Skocz do zawartości

[Epica] oporna "dwójka"


Aragorn

Rekomendowane odpowiedzi

Reguluje się - ale ja polecam zalanie skrzyni olejem GM do manuali ( dostępny w ASO za ~35zl / 1L ). To jest numer części GM 93165290 - 75w85 ( minerał)

Tylko w razie czego sie nie przestrasz, olej jest koloru czerwonego ( podobny do DexronVI). Ale taki ma być.

W moim przypadku, po zalaniu skrzyni tym olejem, odczuwam wielka zmianę na plus. Szczególnie w okresie jesień / zima.

Nawet ASO mi powiedzieli, że oryginalnego numeru oleju, kótry występuję w EPC chevroleta, nie ma i nie będzie dostępny.

Proponuje się jeszcze zaznajomic z tematem skrzyni opla F23 i olejem do niej( bliźniacza do naszej D24). To są skrzynie 'specjalnej troski' i musi być lany własnie ten czerowny GM. Temat ciągnie się jeszcze od Evandy.

AHA - do skrzyni wchodzi ~2L oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tamtym roku zacząłem drążyć temat oleju, ponieważ też wymieniłem na taki jak w instrukcji tj. 75w90.

Po wymianie, biegi ( szczególnie 2 i 3) bardzo ciężko wchodziły - szczególnie na zimnym oleju.

Wtedy przestraszyłem się, że skrzynia mi padła.

Następnie, przeszukałem TIS'y od 2000 do 2011 roku. I bodajże 2003 lub 2004 ( nie pamiętam) w Daewoo Evandach ( też ze skrzyniami D24) zalecany był olej 75w85.

Od, następnych roczników spec. oleju została zmieniona.

W ASO, jak chciałem kupić olej, o którym mowa w katalogu części - dostałem informacje, że nie będzie go w sprzedaży w salonach w EU. Teraz GM ma do tych skrzyń właśnie taki olej.

Dalej, informacje o samej skrzyni natrafiłem podczas poszukiwań materiałów na temat tego oleju GM czerwonego.

Trafiłem na wątek, w jakimś ( nie pamiętam teraz) anglojęzycznym forum Daewoo / Opel, że skrzynie F23 i D24 są do siebie bliźniaczo podobne. A te oznaczenia, niby mówią jaki max. moment może przenieść skrzynia ( 230/240 Nm).

Na własną rękę porównałem (mało profesjonalnie) obudowy tych skrzyń. Akurat kolega w warsztacie miał taką skrzynie opla. Rzeczywiście z zewnątrz są identyczne ( chodzi o obudowe, korki wlewu oleju, umiejscowienie czujników, dekle wałków skrzyni) - jedyna różnia to mechanizm zmiany biegów. W oplu też są linki, ale sam mechanizm na skrzyni rózni się budową niż ten co jest w Epice. W epice wydaje się masywniejszy.

A na końcu tafiłem jeszcze na wątek na polskim forum Opla, i tematu skrzyni F23 / wymiana oleju.

Faktycznie, nie rozbierałem tej skrzyni i nie wiem na 100% jaki jest stan rzeczy.

Ale po zmianie oleju na ten GM - dużo płynniej zmienia się biegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki. a skąd wiesz, że to skrzynia bliźniacza do F23?

> przeciez w instrukcji zaleca się SAE75w90, a ten czerony olej opla jest sae75w85

Ja do swojego Lacetti (inna skrzynia) też zalałem ciut rzadszy olej - zdaje się 75W90 zamiast 80W90 i lepiej biegi wchodzą, szczególnie, gdy zimny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zaleję ten GM i zobaczę czy coś się zmieni.

a tez miales tak, ze ci opornie 2ka i 3ka wchodzila?

Edit - ASO auto żoliborz twierdzi, że olej GM 75W85 się nie nadaje do skrzyń chevroleta i oni używają wyłacznie Total 75w90, ponieważ podobno takie jest zalecenie producenta.

Oczywiście może być to kompletna bzdura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja do swojego Lacetti (inna skrzynia) też zalałem ciut rzadszy olej - zdaje się 75W90 zamiast 80W90

> i lepiej biegi wchodzą, szczególnie, gdy zimny.

Bo właśnie 75W pokazuje że jest to olej o dobrych właściwościach niskotemperaturowych smile.gif

W temperaturze pracy jest prawie bez różnicy pomiędzy 75w90, a 80w90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z kolei ASO Hornet Wrocław, 'mówi' kompletnie co innego smile.gif

Mam w pracy maila właśnie z Hornet ws. tego oleju. Jutro postaram się załączyć.

Tak siak czy owak - z mojego doświadczenia, po wymianie oleju na ten GM czerwony - różnica w zmianie na II-i i III-ci bieg jest bardzo zauważalna. Szczególnie na II-gi, nie mam teraz wyczuwalnego "haczenia".

Ale to tylko moje doświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W dieslu jest identyczny problem. Czyli u mnie też radzicie wymianę oleju ?

ja wymienilem z oryginalnego na polsyntetyczne 75w90, i chyba nastapilo pogorszenie pracy. tzn pierwszych kilka zmian biegów jest trudniejsze niż było, natomiast potem skrzynia pracuje idealnie.

zobaczymy co bedzie po zmianie na ten czerwony GM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja wymienilem z oryginalnego na polsyntetyczne 75w90, i chyba nastapilo pogorszenie pracy. tzn

> pierwszych kilka zmian biegów jest trudniejsze niż było, natomiast potem skrzynia pracuje

> idealnie.

> zobaczymy co bedzie po zmianie na ten czerwony GM

Ja miałem czerwony GM. Dwójka na zimno też wchodziła z lekkim oporem ale to dosłownie z 2 pierwsze wrzucenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Olej wymieniony na ten "czerwony" GM. Wszystkie problemy jak ręką odjął

> Więc jak ktoś będzie wymieniał w Epice olej przekładniowy, to lać tylko oryginał GM.

hehehhehe a nie mówiłem smile.gif a to wszystko dzieki koledze arczibaldi , który "przepowiedział" mi zimowe problemy z II-gim biegiem, jak jeszcze szukałem Evandy dla siebie ( jakoś 2 lata temu). Zalecił mi zmiane oleju na czerwony GM do manuali.

P.S.

Dotarłem do karty MSDS środowiskowej tego oleju GM - wychodzi, że jest to minerał. Także trzeba pamiętać o wymianie - tak tylko przypuszczam, że powinien wytrzymać ~60 tys.km. Koledzy na forum Vectry maja podobne skrzynie, i tam Opel podobno każe co ~60tys.km. wymieniać tą oliwe. Gdyby był to syntetyk, to już co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj poczytaj

ale ja to wszystko wiem. tyle, że po wlaniu zgodnego ze specyfikacja producenta dobrego, syntetycznego oleju 75W90 zmiana biegów jest dużo gorsza niż na teoretycznie niezgodnym ze specyfikacją oleju GM, który nie tylko ma zaledwie 75W85, ale prawdopodobnie jest minerałem, lub co najwyżej półsyntetykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ja to wszystko wiem. tyle, że po wlaniu zgodnego ze specyfikacja producenta dobrego,

> syntetycznego oleju 75W90 zmiana biegów jest dużo gorsza niż na teoretycznie niezgodnym ze

> specyfikacją oleju GM, który nie tylko ma zaledwie 75W85, ale prawdopodobnie jest minerałem,

> lub co najwyżej półsyntetykiem.

Pewnie podobnie jak w Lacetti, na nasz klimat lali zbyt gęsty olej.

Ja u siebie też wlałem niezgodny ze specyfikacją i biegi zima lepiej wchodziły ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej GM do manuali jest "minerałem" - oto karta środowiskowa MSDS

olej Także nie ma siły żeby wytrzymał więcej niż 60 tys. km. - takie jest moje zdanie.

Gwoli ścisłości - ten olej ma domieszke DMSO: < 3 % - czyli oleje z gr. III hydrokrakowe ( wane) - normalnie w EU sprzedawane jako półsyntetyk a u nas można pisać, że taki olej jest full syntetyk.

Także reszta bazowego oleju tj. ~90% to olej mineralny.

Żeby olej nazwać full syntetyk, to olej bazowy takiego siuwaksa powinien być oparty tylko na olejach z gr. IV ( estry, PAO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Olej GM do manuali jest "minerałem" - oto karta środowiskowa MSDS

> olej Także nie ma siły żeby wytrzymał więcej niż 60 tys. km. - takie jest moje zdanie.

U moim Lacetti mechanik wlał Mobila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.