richard_s Napisano 23 Września 2012 Udostępnij Napisano 23 Września 2012 Czesc! Od pewnego czasu jestem zadowolonym posiadaczem auta C4 Grad Picasso z silnikiem benzynowym 1,6VTI. Chciałbym tym autem pojeździć trochę po europie.. i choć a początku nie brałem tego pod uwagę.. teraz zastanawiam sie czy nie warto byłoby przerobic auta na LPG. Problem w tym, że nie znalazłem nigdzie opinii o działaniu takiego silnika na LPG. Na forum Cytrynki piszą że to profanacja Podobno to silnik projektowany we współpracy z BMW.. i nie najlepiej zniósłby LPG, bo Niemcy, jako bogaci.. nie biorą pod uwagę takich oszczędności jak Polacy czy Włosi... Mam też Fiata przerobionego na gaz, z instalką Tartarini, i fakt.. ze były z nią problemy.. na poczatku nawet spore.. Mam więc mieszane uczucia co do LPG, ale mimo wszystko, jednak bardziej pozytywne. Czy ktos z Was ma taki silnik 1,6VTI zagazowany.. i podzieli się opinią?? Takie silniki montuja też w Mini... ale zapewne jeśli już przerobiony na LPG można go częściej spotkac w C4GP, bo to bardziej turystycze auto Z góry dzieki za opinie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodzu Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 to jest chyba wtrysk bezpośredni także temat LPG chyba nieopłacalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albatros66 Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 > to jest chyba wtrysk bezpośredni także temat LPG chyba nieopłacalny. Poza tym moment niezbyt duży a na LPG może być mniejszy ... Tak w ogóle: z tym silnikiem da się w ogóle jeździć w tak dużym aucie (zakładając, że masz na pokładzie 4 dorosłych i 3 dzieci ??? AL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 Tłumaczenie z googla: "Niektóre z gamy silników benzynowych dostępne jest w LPG, CNG i wersjach Flexfuel. Kontakt Peugeot Citroën moteurs poprzez kontakt lub linki projektu, by uzyskać więcej informacji na temat tych opcji" I charakterystyka silnika z zasilaniem LPG? Nieznacznie różni się od benzynowego. Ciekaw jestem co zmienili i czy zastosowali specjalne materiały w wersji LPG. No i oprogramowanie kalkulatora silnika prawdopodobnie zmienione pod LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richard_s Napisano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2012 > Poza tym moment niezbyt duży a na LPG może być mniejszy ... > Tak w ogóle: z tym silnikiem da się w ogóle jeździć w tak > dużym aucie (zakładając, że masz na pokładzie 4 dorosłych i > 3 dzieci ??? > AL Ja ma akurat wersję 5 osobową... da sie jeździć.. jest wystarczająco dynamiczny jak dla mnie... Przede wszystkim.. mam duzo miejsca i jest praktyczny... dobry wg mnie na dalekie podróze.. Zeby jeszcze tak był ekonomiczniejszy... tzn.. zeby benzyna byla tańśza.. bo palic to on pali w normie, tj ok 10 l/100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richard_s Napisano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2012 > to jest chyba wtrysk bezpośredni także temat LPG chyba nieopłacalny. Nieoplacalny?? taka instalkakosztuje ok 3000 zl... zwraca sie po roku.. po kilku latach eksploatacji moznanieźlw przyoszczędzić.. Pytanie.. jak te silniki znoszą LPG... Obawiam sie ze nienajlepiej.. z uwagi na ich niemiecką konstrukcję... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richard_s Napisano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2012 > Tłumaczenie z googla: > "Niektóre z gamy silników benzynowych dostępne jest w LPG, CNG i wersjach Flexfuel. > Kontakt Peugeot Citroën moteurs poprzez kontakt lub linki projektu, by uzyskać więcej informacji na > temat tych opcji" > I charakterystyka silnika z zasilaniem LPG? > Nieznacznie różni się od benzynowego. Ciekaw jestem co zmienili i czy zastosowali specjalne > materiały w wersji LPG. No i oprogramowanie kalkulatora silnika prawdopodobnie zmienione pod > LPG. Dzieki za link.. pogooglam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 25 Września 2012 Udostępnij Napisano 25 Września 2012 Podziel się refleksjami i rezultatami poszukiwań. Nie jestem przeciwnikiem LPG. Narazie nie myślę o zagazowaniu, poprzednika miałem zagazowanego. Jeździło się bardzo przyjemnie, aczkolwiek od momentu gdy sam zacząłem grzebać w ustawieniach. Przy aucie z kłopotliwym kontaktem z jego elektroniką, dołożenie dodatkowego sterowania, w przypadku niezbyt poprawnej współpracy obu układów, może popsuć radość z jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodzu Napisano 26 Września 2012 Udostępnij Napisano 26 Września 2012 To tanio jak na instalację do wtrysku bezpośredniego. To czemu instalację do TSI są drogie i problematyczne skoro tu do wtrysku bezpośredniego jest tak tanio ? > Nieoplacalny?? > taka instalkakosztuje ok 3000 zl... > zwraca sie po roku.. > po kilku latach eksploatacji moznanieźlw przyoszczędzić.. > Pytanie.. jak te silniki znoszą LPG... > Obawiam sie ze nienajlepiej.. z uwagi na ich niemiecką konstrukcję... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 26 Września 2012 Udostępnij Napisano 26 Września 2012 > To tanio jak na instalację do wtrysku bezpośredniego. > To czemu instalację do TSI są drogie i problematyczne skoro tu do wtrysku bezpośredniego jest tak > tanio ? Ale kto powiedział, że 1.6VTi ma bezpośredni wtrysk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodzu Napisano 28 Września 2012 Udostępnij Napisano 28 Września 2012 Myślałem, ze ma ale chyba tylko 1.6 htp ma. > Ale kto powiedział, że 1.6VTi ma bezpośredni wtrysk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.