Aragorn Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 W mojej Epice pierwsze kilka zmian biegów (szczególnie dwójka i trójka) odbywa się z wyraźnym oporem. Po przejechaniu 2-3 kilometrów problem znika. Olej wymieniany pół roku temu na 75W90. Czy mechanizm zmiany biegów jakoś się reguluje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OBLOZ Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 Reguluje się - ale ja polecam zalanie skrzyni olejem GM do manuali ( dostępny w ASO za ~35zl / 1L ). To jest numer części GM 93165290 - 75w85 ( minerał) Tylko w razie czego sie nie przestrasz, olej jest koloru czerwonego ( podobny do DexronVI). Ale taki ma być. W moim przypadku, po zalaniu skrzyni tym olejem, odczuwam wielka zmianę na plus. Szczególnie w okresie jesień / zima. Nawet ASO mi powiedzieli, że oryginalnego numeru oleju, kótry występuję w EPC chevroleta, nie ma i nie będzie dostępny. Proponuje się jeszcze zaznajomic z tematem skrzyni opla F23 i olejem do niej( bliźniacza do naszej D24). To są skrzynie 'specjalnej troski' i musi być lany własnie ten czerowny GM. Temat ciągnie się jeszcze od Evandy. AHA - do skrzyni wchodzi ~2L oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 dzięki. a skąd wiesz, że to skrzynia bliźniacza do F23? przeciez w instrukcji zaleca się SAE75w90, a ten czerony olej opla jest sae75w85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OBLOZ Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 W tamtym roku zacząłem drążyć temat oleju, ponieważ też wymieniłem na taki jak w instrukcji tj. 75w90. Po wymianie, biegi ( szczególnie 2 i 3) bardzo ciężko wchodziły - szczególnie na zimnym oleju. Wtedy przestraszyłem się, że skrzynia mi padła. Następnie, przeszukałem TIS'y od 2000 do 2011 roku. I bodajże 2003 lub 2004 ( nie pamiętam) w Daewoo Evandach ( też ze skrzyniami D24) zalecany był olej 75w85. Od, następnych roczników spec. oleju została zmieniona. W ASO, jak chciałem kupić olej, o którym mowa w katalogu części - dostałem informacje, że nie będzie go w sprzedaży w salonach w EU. Teraz GM ma do tych skrzyń właśnie taki olej. Dalej, informacje o samej skrzyni natrafiłem podczas poszukiwań materiałów na temat tego oleju GM czerwonego. Trafiłem na wątek, w jakimś ( nie pamiętam teraz) anglojęzycznym forum Daewoo / Opel, że skrzynie F23 i D24 są do siebie bliźniaczo podobne. A te oznaczenia, niby mówią jaki max. moment może przenieść skrzynia ( 230/240 Nm). Na własną rękę porównałem (mało profesjonalnie) obudowy tych skrzyń. Akurat kolega w warsztacie miał taką skrzynie opla. Rzeczywiście z zewnątrz są identyczne ( chodzi o obudowe, korki wlewu oleju, umiejscowienie czujników, dekle wałków skrzyni) - jedyna różnia to mechanizm zmiany biegów. W oplu też są linki, ale sam mechanizm na skrzyni rózni się budową niż ten co jest w Epice. W epice wydaje się masywniejszy. A na końcu tafiłem jeszcze na wątek na polskim forum Opla, i tematu skrzyni F23 / wymiana oleju. Faktycznie, nie rozbierałem tej skrzyni i nie wiem na 100% jaki jest stan rzeczy. Ale po zmianie oleju na ten GM - dużo płynniej zmienia się biegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > dzięki. a skąd wiesz, że to skrzynia bliźniacza do F23? > przeciez w instrukcji zaleca się SAE75w90, a ten czerony olej opla jest sae75w85 Ja do swojego Lacetti (inna skrzynia) też zalałem ciut rzadszy olej - zdaje się 75W90 zamiast 80W90 i lepiej biegi wchodzą, szczególnie, gdy zimny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 no to zaleję ten GM i zobaczę czy coś się zmieni. a tez miales tak, ze ci opornie 2ka i 3ka wchodzila? Edit - ASO auto żoliborz twierdzi, że olej GM 75W85 się nie nadaje do skrzyń chevroleta i oni używają wyłacznie Total 75w90, ponieważ podobno takie jest zalecenie producenta. Oczywiście może być to kompletna bzdura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Ja do swojego Lacetti (inna skrzynia) też zalałem ciut rzadszy olej - zdaje się 75W90 zamiast 80W90 > i lepiej biegi wchodzą, szczególnie, gdy zimny. Bo właśnie 75W pokazuje że jest to olej o dobrych właściwościach niskotemperaturowych W temperaturze pracy jest prawie bez różnicy pomiędzy 75w90, a 80w90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OBLOZ Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 To z kolei ASO Hornet Wrocław, 'mówi' kompletnie co innego Mam w pracy maila właśnie z Hornet ws. tego oleju. Jutro postaram się załączyć. Tak siak czy owak - z mojego doświadczenia, po wymianie oleju na ten GM czerwony - różnica w zmianie na II-i i III-ci bieg jest bardzo zauważalna. Szczególnie na II-gi, nie mam teraz wyczuwalnego "haczenia". Ale to tylko moje doświadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 W dieslu jest identyczny problem. Czyli u mnie też radzicie wymianę oleju ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > W dieslu jest identyczny problem. Czyli u mnie też radzicie wymianę oleju ? ja wymienilem z oryginalnego na polsyntetyczne 75w90, i chyba nastapilo pogorszenie pracy. tzn pierwszych kilka zmian biegów jest trudniejsze niż było, natomiast potem skrzynia pracuje idealnie. zobaczymy co bedzie po zmianie na ten czerwony GM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > ja wymienilem z oryginalnego na polsyntetyczne 75w90, i chyba nastapilo pogorszenie pracy. tzn > pierwszych kilka zmian biegów jest trudniejsze niż było, natomiast potem skrzynia pracuje > idealnie. > zobaczymy co bedzie po zmianie na ten czerwony GM Ja miałem czerwony GM. Dwójka na zimno też wchodziła z lekkim oporem ale to dosłownie z 2 pierwsze wrzucenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > Ja miałem czerwony GM. Dwójka na zimno też wchodziła z lekkim oporem ale to dosłownie z 2 pierwsze > wrzucenia u mnie tak ze 2-3 razy. ale wpienia mnie to strasznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 7 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2012 > u mnie tak ze 2-3 razy. ale wpienia mnie to strasznie Zalej GMa, ogólnie skrzynia lepiej chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OBLOZ Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 W załączeniu przesyłam część korespondencji z ASO Hornet Wrocław - odnośnie oleju przekładniowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 8 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 > W załączeniu przesyłam część korespondencji z ASO Hornet Wrocław - odnośnie oleju przekładniowego. dzięki. ale ten olej GM 75w90 jest jak widze dostepny w rosyjskich sklepach. zobacze ile bedzie kosztowac przesylka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Olej wymieniony na ten "czerwony" GM. Wszystkie problemy jak ręką odjął Więc jak ktoś będzie wymieniał w Epice olej przekładniowy, to lać tylko oryginał GM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OBLOZ Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Olej wymieniony na ten "czerwony" GM. Wszystkie problemy jak ręką odjął > Więc jak ktoś będzie wymieniał w Epice olej przekładniowy, to lać tylko oryginał GM. hehehhehe a nie mówiłem a to wszystko dzieki koledze arczibaldi , który "przepowiedział" mi zimowe problemy z II-gim biegiem, jak jeszcze szukałem Evandy dla siebie ( jakoś 2 lata temu). Zalecił mi zmiane oleju na czerwony GM do manuali. P.S. Dotarłem do karty MSDS środowiskowej tego oleju GM - wychodzi, że jest to minerał. Także trzeba pamiętać o wymianie - tak tylko przypuszczam, że powinien wytrzymać ~60 tys.km. Koledzy na forum Vectry maja podobne skrzynie, i tam Opel podobno każe co ~60tys.km. wymieniać tą oliwe. Gdyby był to syntetyk, to już co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 Tutaj poczytaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 22 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Tutaj poczytaj ale ja to wszystko wiem. tyle, że po wlaniu zgodnego ze specyfikacja producenta dobrego, syntetycznego oleju 75W90 zmiana biegów jest dużo gorsza niż na teoretycznie niezgodnym ze specyfikacją oleju GM, który nie tylko ma zaledwie 75W85, ale prawdopodobnie jest minerałem, lub co najwyżej półsyntetykiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > ale ja to wszystko wiem. tyle, że po wlaniu zgodnego ze specyfikacja producenta dobrego, > syntetycznego oleju 75W90 zmiana biegów jest dużo gorsza niż na teoretycznie niezgodnym ze > specyfikacją oleju GM, który nie tylko ma zaledwie 75W85, ale prawdopodobnie jest minerałem, > lub co najwyżej półsyntetykiem. Pewnie podobnie jak w Lacetti, na nasz klimat lali zbyt gęsty olej. Ja u siebie też wlałem niezgodny ze specyfikacją i biegi zima lepiej wchodziły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OBLOZ Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 Olej GM do manuali jest "minerałem" - oto karta środowiskowa MSDS olej Także nie ma siły żeby wytrzymał więcej niż 60 tys. km. - takie jest moje zdanie. Gwoli ścisłości - ten olej ma domieszke DMSO: < 3 % - czyli oleje z gr. III hydrokrakowe ( wane) - normalnie w EU sprzedawane jako półsyntetyk a u nas można pisać, że taki olej jest full syntetyk. Także reszta bazowego oleju tj. ~90% to olej mineralny. Żeby olej nazwać full syntetyk, to olej bazowy takiego siuwaksa powinien być oparty tylko na olejach z gr. IV ( estry, PAO). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Olej GM do manuali jest "minerałem" - oto karta środowiskowa MSDS > olej Także nie ma siły żeby wytrzymał więcej niż 60 tys. km. - takie jest moje zdanie. U moim Lacetti mechanik wlał Mobila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.