Jerzy Napisano 11 Października 2012 Udostępnij Napisano 11 Października 2012 Zamierzam sprawić żonie Alfę 147, z jakim silnikiem warto szukać? Zona codziennie do pracy dojeżdza 50km w jedną stronę więc może diesla? Czy Twinsparki w 147 są tak samo zagadkowe jak w 156? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZAFFERANO Napisano 11 Października 2012 Udostępnij Napisano 11 Października 2012 > Zamierzam sprawić żonie Alfę 147, z jakim silnikiem warto szukać? Zona codziennie do pracy dojeżdza > 50km w jedną stronę więc może diesla? Czy Twinsparki w 147 są tak samo zagadkowe jak w 156? Moim skromnym zdaniem zdecydowanie 1,9 JTD jak chcesz ekonomicznie i w miarę bezproblemowo pokonywać 100 km dziennie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 11 Października 2012 Udostępnij Napisano 11 Października 2012 Twin Sparki te same,kupic takiego i zagazowac Albo 1.9 MJTD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 11 Października 2012 Udostępnij Napisano 11 Października 2012 > Zamierzam sprawić żonie Alfę 147, z jakim silnikiem warto szukać? Zona codziennie do pracy dojeżdza > 50km w jedną stronę więc może diesla? Czy Twinsparki w 147 są tak samo zagadkowe jak w 156? 1.9MJTD 140PS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 11 Października 2012 Udostępnij Napisano 11 Października 2012 > Zamierzam sprawić żonie Alfę 147, z jakim silnikiem warto szukać? Zona codziennie do pracy dojeżdza > 50km w jedną stronę więc może diesla? Czy Twinsparki w 147 są tak samo zagadkowe jak w 156? Jeśli ma być ekonomicznie to zdecydował bym się na 1.6 TS + LPG. Trzeba zauważyć, że oszczędności nowoczesnych diesli kończą się przy dystrybutorze. Pozostałe koszty utrzymania są niestety dużo wyższe niż w TSach. Nawet jeśli trzeba zrobić remont w TSie, to wyjdzie taniej, niż w JTD sprzęgło z dwumasem i turbo, które się jakby nie było zużywają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 11 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2012 > Jeśli ma być ekonomicznie to zdecydował bym się na 1.6 TS + LPG. Ale to... działa? W miare bezproblemowo? Ponoć sa jakieś słabsze i mocniejsze TS? Którego szukać? Czy nie ma to znaczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alien_SC Napisano 11 Października 2012 Udostępnij Napisano 11 Października 2012 jeśli chodzi o 1,6 to masz dwa warianty - 105 KM bez wariatora więc bez kłopotów (czyt. kosztów) - 120 KM z wariatorem. Co do osiągów i elatyczności to się nie wypowiem bo nie miałem przyjemności. Miałem za to 2.0 TS w 156 i jeżdziło się bardzo przyjemnie > Ale to... działa? W miare bezproblemowo? Ponoć sa jakieś słabsze i mocniejsze TS? Którego szukać? > Czy nie ma to znaczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 > Ale to... działa? W miare bezproblemowo? Ponoć sa jakieś słabsze i mocniejsze TS? Którego szukać? > Czy nie ma to znaczenia? Tak jak kolega wyżej napisał. Brak wariatora to trochę słabsze osiągi, ale bez przesady, i niższe koszty (znacznie) przy rozrządzie. TS bardzo dobrze współpracuje z LPG, tylko trzeba mądrego gazownika do założenia instalacji. Miałem kilka TSów, i mam już 2 JTD, nikt mnie nie przekona, że DIESEL jest tańszy w utrzymaniu od benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 > Miałem kilka TSów, i mam już 2 JTD, nikt mnie nie przekona, że DIESEL jest tańszy w utrzymaniu od > benzyny. Dobrze prawisz. W moim dieslu na "dzień dobry" poszło sprzęgło i koło dmumasowe. Z robocizną to wyszło około 4tyś A i tak przecież miałem szczęście, bo mogło paść turbo i jakiś wtryskiwacz Za 4tyś kupujesz 2 silniki benzynowe z otomoto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 > Dobrze prawisz. > W moim dieslu na "dzień dobry" poszło sprzęgło i koło dmumasowe. a jazdę próbną robił ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 > a jazdę próbną robił ? Nie uwierzysz, ale nawet mechanik nie czuł że jest coś na rzeczy z kołem dwumasowym. Podobnie ze sprzęgłem. Sprzęgło padło "natychmiast". Pracowało dobrze i nagle....nie było sprzęgła. Wysprzęglik się zawiesił i tyle. Dojechałem, zmieniając biegi bez sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 > TS bardzo dobrze współpracuje z LPG, tylko trzeba mądrego gazownika do założenia instalacji. Masz jakiegoś godnego polecenia gazownika w naszych okolicach, który poradzi sobie z TSem? W przyszłym roku może się zdecyduje na LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 > Masz jakiegoś godnego polecenia gazownika w naszych okolicach, który poradzi sobie z TSem? W > przyszłym roku może się zdecyduje na LPG I tak i nie. Zakładał kilkanaście instalacji i wszystkie działają, aczkolwiek jakość montażu zależy chyba od pogody. Niektóre musiałem po swojemu poprawiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.