balu Napisano 9 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 Tak z ciekawości się zapytam bo wczoraj przy pifffku wyczyściłem motorek i zabrałem się za smarowanie łańcucha Czy wy czyścicie wszystko ze starego smaru tj. odkręcacie osłony zebatek przód i tył zbieracie stary smar z wszędobylskim brudem - później zgodnie z instrukcją myjecie i dopiero po wyschnięciu nowy smarek i skręcacie do kupy. Czy tylko ja się bawię za każdym smarowaniem w takie zabawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 9 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 olewamy temat smarowania, lancuch sie wyciaga jak gumka z majtek, jak dojdzie do konca skali wycinamy 2 ogniwa i zabawa od poczatku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 9 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 > Czy tylko ja się bawię za każdym smarowaniem w takie zabawy? Dla mnie to nie zabawa. Widocznie mało jeździsz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 9 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 Jak nabija sie syfu siadam z pędzelkiem i naftą, klade pod spod naczynie i jade. Zuzywam mało nafty a domywam pieknie. potem daje temu troche czasu i smaruje. Plus jest taki ze łancuch czyściutki Minus jest taki ze wymywasz totalnie smar, i zazwyczaj trzeba po krotkiej jezdzie zrobic "dosmarowanie" teraz w crossie olewam to zupelnie, i dokładam tylko nowy smar (tam napęd i tak wytrzumuje "chwile") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mugen Napisano 9 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 > Czy wy czyścicie wszystko ze starego smaru tj. odkręcacie osłony zebatek przód i tył zbieracie > stary smar z wszędobylskim brudem - później zgodnie z instrukcją myjecie i dopiero po > wyschnięciu nowy smarek i skręcacie do kupy. Ja smaruje olejem 80W-90 tak jak zaleca Honda i nie mam żadnego syfu na łańcuchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 9 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 Dokładnie myje nafta tylko po sezonie. Inaczej wycieram na sucho, przedmuchuje sprężarka. Smaruje na ciepły łańcuch jak zaleca vavoline. Tu masz o myciu klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 9 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 Ja też smaruję olejem przekładniowym i fakt łańcuch jest czystszy niż w przypadku używania smarów w spreju, ale zauważyłem, że i tak nieco się brudzi i chyba czyszczenie jednak go niebawem czeka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty1990 Napisano 9 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 > Dokładnie myje nafta tylko po sezonie. Inaczej wycieram na sucho, przedmuchuje sprężarka. Smaruje na ciepły łańcuch jak zaleca vavoline. Tu masz o myciu klik Różne są szkoły, ale przedmuchanie sprężarką to chyba zły pomysł, bo "wbijasz" brud głębiej. > Ja też smaruję olejem przekładniowym i fakt łańcuch jest czystszy niż w przypadku używania smarów w > spreju, ale zauważyłem, że i tak nieco się brudzi i chyba czyszczenie jednak go niebawem czeka Łańcuch nie ma być czysty. Ogniwa nie mają prawa się świecić Jak ogniwa są czarne to łańcuch jest nasmarowany:) Ja próbowałem kiedyś oleju. Może łańcuch jest dobrze nasmarowany, wytrzymuje to tyle co smar w sprayu i jest tańsze, ale felga strasznie się brudziła. Co do czyszczenia, to ja rzadko czyściłem łańcuch z tego brudu. On sam się czyści w miejscach styku. To tylko sprawa estetyki. Jak robiłem porządne mycie motocykla, to czyściłem naftą, ale zazwyczaj (po każdym tankowaniu) Psikałem łańcuch odpowiednim sprayem. Dobrym sposobem też jest wyczyszczenie boków łańcucha szmatką zaraz po popsikaniu kiedy jeszcze smar nie jest gęsty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 9 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 > Łańcuch nie ma być czysty. Ogniwa nie mają prawa się świecić Jak ogniwa są czarne to łańcuch jest > nasmarowany:) Ja próbowałem kiedyś oleju. Może łańcuch jest dobrze nasmarowany, wytrzymuje to > tyle co smar w sprayu i jest tańsze, ale felga strasznie się brudziła. Fakt, trochę brudzi, mało tego zdarza się, że zostawia na postoju kropki oleju, bo tuż po smarowaniu czasem coś kapnie. Ale u mnie łańcuch akurat się świeci, bo jednak olej jest jasny i przejrzysty, więc tak czy siak będzie się świecił > Co do czyszczenia, to ja rzadko czyściłem łańcuch z tego brudu. On sam się czyści w miejscach > styku. To tylko sprawa estetyki. Jak robiłem porządne mycie motocykla, to czyściłem naftą, ale > zazwyczaj (po każdym tankowaniu) Psikałem łańcuch odpowiednim sprayem. > Dobrym sposobem też jest wyczyszczenie boków łańcucha szmatką zaraz po popsikaniu kiedy jeszcze > smar nie jest gęsty. Jeśli chodzi o estetykę, to mi akurat brud na łańcuchu nie przeszkadza, bardziej się zastanawiałem, czy to nie pogarsza smarowania i nie zwiększa zużycia łańcucha. W każdym razie zauważyłem, że z każdym kolejnym smarowaniem szczoteczka, którą nakładam olej na ogniwa, jest coraz brudniejsza, już po nałożeniu oleju na kilka ogniw robi się czarna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 9 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 > czy to nie pogarsza smarowania i nie zwiększa zużycia łańcucha. Raczej nie, przynajmniej nie takiego z uszczelnieniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZeXeL Napisano 9 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 łańcuch w moto czyszcze/smaruje co 500km, stawiam moto na stajaku i jadę najpierw zmywaczem a później psiakm smarem "S coś tam" na wewnętrzną stronę łańcucha tak z umiarem i cisnę dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 10 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2012 > Ja smaruje olejem 80W-90 tak jak zaleca Honda i nie mam żadnego syfu na łańcuchu. ja tez smaruje hipolem, serwisówka suzuki - mowiła stosowac ciezkie oleje maszynowe po jezdzie, czyszcze, i smaruje pedzlem/ szczotka do zebow . pod łancuch klade folie lub karton , resztki kapia i pozniej jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 10 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2012 > ja tez smaruje hipolem, serwisówka suzuki - mowiła stosowac ciezkie oleje maszynowe > po jezdzie, czyszcze, i smaruje pedzlem/ szczotka do zebow . > pod łancuch klade folie lub karton , resztki kapia i pozniej jest ok. ja też hipolem tyle, że hipol jest podawany automatycznie kropla co ustalony czas i nic nie czyszczę w między czasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.