Skocz do zawartości

[GP] Zgrzytanie przy redukcji na 3. bieg


frees

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam taki mały problem z moim Grande Punto (1.4). Jak redukuje z wyższego biegu na trójkę, to słychać zgrzytanie (tak jakbym sprzęgła do końca nie docisnął). Dzieje się tak tylko podczas redukcji na trójkę i to przy wyższych prędkościach obrotowych (np. po redukcji obroty wskakują na >3000). Co to może być? Gdzieś słyszałem, że TTTM, ale może da się coś z tym zrobić, bo trochę jest to denerwujące grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli dotyczy to tylko 3 biegu to jego synchronizator mówi

synchronizator... jeśli masz jakiegoś znajomego mechanika to może Ci to wymieni "tanio" i zrzuci skrzynie... jednak ja bym kupił nową/w dobrym stanie skrzynkę i odrazu wymieniał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> mam taki mały problem z moim Grande Punto (1.4). Jak redukuje z wyższego biegu na trójkę, to

> słychać zgrzytanie (tak jakbym sprzęgła do końca nie docisnął). Dzieje się tak tylko podczas

> redukcji na trójkę i to przy wyższych prędkościach obrotowych (np. po redukcji obroty wskakują

> na >3000). Co to może być? Gdzieś słyszałem, że TTTM, ale może da się coś z tym zrobić, bo

> trochę jest to denerwujące

Mialem kilka nowych skrzyn z gp i stilo i kazda po kilkuset km juz lekko zgrzytala grinser006.gif pomoglo w malym stopniu zalanie innego oleju niz ten oryginal ktorym byla zalana. U mnie motul 75w90 gear 300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> mam taki mały problem z moim Grande Punto (1.4). Jak redukuje z wyższego biegu na trójkę, to

> słychać zgrzytanie (tak jakbym sprzęgła do końca nie docisnął). Dzieje się tak tylko podczas

> redukcji na trójkę i to przy wyższych prędkościach obrotowych (np. po redukcji obroty wskakują

> na >3000). Co to może być? Gdzieś słyszałem, że TTTM, ale może da się coś z tym zrobić, bo

> trochę jest to denerwujące

synchronizator... pomoże redukowanie z międzygazem, jak się nauczysz to i niesynchronizowaną skrzynią bez uzywania sprzęgła będziesz zmieniał biegi.

uwaga:!

nauka zmieniania biegow bez używania sprzęgla może skończyć się pozostawieniem skrzyni/jej elementow na asfalcie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> synchronizator... pomoże redukowanie z międzygazem, jak się nauczysz to i niesynchronizowaną

> skrzynią bez uzywania sprzęgła będziesz zmieniał biegi.

> uwaga:!

> nauka zmieniania biegow bez używania sprzęgla może skończyć się pozostawieniem skrzyni/jej

> elementow na asfalcie

Małe OT . Kumplowi kiedyś w Czeladzi padła linka od sprzęgła w Ducato. I powiem że miałem pietra co do powrotu. Jednak zaskoczył mnie umiejętnościami operowania lewarkiem zmiany biegów i gazem. Bez problemu wróciliśmy do Cze-wy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Małe OT . Kumplowi kiedyś w Czeladzi padła linka od sprzęgła w Ducato. I powiem że miałem pietra co

> do powrotu. Jednak zaskoczył mnie umiejętnościami operowania lewarkiem zmiany biegów i gazem.

> Bez problemu wróciliśmy do Cze-wy.

Witaj

Twój kolega to wymierajacy gatunek. Pochwale się : też tak potrafię.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli dotyczy to tylko 3 biegu to jego synchronizator mówi

To żałuje, że założyłem ten temat - mogłem żyć w niewiedzy :D Póki co nauczyłem się redukować w momencie, jak już nie ma zgrzytów, ale w przyszłym roku będzie trzeba coś z tym zrobić. Z tego co wyczytałem na necie, to wymiana synchronizatora (części + robocizna) wyniesie jakieś 600zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.