Skocz do zawartości

147 - jaki silnik?


Jerzy

Rekomendowane odpowiedzi

> Zamierzam sprawić żonie Alfę 147, z jakim silnikiem warto szukać? Zona codziennie do pracy dojeżdza

> 50km w jedną stronę więc może diesla? Czy Twinsparki w 147 są tak samo zagadkowe jak w 156?

Moim skromnym zdaniem zdecydowanie 1,9 JTD jak chcesz ekonomicznie i w miarę bezproblemowo pokonywać 100 km dziennie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamierzam sprawić żonie Alfę 147, z jakim silnikiem warto szukać? Zona codziennie do pracy dojeżdza

> 50km w jedną stronę więc może diesla? Czy Twinsparki w 147 są tak samo zagadkowe jak w 156?

Jeśli ma być ekonomicznie to zdecydował bym się na 1.6 TS + LPG.

Trzeba zauważyć, że oszczędności nowoczesnych diesli kończą się przy dystrybutorze. Pozostałe koszty utrzymania są niestety dużo wyższe niż w TSach. Nawet jeśli trzeba zrobić remont w TSie, to wyjdzie taniej, niż w JTD sprzęgło z dwumasem i turbo, które się jakby nie było zużywają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o 1,6 to masz dwa warianty

- 105 KM bez wariatora więc bez kłopotów (czyt. kosztów)

- 120 KM z wariatorem.

Co do osiągów i elatyczności to się nie wypowiem bo nie miałem przyjemności. Miałem za to 2.0 TS w 156 i jeżdziło się bardzo przyjemnie devil.gif

> Ale to... działa? W miare bezproblemowo? Ponoć sa jakieś słabsze i mocniejsze TS? Którego szukać?

> Czy nie ma to znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to... działa? W miare bezproblemowo? Ponoć sa jakieś słabsze i mocniejsze TS? Którego szukać?

> Czy nie ma to znaczenia?

Tak jak kolega wyżej napisał.

Brak wariatora to trochę słabsze osiągi, ale bez przesady, i niższe koszty (znacznie) przy rozrządzie.

TS bardzo dobrze współpracuje z LPG, tylko trzeba mądrego gazownika do założenia instalacji.

Miałem kilka TSów, i mam już 2 JTD, nikt mnie nie przekona, że DIESEL jest tańszy w utrzymaniu od benzyny. nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem kilka TSów, i mam już 2 JTD, nikt mnie nie przekona, że DIESEL jest tańszy w utrzymaniu od

> benzyny.

Dobrze prawisz.

W moim dieslu na "dzień dobry" poszło sprzęgło i koło dmumasowe. Z robocizną to wyszło około 4tyś zlosnik.gif

A i tak przecież miałem szczęście, bo mogło paść turbo i jakiś wtryskiwacz cool.gif

Za 4tyś kupujesz 2 silniki benzynowe z otomoto zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jazdę próbną robił ?

Nie uwierzysz, ale nawet mechanik nie czuł że jest coś na rzeczy z kołem dwumasowym. Podobnie ze sprzęgłem.

Sprzęgło padło "natychmiast". Pracowało dobrze i nagle....nie było sprzęgła.

Wysprzęglik się zawiesił i tyle. Dojechałem, zmieniając biegi bez sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz jakiegoś godnego polecenia gazownika w naszych okolicach, który poradzi sobie z TSem? W

> przyszłym roku może się zdecyduje na LPG

I tak i nie.

Zakładał kilkanaście instalacji i wszystkie działają, aczkolwiek jakość montażu zależy chyba od pogody. Niektóre musiałem po swojemu poprawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.