Skocz do zawartości

ile pożyje aku?


albatros66

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pacjent C4GP 1.6HDI w wieku 4/5 lat - rok prod 2007 - pewnie druga połowa,

data pierwszej rej. maj 2008.

Po nocnym postoju voltomierz pokazuje ok 11.8V.

Rozrusznik kręci dobrze, centralny zamek działa ok.

Przy pracującym silniku napięcie w instalacji waha się

od 14.1 do 14.3V.

Po dłuższej jeździe (na 30min z prędkością 80/h),

po wyłączeniu silnika napięcie w instalacji szybko (poniżej 1min) do 13.2V,

a w ciągu 3-5 min do 12.4V (jak pisałem wyżej po nocy napięcie jest na pewno poniżej 12V).

Czy taki akumulator przeżyje zimę czy nie ?

CO można zrobić, żeby mu przedłużyć życie?

AL

PS.Czy pomiar napięcia w gnieździe zapalniczki takim oto gadżetem:

Monitor napięcia - woltomierz samochodowy

można uznać za wiarygodny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS.Czy pomiar napięcia w gnieździe zapalniczki takim oto gadżetem:

nie

to 11,8 świadczyłoby, że aq to szrot.

I zdecydowanie nie miałby siły przekręcić rozrusznikiem w takim stanie.

ps

skoro aq kręci dobrze i nie stwarza żadnych robemów, to po co szukac dziury w całym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie

> to 11,8 świadczyłoby, że aq to szrot.

Może jest zasiarczony ale jeszcze elektrody i cele sie nie rozpadają??

I przy dodatnich temperaturach starcza prądu rozruchowego.

> I zdecydowanie nie miałby siły przekręcić rozrusznikiem w takim stanie.

1.6HDI nie jest duży ...? Auto pali na cyk, wiele mu nie potrzeba ...

> ps

> skoro aq kręci dobrze i nie stwarza żadnych robemów, to po co szukac dziury w całym?

W starym aucie co najmniej 2 razy akumulator padł mi z dnia na dzień

(i 3 razy alternator). A bez prądu auto niestety nie jedzie ...

AL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W starym aucie co najmniej 2 razy akumulator padł mi z dnia na dzień

na takie nagłe pady, typu zwarcie cel nie ma mocnych. Nikt nie jest w stanie tego przewidzieć i może się zdarzyć zarówno w starym aq jak i w stosunkowo młodym.

ps

to zalezy jaki masz aq, ale wartoby było spróbowac dobrać się do cel, znaczy zerwać naklejkę z wierzchu, podważyc jakąś klapkę, odkręcić koreczki i zajrzeć do środka czy płyty są zalane elektrolitem oraz czy ten elektrolit jest ładny klarowny (jak nie będzie brązowy, mętny, to wsio z nim ok)

Ewentualnie w razie potrzeby dolać wody destylowanej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie. Napięcie zawsze mierzymy przy klemach

jako fizyk napiszę - OCZYWIŚCIE cool.gif

Jako praktyk napiszę: A KOMU BY SIĘ CHCIAŁO?

Podnosić maskę? 270751858-jezyk.gif Wsadzać ręce niedostępne miejsca oink.gif ????

Co innego Pan Mechanik/Elektryk palacz.gifpalacz.gifok.gif Tylko klemy claps.gif

A ten gadżet wtykam do gniazda 12V czyli od zapalniczki.

Jeden rzut oka przy rozruchu i jadę.

Co ciekawe napięcie ładowania pokazuje dobrze (14.1-14.3V) ...

Czyli: jak pracuje silnik/alternator to pokazuje napięcie poprawnie? icon_rolleyes.gif

A jak silnik/alternator nie pracuje to niepoprawnie spineyes.gif?

Na początku też myślałem o pociągnięciu kabelków z akumulatora.

Ale to byłaby dodatkowa wiązka, przeciąganie między komorą silnika a kabiną piaskownica.gif,

doprowadzenie gdzieś do konsoli, no i zamontowanie na stałe.

A takie "gówienko" - pyk-pyk - siedzi w gniazdku - odczyt ; ciach - wyjęte.

Może siedzieć na stałe, może leżeć w schowku. Można

w drugim aucie zainstalować w 5 sekund cfaniak.gif ...

Same plusy dodatnie wink.gif

AL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na takie nagłe pady, typu zwarcie cel nie ma mocnych. Nikt nie jest w stanie tego przewidzieć i

> może się zdarzyć zarówno w starym aq jak i w stosunkowo młodym.

No tak ... Tego chyba się nie da przewidzieć niewiem.gif

Choć może jakieś objawy przepowiadające śmierć dałoby zaobserwować icon_rolleyes.gif ?

Na pewno pomoże mi obserwować alternator ...

Miałem juz pady altka, ale też świr altka (skoki napięcia do 18V)

> to zalezy jaki masz aq, ale wartoby było spróbowac dobrać się do cel, znaczy zerwać naklejkę z

> wierzchu, podważyc jakąś klapkę, odkręcić koreczki i zajrzeć do środka czy płyty są zalane

> elektrolitem oraz czy ten elektrolit jest ładny klarowny (jak nie będzie brązowy, mętny, to

> wsio z nim ok)

> Ewentualnie w razie potrzeby dolać wody destylowanej.

Problem w tym, że w C4GP akumulator jest schowany głęboko

po szybą i jest trochę obudowany.

Nie przyglądałem się zbyt bardzo, ale może być lekko utrudnione wykonanie

czynności, o których piszesz ... hmm.gif

AL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jako fizyk napiszę - OCZYWIŚCIE

to jako fizyk powinieneś wiedzieć o spadkach napięć cfaniaczek.gif

> Jako praktyk napiszę: A KOMU BY SIĘ CHCIAŁO?

> Podnosić maskę? Wsadzać ręce niedostępne miejsca ????

dłużej zajęło założenie wątku niż sprawdzenie ładowania i stanu akumulatora

> Co innego Pan Mechanik/Elektryk Tylko klemy

Trzeba było podjechać i sprawdzić. W wielu warsztatach jest to usługa gratis

> A ten gadżet wtykam do gniazda 12V czyli od zapalniczki.

> Jeden rzut oka przy rozruchu i jadę.

> Co ciekawe napięcie ładowania pokazuje dobrze (14.1-14.3V) ...

> Czyli: jak pracuje silnik/alternator to pokazuje napięcie poprawnie?

pisałem wyzej.

> A jak silnik/alternator nie pracuje to niepoprawnie ?

porównaj napięcia w gnieździe i przy klemach ok.gif

> Na początku też myślałem o pociągnięciu kabelków z akumulatora.

> Ale to byłaby dodatkowa wiązka, przeciąganie między komorą silnika a kabiną ,

> doprowadzenie gdzieś do konsoli, no i zamontowanie na stałe.

> A takie "gówienko" - pyk-pyk - siedzi w gniazdku - odczyt ; ciach - wyjęte.

> Może siedzieć na stałe, może leżeć w schowku. Można

> w drugim aucie zainstalować w 5 sekund ...

> Same plusy dodatnie

Tylko te same plusy dodatnie robią małe chińskie rączki. Wybacz ale w takie wynalazki nie wierzę tak samo jak w mierniki z marketu, które są tak skalibrowane że ręce opadają

> AL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko te same plusy dodatnie robią małe chińskie rączki. Wybacz ale w takie wynalazki nie wierzę

> tak samo jak w mierniki z marketu, które są tak skalibrowane że ręce opadają

A jednak to bździdło nie jest tak złe.

Dziś w robicie dorawłem jakiś profesjonalny multimetr

(jakiś za >1000pln - PC5300 czy jakoś tak).

I pomiar w gnieździe zaplaniczki +- 0.1V pokazuje to

samo (12.1V) Pomiar w komorze silnika pokazuje

od 12.3 do 12.5 w zależności gdzie przyłożę masę

(pomiar ok 14:00 po ok 5h stania - rano jechałem do roboty ok 30min).

W C4GP jest ciężki dostęp do klemy masowej (-).

PLus jest na wierzchu, żeby się dostać do minusa to trzeba chyba

niemal wyjąć aku. CO ciekawe najlepiej uziemiona

była chłodnica. Z drugiej strony przy działającym silniku

różnica jest mniejsza (14.3-14.4 w gnieździe vs 14.5 na klemie +)

AL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.