Skocz do zawartości

Jeep Grand Cherokee WJ 2.8CRD czy moze 4.7 V8 z LPG ?


Lcf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chce zmienicosobowkena wlasnie takiego Jeepa,alezastanawiam sieco bedzie tanszewcodziennej eksploatacji,dieselczy V8 z LPG ? Na co ogolnie zwrocic uwage szukajac tego samochodu, co najczesciej sie w nich psuje. Nie ukrywam, ze bedzie to moj pierwszy SUV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> chce zmienicosobowkena wlasnie takiego Jeepa,alezastanawiam sieco bedzie tanszewcodziennej

> eksploatacji,dieselczy V8 z LPG ? Na co ogolnie zwrocic uwage szukajac tego samochodu, co

> najczesciej sie w nich psuje. Nie ukrywam, ze bedzie to moj pierwszy SUV

jaki profil jazdy przewidujesz - więcej trasy czy miasto i raczej krótkie odcinki?

jaki budżet masz na auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> chce zmienicosobowkena wlasnie takiego Jeepa,alezastanawiam sieco bedzie tanszewcodziennej

> eksploatacji,dieselczy V8 z LPG ? Na co ogolnie zwrocic uwage szukajac tego samochodu, co

> najczesciej sie w nich psuje. Nie ukrywam, ze bedzie to moj pierwszy SUV

Jeździłeś w ogóle Grandem? Prowadzenie takiego auta może Cię niemiło rozczarować.

Ja bym brał CRD. Silnik merca, ludzie twierdzą, że mało to to pali. I żeby Cię nikt przypadkiem nie namówił na 3.1 TD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> chce zmienicosobowkena wlasnie takiego Jeepa,alezastanawiam sieco bedzie tanszewcodziennej

> eksploatacji,dieselczy V8 z LPG ? Na co ogolnie zwrocic uwage szukajac tego samochodu, co

> najczesciej sie w nich psuje. Nie ukrywam, ze bedzie to moj pierwszy SUV

Jeżeli nie jesteś jakimś mega fanem klekotów to ja bym proponował V8+LPG ewentualnie stare sprawdzone 4.0+LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłeś w ogóle Grandem? Prowadzenie takiego auta może Cię niemiło rozczarować.

bez przesady

wiadomo, że jak się patrzy na takie auta to nie można się spodziewać prowadzenia jak gokart

> Ja bym brał CRD. Silnik merca, ludzie twierdzą, że mało to to pali.

jeśli będzie robił krótkie trasy tylko w mieście i rzadkie wypady w trasę to diesel mu się nie sprawdzi

> I żeby Cię nikt przypadkiem nie

> namówił na 3.1 TD.

to mogę akurat potwierdzić

ten silnik to porażka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli nie jesteś jakimś mega fanem klekotów to ja bym proponował V8+LPG ewentualnie stare

> sprawdzone 4.0+LPG

4.0 pali prawie tyle co 4.7 a nie jedzie tak fajnie skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bez przesady

> wiadomo, że jak się patrzy na takie auta to nie można się spodziewać prowadzenia jak gokart

BMW X5 jedzie bardzo ładnie. Jeżeli ktoś jeździł do tej pory tylko osobówką to może się okazać, że GC mu zupełnie nie pasuje. Moi znajomi na przykład unikali tylnego siedzenia bo nie mogli zdzierżyć bujania na boki.

> jeśli będzie robił krótkie trasy tylko w mieście i rzadkie wypady w trasę to diesel mu się nie

> sprawdzi

Na krótkich trasach to mu to LPG za oszczędnie nie wyjdzie.

> to mogę akurat potwierdzić

> ten silnik to porażka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaki profil jazdy przewidujesz - więcej trasy czy miasto i raczej krótkie odcinki?

> jaki budżet masz na auto?

Glownie jezdze po Lodzi,ale robie dziennie ok.50-80kmplus co jakis czas wypad na dzialkei dorodzicow na mazury.

Powiedzmy do 30k PLN

Ile spala taki CRD, a ile 4.7 V8 z LPG ?

Teraz jezdze Paskiem 2.0TDI 170KM i pali mi pod moja noga (a mam dosc ciezka) srednia z ostatnich 12kkm wyszla mi 8,7l/100km,a jak patrze na opinie ile to ludziom pali to pisza, z po 6-7literkow maks

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim - diesel to 2.7 a nie 2.8.

Też miałem ten problem ze 3 lata temu - wziąłem V8 - ok.gif

W mieście pali koło 25 l gazu - w trasie koło 15 l.

Wsiądź może najpierw do pipka -

Ja jak się przesiadłem z W124 kombi do pipka - to choć z zewnącz "duży" to w środku malizna wink.gif

Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć - że zostaje jako drugie auto palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na plus dla diesla to brak druciarni(lpg) i posiadanie kola zapasowego , wersja europejska.

Dobra instalka lpg - i problemów niema.

Koło zapasowe mam w garażu hehe.gif

Butla w miejscu koła - 70 l. - oryginalną wykładzinę wywaliłem - wstawiłem jakąś z alledrogo - i pasuje. - Jakiś centymetr wyżej względem oryginału bo butla 70 l. "wystawała" - a brać 50 l. to było bez sensu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra instalka lpg - i problemów niema.

Wiem bo mialem tam prinsa ale swoje kosztuje. Nie ma sie co czarowac ale to kolejna rzecz ktora moze sie posuc lub byc przyczyna problemow tym bardziej ze w starym aucie

> Koło zapasowe mam w garażu

No wlasnie w dieslu masz zupelny spokoj smile.gif

> Butla w miejscu koła - 70 l. - oryginalną wykładzinę wywaliłem - wstawiłem jakąś z alledrogo - i

> pasuje. - Jakiś centymetr wyżej względem oryginału bo butla 70 l. "wystawała" - a brać 50 l.

> to było bez sensu

pytanie ile idzie zatankowac wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie na przyklad ?

Jakbym szukał SUVa w dieslu to byłoby to coś komfortowego w środku

-touareg

-x5

-xc 70

Jeśli te są dla Ciebie za drogie to może Pajero, albo starszy LC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4.0 pali prawie tyle co 4.7 a nie jedzie tak fajnie

Tu się zgodzę w 100%, chociaż ja jestem zadowolony z mojego 4.0 (może dlatego że mam takie zboczenie że im prostsze i toporniejsze tym lepsze) - do codziennej jazdy mocy starcza a przy ewentualnej jakiejś awarii tańsze naprawy, ponadto dla mnie na plus jest to że mam skrzynie rozdzielczą NV242 (chociaż z 4,7 też występowała ale trudniej taki trafić).

Reasumując 4,7 też jest spoko silniczkiem i podejrzewam że tyle samo będzie zwolenników 4,0 co 4,7.

Na pewno unikać 3,1TD i jak już było wcześniej napisane jak się mało jeździ i na krótkich trasach to zamiast 2,7CRD lepszym rozwiązaniem będzie 4,0+LPG lub 4,7+LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu się zgodzę w 100%, chociaż ja jestem zadowolony z mojego 4.0 (może dlatego że mam takie

> zboczenie że im prostsze i toporniejsze tym lepsze) - do codziennej jazdy mocy starcza a przy

> ewentualnej jakiejś awarii tańsze naprawy, ponadto dla mnie na plus jest to że mam skrzynie

> rozdzielczą NV242 (chociaż z 4,7 też występowała ale trudniej taki trafić).

> Reasumując 4,7 też jest spoko silniczkiem i podejrzewam że tyle samo będzie zwolenników 4,0 co 4,7.

> Na pewno unikać 3,1TD i jak już było wcześniej napisane jak się mało jeździ i na krótkich trasach

> to zamiast 2,7CRD lepszym rozwiązaniem będzie 4,0+LPG lub 4,7+LPG.

Nie bardzo rozumiem dlaczego polecacie gaz na krótkie trasy? Przecież tego potwora trzeba odpalić na benie i dopiero jak złapie temperaturę to przełączyć na gaz. Jak ma do roboty 4 km to nawet na gaz nie przełączy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie bardzo rozumiem dlaczego polecacie gaz na krótkie trasy? Przecież tego potwora trzeba odpalić

> na benie i dopiero jak złapie temperaturę to przełączyć na gaz. Jak ma do roboty 4 km to nawet

> na gaz nie przełączy

Sa ludzie co maja garaze lub ogrzewania typu webasto wiec po klopocie.

Diesel jak zimny tez sporo wypije a o ogrzewaniu anwet nie ma mowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sa ludzie co maja garaze lub ogrzewania typu webasto wiec po klopocie.

> Diesel jak zimny tez sporo wypije a o ogrzewaniu anwet nie ma mowy.

w przypadku silnika 4.7 tanszym rozwiazaniem od webasto jest ogrzewanie defa

caly koszt czesci to jakies 600 pln

fakt, trzeba miec dostep do gniazdka i to jest najwiekszy minus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sa ludzie co maja garaze lub ogrzewania typu webasto wiec po klopocie.

> Diesel jak zimny tez sporo wypije a o ogrzewaniu anwet nie ma mowy.

Dokładnie tak jak piszesz, ja zanim wyjadę z garażu to już mi się przełącza.

Poza tym kolega ketchub87 chyba nie użytkował 4.0 w zimie. Nie wiem jak jest z nagrzewaniem w 4,7 ale 4,0 ma blok żeliwny i wcale tak szybko nie stygnie a i łapie temperaturę bardzo szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie tak jak piszesz, ja zanim wyjadę z garażu to już mi się przełącza.

> Poza tym kolega ketchub87 chyba nie użytkował 4.0 w zimie. Nie wiem jak jest z nagrzewaniem w 4,7

> ale 4,0 ma blok żeliwny i wcale tak szybko nie stygnie a i łapie temperaturę bardzo szybko.

Bo stary 4.0 to prawdziwy piec smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie tak jak piszesz, ja zanim wyjadę z garażu to już mi się przełącza.

> Poza tym kolega ketchub87 chyba nie użytkował 4.0 w zimie. Nie wiem jak jest z nagrzewaniem w 4,7

> ale 4,0 ma blok żeliwny i wcale tak szybko nie stygnie a i łapie temperaturę bardzo szybko.

Dopiero -10 więc do zimy jeszcze trochę to wtedy napiszę jak się to moje 4.0 nagrzewa grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo stary 4.0 to prawdziwy piec

Dokładnie - w zeszłą zimę po nocnym postoju pod chmurką przy -20 auto odpaliło i nagrzało się po przejechaniu max 500 metrów. Podstawa to dobrze działający termostat - jak będzie zablokowany w pozucji otwartej to nagrzewać się będzie dość długo.

Ale wymiana banalna - mnie czeka właśnie taka zabawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.