się dziwią, że codziennie jeżdżą a na tarczach rdza się pojawia - nie zawsze wystarczy zmienić tylko końcowy element - układu hamulcowe niekiedy całe się różnią a nie tylko ostatnim elementem.

Ale się wypisałem - sorry, że tyle musisz czytać ode mnie zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie obrażam się

wink.gifok.gif

> Poprostu nie wiem czy zawsze jest sens poprawiać fabrykę -

W astrach niestety "cywilne" hamulce są dosyć skąpe.

> A powiedz jeszcze czy na przodzie masz tarcze pełne czy wentylowane?

Na przodzie miałem tarczę litą 236mm, ale zmieniłem na wentylowane też 236mm i hamowanie znacznie się poprawiło.

Oczywiście części eksploatacyjne wstawiam dobrej marki - na bezpieczeństwie się nie oszczędza.

Na kąciku swego czasu było bardzo dużo o systemach, częściach hamulcowych.

Kiedyś planowałem swapa w moim wozie i chciałem wstawić tarcze 256 mm na przód.

> wentylowanych (chyba mają też większą średnicę).

Niekoniecznie, standardowa i najczęściej spotykana średnica 236mm

> Ale się wypisałem - sorry, że tyle musisz czytać ode mnie

Spoko po to forum, aby wymienić opinie, nauczyć się lub nauczyć kogoś.

Co do hamulców, zmiana siły hamowania na tyle powinna iść w parze z:

- zmianą siły hamowania na przodzie

lub

- zastosować odpowiedni korekto hamulcowy na tył

bez tych zmian przy ostrym hamowaniu (na pewno w zimę) tył może wyprzedzić przód.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zależy od wersji, silnika etc...

no dokładnie o to chodzi.

> moje hamulce mimo że "cywilne" hamują rewelacyjnie

> przód 256mm tw

Ale twoje auto nie jest cywilne, cywilne to jest moje x14nz i przykładowo Tosha c16nz.

> tył 260mm t/b

260mm icon_eek.gificon_eek.gif toż to szatan nie tarcza hamulcowa - szczególnie, że to tył.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...twoje auto nie jest cywilne, cywilne to jest moje x14nz i przykladowo Tosha c16nz

a moje to niby jakie jak nie cywilne...:-)

fakt jednak pozostaje faktem w slabszych wersjach montowali slabsze hamulce

> 260mm toz to szatan nie tarcza

TTTM;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam również pytanie w tym temacie czy jest zależność tarcza wentylowana a zacisk i jarzmo a tarcza pełna zacisk i jarzmo czy można to dowolnie mieszać np czy w c14nz można założyć same tarcze wentylowane a reszta stara czy raczej nie da się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam mam również pytanie w tym temacie czy jest zależność tarcza wentylowana a zacisk i jarzmo a

> tarcza pełna zacisk i jarzmo czy można to dowolnie mieszać np czy w c14nz można założyć same

> tarcze wentylowane a reszta stara czy raczej nie da się

Nie wydaje mi sie zeby to bylo takie proste tarcza wentylowana jest grubsza wiec zacisk i jarzmo od tarczy pelnej nie beda pasowaly na 99 %

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a moje to niby jakie jak nie cywilne...:-)

> fakt jednak pozostaje faktem w slabszych wersjach montowali slabsze hamulce

> TTTM;-)

Brat do swojej eFki X16SZR wsadził hamulce od GSki, przód oraz tył, takie powinni wsadzać w każdej eFce, bo seria jest bardzo słaba. Po zamianie hamulców całkiem inaczej zachowuje się pedał, czuć od razu że "bierze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po zamianie hamulców całkiem inaczej zachowuje się pedał,

> czuć od razu że "bierze".

Takie uczucie miałem jak zamontowałem belkę z tarczobębnami, lekkie naciśnięcie pedała i czuć jak auto chce stanąć, a nie jak wcześniej - wpierw płyniemy a później się zatrzymamy.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.