tezetek Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Witam, Może ktoś z Was miał podobny przypadek i coś poradzi. Zauważyłem ostatnio że podczas niższych temperatur - tak mniej więcej poniżej 5*C - po uruchomieniu zimnego silnika po nocy - coś szumi. Szum ewidentnie wydobywa się z okolic sprzęgła - kiedy naciskam sprzęgło szum jest wyraźny a po puszczeniu pedału szum zanika. Jak auto się rozgrzeje to szum znika całkowicie i właściwie jest po sprawie. Początkowo stawiałem na docisk ale te objawy występują tylko i wyłącznie w niższych temperaturach - jeśli jest powyżej 5-6*C nie występują. Ma ktoś może jakąś teorię na ten temat? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubert_ Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Witam, > Może ktoś z Was miał podobny przypadek i coś poradzi. Zauważyłem ostatnio że podczas niższych > temperatur - tak mniej więcej poniżej 5*C - po uruchomieniu zimnego silnika po nocy - coś > szumi. > Szum ewidentnie wydobywa się z okolic sprzęgła - kiedy naciskam sprzęgło szum jest wyraźny a po > puszczeniu pedału szum zanika. Jak auto się rozgrzeje to szum znika całkowicie i właściwie > jest po sprawie. Początkowo stawiałem na docisk ale te objawy występują tylko i wyłącznie w > niższych temperaturach - jeśli jest powyżej 5-6*C nie występują. > Ma ktoś może jakąś teorię na ten temat? > Pozdrawiam Są to typowe objawy zużytego łożyska oporowego sprzęgła. W niższych temperaturach bardziej daje znać o sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tezetek Napisano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Są to typowe objawy zużytego łożyska oporowego sprzęgła. W niższych temperaturach bardziej daje > znać o sobie. Rozumiem że wymiana samego łożyska jest dokładnie taka sama jak całego sprzęgła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > kiedy naciskam sprzęgło szum jest wyraźny a po puszczeniu pedału szum zanika. Jak auto się rozgrzeje to szum znika całkowicie i właściwie > jest po sprawie. Łożysko wyciskowe szumi. U mnie jest odwrotnie: w zimie szumi jak puszczę pedał od... jakiś 8 lat czyli odkąd posiadam Astrę Sie przyzwyczaiło i sie jeździ Należałoby wymienić, ale czekam za wymianę kompletnego sprzęgła. Tylko, ze jakoś ono wciąż nie chce dokończyć żywota Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubert_ Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Rozumiem że wymiana samego łożyska jest dokładnie taka sama jak całego sprzęgła? Ja miałem ten problem jeszcze gdy byłem w posiadaniu Palio Weekend, i wymieniłem od razu całe sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tezetek Napisano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Łożysko wyciskowe szumi. > U mnie jest odwrotnie: w zimie szumi jak puszczę pedał od... jakiś 8 lat czyli odkąd posiadam Astrę > Sie przyzwyczaiło i sie jeździ Należałoby wymienić, ale czekam za wymianę kompletnego > sprzęgła. Tylko, ze jakoś ono wciąż nie chce dokończyć żywota > Pozdroofka Ja kompletne sprzęgło wymieniałam jakieś 40tys.km temu - zresztą nie pamiętam już za dobrze Jakie jest ryzyko - jeśli go nie wymienię? Czy tylko szumem się to będzie objawiać czy może być coś poważniejszego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Jakie jest ryzyko - jeśli go nie wymienię? Może spaść Ci cegła na dach A na poważnie: Przez 8 lat zrobiłem "trochę" kilometrów i nic. Przez pierwsze 2 lata głośność szumu narastała i ustaliła się na pewnym poziomie i tak jest do dzisiaj. > Czy tylko szumem się to będzie objawiać czy może być coś poważniejszego? Nie wiadomo czym jest szum spowodowany: chodzi "na sucho" czy kiepskiej jakości i złapało luzów. W pierwszym przypadku może się zatrzeć i "zje" słoneczko docisku. W drugim rozpadnie się. Ja bym nie ruszał póki co i jeździł do kolejnej wymiany sprzęgła, przysłuchując się co jakiś czas czy szum nie przeszedł pisk/klekot aby w porę zainterweniować Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tezetek Napisano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Może spaść Ci cegła na dach Cegły to zazwyczaj w drewnianym kościele spadają > A na poważnie: Przez 8 lat zrobiłem "trochę" kilometrów i nic. Przez pierwsze 2 lata głośność szumu > narastała i ustaliła się na pewnym poziomie i tak jest do dzisiaj. > Nie wiadomo czym jest szum spowodowany: chodzi "na sucho" czy kiepskiej jakości i złapało luzów. W > pierwszym przypadku może się zatrzeć i "zje" słoneczko docisku. W drugim rozpadnie się. Kurcze o ile dobrze pamiętam cały komplet sprzęgła to był Sachs. Wydaje mi się że powinien wytrzymać trochę więcej niż tylko 40 tys. > Ja bym nie ruszał póki co i jeździł do kolejnej wymiany sprzęgła, przysłuchując się co jakiś czas > czy szum nie przeszedł pisk/klekot aby w porę zainterweniować Ok dzięki za informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Nie wiadomo czym jest szum spowodowany: chodzi "na sucho" W większości przypadków szumi właśnie dlatego. Ale dopóki nie stanie "na dębowo" można jeździć.Ja kiedyś w Lanosie przejechałem tak ponad 100tys. i taki sprzedałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.