Skocz do zawartości

vectra b 2.0 stag4


darekalf1

Rekomendowane odpowiedzi

witam

kupiłem pacjenta od znajomego i ma on mały problem z gazem

na zimno chodzi benzyna i gaz

kiedy sie rozgrzeje do 80-90 zamula sie na gazie a na benzynie chodzi

im bardziej sie rozgrzeje tym mocniej schodzi z obrotów aż zgaśnie i chodzi jak by na 3 tłokach i trzesie jak baranie jaja

kumpel dawał do 2 gazowników i żaden nie wie co jest uważają że wszystko sprawne

ja dziś znalazłem zapchany wężyk od podciśnienia ale nic nie dało podmieniłem ps01 też nic

ponoć listwa była podmieniana pół roku temu ale po 3 miesiącach problem powrócił

a i jeszcze jak słabnie to zaczyna smierdzieć w samochodzie gazem choć nie zawsze

confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fachowcy rozkładają rece

auto mam drugi dzień ale i tak więcej znalazłem bo chociaż odetkałem przewód podciśnienia choć nie zmienia nic pracy silnika hmm

a obieg jest dobry i gorący jak trzeba

po odetkaniu podciśnienia kiedy chodzi na gazie silnik jest gorący i wciskam powoli pedał gazu żeby wszedł jakoś w obroty to gaz sie odłącza przy powiedzmy 4k a jak obroty spadną to sie z powrotem załącza a wciskając do końca pedał gazu nie ma siły wejśc w obroty i sie dławi

dodam że koledze gazownicy powiedzieli że parownik listwa map sensor wszystko dobrze więc polecają wymiane wszystkiego na nowe klnie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz laptopa, to może samemu spróbuj podpiąć go do tej instalacji. Interfejs nie kosztuje

> majątku.

kleka ja kwchodzi na obroty bo nie wyrabiaja wtryski i pewnie reduktor.

na zimno lepiej bo komputer wzbogaca mieszanke

po pierwsze wrzuc mapy

po drugie valteki traca parametry po ok 10 tys km , poza tym sa za słabe do tego silnika bo maja o ile dobrze pamietam 27 km wydajnossci.

po trzecie jaki masz reduktor? alaska?

po czwarte - zmien gazowników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kleka ja kwchodzi na obroty bo nie wyrabiaja wtryski i pewnie reduktor.

To, że mogą być źle dobrane to fakt, ale o ile dobrze załapałem, to problemy zaczynają się już bez obciążenia.

Poza tym, tak dla porządku, ta odpowiedź raczej nie powninna być do mojego postu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przetkaniu podciśnienia zatankowałem i ciut jest lepiej

jeszcze sie muli ale nie nie gaśnie na jałowych obrotach i da sie jeździć a nie jak poprzednio że trzeba było przełączać na benzyne rozpędzać i dopiero na gaz

tylo że doszło cięższe palenie jak postoi tak z minimum pół godzinki myślałem że to może od gazu ale nawet jak gasze na benzynie to tak samo jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kupiłem podpiołem

autokalibracja zrobiona

wyskoczyło że wtryskiwacze za małee i mam zrobić mnożnik mapy na trasie czyli przydałoby sie założyć większe dysze kalibracyjne

już miałem odpinać kompa jak zaczeło rozłączać gaz pokazało błąd za małe ciśnienie gazu do tego komunikat 1. Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte !!, - Sprawdz sonde lambda przy pełnym obciążeniu

co może powodować że za małe ciśnienie sie robi reduktor??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komp stag 200

reduktor scorpion mini

wtrysk valdek czerwony

butla holenderska która nie pokazuje poziomu gazu

i jeszcze coś chyba nie chcą sie robić zmiany w mnożnikach mapy bo lekko są rozjechane w stosunku do benzyny i sie nie przesuwają

kumpel powiedział że gazownikowi sie nie chciały też przesuwać i to zostawił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś jest na rzeczy z czujnikiem bo jak patrzyłem na ustawienia wskaźnika jest 50 i malejąco i może

> dlatego nie pokazuje ilości gazu tylko cały czas rezerwe

Jak masz omomierz, to zmierz rezystancję na pełnym i pustym. Będziesz wiedział, co to konkretnie jest. Z tym, ze na jazdę nie ma on żadnego wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawienie mnożnika na mapie jest powiedzmy niemożliwe

praktycznie na całej długości jest ustawiony na max jedynie można by zmniejszać co da jeszcze większą rozbieżność z benzyną narazie to 05-1ms i nie da sie mniej

wskaźnik benzyny albo pokazuje pełny albo rezerwe jak znajde miernik to popatrze co w butli nie tak

w dodatku nie odbija zawór tankowania a robić sie tego nie opłaca bo butla stara i do tego holender

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ustawienie mnożnika na mapie jest powiedzmy niemożliwe

> praktycznie na całej długości jest ustawiony na max jedynie można by zmniejszać co da jeszcze

> większą rozbieżność z benzyną narazie to 05-1ms i nie da sie mniej

No to nieźle. Wygląda, jakby ktoś wrzucił pod maskę to, co miał pod ręką. Jakie pokazuje ciśnienie gazu podczas pracy na biegu luzem i co się dzieje przy przegazówce bez obciążenia i ostrym przy przyspieszaniu?

> wskaźnik benzyny albo pokazuje pełny albo rezerwe jak znajde miernik to popatrze co w butli nie tak

> w dodatku nie odbija zawór tankowania a robić sie tego nie opłaca bo butla stara i do tego holender

Wymiana z wielozaworem, to ok. 500 zł we własnym zakresie. W zakładzie pewnie +300 robocizny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jałowym około 1 bara map 0.3

depnąć to przełączy na benzyne i wywala błąd niskiego ciśnienia

a powoli dodawać to chodzi

po odłączonym kompie chodzi prawie normalnie tylko ciekawe ile pije no i ma lekkiego doła przy 1.2-1.8k obrotach

mam w pasacie b5 1.8 valdka 1ohm i parownik scorpion mini jak w v.b. najpierw przełożę listwe a jak nie pomoże to parownik i zobaczy sie co bedzie i ewentualnie dokupi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po przetkaniu podciśnienia zatankowałem i ciut jest lepiej

> jeszcze sie muli ale nie nie gaśnie na jałowych obrotach i da sie jeździć a nie jak poprzednio że

> trzeba było przełączać na benzyne rozpędzać i dopiero na gaz

> tylo że doszło cięższe palenie jak postoi tak z minimum pół godzinki myślałem że to może od gazu

> ale nawet jak gasze na benzynie to tak samo jest

wez zrob mu teraz auto adaptacje jak odetkales wezyk powinno sie bardziej poprawic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam w pasacie b5 1.8 valdka 1ohm i parownik scorpion mini jak w v.b. najpierw przełożę listwe a

> jak nie pomoże to parownik i zobaczy sie co bedzie i ewentualnie dokupi

Staga 200 możesz skutecznie upalić takimi wtryskiwaczami. Nie podmieniaj ich czasami.

Skoro problem jest z ciśnieniem, to niedomaga albo sam reduktor, albo jego zasilanie. Mniej prawdopodobne mogą być filtry. To nie jest związane z wtryskiwaczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Staga 200 możesz skutecznie upalić takimi wtryskiwaczami. Nie podmieniaj ich czasami.

> Skoro problem jest z ciśnieniem, to niedomaga albo sam reduktor, albo jego zasilanie. Mniej

> prawdopodobne mogą być filtry. To nie jest związane z wtryskiwaczami.

Ile ten scorpion ma km zrobionych? moze czas na wymiane?

był regenerowany?

rozebrac reduktor, przeczyscic , sprawdzic w jakim jest stanie, moze zregenerowac lub

Wymieniac na zavoli zeta N lub ac

r01. Wtryskiwacze tez do wymiany- co najmniej omvl reg fast, na drypa.pl masz hana h2000 za 78zł/sztuka

kiedy filtry fazy lotnej i ciekłej były zmieniane? z czego jest instalacja gazu zrobiona ? miedz czy faro? nie ma jakis zagiec / zwezen?

zrób zdjecie instalacji w kmorze silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podmieniłem parownik ze scorpiona st na mini ale sie nie odpalił gaz w ac też go nie zobaczyło

> ani ustawic ani jechać

> czy wstawiać stary czy to komp sie rozleciał nie wiem

podmieniłes na nowego?

spada cisnienie wiec - reduktor

lub zasilanie reduktora - filtry/ zagiecia miedzi

lub za reduktorem - filtr/ wtryskiwacze.

valteki do tego silnika sie nie nadaja - petli je i jest to przyczyna spadajacego cisnienia. jaki maja przebieg?

reduktor - jak masz wymontowany do go rozbierz i sprawdz jak wyglada... moze trzeba zregenerowac lub wymoienic na nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze zobaczyć jakie kupić dysze bo jak mi wiadomo gaziarz już przewiercał więc może nie ma już co przewiercać a wole zrobić to samemu

taka jest u nas fachowa obsługa że umieją tylko pozamieniać listwy w samochodach albo regenerowaną i powiedzieć że dali nową

mi w pasku miał dać mniejsze dysze bo były za duże to kasa wydana a okazało sie że dał tylko 1 nową dysze a 3 zostały i znowu chlał jak szalony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.