Skocz do zawartości

Silnik 1.9DDiS opinie.


OlekBartek

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mial moze ktos do czynienia z tym silnikiem.Jakas ponadprzecietna awaryjnosc posiada?

Bo takie rzeczy jak dwumas czy dpf to nie zaliczam,bo to praktycznie kazdy diesel w tych czasach ma jakies przeboje z tym (niekoniecznie z winy samego samochodu,glownie przez kierowce).

Bo z tego co czytalem to silnik renault.A tam chyba przed 2007jakies problemy byly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy mial moze ktos do czynienia z tym silnikiem.Jakas ponadprzecietna awaryjnosc posiada?

> Bo takie rzeczy jak dwumas czy dpf to nie zaliczam,bo to praktycznie kazdy diesel w tych czasach ma

> jakies przeboje z tym (niekoniecznie z winy samego samochodu,glownie przez kierowce).

> Bo z tego co czytalem to silnik renault.A tam chyba przed 2007jakies problemy byly?

Generalnie uszkodzenia turbo,wieczne wycieki oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymiana paska rozrządu jest droga.

> W Renault ten silnk daje radę. W Vitarze już gorzej, więc trzeba więcej w pedał cisnąć, a wtedy

> spalanie wcale nie jest niskie.

Srednie spalanie w GV to 10 l na 100 km.

Do tego jeszcze czeste zapychania DPF przy jezdzie miejskiej,uszkodzenia zaworu EGR i przepustnicy dolotowej,wymiana rozrzadu co 75000 km...

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Srednie spalanie w GV to 10 l na 100 km.

> Do tego jeszcze czeste zapychania DPF przy jezdzie miejskiej,uszkodzenia zaworu EGR i przepustnicy

> dolotowej,wymiana rozrzadu co 75000 km...

Kurde czyli te srednie z autocentrum o 7-8litrach na 100km mozna miedzy bajki wlozyc.

Pewnie wszystkie te suv-y (chociaz nie wiem czy to dobre okreslenie) typu rav4,koleos,kuga,qasquai,ix35 pala podobnie.Mowie o tych wersjach w okolicy 130-150KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurde czyli te srednie z autocentrum o 7-8litrach na 100km mozna miedzy bajki wlozyc.

U ojca w GV komp pokazuje średnie spalanie 8.5 - 9.5 l na 100. Zależnie od warunków ale głownie 90% miasto i raczej spokojny tryb jazdy. Auto dość ciężkie, silnik nie za mocny a i stały napęd na 4 łapy robi swoje. I faktycznie jest dość głośny i kulturą nie grzeszy. Ale da się przyzwyczaić 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U ojca w GV komp pokazuje średnie spalanie 8.5 - 9.5 l na 100. Zależnie od warunków ale głownie 90%

> miasto i raczej spokojny tryb jazdy. Auto dość ciężkie, silnik nie za mocny a i stały napęd na

> 4 łapy robi swoje. I faktycznie jest dość głośny i kulturą nie grzeszy. Ale da się

> przyzwyczaić

Czyli w trasie te 7-7.5litra jest realne?Jadac przepisowo na tempomacie (wlasnie GV posiada tempomat?)

A jakies problemy z wyzej wymienionych odnosnie silnika,twojego tate spotkaly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli w trasie te 7-7.5litra jest realne?Jadac przepisowo na tempomacie (wlasnie GV posiada

> tempomat?)

Myślę, że tak (z ciekawości zerknąłem przed chwilką i komputer pokazywał 8,3l/100). Chyba, że myślisz o stałej dozwolonej 140km/h na autostradzie - wtedy nie wiem czy się uda 893goodvibes.gif

Co do tempomatu to w tej wersji (20th anniversary) jest. Jak było w innych to nie wiem.

> A jakies problemy z wyzej wymienionych odnosnie silnika,twojego tate spotkaly?

Autko od nowości w domu i ma dopiero 4 lata a i przebieg jak na diesla symboliczny. Ale nie przypominam sobie, żeby coś musiał przy nim robić oprócz przymusowych przejażdżek w celu odetkania DPF'a no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Witam, mam problem z swoja suzuki grand vitara 1.9 DDis. rok 2010 mam ja 3 lata i przez ten czas wymieniłem pompę oleju , regeneracja turbiny, chłodnica . i prawie od poczatku brała olej, az do chwili obecnej, silnik jest do kapitalnego remontu, ponieważ spala olej, tj na dystansie 100km ponad litr. ponownie zajechana turbina. i teraz mam dylemat czy robić remont silnika patrząc na duza awaryjność fabryczna tego silnika , bo boje sie , ze pomimo całkowitego remontu , nadal bede występowały usterki. prosba o porade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, 08HPR009 napisał(a):

Witam, mam problem z swoja suzuki grand vitara 1.9 DDis. rok 2010 mam ja 3 lata i przez ten czas wymieniłem pompę oleju , regeneracja turbiny, chłodnica . i prawie od poczatku brała olej, az do chwili obecnej, silnik jest do kapitalnego remontu, ponieważ spala olej, tj na dystansie 100km ponad litr. ponownie zajechana turbina. i teraz mam dylemat czy robić remont silnika patrząc na duza awaryjność fabryczna tego silnika , bo boje sie , ze pomimo całkowitego remontu , nadal bede występowały usterki. prosba o porade

Niestety ten model z tym silnikiem, w takim wieku, to więcej problemów niż pożytku. Miałem GV z 2007 i poczułem ulgę jak pojechała i pewno hasa gdzieś po wschodniej Ukrainie. Moje auto też brało olej, też był problem z turbiną, który skończył się jej regeneracją. Oprócz tego auto miało notorycznie problemy z wyciekami oleju, problemy z zasyfioną odmą (sprawdź sobie odmę zanim zaczniesz cokolwiek robić, bo tu jest źródło wielu problemów), lejące wtryskiwacze.

Też miałem dylemat co z tym dalej zrobić - silnik używany to zagadka, bo można trafić na gorszy albo niewiele lepszy i za chwilę mieć powtórkę z rozrywki. Remont jest drogi, ale jeśli dobrze zrobiony i będzie się pilnować serwisowania, to są duże szanse na parę lat spokoju. Ja finalnie auto sprzedałem, bo nie miałem czasu się bawić. Na zgubę tego samochodu działali użytkownicy - na niektórych rynkach wymiana oleju zalecana była co 2 lata lub 30 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.