frees Napisano 28 Września 2012 Udostępnij Napisano 28 Września 2012 Witam, mam taki mały problem z moim Grande Punto (1.4). Jak redukuje z wyższego biegu na trójkę, to słychać zgrzytanie (tak jakbym sprzęgła do końca nie docisnął). Dzieje się tak tylko podczas redukcji na trójkę i to przy wyższych prędkościach obrotowych (np. po redukcji obroty wskakują na >3000). Co to może być? Gdzieś słyszałem, że TTTM, ale może da się coś z tym zrobić, bo trochę jest to denerwujące Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 28 Września 2012 Udostępnij Napisano 28 Września 2012 Jeżeli dotyczy to tylko 3 biegu to jego synchronizator mówi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 28 Września 2012 Udostępnij Napisano 28 Września 2012 > Jeżeli dotyczy to tylko 3 biegu to jego synchronizator mówi dokladnie - może już składać na nową skrzynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saper1985 Napisano 28 Września 2012 Udostępnij Napisano 28 Września 2012 > Jeżeli dotyczy to tylko 3 biegu to jego synchronizator mówi synchronizator... jeśli masz jakiegoś znajomego mechanika to może Ci to wymieni "tanio" i zrzuci skrzynie... jednak ja bym kupił nową/w dobrym stanie skrzynkę i odrazu wymieniał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 2 Października 2012 Udostępnij Napisano 2 Października 2012 > Witam, > mam taki mały problem z moim Grande Punto (1.4). Jak redukuje z wyższego biegu na trójkę, to > słychać zgrzytanie (tak jakbym sprzęgła do końca nie docisnął). Dzieje się tak tylko podczas > redukcji na trójkę i to przy wyższych prędkościach obrotowych (np. po redukcji obroty wskakują > na >3000). Co to może być? Gdzieś słyszałem, że TTTM, ale może da się coś z tym zrobić, bo > trochę jest to denerwujące Mialem kilka nowych skrzyn z gp i stilo i kazda po kilkuset km juz lekko zgrzytala pomoglo w malym stopniu zalanie innego oleju niz ten oryginal ktorym byla zalana. U mnie motul 75w90 gear 300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 3 Października 2012 Udostępnij Napisano 3 Października 2012 > Witam, > mam taki mały problem z moim Grande Punto (1.4). Jak redukuje z wyższego biegu na trójkę, to > słychać zgrzytanie (tak jakbym sprzęgła do końca nie docisnął). Dzieje się tak tylko podczas > redukcji na trójkę i to przy wyższych prędkościach obrotowych (np. po redukcji obroty wskakują > na >3000). Co to może być? Gdzieś słyszałem, że TTTM, ale może da się coś z tym zrobić, bo > trochę jest to denerwujące synchronizator... pomoże redukowanie z międzygazem, jak się nauczysz to i niesynchronizowaną skrzynią bez uzywania sprzęgła będziesz zmieniał biegi. uwaga:! nauka zmieniania biegow bez używania sprzęgla może skończyć się pozostawieniem skrzyni/jej elementow na asfalcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 3 Października 2012 Udostępnij Napisano 3 Października 2012 > synchronizator... pomoże redukowanie z międzygazem, jak się nauczysz to i niesynchronizowaną > skrzynią bez uzywania sprzęgła będziesz zmieniał biegi. > uwaga:! > nauka zmieniania biegow bez używania sprzęgla może skończyć się pozostawieniem skrzyni/jej > elementow na asfalcie Małe OT . Kumplowi kiedyś w Czeladzi padła linka od sprzęgła w Ducato. I powiem że miałem pietra co do powrotu. Jednak zaskoczył mnie umiejętnościami operowania lewarkiem zmiany biegów i gazem. Bez problemu wróciliśmy do Cze-wy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 3 Października 2012 Udostępnij Napisano 3 Października 2012 > Małe OT . Kumplowi kiedyś w Czeladzi padła linka od sprzęgła w Ducato. I powiem że miałem pietra co > do powrotu. Jednak zaskoczył mnie umiejętnościami operowania lewarkiem zmiany biegów i gazem. > Bez problemu wróciliśmy do Cze-wy. Witaj Twój kolega to wymierajacy gatunek. Pochwale się : też tak potrafię. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frees Napisano 4 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2012 > Jeżeli dotyczy to tylko 3 biegu to jego synchronizator mówi To żałuje, że założyłem ten temat - mogłem żyć w niewiedzy :D Póki co nauczyłem się redukować w momencie, jak już nie ma zgrzytów, ale w przyszłym roku będzie trzeba coś z tym zrobić. Z tego co wyczytałem na necie, to wymiana synchronizatora (części + robocizna) wyniesie jakieś 600zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.