Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Autokącik

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pytanko o ładowanko

Featured Replies

Napisano

Witam,

Padł Aku szwagra chcemy go nałądować ale nie wiadomo jakim pradem go potraktowac. Oto kilka danych tecnicznuch zarowno akumulatora jak i prostownika:

Aku: 12v, 55Ah, 420A.

Prostownik: Romstan BP 12/15, z regulacja pradu 3A-15A (BS 12V 15A)

Powiedzcie prosze na jakie wartosci ustawic prostownik by dobrze naladowac aku. Ja jestem w tym temacie zielony bo moj Matizek odpala (odpukac) od pierwszego razu. zlosnik.gif

Pozdr.

Napisano

> Witam,

> Padł Aku szwagra chcemy go nałądować ale nie wiadomo jakim pradem go

> potraktowac. Oto kilka danych tecnicznuch zarowno akumulatora

> jak i prostownika:

> Aku: 12v, 55Ah, 420A.

> Prostownik: Romstan BP 12/15, z regulacja pradu 3A-15A (BS 12V 15A)

> Powiedzcie prosze na jakie wartosci ustawic prostownik by dobrze

> naladowac aku. Ja jestem w tym temacie zielony bo moj Matizek

> odpala (odpukac) od pierwszego razu.

> Pozdr.

Na początek można mu dać z 10A, a po jakiś dwóch/trzech godzinach zmniejszyć do 3/4A i tak ładować przez następne 3/5 godzin...

Napisano

jak gdzieś kiedyś wyczytałem że maksymalnie powinno się ładować prądem 1/10 pojemności akumulatora nie dłużej niż 10h

Napisano

> jak gdzieś kiedyś wyczytałem że maksymalnie powinno się ładować

> prądem 1/10 pojemności akumulatora nie dłużej niż 10h

Ale później można spokojnie małym prądem potrzymać kilka-kilkanaście godzin. Zawsze lepiej jest małym prądem długo niż dużym krótko.

Napisano