lolnik904 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Witam. Byłem wczoraj usunąć tego nieszczęsnego Checka poraz kolejny. Wczoraj wyskoczył tylko błąd P0444 - otwarty obwód oczyszczania kanistra. Czy ktoś może mi powiedzieć co to jest oraz w jaki sposób można to usunąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Witam. Byłem wczoraj usunąć tego nieszczęsnego Checka poraz kolejny. Wczoraj wyskoczył tylko błąd > P0444 - otwarty obwód oczyszczania kanistra. Czy ktoś może mi powiedzieć co to jest oraz w > jaki sposób można to usunąć. Przerwa w obwodzie elektrycznym zaworu odsysania par paliwa z baku (EVAP). O ile dobrze pamiętam, to od tego zacząłeś, potem przeskoczyłeś na EGR. Sam zawór wedle serwisówki jest po prawej stronie kolektora dolotowego, w okolicy siłownika sterowania zmienną geometrią dolotu VGIS. A jego obwód wygląda tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolnik904 Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 EGR został wyczyszczony i niby komputer już nic nie wskazuje. Wczoraj właśnie tylko ten błąd wyskoczył. A czy możesz mi napisać jeszcze jak się z tym uporać oraz jak to wygląda. Czy trzeba ten zawór odpowietrzania spalin wyczyścić czy kupić nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 >Czy > trzeba ten zawór odpowietrzania spalin wyczyścić czy kupić nowy. Najpierw trzeba sprawdzić, co jest uszkodzone. Może to być sam zawór, wtyczka, kabel lub bezpiecznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolnik904 Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 A mógłbyś mi przesłać zdjęcie tej części. Niestety nie mogę tego znaleść. Wiesz może który bezpiecznik jest za to odpowiedzialny. Bede bardzo wdzieczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > A mógłbyś mi przesłać zdjęcie tej części. Niestety nie mogę tego znaleść. Wiesz może który > bezpiecznik jest za to odpowiedzialny. Bede bardzo wdzieczny za pomoc. Zdjęcia Ci nie prześlę, bo mam silnik 1.8 i to raczej nie będzie to samo. Zaworka szukaj tam, gdzie napisałem. Musi mieć kostkę elektryczną z dwoma stykami i najprawdopodobniej dwa wężyki z których jeden prowadzi do kolektora dolotowego, a drugi idzie gdzieś pod auto. Jak coś takiego znajdziesz, to daj fotkę, wtedy zobaczymy, czy to ten zaworek, czy jeszcze coś innego. A bezpiecznik? Masz go na schemacie powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolnik904 Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Ok dziękuję bardzo. Jak uda mi się to tylko odszukać to dam znać. Dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Zobacz w TIS czy nie ma rysunku przy opisie wymiany tego zaworu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolnik904 Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 A czy ktoś ma może w całości ten TIS. Znalazlem na chomikuj ale w kilkunastu częściach. Lub jakaś mniejszą wersję. Troche tego jest 7GB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > A czy ktoś ma może w całości ten TIS. Znalazlem na chomikuj ale w kilkunastu częściach. Lub jakaś > mniejszą wersję. Troche tego jest 7GB. 7GB, to pewnie cały katalog części, a tu bardziej chodzi o manual. Jeden z Kolegów wkleił ostatnio linka do fajnie działającej wersji on-line. http://vip.5053.com.cn/daewoo/EN/GMDE_TIS_START.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolnik904 Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Pewnie za dużo wymagam ale czy jest taka wersja w języku polskim lub czy ktoś mógłby mi pomóc i odszukać tej części. Jestem zielony w te klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Zobacz w TIS czy nie ma rysunku przy opisie wymiany tego zaworu. Jest coś takiego: Mi to wygląda na prawą (po otwarciu maski) stronę kolektora dolotowego lub głowicy. W Lanosie ten zaworek był na podpórce kolektora dolotowego, więc jakby go nie było na górze, to łeb trzeba wsadzić pod auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolnik904 Napisano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Witam. Nie mogę tego ustrojstwa znaleść. Odnalazłem tylko takie coś jak na zdjęciu oraz zrobilem zdjecie z prawej strony silnika. Tam nic niestety nie mogę odszukać. Czy ktoś z właścicieli silnika 1.4 16 jest mi w stanie dokładnie powiedzieć gdzie jest ten EVAP. Lezałem tez pod samochodem i nic. [image][/image] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolnik904 Napisano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Tutaj daję drugie zdjęcie z prawego boku silnika. [image]http://[/image] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 > Tutaj daję drugie zdjęcie z prawego boku silnika. > [image]http://[/image] Na pierwszym zdjęciu masz zaworek i zasobnik podciśnienia do sterowania zmienną geometrią dolotu VGIS, a na drugim zdjęciu widać głównie siłownik sterowania VGIS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Na allegro znalazłem taką oto fotkę: Strzałką wskazałem zaworek EVAP. Okazuje się, ze jest on jednak na podstawie kolektora dolotowego (dostęp tylko z dołu), czyli tak, jak to było w Lanosie. Opis i rysunek z serwisówki jest właściwy, ale niestety tylo dla 1.8, bo u mnie faktycznie ten zawór wygląda inaczej, niż na zdjęciu i jest z prawej strony głowicy. W każdym bądź razie na górze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolnik904 Napisano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Znalazłem to ustrojstwo chyba już u siebie. Przesyłam zdjęcie. Czy wiesz może czy trzeba to wymieniać łącznie z tym twardym wężykiem który jest na zdjęciu u Ciebie oraz jak fachowo to się nazywa żeby móc to kupić. Rano poruszałem wtyczka i na chwile zgasł check. Czy da się to wyczyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 > Znalazłem to ustrojstwo chyba już u siebie. Przesyłam zdjęcie. Czy wiesz może czy trzeba to > wymieniać łącznie z tym twardym wężykiem który jest na zdjęciu u Ciebie oraz jak fachowo to > się nazywa żeby móc to kupić. Rano poruszałem wtyczka i na chwile zgasł check. Czy da się to > wyczyścić. Skoro przy ruszaniu wtyczką coś się zmienia, to może na początek sprawdź stan styków wtyczki i zaworka oraz czy przewody we wtyczce nie są oberwane. W sklepie elektronicznym kup tzw. kontakt-spray (do czyszczenia styków) i preparat do zabezpieczania styków po takim czyszczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolnik904 Napisano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Niestety po wymianie tego EVAPA i skasowaniu błędu to samo. Jeszcze raz pojechaliśmy do mechanika innego i powiedział, że te samochody nie są przystosowane go gazu(dziwne). Powiedzial, ze jest jakis czujnik spalin w tlumniku i on źle wskazuje. Mówil, zeby sie nie przejmowac i jezdzic normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Jeszcze raz pojechaliśmy do mechanika > innego i powiedział, że te samochody nie są przystosowane >go gazu(dziwne). Twoj mechanik nie jest przystosowany do obslugi samochodow bardziej skomplikowanych niz zuk, nysa tudziez maluch... > Powiedzial, ze jest > jakis czujnik spalin w tlumniku i on źle wskazuje. Sonda lamba a nie "jakis" czujnik. > Mówil, zeby sie nie przejmowac i jezdzic > normalnie. Srali muchy bedzie wiosna... Zmien mechanika a co konkretnie zle wskazuje ta sonda bo mozliwe,ze padla. Pytanie byles wyregulowac instalacje lpg ? Jaka masz instalke ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolnik904 Napisano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Komputer wskazywał błąd PO444. Wczoraj odpiołem sonde i podpialem jeszcze raz. Kontrolka przestała swiecic - po kilometrze znow to samo. Instalacja stag 4 sekwencyjny wtrysk silnik 4 cylindrowy(red tomasetto,wtryski reg omvl do 120KM. Czy ktoś będzie mi w stanie pomoc lub zna jakiegos dobrego mechanika w okolicy Rzeszowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Komputer wskazywał błąd PO444. Wczoraj odpiołem sonde i podpialem jeszcze raz. Kontrolka przestała > swiecic - po kilometrze znow to samo. Instalacja stag 4 sekwencyjny wtrysk silnik 4 > cylindrowy(red tomasetto,wtryski reg omvl do 120KM. Czy ktoś będzie mi w stanie pomoc lub zna > jakiegos dobrego mechanika w okolicy Rzeszowa. Może być tak, że instalka gazowa podaje złą mieszankę. Może być, że masz złe mapy wtrysku a może rozkalibrowane wtryskiwacze. Ale to wróżby z fusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Niestety po wymianie tego EVAPA i skasowaniu błędu to samo. Jeszcze raz pojechaliśmy do mechanika > innego i powiedział, że te samochody nie są przystosowane go gazu(dziwne). Powiedzial, ze jest > jakis czujnik spalin w tlumniku i on źle wskazuje. Mówil, zeby sie nie przejmowac i jezdzic > normalnie. Trafiłeś na niezłego ogórka. Ja rozumiem, ze nie każdy użytkownik pojazdu posiada wiedzę specjalną, żeby znać te wszystkie niuanse, jednak mechanik, który opowiada tego typu farmazony, powinien zająć się czymś innym. Z jakiego powodu wymieniałeś tego EVAPa? Zdiagnozował go ktoś jednoznacznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziek Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Jeszcze raz pojechaliśmy do mechanika > innego i powiedział, że te samochody nie są przystosowane go gazu(dziwne). Powiedzial, ze jest > jakis czujnik spalin w tlumniku i on źle wskazuje. Mówil, zeby sie nie przejmowac i jezdzic > normalnie. zmien mechanika moj lacetti /obecnie tescia/ ma przejechane ponad 120tys km na gazie zalozonym w salonie, czyli od samego poczatku jezdzi na gazie podobnie maja/mialy 2 kolejne lacetti w rodzinie - wszystkie z instalacja dedykowana BRC ani razu w zadnym z tych aut nie zapalil sie "czek", wszystkie na oryginalnych czesciach wymieniane tylko fitry i sprawdzane profilaktycznie mapy ciekawe jak bedziesz jezdzil z tym "czekiem" swiecacym i padnie cos powazniejszego ... pojdziesz do tego mechanika i powiesz ze kazal Ci tak jezdzic ? radzilbym porzadnie wyregulowac instalacje gazowa, "czek" nie ma prawa sie swiecic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Może być tak, że instalka gazowa podaje złą mieszankę. > Może być, że masz złe mapy wtrysku a może rozkalibrowane wtryskiwacze. No dobrze, ale podany błąd, to jednoznacznie problem w obwodzie zaworu EVAP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > No dobrze, ale podany błąd, to jednoznacznie problem w >obwodzie zaworu EVAP. Ja bym zaczal od poprawienia masy i "przedzwonienia" przewodow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Ja bym zaczal od poprawienia masy i "przedzwonienia" przewodow. Wypadałoby tak zrobić i ja też to sugerowałem, ale jak ktoś lubi sobie powymieniać to i owo, to czemu nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolnik904 Napisano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Wszystko co sie dalo to sprawdzilem. Doszedlem, az do sondy lambdy nad katalizatorem. Odpialem ja i jeszcze raz podpialem. Check zniknal. Zapalilem samochod na benzynie normalnie chodzil, przerzucil sie na gaz automatycznie - spadly obroty prawie do 0.5 tys. Chodzil dalej i check sie nie swiecil. Dodalem gazu (lub przejechalem pare metrow) znow to samo. Check od nowa sie swieci. Co wybiore sie do tego goscia co mi zakladal gaz to tylko kasuje bledy i to samo. Instalacja jest oczywiscie na gwarancji. Jakos nie chce tego naprawic lub nie umie. Na benzynie wczesniej tego nie bylo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Wszystko co sie dalo to sprawdzilem. Doszedlem, az do sondy lambdy nad katalizatorem. Odpialem ja i > jeszcze raz podpialem. Check zniknal. Zapalilem samochod na benzynie normalnie chodzil, > przerzucil sie na gaz automatycznie - spadly obroty prawie do 0.5 tys. Chodzil dalej i check > sie nie swiecil. Dodalem gazu (lub przejechalem pare metrow) znow to samo. Check od nowa sie > swieci. Co wybiore sie do tego goscia co mi zakladal gaz to tylko kasuje bledy i to samo. > Instalacja jest oczywiscie na gwarancji. Jakos nie chce tego naprawic lub nie umie. Na > benzynie wczesniej tego nie bylo. Niech weźmie komputer i przejedzie się i popatrzy jak komp dobiera mieszankę gazu. Popytaj w swojej okolicy o dobrego gazownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolnik904 Napisano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Dzieki za informacje. Tak bym zrobil, gdyby nie to, ze ma ona dopiero dwa miesiace. Caly czas ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Dzieki za informacje. Tak bym zrobil, gdyby nie to, ze ma ona dopiero dwa miesiace. Caly czas ten > problem. Szkoda silnika. Popytaj o dobrego fachowca w okolicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slavo88 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Gdzie zakładałeś LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 Dobrze rozumiem, ze blad wyksakuje po przelaczeniu na lpg ??? Moja rada jest taka zapytaj na kaciku lpg, moze znajdzie sie ktos kumaty z okolicy bo to co robi twoj mechanik jest niczym przyklejanie plastra na wielki ropien... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolnik904 Napisano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 Gaz zakładałem w Zaczerniu koło Rzeszowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolnik904 Napisano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 Gaz jest na gwarancji jeszcze 21 miesiecy. Bede jezdzil tam az do skutku. Doszedlem w koncu do takiej sytuacji. Odłącze sonde lambde nad katalizatorem zapale samochod - zgasze. Podlacze spowrotem wtyczke i CHECK sie nie świeci. Przejade pare metrow i znow to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 > Gaz jest na gwarancji jeszcze 21 miesiecy. Bede jezdzil tam az do skutku. Doszedlem w koncu do > takiej sytuacji. Odłącze sonde lambde nad katalizatorem zapale samochod - zgasze. Podlacze > spowrotem wtyczke i CHECK sie nie świeci. Przejade pare metrow i znow to samo. Jak masz laptopa, to może zainwestuj w jakiś kabel diagnostyczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolnik904 Napisano 23 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 Postam się to zrobić. Sam kabel to wydatek rzędu 50 zł. Tylko mam takie pytanie. Czy ktoś jest może w stanie posiadania takiego oprogramowania do kabla. (do sciagniecia). Bede wdzieczny za kazda pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Postam się to zrobić. Sam kabel to wydatek rzędu 50 zł. Tylko mam takie pytanie. Czy ktoś jest może > w stanie posiadania takiego oprogramowania do kabla. (do sciagniecia). Bede wdzieczny za kazda > pomoc. Od tego, jakim programem masz zamiar działać zalezy wybór interfejsu. Rosyjski Chevrolet Explorer działa z interfejsami do starszych Volkswagenów = VAG KL. Możesz też użyć interfejsu ELM327 i diagnozować auto po EOBD. Zwykle do fejsu dodają jakieś darmowe działające programy. Natomiast zalecalbym równiez kupienie interfejsu do instalacji gazowej, skoro jaja zaczęły się po montażu. Albo ktoś to źle podobierał, albo źle zamontował, albo źle ustawił. Może też być wszystkiego po trochu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 KACIK LPG !!! moze znajdzie sie ktos z okolic Rzeszowa ogarniajacy temat... Generalnie oszczedziles pare setek z trzeba bylo pojechac do Tarnowa zalozyc BRC i smigac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.