Skocz do zawartości

dzwonek niestety mój :( będzie całka?


slon

Rekomendowane odpowiedzi

> No i miałem racje, góra 12kzł.

> Zrób i śmigaj dalej

> Pozdrawiam

> p.s. możesz jeszcze napisać do TU o wypłatę odszkodowania za utratę wartości handlowej auta po

> szkodzie, kilka stówek piechtą nie chodzi.

Nie ma na to szans. W praktyce ubezpieczalnie wypłacają tylko za auta do 3 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niekoniecznie, bo nie została wykorzystana kwota, na która ubezpieczałem. Szkoda całkowita to

> sposób rozliczenia szkody.

> Gdyby szkoda całkowita zamykała polisę, to TU było by do przodu o nie wykorzystany % mojej składki.

A miałeś polisę ze stałą kwotą? bo jeśli nie to graniczna jest wartość rynkowa pojazdu nie większa niż kwota z polisy.

W większości OWU, które czytałem szkoda całkowita stanowiła rozwiązanie polisy AC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niekoniecznie, bo nie została wykorzystana kwota, na która ubezpieczałem. Szkoda całkowita to

> sposób rozliczenia szkody.

> Gdyby szkoda całkowita zamykała polisę, to TU było by do przodu o nie wykorzystany % mojej składki.

Warta AC Standard

(w AC Komfort jest tak samo!)

Quote:

Kiedy rozpoczyna się i kończy odpowiedzialność WARTY?

§ 6

5. Odpowiedzialność WARTY ustaje i umowa ubezpieczenia ulega rozwiązaniu:

1) z chwilą wypłaty odszkodowania za szkodę polegającą na kradzieży
lub całkowitym zniszczeniu

przedmiotu ubezpieczenia,


PZU OWU AC/MC

Quote:

§ 60

1. Z zastrzeżeniem ust. 2, ochrona ubezpieczeniowa wygasa:

2) w AC i MC – z dniem wypłaty odszkodowania za
szkodę polegającą na całkowitym zniszczeniu
lub utracie pojazdu;


Dalej szukać mi się nie chce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A miałeś polisę ze stałą kwotą? bo jeśli nie to graniczna jest wartość rynkowa pojazdu nie większa

> niż kwota z polisy.

> W większości OWU, które czytałem szkoda całkowita stanowiła rozwiązanie polisy AC

Powiem tak - nie znam AC, w którym całka nie była = zakończenie umowy AC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warta AC Standard

> (w AC Komfort jest tak samo!)

> Quote:

> Kiedy rozpoczyna się i kończy odpowiedzialność WARTY?

> § 6

> 5. Odpowiedzialność WARTY ustaje i umowa ubezpieczenia ulega rozwiązaniu:

> 1) z chwilą wypłaty odszkodowania za szkodę polegającą na kradzieży lub całkowitym zniszczeniu

> przedmiotu ubezpieczenia,

> PZU OWU AC/MC

> Quote:

> § 60

> 1. Z zastrzeżeniem ust. 2, ochrona ubezpieczeniowa wygasa:

> 2) w AC i MC – z dniem wypłaty odszkodowania za szkodę polegającą na całkowitym

> zniszczeniu lub utracie pojazdu;

> Dalej szukać mi się nie chce...

zniszczenie calkowite = szkoda całkowita , to to samo ??

zawsze po szkodzie calkowitej doupezpieczalem , choc to zalezy od wariantu , szkoda calkowita w niektorych ubezpieczalniach = 60 % wartości , zniszczenie calkowite nie pozwala na ponowna rejestracje pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zniszczenie calkowite = szkoda całkowita , to to samo ??

> zawsze po szkodzie calkowitej doupezpieczalem , choc to zalezy od wariantu , szkoda calkowita w

> niektorych ubezpieczalniach = 60 % wartości , zniszczenie calkowite nie pozwala na ponowna

> rejestracje pojazdu

W OWU nie jest ujęte w definicjach "całkowite zniszczenie pojazdu", więc należy domniemywać, że w sytuacji procesowej TU dowiedzie, że "szkoda całkowita" = "całkowite zniszczenie".

BOOO - idąc dalej - jak uznasz "całkowite zniszczenie"?

A jak coś da się jeszcze zmieść na szufelkę to czy zniszczenie jest całkowite, czy nie? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zniszczenie calkowite = szkoda całkowita , to to samo ??

> zawsze po szkodzie calkowitej doupezpieczalem , choc to zalezy od wariantu , szkoda calkowita w

> niektorych ubezpieczalniach = 60 % wartości , zniszczenie calkowite nie pozwala na ponowna

> rejestracje pojazdu

Ja też doubezpieczałem i kontynuowałem ubezpieczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W OWU nie jest ujęte w definicjach "całkowite zniszczenie pojazdu", więc należy domniemywać, że w

> sytuacji procesowej TU dowiedzie, że "szkoda całkowita" = "całkowite zniszczenie".

> BOOO - idąc dalej - jak uznasz "całkowite zniszczenie"?

> A jak coś da się jeszcze zmieść na szufelkę to czy zniszczenie jest całkowite, czy nie? ;-)

zniszczenie calkowite nie pozwoli na ponowne dopuszczenie do ruchu pojazdu , szkoda calkowita to w sumie tylko sposob rozliczenia szkody , rzeczoznawca ubezpieczalni nie moze ozekac o dopuszeniu auta do ruchu , skp o tym decyduje , chyba ze mamy ewidentne uszkodzenia eliminujace pojazd , doszczetne spalenie , rozczłonkowanie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zniszczenie calkowite nie pozwoli na ponowne dopuszczenie do ruchu pojazdu , szkoda calkowita to w

> sumie tylko sposob rozliczenia szkody , rzeczoznawca ubezpieczalni nie moze ozekac o

> dopuszeniu auta do ruchu , skp o tym decyduje , chyba ze mamy ewidentne uszkodzenia

> eliminujace pojazd , doszczetne spalenie , rozczłonkowanie

Co to za problem odtworzyć samochód?

Tak naprawdę o ile tylko istnieje pole numerowe to da się pojazd odtworzyć... Kwestia nakładów (a o te nakłady chodzi).

Swoją opinię wyraziłem. TU stosują ją w praktyce (przy całce trzeba dopłacić brakujące raty polisy) i IMO trudno byłoby to wybronić w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem tak - nie znam AC, w którym całka nie była = zakończenie umowy AC.

Mniej więcej to samo napisałem. Są też zapisy o konieczności dopłaty do poprzedniej wartości ubezpieczenia po częściowym wykorzystaniu AC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zniszczenie calkowite = szkoda całkowita , to to samo ??

> zawsze po szkodzie calkowitej doupezpieczalem , choc to zalezy od wariantu , szkoda calkowita w

> niektorych ubezpieczalniach = 60 % wartości , zniszczenie calkowite nie pozwala na ponowna

> rejestracje pojazdu

Szkoda całkowita to uszkodzenie, którego koszt naprawy jest większy niż określony % wartości ubezpieczenia (przy OC 100% wartości pojazdu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda całkowita to uszkodzenie, którego koszt naprawy jest większy niż określony % wartości

> ubezpieczenia (przy OC 100% wartości pojazdu).

szkoda calkowita nie jest rowna calkowitemu zniszczeniu pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi tak powiedział ubezpieczyciel, w 2007r. Wtedy miałem szkodę rocznym autem.

tu masz cos

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/9305,mozna_zadac_odszkodowania_za_utrate_wartosci_pojazdu.html

tak na szybko , niechec ubezpieczycieli to co innego niz prawo do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda całkowita to uszkodzenie, którego koszt naprawy jest większy niż określony % wartości

> ubezpieczenia (przy OC 100% wartości pojazdu).

Niekoniecznie.

Całka to szkoda, gdzie naprawa jest nieuzasadniona ekonomicznie, lub niemożliwa technicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma doświadczenie jak odebrać taki samochód?

Drzwi dwie sztuki i błotnik mają być nowe. Zaopatrzyć się w jakiś miernik lakieru? Nie chcę być zrobiony w trąbę...

Chcialem naprawić auto do jego wartości, aby było zrobione bezpiecznie i zgodnie z kosztorysem. Kontrola PZU jakoś nie daje mi pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś ma doświadczenie jak odebrać taki samochód?

> Drzwi dwie sztuki i błotnik mają być nowe. Zaopatrzyć się w jakiś miernik lakieru? Nie chcę być

> zrobiony w trąbę...

> Chcialem naprawić auto do jego wartości, aby było zrobione bezpiecznie i zgodnie z kosztorysem.

> Kontrola PZU jakoś nie daje mi pewności.

Czujnik, wziąć ze sobą osobę znającą się na rzeczy, uzyskać kopię faktury z wyszczególnionymi pozycjami co było i jak robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam pozyczony miernik (dzięki, oczywiscie z forum). Ktoś może zna przybliżone wartości ?Chodzi mi o :

- dopuszczalną grubość lakiery przy lakierowaniu nowego elementu

- i używanego malowanego na nowo

Mowa oczywiście o nakładce progowej, drzwiach , i tylnym błotniku.

Chcę jutro autko wstępnie sprawdzić przed odbiorem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej, mam pozyczony miernik (dzięki, oczywiscie z forum). Ktoś może zna przybliżone wartości ?Chodzi

> mi o :

> - dopuszczalną grubość lakiery przy lakierowaniu nowego elementu

> - i używanego malowanego na nowo

> Mowa oczywiście o nakładce progowej, drzwiach , i tylnym błotniku.

> Chcę jutro autko wstępnie sprawdzić przed odbiorem.

> Pozdrawiam

metalik

fabryka:

120-160 um na elementach zewnętrznych, drzwi, maska, słupki, klapa, błotnik

70-120 um na elementach wewnętrznych, progi, podłużnice

lakierowane ponownie

200-350 um zewnętrzne

150-250 um wewnętrzne

powyżej 350 um szpachla

I mówię to na podstawie takiego samego modelu auta, mierzonego cm po cm, od dealera w jednych rękach, w wiadomych miejscach wiadome co robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.