Skocz do zawartości

C-Max i silniki diesla


Mavv

Rekomendowane odpowiedzi

W zasadzie pytanie dotyczy wszystkich nowoczesnych diesli z CR i turbina. Moge tez zapytac na Francuskich, bo 1.6 TDCi i 1.6 HDi to te same motory zlosnik.gif

Ale do rzeczy - jak bardzo zle na turbine wplywa odpalanie i gaszenie auta na bardzo krotkich dystansach, rzedu 500-1000m?

Powiedzmy, ze auto w tygodniu robi wlasnie takie krotkie dystanse, a w weekend trasy 20-30km w jedna strone. Czy jest spora szansa, ze turbo sie szybko wysypie?

Z drugiej strony - sasiedzi kupili sobie Volvo V50, rocznik 2010, wlasnie silnik 1.6D (nie wiem dokladnie, jakie tam silniki sa). jak narazie auto najczesciej robi bardzo krotkie dystanse (od kilksuset metrow do kilku kilometrow). I tak od roku. Narazie z autem nie dzieje sie nic. Czy rok, to za krotko, zeby zarznac turbine w nowym dieslu?

Jak to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Yep. Jako ciekawostkę powiem Ci, że do Suzuki SX4 silnik 1,6 też jest produkowany przez PSA .

A wracając do tematu - tak krótkie odcinki nie zajadą turbinki pod warunkiem, że auto nie będzie kręcone wysoko? Mówiąc ogólnie. Bo mozna pewnie trafić na silnik, który padnie po pierwszych 10.000km zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rzuciłem okiem na kilka wątków. Bez zagłębiania się. Mam jeszcze trochę czasu

Jakby coś pytaj - ja już przerabiałem temat (skończyło się na wymianie silnika).

Krótko mówiąc - jeździ się tym fajnie ale zdecydowałbym się ponownie na zakup wyłącznie mając 100% pewność przebiegu i historię serwisowania częstszego niż zaleca producent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby coś pytaj - ja już przerabiałem temat (skończyło się na wymianie silnika).

Ała, jaki koszt?

> Krótko mówiąc - jeździ się tym fajnie ale zdecydowałbym się ponownie na zakup wyłącznie mając 100%

> pewność przebiegu i historię serwisowania częstszego niż zaleca producent

Jak pisałem wcześniej - nie wczytywałem się za bardzo. Generalnie to sitko jest w układzie smarowania turbinki? Z tego, co czytałem, to trzeba pół auta rozebrać, żeby się dostac do tej śrubki z sitkiem (demontaż wydechu).

Jak często należy do niego zaglądać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wracając do tematu - tak krótkie odcinki nie zajadą turbinki pod warunkiem, że auto nie będzie

> kręcone wysoko? Mówiąc ogólnie. Bo mozna pewnie trafić na silnik, który padnie po pierwszych

> 10.000km

Turbosprężarki zazwyczaj zabija temperatura i/lub brak smarowania.

Tak więc, po dłuższej hardcorowej jeździe lub po prostu po jeździe autostradą warto jest turbosprężarkę wystudzić przez np. minutę. Jeżeli jednak po zjeździe z autostrady masz przed zgaszeniem samochodu do pokonania 5km drogi z prędkością 80km/h na wysokim biegu to nie musisz się studzeniem martwić - turbosprężarka zdąży wystygnąć waytogo.gif.

Brak smarowania może być spowodowany rzadką wymianą oleju (to jest dosyć istotne), lub problemami z jej smarowaniem - w przypadku 1,6 PSA coś tam, gdzieś tam się zapycha blokując dopływ oleju do turbosprężarki, ale to musisz poszukać, bo nie wiem dokładnie w czym był problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Turbosprężarki zazwyczaj zabija temperatura i/lub brak smarowania.

> Tak więc, po dłuższej hardcorowej jeździe lub po prostu po jeździe autostradą warto jest

> turbosprężarkę wystudzić przez np. minutę. Jeżeli jednak po zjeździe z autostrady masz przed

> zgaszeniem samochodu do pokonania 5km drogi z prędkością 80km/h na wysokim biegu to nie musisz

> się studzeniem martwić - turbosprężarka zdąży wystygnąć .

Spoko, do zrobienia.

> Brak smarowania może być spowodowany rzadką wymianą oleju (to jest dosyć istotne), lub problemami z

> jej smarowaniem - w przypadku 1,6 PSA coś tam, gdzieś tam się zapycha blokując dopływ oleju do

> turbosprężarki, ale to musisz poszukać, bo nie wiem dokładnie w czym był problem.

Sitko w śrubce zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ała, jaki koszt?

Koło 5 tys pln (w tym wymieniona turbina na regenerowaną)

> Jak pisałem wcześniej - nie wczytywałem się za bardzo. Generalnie to sitko jest w układzie

> smarowania turbinki?

Tak - jak się przytka turbina pada

Z tego, co czytałem, to trzeba pół auta rozebrać, żeby się dostac do tej

> śrubki z sitkiem (demontaż wydechu).

> Jak często należy do niego zaglądać?

Myślę, że co 50 tys km będzie OK (do tego płukanie smoka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koło 5 tys pln (w tym wymieniona turbina na regenerowaną)

Pewnie podobny koszt byłby tu na wyspie.

> Tak - jak się przytka turbina pada

> Z tego, co czytałem, to trzeba pół auta rozebrać, żeby się dostac do tej

> Myślę, że co 50 tys km będzie OK (do tego płukanie smoka)

W moim przypadku raz na okres posiadania auta zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.