Jarek_JD Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 Nie wiem ilu jest tutaj użytkowników ecoboostów, ale pytanie w zasadzie ogólne. Podczas jazdy, przy obrotach poniżej 2000rpm, na wyświetlaczu pojawia mi się strzałka sugestii zmiany biegu na wyższy. Jeżeli tak zmienię, obroty spadaja poniżej 1500rpm. Czy taka jazda silnikiem benzynowym w niskim zakresie obrotów nie jest szkodliwa dla silnika? Nie ukrywam, że praktycznie nigdy nie jeździłem silnikiem benzynowym poniżej 2000rpm, pomijam samo ruszanie. W przypadku Galaxy również zmianiam biegi w okolicach 2500rpm lub wyżej, bo takie mam przyzwyczajenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 Komp sugeruje jazdę najbardziej ekonomiczną... Takie badziewie jak eco-driving ktoś wymyślił.. To bujda jakaś jest ignoruj i jeździj po swojemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 jak masz wene jechac max oszczędnie to jedź jak komp ci każe. on tylko sugeruje jak jechac zeby palic jak najmniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > jak masz wene jechac max oszczędnie to jedź jak komp ci każe. on tylko sugeruje jak jechac zeby > palic jak najmniej. Rozumiem. Pytam się bardziej o wplyw takiej jazdy na silnik. Kiedyś się "mówiło", że jazda na wonych obrotach jest szkodliwa dla silników benzynowych, bo zbierają się nagar, spalanie jest mało efektywne i takie tam inne. Ten silnik ma turbinę i faktem jest, przy 1500rpm dużo lepiej wkręca się na obroty i da się tak jeździć. Pytanie czy to faktycznie nie jest w jakiś sposób dla silnika szkodliwe? Ja silnik lubię wkręcać w obroty i podejrzewam, że stylu jazdy "benzyniakiem"raczej nie zmienię, bo jest to pewnego rodzaju przyjemność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 na dotarciu nie jeździj na tak niskich obrotach, ale tez nie kręc za wysoko. Po takich bezpiecznych 5kkm rob co chcesz Silnik na pewno jest przystosowany do tego żeby nim operować w tym zakresie obrotów. Mam fiestę 1.4tdci tez z tymi strzałeczkami podpowiadającymi i także wszystko jest tak wysterowane że spokojnie mozna jechac wg ich wskazań. Wtedy mało palisz. Ja tam jednak wolę spalić swoje, ale sie nie nudzic za kółkiem Pamiętaj o studzeniu turbiny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > Pamiętaj o studzeniu turbiny Ciekawostka jeszcze z czasów, kiedy chcaiłem popełnić głupstwo i prawie zamówiłem alhambrę z 1,4 t.benzin Sprzedawca w salonie mówił coś o chłodzeniu turbiny już po wyłączeniu silnika. Podobnież turbina jest chłodzona cieczą (płynem chłodniczym) i nawet po zgaszeniu silnika jest ona dalej chłodzona (oczywiście jeeli to prawda, bo sprzedawcy potrafią lać miód na uszy ) W ecoboost-ie wiadomo coś na temat dodatkowego chłodzenia turbiny? Czy raczej standardowy układ, czyli tylko smarowanie olejem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 niektóre 1.4t od VW mają turbo timer, czy jak to sie tam nazywa Fordy raczej nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > na dotarciu nie jeździj na tak niskich obrotach, ale tez nie kręc za wysoko. > Po takich bezpiecznych 5kkm rob co chcesz Bujda Ostatnio foke nową 1.6 goniłem od 18 km na liczniku do 1700 km do 6 k rpm i jeździłem też 1.5 - 1.6 k rpm, nic mu nie jest, wręcz odmuliłem trochę fabryczą zamułę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 22 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 > Bujda > Ostatnio foke nową 1.6 goniłem od 18 km na liczniku do 1700 km do 6 k rpm i jeździłem też 1.5 - 1.6 > k rpm, nic mu nie jest, wręcz odmuliłem trochę fabryczą zamułę Zastęczokiem to ja też potrafię z czerwonego pola nie schodzić W Fordach strasznie czuć różnicę jak jest niedotarty silnik. Fiestą się kompletnie nie dało jeździć przez pierwsze 5-7kkm, a potem jakos sie odmulila i kopa dostała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 22 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 > Zastęczokiem to ja też potrafię z czerwonego pola nie schodzić > W Fordach strasznie czuć różnicę jak jest niedotarty silnik. Fiestą się kompletnie nie dało jeździć > przez pierwsze 5-7kkm, a potem jakos sie odmulila i kopa dostała. W n/a to tam raczje nic mu nie będzie, teraz wychodzę z takiego założenia bo kiedyś dmuchałem i chuchałem. Ale w aucie doładowanym należy zwrócić większą uwagę na sprężarkę przy "docieraniu" auta bo znam przypadek że od ostrej jazdy + pewnie wada fabryczna po 4 kkm auto zdechło i poszło nowe T, tak tak w 2.0 TDI Czyli proponuje jeździć rozsądnie a katowanie zostawić sobie na później Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 22 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 mam w salonie forda, sprzedają też tam volvo. Rekordzista filozof, co to twierdizł że silnika docierac nietrzeba i od razu dał pełen but, zajechał turbine w 1.5kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 23 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 > Rekordzista filozof, co to twierdizł że silnika docierac nietrzeba i od razu dał pełen but, > zajechał turbine w 1.5kkm Talenty się zdarzają A przyokazji, dzisiaj poczyniłem drugie tankowanie pod korek. Nie jest lekko jednorazowo ponad 350zł na stacji zostawić Postanowiłem prowadzić raporty spalania, mam nadzieję, że cierpliwości mi wytarczy Link do "Spritmotor" LINK Na razie jeden wpis, mam nadzieję, ze cierpliwości mi wystarczy. Z tych przejechanych 810km ok 50km po autostradzie (140-150km/h), ok. 80km po ekspresówce (ok. 120-130km/h), ok. 400km w trasie poza w/w i reszta w mieście. Średnia prędkość 45km/h, spalanie z komputera zgodne z rzeczywistym. Oczywiście z jednego tankowania błąd jest duży, ale jeżeli spalanie średnie utrzyma będzie do 9l/100km, to przy moich przebiegach do 15kkm rocznie potwiedza się brak sensu dopłaty ok. 9000zł do diesla z DPF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 > Talenty się zdarzają > A przyokazji, dzisiaj poczyniłem drugie tankowanie pod korek. Nie jest lekko jednorazowo ponad > 350zł na stacji zostawić > Postanowiłem prowadzić raporty spalania, mam nadzieję, że cierpliwości mi wytarczy Link do > "Spritmotor" LINK > Na razie jeden wpis, mam nadzieję, ze cierpliwości mi wystarczy. > Z tych przejechanych 810km ok 50km po autostradzie (140-150km/h), ok. 80km po ekspresówce (ok. > 120-130km/h), ok. 400km w trasie poza w/w i reszta w mieście. Średnia prędkość 45km/h, > spalanie z komputera zgodne z rzeczywistym. Oczywiście z jednego tankowania błąd jest duży, > ale jeżeli spalanie średnie utrzyma będzie do 9l/100km, to przy moich przebiegach do 15kkm > rocznie potwiedza się brak sensu dopłaty ok. 9000zł do diesla z DPF Dodałem do ulubionych bo sam jestem ciekaw. Pozostaje jeszcze kwestia dynamiki pod pełnym obciążeniem oraz trwałości silnika, chociaż przy zmianie auta co 4-5 lat trwałość zostawiamy następnemu właścicielowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 Też prowadzę statystyki na spritmonitor . Prowadź stronkę, to będziemy oglądać, jak się jeździ ecoboostem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 24 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 > Dodałem do ulubionych bo sam jestem ciekaw. Pozostaje jeszcze kwestia dynamiki pod pełnym > obciążeniem Obciążenie mogę oszacować na 50%, tj 2 osoby dorosłe, dwoje dzieci i mnóstwo bagażu. Za ok. 3-4 tygodnie wybieram się w 6 osób do Hamburga, więc spalanie zapewne wzrośnie dzięki autostradom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 > Obciążenie mogę oszacować na 50%, tj 2 osoby dorosłe, dwoje dzieci i mnóstwo bagażu. Za ok. 3-4 > tygodnie wybieram się w 6 osób do Hamburga, więc spalanie zapewne wzrośnie dzięki autostradom. Tego jestem ciekaw. Bo diesle sobie radzą, te nieco mocniejsze oczywiście >100 km Ale beznynki zawsze spalały górę paliwa i do tego słabiej ciągnęły, Ciebie tu ratuje T, które się też pewnie napracuje i podbierze trochę paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 24 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 > Tego jestem ciekaw. > Bo diesle sobie radzą, te nieco mocniejsze oczywiście Ale beznynki zawsze spalały górę paliwa i do > tego słabiej ciągnęły, Ciebie tu ratuje T, które się też pewnie napracuje i podbierze trochę > paliwa Dzisiaj znowu "testowałem" go na autostradzie i przy przyspieszeniu od 130 do 150km/h radzi sobie całkiem fajnie. Ale spalanie chwilowe przy 130 jest ok. 9l/100km, a przy 150 już bliżej 15l . Myślę, ze dużo robi gabaryt i nie ukrywam, że ustawiłem tempomat na 135 i tak sobie jechałem Autko ma już 1100km nalotu i jeszcze się nie rozpadło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 25 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2012 > Dzisiaj znowu "testowałem" go na autostradzie i przy przyspieszeniu od 130 do 150km/h radzi sobie > całkiem fajnie. Ale spalanie chwilowe przy 130 jest ok. 9l/100km, a przy 150 już bliżej 15l . > Myślę, ze dużo robi gabaryt i nie ukrywam, że ustawiłem tempomat na 135 i tak sobie jechałem > Autko ma już 1100km nalotu i jeszcze się nie rozpadło Przy 150 nie spali 6 - 6.5 litrów jak mondeo diesel Gabaryt jest ogromny przez co opory powietrza masz straszne. Przy tej prędkości zapewne bliżej 10 - 12litrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.