Skocz do zawartości

Jazda ecoboostem


Jarek_JD

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem ilu jest tutaj użytkowników ecoboostów, ale pytanie w zasadzie ogólne. Podczas jazdy, przy obrotach poniżej 2000rpm, na wyświetlaczu pojawia mi się strzałka sugestii zmiany biegu na wyższy. Jeżeli tak zmienię, obroty spadaja poniżej 1500rpm. Czy taka jazda silnikiem benzynowym w niskim zakresie obrotów nie jest szkodliwa dla silnika?

Nie ukrywam, że praktycznie nigdy nie jeździłem silnikiem benzynowym poniżej 2000rpm, pomijam samo ruszanie. W przypadku Galaxy również zmianiam biegi w okolicach 2500rpm lub wyżej, bo takie mam przyzwyczajenie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak masz wene jechac max oszczędnie to jedź jak komp ci każe. on tylko sugeruje jak jechac zeby

> palic jak najmniej.

Rozumiem. Pytam się bardziej o wplyw takiej jazdy na silnik. Kiedyś się "mówiło", że jazda na wonych obrotach jest szkodliwa dla silników benzynowych, bo zbierają się nagar, spalanie jest mało efektywne i takie tam inne. Ten silnik ma turbinę i faktem jest, przy 1500rpm dużo lepiej wkręca się na obroty i da się tak jeździć. Pytanie czy to faktycznie nie jest w jakiś sposób dla silnika szkodliwe? Ja silnik lubię wkręcać w obroty i podejrzewam, że stylu jazdy "benzyniakiem"raczej nie zmienię, bo jest to pewnego rodzaju przyjemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dotarciu nie jeździj na tak niskich obrotach, ale tez nie kręc za wysoko.

Po takich bezpiecznych 5kkm rob co chcesz zlosnik.gif Silnik na pewno jest przystosowany do tego żeby nim operować w tym zakresie obrotów.

Mam fiestę 1.4tdci tez z tymi strzałeczkami podpowiadającymi i także wszystko jest tak wysterowane że spokojnie mozna jechac wg ich wskazań. Wtedy mało palisz. Ja tam jednak wolę spalić swoje, ale sie nie nudzic za kółkiem zlosnik.gif

Pamiętaj o studzeniu turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamiętaj o studzeniu turbiny

ok.gif

Ciekawostka jeszcze z czasów, kiedy chcaiłem popełnić głupstwo i prawie zamówiłem alhambrę z 1,4 t.benzin zlosnik.gif

Sprzedawca w salonie mówił coś o chłodzeniu turbiny już po wyłączeniu silnika. Podobnież turbina jest chłodzona cieczą (płynem chłodniczym) i nawet po zgaszeniu silnika jest ona dalej chłodzona (oczywiście jeeli to prawda, bo sprzedawcy potrafią lać miód na uszy zlosnik.gif) W ecoboost-ie wiadomo coś na temat dodatkowego chłodzenia turbiny? Czy raczej standardowy układ, czyli tylko smarowanie olejem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na dotarciu nie jeździj na tak niskich obrotach, ale tez nie kręc za wysoko.

> Po takich bezpiecznych 5kkm rob co chcesz

Bujda zlosnik.gif

Ostatnio foke nową 1.6 goniłem od 18 km na liczniku do 1700 km do 6 k rpm i jeździłem też 1.5 - 1.6 k rpm, nic mu nie jest, wręcz odmuliłem trochę fabryczą zamułę grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bujda

> Ostatnio foke nową 1.6 goniłem od 18 km na liczniku do 1700 km do 6 k rpm i jeździłem też 1.5 - 1.6

> k rpm, nic mu nie jest, wręcz odmuliłem trochę fabryczą zamułę

Zastęczokiem to ja też potrafię z czerwonego pola nie schodzić zlosnik.gif

W Fordach strasznie czuć różnicę jak jest niedotarty silnik. Fiestą się kompletnie nie dało jeździć przez pierwsze 5-7kkm, a potem jakos sie odmulila i kopa dostała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastęczokiem to ja też potrafię z czerwonego pola nie schodzić

> W Fordach strasznie czuć różnicę jak jest niedotarty silnik. Fiestą się kompletnie nie dało jeździć

> przez pierwsze 5-7kkm, a potem jakos sie odmulila i kopa dostała.

W n/a to tam raczje nic mu nie będzie, teraz wychodzę z takiego założenia bo kiedyś dmuchałem i chuchałem. Ale w aucie doładowanym należy zwrócić większą uwagę na sprężarkę przy "docieraniu" auta bo znam przypadek że od ostrej jazdy + pewnie wada fabryczna po 4 kkm auto zdechło i poszło nowe T, tak tak w 2.0 TDI zlosnik.gif

Czyli proponuje jeździć rozsądnie a katowanie zostawić sobie na później ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rekordzista filozof, co to twierdizł że silnika docierac nietrzeba i od razu dał pełen but,

> zajechał turbine w 1.5kkm

Talenty się zdarzają zlosnik.gif

A przyokazji, dzisiaj poczyniłem drugie tankowanie pod korek. Nie jest lekko jednorazowo ponad 350zł na stacji zostawić zlosnik.gif

Postanowiłem prowadzić raporty spalania, mam nadzieję, że cierpliwości mi wytarczy zlosnik.gif Link do "Spritmotor" LINK

Na razie jeden wpis, mam nadzieję, ze cierpliwości mi wystarczy.

Z tych przejechanych 810km ok 50km po autostradzie (140-150km/h), ok. 80km po ekspresówce (ok. 120-130km/h), ok. 400km w trasie poza w/w i reszta w mieście. Średnia prędkość 45km/h, spalanie z komputera zgodne z rzeczywistym. Oczywiście z jednego tankowania błąd jest duży, ale jeżeli spalanie średnie utrzyma będzie do 9l/100km, to przy moich przebiegach do 15kkm rocznie potwiedza się brak sensu dopłaty ok. 9000zł do diesla z DPF zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Talenty się zdarzają

> A przyokazji, dzisiaj poczyniłem drugie tankowanie pod korek. Nie jest lekko jednorazowo ponad

> 350zł na stacji zostawić

> Postanowiłem prowadzić raporty spalania, mam nadzieję, że cierpliwości mi wytarczy Link do

> "Spritmotor" LINK

> Na razie jeden wpis, mam nadzieję, ze cierpliwości mi wystarczy.

> Z tych przejechanych 810km ok 50km po autostradzie (140-150km/h), ok. 80km po ekspresówce (ok.

> 120-130km/h), ok. 400km w trasie poza w/w i reszta w mieście. Średnia prędkość 45km/h,

> spalanie z komputera zgodne z rzeczywistym. Oczywiście z jednego tankowania błąd jest duży,

> ale jeżeli spalanie średnie utrzyma będzie do 9l/100km, to przy moich przebiegach do 15kkm

> rocznie potwiedza się brak sensu dopłaty ok. 9000zł do diesla z DPF

Dodałem do ulubionych bo sam jestem ciekaw. Pozostaje jeszcze kwestia dynamiki pod pełnym obciążeniem oraz trwałości silnika, chociaż przy zmianie auta co 4-5 lat trwałość zostawiamy następnemu właścicielowi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodałem do ulubionych bo sam jestem ciekaw. Pozostaje jeszcze kwestia dynamiki pod pełnym

> obciążeniem

Obciążenie mogę oszacować na 50%, tj 2 osoby dorosłe, dwoje dzieci i mnóstwo bagażu. Za ok. 3-4 tygodnie wybieram się w 6 osób do Hamburga, więc spalanie zapewne wzrośnie dzięki autostradom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obciążenie mogę oszacować na 50%, tj 2 osoby dorosłe, dwoje dzieci i mnóstwo bagażu. Za ok. 3-4

> tygodnie wybieram się w 6 osób do Hamburga, więc spalanie zapewne wzrośnie dzięki autostradom.

Tego jestem ciekaw.

Bo diesle sobie radzą, te nieco mocniejsze oczywiście >100 km wink.gif

Ale beznynki zawsze spalały górę paliwa i do tego słabiej ciągnęły, Ciebie tu ratuje T, które się też pewnie napracuje i podbierze trochę paliwa zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tego jestem ciekaw.

> Bo diesle sobie radzą, te nieco mocniejsze oczywiście Ale beznynki zawsze spalały górę paliwa i do

> tego słabiej ciągnęły, Ciebie tu ratuje T, które się też pewnie napracuje i podbierze trochę

> paliwa

Dzisiaj znowu "testowałem" go na autostradzie i przy przyspieszeniu od 130 do 150km/h radzi sobie całkiem fajnie. Ale spalanie chwilowe przy 130 jest ok. 9l/100km, a przy 150 już bliżej 15l zlosnik.gif. Myślę, ze dużo robi gabaryt i nie ukrywam, że ustawiłem tempomat na 135 i tak sobie jechałem zlosnik.gif

Autko ma już 1100km nalotu i jeszcze się nie rozpadło rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj znowu "testowałem" go na autostradzie i przy przyspieszeniu od 130 do 150km/h radzi sobie

> całkiem fajnie. Ale spalanie chwilowe przy 130 jest ok. 9l/100km, a przy 150 już bliżej 15l .

> Myślę, ze dużo robi gabaryt i nie ukrywam, że ustawiłem tempomat na 135 i tak sobie jechałem

> Autko ma już 1100km nalotu i jeszcze się nie rozpadło

Przy 150 nie spali 6 - 6.5 litrów jak mondeo diesel zlosnik.gif

Gabaryt jest ogromny przez co opory powietrza masz straszne. Przy tej prędkości zapewne bliżej 10 - 12litrów waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.