Skocz do zawartości

wyciek oleju... pomocy ! miejsce zokalizowane ale ???


biker2001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam właściceli Cromki 2,

mam pewien problem (i przypuszczam ze moze juz ktos mial takie zjawisko wiec pytam). zaczelo sie nie banalnie bo od wyczuwalnych spalin w kabinie (zjechalem z trasy do miasta i stojac w korkach spaliny zaczely byc zasysane przez dmuchwe do srodka, zatrzymalem sie otworzylem maske a tam dymek spod oslony silnika, oslona zdjeta nie zauwazylem nic co dymi). wizyta w ASO wskazala ze przewod odmy jest pekniety (nr z epera 55186213) i aby nie bylo nie jechalem szybko masx 130. pech/szczescie chcialo ze 2 dni pozniej bylem na przegladzie okresowym i tam wyszlo ze jest jakis wyciek okleju na dole (lacznik elastyczny rury wydechowej czesciowo zaolejony, mysle sobie zle... wchodze pod niego i oto co widze:

(patrz fotki)...

http://s3875.chomikuj.pl/ChomikImage.asp...9396&loc=PL

http://s3875.chomikuj.pl/ChomikImage.asp...8916&loc=PL

http://s3875.chomikuj.pl/ChomikImage.asp...6291&loc=PL

http://s3875.chomikuj.pl/ChomikImage.asp...0852&loc=PL

olej wycieka z jakiegos krocca ktory jest wychodzi z obudowy filtra .. co to jest??? o co chodzi??? kto powie jak pozbyc sie wycieku? uszczelka pod pokrywa filtra sucha....

wymiana oleju 3,5 tys temu ilosc jaka ubyla to polowa miarki bez przeciagania sinika po wysokich obrotach 2,5 to max...

pomocy moze ktos wie co jest grane??? grinser006.gif zamiast oleju 8 l na rok wole wydac na naprawe smile.gif i nie zanieczyszczac naszych drog i parkingow smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z tego co widać na zdjęciach ( coś moja przeglądarka nie chciała tego obsłużyć ) to wyciek jest z rurki do zlewania oleju z filtra. Do tej rurki podłącza się wężyk aby podczas wykręcania filtra ( ten czarny korek ) resztka oleju mogła z filtra swobodnie spłynąć nie zalewając dolnej części silnika i osłony silnika.

Świadczy to o tym, że:

- Albo podczas wymiany oleju nie zostały założone uszczelki - sa to dwa oringi które zakłada się na obudowę plastykową filtra

- Albo podczas skręcania filtra zostały źle ściśnięte... ktoś nie posmarował je olejem i może uszkodził...

Tak czy owak nowy filtr za 36 zł i wymiana - sprawdzenie

Jazda może skończyć się zapaleniem auta..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam właściceli Cromki 2,

> mam pewien problem ...

Witam.

Tak jak napisał kolega Lisek, coś jest nie tak ze szczelnością filtra i trzeba to sprawdzić. Po zdemontowaniu filtra sprawdź, czy w środku nie znajduje się jakieś ciało obce lub stare uszczelki. Oględziny wyjętego wkładu i uszczelek mogą już rozwiązać zagadkę. Może wystarczy tylko mocniej dokręcić pokrywę? Jak najszybciej musisz to zrobić, ponieważ grozi to pożarem - w przypadku ewentualnego wypalania DPF w mieście, pożar jest w zasadzie pewny.

EDIT:

Właśnie doczytałem o pękniętym przewodzie odmy - to jak najbardziej może być przyczyną, natomiast kapanie z rurki filtra objawem. Może być tak, że kapie na filtr i ścieka rurką. Musisz sprawdzić, czy filtr oleju jest zaolejony z zewnątrz, czy nie. Wtedy będziesz wiedział skąd kapie. Wężyk odmy, jeśli rzeczywiście jest pęknięty należy bezwarunkowo wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Tak jak napisał kolega Lisek, coś jest nie tak ze szczelnością filtra i trzeba to sprawdzić. Po

> zdemontowaniu filtra sprawdź, czy w środku nie znajduje się jakieś ciało obce lub stare

> uszczelki. Oględziny wyjętego wkładu i uszczelek mogą już rozwiązać zagadkę. Może wystarczy

> tylko mocniej dokręcić pokrywę? Jak najszybciej musisz to zrobić, ponieważ grozi to pożarem -

> w przypadku ewentualnego wypalania DPF w mieście, pożar jest w zasadzie pewny.

> EDIT:

> Właśnie doczytałem o pękniętym przewodzie odmy - to jak najbardziej może być przyczyną, natomiast

> kapanie z rurki filtra objawem. Może być tak, że kapie na filtr i ścieka rurką. Musisz

> sprawdzić, czy filtr oleju jest zaolejony z zewnątrz, czy nie. Wtedy będziesz wiedział skąd

> kapie. Wężyk odmy, jeśli rzeczywiście jest pęknięty należy bezwarunkowo wymienić.

dzięki za info najwyraźniej będę musiał wymienić filtr oleju, co do samej obudowy filtra i tej odmy to chyba bym za bardzo nie obstawiał bo obudowa filtra po całym obwodzie OK bez żadnych śladów oleju poza tym króćcem... frown.gif co radzicie nowy olej czy zlanie "tej resztki" i przepuszczenie jej przez jakiś filtr oraz ponowne zalanie?

dzięki za pomoc !

ps.

a ja już z tym wyciekiem 2 tyg tak jeżdżę ... dobrze że nic się nie stało poważnego ... ufff....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Tak jak napisał kolega Lisek, coś jest nie tak ze szczelnością filtra i trzeba to sprawdzić. Po

> zdemontowaniu filtra sprawdź, czy w środku nie znajduje się jakieś ciało obce lub stare

> uszczelki. Oględziny wyjętego wkładu i uszczelek mogą już rozwiązać zagadkę. Może wystarczy

> tylko mocniej dokręcić pokrywę? Jak najszybciej musisz to zrobić, ponieważ grozi to pożarem -

> w przypadku ewentualnego wypalania DPF w mieście, pożar jest w zasadzie pewny.

> EDIT:

> Właśnie doczytałem o pękniętym przewodzie odmy - to jak najbardziej może być przyczyną, natomiast

> kapanie z rurki filtra objawem. Może być tak, że kapie na filtr i ścieka rurką. Musisz

> sprawdzić, czy filtr oleju jest zaolejony z zewnątrz, czy nie. Wtedy będziesz wiedział skąd

> kapie. Wężyk odmy, jeśli rzeczywiście jest pęknięty należy bezwarunkowo wymienić.

dzieki za info, jeszcze kilka pytań: (bo teraz jak zakupie filtr to albo zrobię to sam albo majstrowi wyjaśnię jak to złożyć),

1. czy możecie powiedzieć w jaki sposób uszczelki powinny być założone (jakaś kolejność czy kierunek wydawało mi się że jak kupiłem to był jeden oring i jakieś papierowe uszczelki (ale może się mylę))? jakaś konkretna kolejność, kierunek itp?

2. jak ten olej należy spuszczać czy jak poluzuje się obudowę filtra to on powinien zacząć ściekać przez ten króciec?

3. jak wyczyścić rurę wydechową? bo ten olej kapał na nią więc trochę się wypalił a trochę migrował (wczoraj zrobiłem 150 km więc na pewno się miał czas wypalić..) ale jest syf czy można jakość zdjąć ten łącznik elastyczny rury i wymyć ją "jakimiś środkami? jak tak to jakimi? a może dać sobie luzu ???

nie wiem jak to się dzieje słuchajcie ale ja mam wersję bez DPF'a - może im zabrakło na magazynie ?:) moja kromka jest z początku roku 2006 więc jest to prawie na krawędzi FL.

z góry dziękuję za pomoc.!!! 20.GIF dla ekspertów ! smile.gif

co do obrazkow jak sie nie otworza po kliknieciu to dajcie enter na pasku adresu u mnie dzis to pomoglo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> majstrowi wyjaśnię jak to złożyć),

Boje się że to majster nie mogąc odkręcić filtra narobił bałaganu... sick.gif może coś połamał.... EEeee nie będę krakał.

> 1. czy możecie powiedzieć w jaki sposób uszczelki powinny być założone (jakaś kolejność czy

> kierunek wydawało mi się że jak kupiłem to był jeden oring i jakieś papierowe uszczelki (ale

> może się mylę))? jakaś konkretna kolejność, kierunek itp?

Tam nie ma kierunku - po odkręceniu tego filtra - czarny plastykowy "kubek" na jego obwodzie sa dwa rowki i w nie muszą wejść dwie okrągłe uszczelki- oringi .... jedna bliżej druga dalej w odstępie kilku cm.. ważne aby lekko je zwilżyć olejem przed założeniem. z Filtrem zawsze sa dwie...

> 2. jak ten olej należy spuszczać czy jak poluzuje się obudowę filtra to on powinien zacząć ściekać

> przez ten króciec?

Dokładnie tak... lekko odkręcić i zlatuje - ważne aby założyć tam kawałek wężyka bo inaczej zaleje wszystko. I tak najważniejsza jest śruba na dole miski olejowej - to nią sie spuszcza olej... Olej z obudowy filtra zleci ale tylko tyle ile jest w tej obudowie - jakieś 0,25 litra... może mniej

> 3. jak wyczyścić rurę wydechową? bo ten olej kapał na nią więc trochę się wypalił a trochę migrował

> (wczoraj zrobiłem 150 km więc na pewno się miał czas wypalić..) ale jest syf czy można jakość

> zdjąć ten łącznik elastyczny rury i wymyć ją "jakimiś środkami? jak tak to jakimi? a może dać

> sobie luzu ???

To co tam skapało to i tak się wypaliło... ewentualnie można to wszystko zapsikać środkami do mycia silników - są takie ... i po jakimś czasie spłukać wodą

> nie wiem jak to się dzieje słuchajcie ale ja mam wersję bez DPF'a - może im zabrakło na magazynie

> ?:) moja kromka jest z początku roku 2006 więc jest to prawie na krawędzi FL.

Ja też nie mam ... były takie wink.gif szczególnie na rynek Polski wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu wymieniać oleju, jeśli był niedawno wymieniany, wymień sam filtr na letnim silniku i uzupełnij poziom oleju.

Napisze jeszcze, że optymalnie wymieniać olej od 10 (100% miasto) do 20 (100% trasy) tysięcy, w zależności od warunków jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Problem dotyczy wymiany oleju więc się podepnę.

Silnik JTDM 120KM 8V, DPF.

Wymiana oleju po nagrzaniu silnika: wjazd na kanał, spuszczenie oleju przez korek, wężyk na obudowę filtra, odkręcenie filtra oleju, wyciągnięcie bagnetu w celu odpowietrzenia.

Olej ładnie zleciał do końca.

Po zalaniu 4l świeżego oleju okazuje się, że jest go za dużo - 2mm ponad max.

A wg danych technicznych powinno wejść 4,5l.

Przy poprzedniej wymianie też dostałem od mechanika 1l z powrotem

Why? Czy 0,7l starego zostało w silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak to norma... olej zostaje w głowicy miedzy zaworami jak i w misce olejowej....

Co radzicie? Odessać trochę przez bagnet czy zostawić jak jest (2-3mm ponad max)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co radzicie? Odessać trochę przez bagnet czy zostawić jak jest (2-3mm ponad max)?

Zostawić.... jeśli jeszcze nie rozgrzałeś silnika to jak to zrobisz filtr olejowy trochę nasiąknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Witam,

musze poweidziec ze bez kanalu i fachowca sie nie obylo, wczesniejszy "fachura" tak dowalil filrt ze nie moglem go ruszyc frown.gif podobno aby sie do niego dobrac i go odkreciec we 2 to robili i az musieli odkreciec lape silnika .... no wazne ze po temacie smile.gif, nie cieknie itp.. dzieki za podpowiedzi !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.