Skocz do zawartości

C4 Grand Picasso 1,6 VTI +LPG. Czy warto??


richard_s

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc!

Od pewnego czasu jestem zadowolonym posiadaczem auta C4 Grad Picasso z silnikiem benzynowym 1,6VTI.

Chciałbym tym autem pojeździć trochę po europie.. i choć a początku nie brałem tego pod uwagę.. teraz zastanawiam sie czy nie warto byłoby przerobic auta na LPG.

Problem w tym, że nie znalazłem nigdzie opinii o działaniu takiego silnika na LPG.

Na forum Cytrynki piszą że to profanacja zlosnik.gif

Podobno to silnik projektowany we współpracy z BMW.. i nie najlepiej zniósłby LPG, bo Niemcy, jako bogaci.. nie biorą pod uwagę takich oszczędności jak Polacy czy Włosi...

Mam też Fiata przerobionego na gaz, z instalką Tartarini, i fakt.. ze były z nią problemy.. na poczatku nawet spore..

Mam więc mieszane uczucia co do LPG, ale mimo wszystko, jednak bardziej pozytywne.

Czy ktos z Was ma taki silnik 1,6VTI zagazowany.. i podzieli się opinią??

Takie silniki montuja też w Mini...

ale zapewne jeśli już przerobiony na LPG można go częściej spotkac w C4GP, bo to bardziej turystycze auto cool.gif

Z góry dzieki za opinie.

Pozdrawiam 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest chyba wtrysk bezpośredni także temat LPG chyba nieopłacalny.

Poza tym moment niezbyt duży a na LPG może być mniejszy ...

Tak w ogóle: z tym silnikiem da się w ogóle jeździć w tak

dużym aucie (zakładając, że masz na pokładzie 4 dorosłych i

3 dzieci ???

AL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumaczenie z googla:

"Niektóre z gamy silników benzynowych dostępne jest w LPG, CNG i wersjach Flexfuel.

Kontakt Peugeot Citroën moteurs poprzez kontakt lub linki projektu, by uzyskać więcej informacji na temat tych opcji"

I charakterystyka silnika z zasilaniem LPG?

Nieznacznie różni się od benzynowego. Ciekaw jestem co zmienili i czy zastosowali specjalne materiały w wersji LPG. No i oprogramowanie kalkulatora silnika prawdopodobnie zmienione pod LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym moment niezbyt duży a na LPG może być mniejszy ...

> Tak w ogóle: z tym silnikiem da się w ogóle jeździć w tak

> dużym aucie (zakładając, że masz na pokładzie 4 dorosłych i

> 3 dzieci ???

> AL

Ja ma akurat wersję 5 osobową...

da sie jeździć.. jest wystarczająco dynamiczny jak dla mnie...

Przede wszystkim.. mam duzo miejsca i jest praktyczny...

dobry wg mnie na dalekie podróze..

Zeby jeszcze tak był ekonomiczniejszy...:)

tzn.. zeby benzyna byla tańśza.. bo palic to on pali w normie, tj ok 10 l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest chyba wtrysk bezpośredni także temat LPG chyba nieopłacalny.

Nieoplacalny??

taka instalkakosztuje ok 3000 zl...

zwraca sie po roku..

po kilku latach eksploatacji moznanieźlw przyoszczędzić..

Pytanie.. jak te silniki znoszą LPG...

Obawiam sie ze nienajlepiej.. z uwagi na ich niemiecką konstrukcję... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tłumaczenie z googla:

> "Niektóre z gamy silników benzynowych dostępne jest w LPG, CNG i wersjach Flexfuel.

> Kontakt Peugeot Citroën moteurs poprzez kontakt lub linki projektu, by uzyskać więcej informacji na

> temat tych opcji"

> I charakterystyka silnika z zasilaniem LPG?

> Nieznacznie różni się od benzynowego. Ciekaw jestem co zmienili i czy zastosowali specjalne

> materiały w wersji LPG. No i oprogramowanie kalkulatora silnika prawdopodobnie zmienione pod

> LPG.

Dzieki za link..

pogooglam devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziel się refleksjami i rezultatami poszukiwań. Nie jestem przeciwnikiem LPG. Narazie nie myślę o zagazowaniu, poprzednika miałem zagazowanego. Jeździło się bardzo przyjemnie, aczkolwiek od momentu gdy sam zacząłem grzebać w ustawieniach. Przy aucie z kłopotliwym kontaktem z jego elektroniką, dołożenie dodatkowego sterowania, w przypadku niezbyt poprawnej współpracy obu układów, może popsuć radość z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tanio jak na instalację do wtrysku bezpośredniego.

To czemu instalację do TSI są drogie i problematyczne skoro tu do wtrysku bezpośredniego jest tak tanio ?

> Nieoplacalny??

> taka instalkakosztuje ok 3000 zl...

> zwraca sie po roku..

> po kilku latach eksploatacji moznanieźlw przyoszczędzić..

> Pytanie.. jak te silniki znoszą LPG...

> Obawiam sie ze nienajlepiej.. z uwagi na ich niemiecką konstrukcję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tanio jak na instalację do wtrysku bezpośredniego.

> To czemu instalację do TSI są drogie i problematyczne skoro tu do wtrysku bezpośredniego jest tak

> tanio ?

Ale kto powiedział, że 1.6VTi ma bezpośredni wtrysk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.