vendorr Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Witam serdecznie, Jak w temacie mam problemik z autem mojego taty, po naprawie osłony przegubu po wyjeździe z warsztatu zaświeciła się kontrolka ABS. Niestety Tata zamiast zareklamować usługę odjechał. Zakupiłem prosty interfejs VAG Viakena i polskim Vagiem zacząłem diagnozować. W układzie ABS wyświetla się błąd: 301 Pompa odprowadzająca dla ABS V-39 brak osprzętu/nie związany ze sprzętem Po jego wykasowaniu i jeździe próbnej i przekroczeniu 30 km/h bez naciskania pedału hamulca błąd pojawia się ponownie. Przy małej prędkości testowałem każdy jeden czujnik w VAGu i wyszło mi, że przy tej piaście gdzie była naprawa czujnik fiksuje - więc go wymieniłem i całość elegancko wyczyściłem, już prędkości wszystkich kół są pokazywane prawidłowo. Ale niestety wcześniejszy błąd znów się pojawił, więc przetestowalem wyjścia, samochód zapikał zapiszczał, zaświecił kontrolkami. Na komputerze pojawił się komunikat: Aktywne wyjście 512 Czujnik Halla-brak znacznika odniesienia Po kliknięciu następny: Aktywne wyjście 65535 uszkodzony moduł sterujący Po przejściu w diagnozowanie sterownika magistrali CAN, pojawił się błąd: 1316 Sterownik ABS Magistrala CAN brak sygnału Po wejściu w diagnozowanie silnika, pojawił się błąd: 18057 Magistrala CAN ABS - brak sygnału brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Drodzy koledzy i koleżanki co jest na rzeczy?? Czytałem, że zapowietrzony ABS może wywoływać błąd 301, ale jednak wydaje mi się, że to jakaś poważniejsza usterka. Co mam sprawdzić?? Ratujcie mojego staruszka, zima idzie a On ABS nima. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Skoro była naprawiana osłona przegubu to może został uszkodzony czujnik ABS. Wcześniej błędu nie było rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 bezpieczniki posprawdzał ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Skoro była naprawiana osłona przegubu to może został uszkodzony czujnik ABS. No i właśnie ten czujnik wymieniłem o czym wspomniałem wcześniej, ale może trochę chaotycznie to opisałem. >Wcześniej błędu nie było rozumiem. No właśnie nie było. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > bezpieczniki posprawdzał ? Tak bezpieczniki są OK. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Tak bezpieczniki są OK. > PZDR VEN bezpieczniki na aku też ? Jesli jestes w 100% pewny, ze dochodzi napiecie do pompy na wtyczce do ABS'u to razcej bedzie ona do wymiany, ale to raczej bez schematu sie nie obejdzie druga sprawa - sprawdzales w elementach wykonawczych/actuator test, czy przy probie uruchomienia pompy wtedy wskakuje blad ? tutaj taki pomocniczy link: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00301 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 Bezpieczniki zasilające ABS to nr 2 w skrzynce i paskowy nr 6 przy aku. Sprawdź czy dochodzi prąd na pinach: 23 (czarno-szary) po stacyjce, 2 (czerwono-czarny) stały i masy na pinach: 1 (brązowy), 5 (brązowo-czerwony). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > bezpieczniki na aku też ? Tak sprawdzałem, podobno częsta przypadłość w fabiach. > Jesli jestes w 100% pewny, ze dochodzi napiecie do pompy na wtyczce do ABS'u No tego to nie jestem pewien, ale muszę sprawdzić tak radzi Orochimaru. > druga sprawa - sprawdzales w elementach wykonawczych/actuator test, czy przy probie uruchomienia > pompy wtedy wskakuje blad ? Powiem szczerze nie wiem. Vagiem bawiłem się pierwszy raz. Jak wrócę do domu to zapoznam się z podanym linkiem. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Bezpieczniki zasilające ABS to nr 2 w skrzynce i paskowy nr 6 przy aku. Te bezpieczniki też sprawdzałem i są ok. > Sprawdź czy dochodzi prąd na pinach: > 23 (czarno-szary) po stacyjce, > 2 (czerwono-czarny) stały Rozumie, że mam wziąć miernik i miezy "-" akumulatora sprawdzić czy pojawi się napięcie? > i masy na pinach: > 1 (brązowy), > 5 (brązowo-czerwony). A masy mam sprawdzić, czy między "-" na akumulatorze a pinami pojawia się potencjał?? Czy jeżeli na wszystkich pinach będzie wszystko w porządku to problemem będzie sterownik? A jak sprawdzić samą pompę ABS?? PS. Dzięki za pomoc. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 Zgadza się, wszystkie pomiary względem minusa aku. Na włączonym zapłonie. Pompę sterownik powinien uruchomić na krótko podczas testu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Pompę sterownik powinien uruchomić na krótko podczas testu. Testu robionego Vagiem czy podczas włączania zapłonu gdy są uruchamiane wszystkie systemy? Może pytanie kuriozalne, ale już tyle się naczytałem, że powoli mam mętlik w głowie. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 Test vagiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Test vagiem. Teraz niestety nie dam rady porobić wszystkich pomiarów, jak tylko będę się mógł wyrwać to podjadę do ojczulka zbadam auto i zdam relację. A jeszcze pytanko mam, czy można podać jakoś bezpośrednio napięcie do pompy ABS, aby sprawdzić czy jest ok?? PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 Jeśli jest dostęp do przewodów to można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 6 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 Odgrzewam kotleta. Naprawione. Winnym jednak się okazał niestety bezpiecznik nr 6. Najdziwniejsze jest to, że wcześniej go oglądałem, co prawda nie wykręcałem ale oglądałem. Widocznie jak tata użytkował auto i po każdym uruchomieniu "iskrzyło" między przepalonymi płytkami bezpiecznika jego uszkodzenie ujawniło się. Dzięki wielkie za wszelkie rady. Duże dla Was. Edyta: Aha ilu amperowy jest ten bezpiecznik i gdzie go można dostać? Na chwilowy czas naprawiłem lutując ten bezpiecznik. No najważniejsze co mogło być przyczyną przepalenia tego bezpiecznika? PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.