Skocz do zawartości

Zbiornik paliwa - podciśnienie


przemty

Rekomendowane odpowiedzi

Już 3 raz z rzędu zdarzyła mi się taka sytuacja:

- gdy odkręcam korek zbiornika paliwa (przy tankowaniu jak już zaczyna świecić rezerwa) to słychać zasysanie powietrza a co gorsze słychać jak wówczas zbiornik "oddaje" bo podciśnienie wciągnęło ścianki do wewnątrz.

Gdzie szukać przyczyny tzn. w którym miejscu mogło coś zatkać? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już 3 raz z rzędu zdarzyła mi się taka sytuacja:

> - gdy odkręcam korek zbiornika paliwa (przy tankowaniu jak już zaczyna świecić rezerwa) to słychać

> zasysanie powietrza a co gorsze słychać jak wówczas zbiornik "oddaje" bo podciśnienie

> wciągnęło ścianki do wewnątrz.

> Gdzie szukać przyczyny tzn. w którym miejscu mogło coś zatkać?

Prawdopodobnie zatkany zawór odpowietrzający, wymiana korka wlewu paliwa powinna rozwiązać problem. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz co masz napisane na korku. Jeśli "ventilated" to korek do wymiany. Jeśli "not ventilated" to

> trzeba szukać w rurkach odpowietrzających.

korek w wersji "Ohne lüftung" lub jak kto woli "Unventilated"

czyli w których przewodach, w którym miejscu szukać albo inaczej co w tych przewodach szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od spodu wlewu masz taki dynks z dwoma wężykami.

Odłącz górny i wtedy powinieneś usłyszeć wyrównywanie się ciśnienia w zbiorniku. Jeśli tak będzie, to idź śladem tego wężyka. Jest on pewnie niedrożny. Jeśli nie usłyszysz, to to samo powtórz z dolnym wężykiem. Jeśli wtedy zasyczy, to wlew do wymiany. Jeśli nie, to wężyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli dokładnie to co pokazałeś.

Najpierw odłączasz górny, potem dolny. W normalnym położeniu wlewu, zaworek powinien przepuszczać powietrze między rurkami. Zamyka się dopiero przy dachowaniu. A zatem, jeśli górny króciec jest otwarty, a po odłączeniu dolnego syczy (co oznacza, że dolna rurka jest drożna), więc zatkany jest zaworek we wlewie i trzeba go wymienić. Można też - jak wspomniał luki - założyć korek wentylowany, ale jak fabryka to fabryka wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można też - jak wspomniał luki - założyć

> korek wentylowany,

i pewnie na tym narazie zatrzymam sie( o ile cena nie powali na kolana) bo ani nie mam gdzie sprawdzić przewody (garaż pod chmurką crazy.gif), ani pora roku temu nie sprzyja ani zbytnio nie ma czasu - na wiosnę pewnie przejrzę wężyki

Edit: a jak wyglada korek z odpowietrzaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już 3 raz z rzędu zdarzyła mi się taka sytuacja:

> - gdy odkręcam korek zbiornika paliwa (przy tankowaniu jak już zaczyna świecić rezerwa) to słychać

> zasysanie powietrza a co gorsze słychać jak wówczas zbiornik "oddaje" bo podciśnienie

> wciągnęło ścianki do wewnątrz.

> Gdzie szukać przyczyny tzn. w którym miejscu mogło coś zatkać?

Czytaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.