Skocz do zawartości

Filtr paliwa w DCI renault.


luki29m

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Napiszcie proszę jak wymienia się filtr oleju napedowego w Megane II 1.5 DCI. Znajduje się on podobno z prawej strony nad nadkolem . Aby go wymienić trzeba zdjąć koło i nadkole . Ale najważniejsze ptanie - Czy trzeba coś odpowietrzać ??? Czy coś zalewać przy wymianie ?? czy tylko wypinamy stary i podpinamy nowy i ma być OK. ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech...

jak się zaloguje (czas 11,345 sek.) to będzie miał dojście do manuala.

a jak nie - to nie palacz.gif

wymieniałem w modelu 1,5 dCi 101 KM. pewno w innych jest podobnie.

potrzebne rzeczy:

1) nowy filtr:

WF Sędziszów FPP-11 lub

FILTRON PS 930/1 (83 PLN u mnie na wsi) lub

MANN WK939/4 lub

FRAM P10048 lub

MAHLE KL432

filtr.jpg

2) klucz do kół

3) podnośnik, stojak etc.

4) klucz nasadowy 7

5) 5 szt. plastikowych spinek chlapacza (nadkola)

z racji, że filtr znajduje się pomiędzy prawym reflektorem, a plastikowym nadkolem wymianę rozpoczynamy od zabezpieczenia pojazdu, podniesienia prawego przodu i demontażu koła.

mamy taki widok:

91625771.jpg

za pomocą nasadki 7 mm odkręcamy dwa blachowkręty (strzałki zielone) oraz wyciągamy 5 szt. spinek (strzałki żółte. przerywana strzałka oznacza spinkę niewidoczną - za tarczą hamulcową). jeśli spinki w dobrym stanie, to można je użyć powtórnie. w przeciwnym wypadku warto zmienić na nowe.

po demontażu mocowań wyjmujemy nadkole i mamy dostęp do filtra. widok jest taki:

97639711.jpg

delikatnie płaskim śrubokrętem podważamy metalowy zaczep blokujący i ostrożnie wypychamy z mocowania filtr do góry

25473027.jpg

po demontażu z zaczepu rozłączamy przewody na 4 szybkozłączkach - ściskamy kolorowe kołnierzyki na szybkozłączce i delikatnie wysuwamy przewód z filtra. po odłączeniu szybkozłączek widok jest następujący:

48944653.jpg

następnie wyciągamy w dół stary filtr i w jego miejsce wkładamy nowy, wpinamy odpowiednie szybkozłączki i mocujemy filtr odwrotnie do w/w demontażu.

dalsze czynności trzeba wykonać wg własnego uznania hahaha.gif

- instrukcja mówi, by podpompować pompką ręczną znajdującą się obok zbiorniczka płynu chłodzącego (zaznaczyłem strzałką na focie) a następnie odpalić motor

- u mnie powyższe się nie sprawdziło - ciągle zapowietrzone przewody, szkoda było chechłać motora, więc zdjąłem szybkozłączkę (widać na fotce) z pompy i zassałem pełnym pyskiem paliwo z baku :? . jak już pojawiło się w przewodach, szybkozłączkę zamontowałem w pompie i ręczną pompką wcisnąłem paliwo do pompy. silnik zagadał i było OK.

BTW - szkoda, że nie ma elektrycznej pompki paliwa z baku

26917347.jpg

44914707.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.