OlekBartek Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 Koledzy mial moze ktos do czynienia z tym silnikiem.Jakas ponadprzecietna awaryjnosc posiada? Bo takie rzeczy jak dwumas czy dpf to nie zaliczam,bo to praktycznie kazdy diesel w tych czasach ma jakies przeboje z tym (niekoniecznie z winy samego samochodu,glownie przez kierowce). Bo z tego co czytalem to silnik renault.A tam chyba przed 2007jakies problemy byly? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Modescik Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Koledzy mial moze ktos do czynienia z tym silnikiem.Jakas ponadprzecietna awaryjnosc posiada? > Bo takie rzeczy jak dwumas czy dpf to nie zaliczam,bo to praktycznie kazdy diesel w tych czasach ma > jakies przeboje z tym (niekoniecznie z winy samego samochodu,glownie przez kierowce). > Bo z tego co czytalem to silnik renault.A tam chyba przed 2007jakies problemy byly? Generalnie uszkodzenia turbo,wieczne wycieki oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojocina Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 Mam 1,9 DDis w SUZUKI SX4 i jest to silnik FIATA 1,9 JTDm. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Mam 1,9 DDis w SUZUKI SX4 i jest to silnik FIATA 1,9 JTDm. Pozdrawiam No wlasnie szukam suzuki GV i wszedzie w necie co znalazlem to niby pisali,ze renault. A jakies problemy u ciebie wystapily? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > No wlasnie szukam suzuki GV i wszedzie w necie co znalazlem to niby pisali,ze renault. Stary kibel Renault. Kultura pracy jak Zetor, usterkowość jak Syrena > A jakies problemy u ciebie wystapily? On ma inny silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 Zalezy w czym w GV jest to francuskie 1.9dci a w SX4 masz 1.9Multijet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Stary kibel Renault. Kultura pracy jak Zetor, usterkowość jak Syrena Az tak zle? Kultura pracy mnie nie przeraza (mam tdi) > On ma inny silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Az tak zle? No > Kultura pracy mnie nie przeraza (mam tdi) Tu chyba gorzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mis Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 Wymiana paska rozrządu jest droga. W Renault ten silnk daje radę. W Vitarze już gorzej, więc trzeba więcej w pedał cisnąć, a wtedy spalanie wcale nie jest niskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Modescik Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Wymiana paska rozrządu jest droga. > W Renault ten silnk daje radę. W Vitarze już gorzej, więc trzeba więcej w pedał cisnąć, a wtedy > spalanie wcale nie jest niskie. Srednie spalanie w GV to 10 l na 100 km. Do tego jeszcze czeste zapychania DPF przy jezdzie miejskiej,uszkodzenia zaworu EGR i przepustnicy dolotowej,wymiana rozrzadu co 75000 km... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Srednie spalanie w GV to 10 l na 100 km. > Do tego jeszcze czeste zapychania DPF przy jezdzie miejskiej,uszkodzenia zaworu EGR i przepustnicy > dolotowej,wymiana rozrzadu co 75000 km... Kurde czyli te srednie z autocentrum o 7-8litrach na 100km mozna miedzy bajki wlozyc. Pewnie wszystkie te suv-y (chociaz nie wiem czy to dobre okreslenie) typu rav4,koleos,kuga,qasquai,ix35 pala podobnie.Mowie o tych wersjach w okolicy 130-150KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Pewnie wszystkie te suv-y (chociaz nie wiem czy to dobre okreslenie) typu > rav4,koleos,kuga,qasquai,ix35 pala podobnie.Mowie o tych wersjach w okolicy 130-150KM. 10 średnio to mi pali 2.4 benzyniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiorek Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Kurde czyli te srednie z autocentrum o 7-8litrach na 100km mozna miedzy bajki wlozyc. U ojca w GV komp pokazuje średnie spalanie 8.5 - 9.5 l na 100. Zależnie od warunków ale głownie 90% miasto i raczej spokojny tryb jazdy. Auto dość ciężkie, silnik nie za mocny a i stały napęd na 4 łapy robi swoje. I faktycznie jest dość głośny i kulturą nie grzeszy. Ale da się przyzwyczaić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > U ojca w GV komp pokazuje średnie spalanie 8.5 - 9.5 l na 100. Zależnie od warunków ale głownie 90% > miasto i raczej spokojny tryb jazdy. Auto dość ciężkie, silnik nie za mocny a i stały napęd na > 4 łapy robi swoje. I faktycznie jest dość głośny i kulturą nie grzeszy. Ale da się > przyzwyczaić Czyli w trasie te 7-7.5litra jest realne?Jadac przepisowo na tempomacie (wlasnie GV posiada tempomat?) A jakies problemy z wyzej wymienionych odnosnie silnika,twojego tate spotkaly? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Stary kibel Renault. Kultura pracy jak Zetor, usterkowość jak Syrena > On ma inny silnik Kufa jak ja kocham takie wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiorek Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Czyli w trasie te 7-7.5litra jest realne?Jadac przepisowo na tempomacie (wlasnie GV posiada > tempomat?) Myślę, że tak (z ciekawości zerknąłem przed chwilką i komputer pokazywał 8,3l/100). Chyba, że myślisz o stałej dozwolonej 140km/h na autostradzie - wtedy nie wiem czy się uda Co do tempomatu to w tej wersji (20th anniversary) jest. Jak było w innych to nie wiem. > A jakies problemy z wyzej wymienionych odnosnie silnika,twojego tate spotkaly? Autko od nowości w domu i ma dopiero 4 lata a i przebieg jak na diesla symboliczny. Ale nie przypominam sobie, żeby coś musiał przy nim robić oprócz przymusowych przejażdżek w celu odetkania DPF'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Kufa jak ja kocham takie wypowiedzi. Mogę mieć własne zdanie? Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08HPR009 Napisano 2 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2022 Witam, mam problem z swoja suzuki grand vitara 1.9 DDis. rok 2010 mam ja 3 lata i przez ten czas wymieniłem pompę oleju , regeneracja turbiny, chłodnica . i prawie od poczatku brała olej, az do chwili obecnej, silnik jest do kapitalnego remontu, ponieważ spala olej, tj na dystansie 100km ponad litr. ponownie zajechana turbina. i teraz mam dylemat czy robić remont silnika patrząc na duza awaryjność fabryczna tego silnika , bo boje sie , ze pomimo całkowitego remontu , nadal bede występowały usterki. prosba o porade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 3 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2022 17 godzin temu, 08HPR009 napisał(a): Witam, mam problem z swoja suzuki grand vitara 1.9 DDis. rok 2010 mam ja 3 lata i przez ten czas wymieniłem pompę oleju , regeneracja turbiny, chłodnica . i prawie od poczatku brała olej, az do chwili obecnej, silnik jest do kapitalnego remontu, ponieważ spala olej, tj na dystansie 100km ponad litr. ponownie zajechana turbina. i teraz mam dylemat czy robić remont silnika patrząc na duza awaryjność fabryczna tego silnika , bo boje sie , ze pomimo całkowitego remontu , nadal bede występowały usterki. prosba o porade Niestety ten model z tym silnikiem, w takim wieku, to więcej problemów niż pożytku. Miałem GV z 2007 i poczułem ulgę jak pojechała i pewno hasa gdzieś po wschodniej Ukrainie. Moje auto też brało olej, też był problem z turbiną, który skończył się jej regeneracją. Oprócz tego auto miało notorycznie problemy z wyciekami oleju, problemy z zasyfioną odmą (sprawdź sobie odmę zanim zaczniesz cokolwiek robić, bo tu jest źródło wielu problemów), lejące wtryskiwacze. Też miałem dylemat co z tym dalej zrobić - silnik używany to zagadka, bo można trafić na gorszy albo niewiele lepszy i za chwilę mieć powtórkę z rozrywki. Remont jest drogi, ale jeśli dobrze zrobiony i będzie się pilnować serwisowania, to są duże szanse na parę lat spokoju. Ja finalnie auto sprzedałem, bo nie miałem czasu się bawić. Na zgubę tego samochodu działali użytkownicy - na niektórych rynkach wymiana oleju zalecana była co 2 lata lub 30 000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.