Skocz do zawartości

Jakie bym potrzebowal papiery..... ?


CiniO

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie bym potrzebowal papiery, aby pracowac jako kierowca (C lub D) w Polsce?

Zalozmy ze mam tak.

1. Irlandzkie prawo jazdy kat. B,C,D

2. Karte potwierdzajaca moje uprawnienia "driver CPC" czyli to co w Polsce niektorzy nazywaja kursem na przewoz rzeczy/osob a inni kwalifikacja wstepna. Z czego te uprawnienia driver CPC na autobusy uzyskalem automatycznie bo mialem PJ kat D przed 10 wrzesnia 2008, i od wtedy co roku robie 7h szkolenie. Juz 4 zrobilem i teraz bede robil piate (ostatnie) niedlugo i po tym te uprawniania sie odnowia na kolejne 5 lat.

Natomiast na ciezarowke musialem zdac egzaminy na to, i kart potwierdzajaca te uprawniania mam otrzymac wkrotce.

Takze, czy z takim zestawem moge w polsce pracowac za kierownica, czy jeszcze czegos potrzebuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawo jazdy ci przerobią na pl, a te kursy z tego co wiem to nie te same co teraz u nas obowiazuja; mam na mysli terminowe prawo jazdy. Bo nie masz tam np. badań lekarskich.

Jeżeli na poważnie jesteś zainteresowany to zadzwoń sobie do jakiegoś wydziału komunikacji w dowolnym powiecie i ci mają prawo odpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prawo jazdy ci przerobią na pl

A czy musza?

Z tego co jestem zoorientowany, to na terenie UE nie ma obowiazku wymiany prawa jazdy na to z kraju w ktorym akurat sie mieszka i wszyskie PJ wydane w kraju UE powinno byc wazne w calej UE.

, a te kursy z tego co wiem to nie te same co teraz u nas obowiazuja;

No mi sie wydaje, ze te same.

> mam na mysli terminowe prawo jazdy. Bo nie masz tam np. badań lekarskich.

Prawo jazdy mam terminowe (na 10 lat) i zeby go uzyskac musialem zrobic badania lekarskie.

Jedyne czego nigdy nie musialem robic, to zadnych badan psychologicznych.

> Jeżeli na poważnie jesteś zainteresowany to zadzwoń sobie do jakiegoś wydziału komunikacji w

> dowolnym powiecie i ci mają prawo odpowiedzieć.

Wsumie to pytam bardziej z ciekawosci, ale taka wiedza zawsze moze sie przydac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawo jazdy mam terminowe (na 10 lat) i zeby go uzyskac musialem zrobic badania lekarskie.

> Jedyne czego nigdy nie musialem robic, to zadnych badan psychologicznych.

a w polsce prawo jazdy wazne jest 5lat. a co do wymiany prawa jazdy to ponoć jeżeli używasz zawodowo to masz obowiazek zmienic.

A teraz ja ciebie zapytam: w irl nie jest tak, że jęzeli przyjedziesz z pol. prawkiem to musisz zmienic na ich w celu prowadzenia zawodowo ciezarowki lub autobusu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a w polsce prawo jazdy wazne jest 5lat. a co do wymiany prawa jazdy to ponoć jeżeli używasz

> zawodowo to masz obowiazek zmienic.

Nigdy nic takiego o uszy mi sie nie obilo i wsumie bym sie zdziwl gdyby naprawde tak bylo. (chociaz nie wykluczam, ze masz racje)

> A teraz ja ciebie zapytam: w irl nie jest tak, że jęzeli przyjedziesz z pol. prawkiem to musisz

> zmienic na ich w celu prowadzenia zawodowo ciezarowki lub autobusu?

Nie.

W Irl prawo jazdy wydane w jakimkolwiek kraju UE, jest wazne do konca swojej daty waznosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy musza?

> Z tego co jestem zoorientowany, to na terenie UE nie ma obowiazku wymiany prawa jazdy na to z kraju

> w ktorym akurat sie mieszka i wszyskie PJ wydane w kraju UE powinno byc wazne w calej UE.

Są ważne w całej UE.

ALE - jeżeli zamieszkasz w PL, to masz obowiązek wymienić PJ w ciągu 185 dni. Stoi jak byk w ustawie PoRD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie bym potrzebowal papiery, aby pracowac jako kierowca (C lub D) w Polsce?

> Zalozmy ze mam tak.

> 1. Irlandzkie prawo jazdy kat. B,C,D

> 2. Karte potwierdzajaca moje uprawnienia "driver CPC" czyli to co w Polsce niektorzy nazywaja

> kursem na przewoz rzeczy/osob a inni kwalifikacja wstepna. Z czego te uprawnienia driver CPC

> na autobusy uzyskalem automatycznie bo mialem PJ kat D przed 10 wrzesnia 2008, i od wtedy co

> roku robie 7h szkolenie. Juz 4 zrobilem i teraz bede robil piate (ostatnie) niedlugo i po tym

> te uprawniania sie odnowia na kolejne 5 lat.

> Natomiast na ciezarowke musialem zdac egzaminy na to, i kart potwierdzajaca te uprawniania mam

> otrzymac wkrotce.

> Takze, czy z takim zestawem moge w polsce pracowac za kierownica, czy jeszcze czegos potrzebuje?

Ja bym bardziej patrzył przez pryzmat "zatrudnienia kierowcy".

Może się okazać, że Twój przyszły pracodawca będzie się domagał (bo będzie musiał) wymiany PJ, jak również "polonizacji" kwitów - wiesz, wymogi ustawy o transporcie drogowym.

Co do kwitów to ja widzę też obowiązek wyprodukowania karty do tacho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są ważne w całej UE.

> ALE - jeżeli zamieszkasz w PL, to masz obowiązek wymienić PJ w ciągu 185 dni. Stoi jak byk w

> ustawie PoRD.

Chwila chwila... Cos chyba poknociles (mimo, ze zadko Ci sie to zdaza).

Z PoRD:

Quote:

[Art. 90.]

[1.
Prawo jazdy otrzymuje osoba, jeżeli:]

[osiągnęła wymagany dla danej kategorii wiek;]

[uzyskała orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem, o ile jest ono wymagane;]

[odbyła wymagane dla danej kategorii szkolenie;]

[zdała z wynikiem pozytywnym egzamin państwowy wymagany dla danej kategorii;]

[przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez co najmniej 185 dni w każdym roku kalendarzowym ze względu na swoje więzi osobiste lub zawodowe albo przedstawi zaświadczenie, że studiuje od co najmniej sześciu miesięcy.]


Ja z tego rozumiem, ze prawo jazdy w Polsce moze otrzymac osoba ktora spelania te warunki, ale nigdzie nie pisze, ze spelnienie tych warnukow jest podstawa do koniecznosci ubiegania sie o polskie prawo jazdy..

Idziemy dalej.

Quote:

[Art. 94.]

[1. Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej odpowiednim pojazdem silnikowym może kierować osoba posiadająca ważne zagraniczne prawo jazdy wydane przez:]

1.[państwo członkowskie Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską lub państwo członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronę umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym -
w okresie ważności prawa jazdy;]

2.[państwo:]

a) [będące stroną Konwencji o ruchu drogowym, sporządzonej w Wiedniu dnia 8 listopada 1968 r. (Dz. U. z 1988 r. Nr 5, poz. 40 i 44),]

b) [niewymienione w pkt 1, którego wzór prawa jazdy jest zgodny z wzorem określonym w Konwencji, o której mowa w lit. a - w okresie 6 miesięcy od daty rozpoczęcia stałego lub czasowego pobytu, nie dłużej jednak niż przez okres ważności prawa jazdy.]

[2. Osoba posiadająca krajowe prawo jazdy wydane za granicą, która zamieszkuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, może otrzymać polskie krajowe prawo jazdy po oddaniu zagranicznego ważnego prawa jazdy organowi wydającemu prawo jazdy, z zastrzeżeniem ust. 4. Jeżeli zagraniczne prawo jazdy nie jest zgodne ze wzorem określonym w Konwencji wymienionej w ust. 1 pkt 2 lit. a, dodatkowym warunkiem otrzymania polskiego prawa jazdy jest zdanie części teoretycznej egzaminu państwowego - warunek ten nie dotyczy prawa jazdy wydanego przez państwo, o którym mowa w ust. 1 pkt 1.]

[3. Jeżeli prawo jazdy wydane za granicą zawiera ograniczenie terminu ważności, ograniczenie ze względu na stan zdrowia lub inne, należy to ograniczenie uwzględnić w wydanym prawie jazdy.]

[4. Minister właściwy do spraw transportu może określić, w drodze rozporządzenia, w stosunku do obywateli niektórych państw, ze względu na zasadę wzajemności, warunki wydawania praw jazdy odmienne niż te, które przewiduje ust. 2.]


To co pogrubione, moim zdaniem potwierdza, ze PJ wydane w kraju UE jest wazne w Polsce, bez zadnych ograniczen czasowych.

Natomiast to co na czerwono, mowi ze inne PJ wydaje poza UE ale zgodne ze wzorem z konwencji wiedenskiej, jest wazne tak jak mowisz przez pol roku i nastepnie nalezy je wymienic na polskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym bardziej patrzył przez pryzmat "zatrudnienia kierowcy".

> Może się okazać, że Twój przyszły pracodawca będzie się domagał (bo będzie musiał) wymiany PJ,

Moim zdaniem nie ma do tego zadnyuch podstaw.

> jak

> również "polonizacji" kwitów - wiesz, wymogi ustawy o transporcie drogowym.

No wlasnie to mnie interesuje.

Czy irlandzki dokument wystarczy, czy moze bede musial go wymienic na polski. Jesli tak, to czy jest to czysta formalnosc, czy beda potrzebne jeszcze jakies inne dodatkowe papiery, testy, etc...

> Co do kwitów to ja widzę też obowiązek wyprodukowania karty do tacho.

Karte do tacho moge sobie wyrobic w Irlandii za 50 euro na 5 lat. Rozumiem, ze taka bedzie tez wazna w Polsce. Narazie nie mam, bo nigdy nie mialem potrzeby uzycia takiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.