Piterro Napisano 25 Października 2012 Udostępnij Napisano 25 Października 2012 Koledzy, co prawda pewnie jeszcze tą zimę objadę na używanych oponach, które kupiłem w zeszłym roku, ale tak się zastanawiam. Może gdyby wpadło mi ze 300 zł, to może bym wziął takie wynalazki jak np to: opona bieżnikowana i ze 2 szt wsadził na tył. Na komplet 4 szt mnie nei stać. Używane opony są po około 120zł/szt - więc tutaj bieżnik jest duużo większy. Na opony są certyfikaty. Alternatywą są chińskie nowe opony. Wiem że najlepiej nówki oponki i to dobrych producentów, ale ja należę do tych użytkowników Cromy, którzy za dużo kasy nie mają (na razie). Myślałem o zakupie 16" alufelg (na allegro są za ok 600) i na nie kupić zimówki, ale to też wydatek łącznie ok 1000 zł. Ta wersja daje jeszcze tą możliwość, że gdyby mi się fajnie jeździło na 16" to alu 17" bym sprzedał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
masmisza Napisano 25 Października 2012 Udostępnij Napisano 25 Października 2012 4 lata temu przejeździłem całą zimę na chińskich Linglongach które dostałemw spadku z samochodem, a że były nowe to postanowiłem nie wymieniać. Powiem tak na początku nieco sceptycznie podchodziłem ale ogólnie dawały radę. Oczywiście nie jest to produkt markowy także musisz się przygotować np. na częściej włączający się abs, ale ogólnie sytuacji ekstremalnych nie było. Bieżnikowane osobiście bym odpuścił - ale to moje prywatne zdanie... co Ci z gwarancji jak bieżnik może się zacząć odklejać w trakcie jazdy....(kiedyś widziałem taką sytuację, nie wiem czy obecnie też jest taka technologia robienia bieżników) za 150zł za sztukę można już naprawdę dostać zimówki w dobrym stanie w szczególności w rozmiarze 205/55/16. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterro Napisano 25 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2012 > 4 lata temu przejeździłem całą zimę na chińskich Linglongach które dostałemw spadku z samochodem, a > że były nowe to postanowiłem nie wymieniać. Powiem tak na początku nieco sceptycznie > podchodziłem ale ogólnie dawały radę. Oczywiście nie jest to produkt markowy także musisz się > przygotować np. na częściej włączający się abs, ale ogólnie sytuacji ekstremalnych nie było. > Bieżnikowane osobiście bym odpuścił - ale to moje prywatne zdanie... co Ci z gwarancji jak bieżnik > może się zacząć odklejać w trakcie jazdy....(kiedyś widziałem taką sytuację, nie wiem czy > obecnie też jest taka technologia robienia bieżników) > za 150zł za sztukę można już naprawdę dostać zimówki w dobrym stanie w szczególności w rozmiarze > 205/55/16. Tylko że żeby założyć 16" to musiałbym pierw kupić felgi. A na to ni ma kasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
masmisza Napisano 25 Października 2012 Udostępnij Napisano 25 Października 2012 > Tylko że żeby założyć 16" to musiałbym pierw kupić felgi. A na to ni ma kasy hmmm no to 17 rzeczywiście droższe....ale chyba i przy takim rozmiarze bym nie ryzykował z bieżnikowanymi...chyba że ktoś osoboście używa i ma lepsze dośwaidczenia to może polecić Ci jakieś sprawdzone??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 25 Października 2012 Udostępnij Napisano 25 Października 2012 > Koledzy, > co prawda pewnie jeszcze tą zimę objadę na używanych oponach, które kupiłem w zeszłym roku, ale tak > się zastanawiam. Może gdyby wpadło mi ze 300 zł, to może bym wziął takie wynalazki jak np to: > opona bieżnikowana > i ze 2 szt wsadził na tył. > Na komplet 4 szt mnie nei stać. Używane opony są po około 120zł/szt - więc tutaj bieżnik jest duużo > większy. Na opony są certyfikaty. > Alternatywą są chińskie nowe opony. > Wiem że najlepiej nówki oponki i to dobrych producentów, ale ja należę do tych użytkowników Cromy, > którzy za dużo kasy nie mają (na razie). > Myślałem o zakupie 16" alufelg (na allegro są za ok 600) i na nie kupić zimówki, ale to też wydatek > łącznie ok 1000 zł. Ta wersja daje jeszcze tą możliwość, że gdyby mi się fajnie jeździło na > 16" to alu 17" bym sprzedał. Kupiłem te opony : http://www.oponeo.pl/dane-opony/zeetex-ice-plus-s100-205-55-r16-91-h Na razie mogę polecić, jedzie się dobrze, choć czuć że to opona zimowa. Nie wiem jeszcze jak się sprawdzą zimą, ale jak na tą cenę i produkcję z chin pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterro Napisano 25 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2012 > Na razie mogę polecić, Ale to są 16". W 17" to tylko taka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 25 Października 2012 Udostępnij Napisano 25 Października 2012 > Ale to są 16". W 17" to tylko taka Wiem, ale moim zdaniem lepiej kupić jakies felgi na zimę i oponę 16 '' niż celować w 17 stki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 26 Października 2012 Udostępnij Napisano 26 Października 2012 hej, Mialem podobny dylemat na wiosne. Z racji racjonalnej rozrzutnosci nie dopuszczalem kupna opon MARKOWYCH po 700zl szt:) Uzywki w cenie 1200 za kpl tez jakos odpuscicilem nie majac dojscia do gum z bieznikiem 7mm, a 4,5 to mozna wyrzucic. Kupilem za 1250zl kpl NANKANG, nalecialem jakies 11 tys i musze powiedziec, ze: -zuzycia nie widac -zachowanie na sucym normalne -zachowanie na mokrym, bez jakis uslizgow -start na mokrym mocniej buskuje -cisza przyjemna Ja osobiscie nie widze powodow aby za sladowe roznice placic 60-70% wiecej. Czytalem kiedys tes opon w AŚ, roznice w roznych warunkach byly tak znikome ze daje do myslenia. Promocja kosztuje krocie, ktos za to MUSI zaplacic. Zimowe mam nowe michelin Zero cos tam, bo byly na aucie wiec dojezdze przez pewnie 4-5 sezonow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frynas Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 > Kupilem za 1250zl kpl NANKANG, nalecialem jakies 11 tys i musze powiedziec, ze: > -zuzycia nie widac > -zachowanie na sucym normalne > -zachowanie na mokrym, bez jakis uslizgow > -start na mokrym mocniej buskuje > -cisza przyjemna > Ja osobiscie nie widze powodow aby za sladowe roznice placic 60-70% wiecej. > Czytalem kiedys tes opon w AŚ, roznice w roznych warunkach byly tak znikome ze daje do myslenia. > Promocja kosztuje krocie, ktos za to MUSI zaplacic. > Zimowe mam nowe michelin Zero cos tam, bo byly na aucie wiec dojezdze przez pewnie 4-5 sezonow Witam Również kupiłem komplet opon NANKANG a konkretnie model NS2....szczerze nie polecam nikomu...3 razy wywarzałem opony na różnych wyważarkach w różnych zakładach...autem telepało w czasie jazdy...ostatecznie zgłosiłem reklamację i po rozpatrzeniu zwrócono mi całą kwotę...tyle w tym dobrego...z kolei szwagier w swojej Cromie kupił opony SUNNY w podobnej cenie(też chińszczyzna) i sobie chwali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterro Napisano 29 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2012 Czy ktoś w ogóle miał do czynienia z zimowymi oponami bieżnikowanymi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 > Witam > Również kupiłem komplet opon NANKANG a konkretnie model NS2....szczerze nie polecam nikomu... Ja mam NS 20, nowszy wzor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frynas Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 > Ja mam NS 20, nowszy wzor Tak NS20 to jest zupełnie inna opona. Jakie są Twoje wrażenia z jazdy na tych oponach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 31 Października 2012 Udostępnij Napisano 31 Października 2012 > Tak NS20 to jest zupełnie inna opona. Jakie są Twoje wrażenia z jazdy na tych oponach? NIe moge sie przyczepic na sile Oczywiscie na mokrym jak chcesz to zerwiesz przy ruszaniu zaskakujaco dobrze hamowanie na kostce sliskiej(z ciekawosci) dos dynamiczne hamowanie ABSu niet:) Po 12 tys km zuzycia nie widac(napis na srodku opony pelny) Bokami nie jezdze,ale celowo wchodzilem w zakret szybciej niz normalnie i spokoj. Uwazam, ze 300zl za gume 17" to madry wybor. No jaka WADA?? Lansu nie zrobisz na kolegach napisaem NANKANG Aaaa..sa naprawde ciche. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frynas Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > NIe moge sie przyczepic na sile > Oczywiscie na mokrym jak chcesz to zerwiesz przy ruszaniu > zaskakujaco dobrze hamowanie na kostce sliskiej(z ciekawosci) dos dynamiczne hamowanie ABSu niet:) > Po 12 tys km zuzycia nie widac(napis na srodku opony pelny) > Bokami nie jezdze,ale celowo wchodzilem w zakret szybciej niz normalnie i spokoj. > Uwazam, ze 300zl za gume 17" to madry wybor. > No jaka WADA?? > Lansu nie zrobisz na kolegach napisaem NANKANG > Aaaa..sa naprawde ciche. Wychodzi na to że chyba ja po prostu trafiłem na jakieś lipne egzemplarze lub nawet całą partię opon bo gwarant zwrócił mi kasę za cały komplet. Swoją drogą to NANKANG jest producentem z Tajwanu a nie z Chin i do tego opony tego producenta posiadają europejską homologację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > Wychodzi na to że chyba ja po prostu trafiłem na jakieś lipne egzemplarze lub nawet całą partię > opon bo gwarant zwrócił mi kasę za cały komplet. Swoją drogą to NANKANG jest producentem z > Tajwanu a nie z Chin i do tego opony tego producenta posiadają europejską homologację na koniec zeszlego roku kupilem ojcu Nankang'i roczne, w tym roku je zakladal i po waszych komentarzach troche sie balem. Jak narazie po pierwszych blotno-sniegowych dniach jest zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > Wychodzi na to że chyba ja po prostu trafiłem na jakieś lipne egzemplarze lub nawet całą partię > opon bo gwarant zwrócił mi kasę za cały komplet. Swoją drogą to NANKANG jest producentem z > Tajwanu a nie z Chin i do tego opony tego producenta posiadają europejską homologację Mają fabrykę na Tajwanie i co najmniej dwie w Chinach, może to jest rozwiązaniem problemu diametralnie różnych opinii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frynas Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > Mają fabrykę na Tajwanie i co najmniej dwie w Chinach, może to jest rozwiązaniem problemu > diametralnie różnych opinii? albo trafiłem na uszkodzone egzemplarze np w transporcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Odpowiem brutalnie - nie masz kasy na nowe opony, zmień auto na tańsze. Sam nie śmierdzę nadmiarem gotówki ale od dawna przestałem stawiać przed sobą takie dylematy. Szkoda życia, zdrowia i w najlepszym przypadku, kasy na naprawę auta. Kup nowe chinki, koreanki, itp. Odpuść sobie używki, bieżnikowane i inne wynalazki. Nie warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 Kup nowe chinki, koreanki, itp. Odpuść sobie > używki, bieżnikowane i inne wynalazki. Nie warto. Tu sie zgodze, uzywki to uzywki, wiadomo, z enie wiadomo dlaczego NOW prawie ktos sprzedaje A Opony tajwanskie, chinskie czy koreanskie to juz nie takie dziwolagi. Dodam, ze fabryka NANKANG dziala od 40 lat i opanowala rynek opon na tajwanie i osobowych i ciezarowych i do maszyn budowlanych. Poczytalem zanim sie zdecydowalem na NANKANGi Dodam, ze moge lekko wydac 3tys na kpl ale...moja racjonalna rozrzutnosc nie pozwala mi placic 50% wiecej tylko dlatego, ze sa reklamy w TV za kilka milionow zlotych na sezon. A nie ma dobrego wujka ktory to sponsoruje tylko my, uzyszkodnicy:) I cala prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kromek-atomek Napisano 13 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 Albo zapożyczyć 15" Na ten przykład, ja dostałem w spadku 15" kółka z Opla Zafiry (15", ET 41, otwór centr. 65mm, rozstaw śrub 5x110) pasują jak ulał. Różnice w wymiarach: oponki ..................... średnica .......... obwód ............... profil* FIAT 205/55 R16 ...... 63,2 cm .......... 198,5 cm .......... 11,3 cm OPEL 195/65 R15 ...... 63,5 cm .......... 199,3 cm .......... 12,7 cm *) - wysokość gumy (od asfaltu do felgi) Wady: 1) trzeba kupić felgi 15"- ceny używanych od 70zł/szt 2) 0,4% większy obwód koła - wartość praktycznie pomijalna Zalety: 1) tańsze oponki 2) więcej gumy (balona) do ugniatania na naszych dziurawych zimowych drogach 3) oszczędzamy alufelgi w czasie zimy 4) nie odwiedzamy 2 razy w roku wulkanizatora, tylko sami na podwórku zmieniamy kółka (kolejne 100 - 150 zł zaoszczędzone) 5) 1,5 mm wyższe auto (teoretycznie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 13 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 > 4) nie odwiedzamy 2 razy w roku wulkanizatora, tylko sami na podwórku zmieniamy kółka (kolejne 100 > - 150 zł zaoszczędzone) A co z wyważaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kromek-atomek Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Wyważamy raz przy zakładaniu opon, to chyba jasne, ja miałem wyważone co prawda do Opla, ale myślę że Fiatowi to nie będzie przeszkadzać :-) A na wiosnę zakładamy letnie kółka, którym nic się od leżenia na stojaku przez zimę nie zmieniło :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterro Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Albo zapożyczyć 15" > Na ten przykład, ja dostałem w spadku 15" kółka z Opla Zafiry (15", ET 41, otwór centr. 65mm, > rozstaw śrub 5x110) pasują jak ulał. Kurcze ja u wulkanizatora próbowałem założyć 15" stalówki i nie weszły ze względu na zaciski. Widzę że masz Cromę 150 konną. Ciekawe czy masz inne zaciski niż mój automat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kromek-atomek Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Tak, mój wozik ma 150 KM, i o dziwo zacisk z tyłu jest mniejszy (bo tarcze są mniejsze), ale bardziej wystaje na zewnątrz auta. Mimo tego felgi pasują i jeszcze jest trochę luzu i absolutnie nic nie ociera. 14" już nie wejdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kromek-atomek Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Podpowiem, że Zafira to ta sama kategoria wagowa (~1,5t). A jeśli chodzi o indeks prędkości to przepisy mówią tak: "Dla opon oznakowanych jako śniegowe, zgodnie z dyrektywą 92/23/EWG, dopuszcza się niespełnianie dostosowania do maksymalnej prędkości pojazdu, pod warunkiem, że są one dostosowane co najmniej do prędkości równej 160 km/h, a w pojeździe umieszczono nalepkę ostrzegawczą o maksymalnej prędkości tych opon tak, aby była ona widoczna oraz czytelna dla kierowcy." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziolo Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Wszystko fajnie ale czy w warunkach homologacji masz dopuszczony ten rozmiar opon przez producenta? Bo jeżeli nie to firma ubezpieczeniowa może odmówić wypłaty odszkodowania np z AC uznając, że przyczyniłeś się do danego zdarzenia zakładając niehomologowane ogumienie pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kromek-atomek Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Pewnie wielu rzeczy nie ma homologacji. Wycięty DPF, wirus w ECU, światła dzienne, basowy tłumik i 1cm węższe opony. A przy stłuczkach sprawdzają prawo jazdy, OC, trzeźwość, badania techniczne, ew. głębokość bieżnika. A to czy masz czerwone zaciski, zielone kołpaki, albo ręczną pompkę paliwa to ich mało interesuje. A lepiej chyba mieć nowe węższe zimówki (o identycznym obwodzie) niż 10 letnie nalewki z pięknym bieżnikiem i homologowanym rozmiarem. BTW. widziałeś rozmiar dojazdówki? Wygląda jak koło od roweru - na niej też możesz mieć stłuczkę - ale z homologacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterro Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Bo jeżeli nie to firma ubezpieczeniowa może odmówić wypłaty odszkodowania np z AC a jak to jest w przypadku samego OC? - nie mam AC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Albo zapożyczyć 15" > Na ten przykład, ja dostałem w spadku 15" kółka z Opla Zafiry Chetnie bym taki myk zrobil, pomijam wyglad, meeeega balon, ale czy majas seryjnie 17" wejda 15"? cos sie obawiam zaciskow z przodu Ale niech wiecej wiedzacy sie wypowiedza. Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kromek-atomek Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 15" felgi wchodzą do Cromek 1.9 120KM i 1.9 150KM, nie wchodzą (podobno) do 2.4 200KM. A balon wcale nie taki meeeega, od 16" to raptem 14mm a od 17" 19mm więcej gumy. Uważam, że na zimę przyczyni się to do łagodniejszego traktowania zawieszenia, bo więcej energii powstającej od uderzeń na nierównościach pochłonie wspomniany "meeeega" balon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 no to musze sprawdzic bo cos mi dziwnie to wyglada. Szwagier w sceniku 15" na przod nie mog =l zalozyc:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > 15" felgi wchodzą do Cromek 1.9 120KM i 1.9 150KM, nie wchodzą (podobno) do 2.4 200KM. > A balon wcale nie taki meeeega, od 16" to raptem 14mm a od 17" 19mm więcej gumy. > Uważam, że na zimę przyczyni się to do łagodniejszego traktowania zawieszenia, bo więcej energii > powstającej od uderzeń na nierównościach pochłonie wspomniany "meeeega" balon. Croma 150 do rocznka 2006 miała układ hamulcowy z wersji 200 KM czyli przednie tarcze 305 mm i tył na tarczy wentylowanej, i po tym poznać czy wejdą 15 tki czy nie. Tył wentylowany - nie wejdą, tył gładki - wejdą pomijając oczywiście wszelkie radosne twórczości . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziolo Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Podczas kolizji likwidator wpisuje oprócz głębokości bieżnika również rozmiar opony i uwierz mi, że "tańsze" firmy ubezpieczeniowe będą coraz częściej się tego czepiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Podczas kolizji likwidator wpisuje oprócz głębokości bieżnika również rozmiar opony i uwierz mi, że > "tańsze" firmy ubezpieczeniowe będą coraz częściej się tego czepiać. Wlasnie jak mialem Bum Lanowozem w zimie to kazda opone fotografowal i cos wpisywal(mialem seryjne) zimowe NO ale w instrukcji mojego silnika dopuszcza sie 16 lub 17" i tyle w temacie. 18" tylko w 200KM bodaj Ciekawy temat swoja droga . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kromek-atomek Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 A kiedy Wy widzieliście przy kolizji likwidatora? Bo ja nigdy. On się zjawia po kilku dniach w warsztacie lub u Was na parkingu. Przy kolizji, o ile ktoś jest poza dwoma kierowcami - to policjant. A Podczas kolizji potrzebne jest Wam: 1. Ważne ubezpieczenie OC 2. Dowód rejestracyjny pojazdu 3. Prawo jazdy + ew. dowód osobisty (paszport, etc...) 4. Świadek, że to nie Wasza wina 5. Max 0,02% C2H5OH we krwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jojo81 Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > A kiedy Wy widzieliście przy kolizji likwidatora? Bo ja nigdy. > On się zjawia po kilku dniach w warsztacie lub u Was na parkingu. > Przy kolizji, o ile ktoś jest poza dwoma kierowcami - to policjant. > A Podczas kolizji potrzebne jest Wam: > 1. Ważne ubezpieczenie OC > 2. Dowód rejestracyjny pojazdu > 3. Prawo jazdy + ew. dowód osobisty (paszport, etc...) > 4. Świadek, że to nie Wasza wina > 5. Max 0,02% C2H5OH we krwi i policjant spisuje dane samochodu i nawet spisuje rozmiar kół ale to ponoć nowość, mają druki gotowe do wypełnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.