Quattroporte Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Dziś wymieniałem świece i cewki bo stare wydały mi się już zawilgocone. Auto delikatnie rzucało na wolnych obrotach od czasu do casu i przy okazji sprawdziłem cisnienie. I niestety oczom mym ukazały się wartości 1. 13 2. 10,2 3. 12,5 4. 12,5 Robić coś z tym czy póki co olać? Chciałem zakładać gaz na wiosnę ale chyba sobie daruje bo jak założe to się jeszcze bardziej pogoszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orion_64 Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 a dużo to ma nalatane? ja niedawno sprawdzałem sprężanie w 1.9dci i niby wsio ok, ale nie manometrem a jakąś szafą w stacji bosch, nazywało się to jakoś FSA czy cuś. Ponoć dość dokładne, ale ni jak nie patrzyłem gdzie się podpinali żeby sprawdzać ciśnienie. Inną kwestią pozostaje niezgodność mechaników co do warunków pomiaru z użyciem manometru - na zimno czy na ciepło. Co człek to różne argumenty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Inną kwestią pozostaje niezgodność mechaników co do warunków pomiaru z użyciem manometru - na zimno > czy na ciepło. Co człek to różne argumenty W tym konkretnym przypadku nie ma to znaczenia, jeżeli mierzone był każdy cylinder w tych samych warunkach. Ogólnie rozjazd, mogłeś dodać odrobinę oleju do cylindra w którym masz najmniejszy odczyt i zobaczyć czy wynik pomiaru zmienił się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattroporte Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > W tym konkretnym przypadku nie ma to znaczenia, jeżeli mierzone był każdy cylinder w tych samych > warunkach. > Ogólnie rozjazd, mogłeś dodać odrobinę oleju do cylindra w którym masz najmniejszy odczyt i > zobaczyć czy wynik pomiaru zmienił się. Czy stosować jakieś dodatki do oleju? Coś ostatnio reklamowali (testowali) na TVN turbo... może ktoś podpowie co to? Niby kompresja wraca... :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orion_64 Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Każdy kij ma dwa końce. Może warto zainteresować się głowicą/uszczelką. Zamiast lać dodatki do oleju sprawdź czy nie połyka oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Czy stosować jakieś dodatki do oleju? Coś ostatnio reklamowali (testowali) na TVN turbo... może > ktoś podpowie co to? Niby kompresja wraca... : W tym momencie dokładnie nie znasz przyczyny słabszej kompresji. Po sprawdzeniu metodą próby olejowej wiedziałbyś czy wina leży po stronie pierścieni czy zaworów. Ja nie wierzę w te dodatki. Jeżeli nie zużywa nadmiernych ilości oleju to jeździłbym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattroporte Napisano 12 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > W tym momencie dokładnie nie znasz przyczyny słabszej kompresji. > Po sprawdzeniu metodą próby olejowej wiedziałbyś czy wina leży po stronie pierścieni czy zaworów. > Ja nie wierzę w te dodatki. Jeżeli nie zużywa nadmiernych ilości oleju to jeździłbym. Sęk w tym że nie bierze prawie w cale oleju. Zrobiłem nim 5kkm i nic praktycznie nie ubyło. Jedynie co to przy wolnych obortach go delikatnie zatrzesie. Cweki i swiece wynieniane w poniedziałek, KZFR jakoś we wrzesniu. Jedyne co jeszcze zrobie to jakiegoś STP mam do czyszczenia wtrysków i go zaleje. Wtedy zobacze czy cos pomoze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orion_64 Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 Moim zdaniem, na tym etapie szkoda kasy i czasu na stosowanie stp, w pierwszej kolejności zainwestowałby w diagnostykę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Sęk w tym że nie bierze prawie w cale oleju. Zrobiłem nim 5kkm i nic praktycznie nie ubyło. > Jedynie co to przy wolnych obortach go delikatnie zatrzesie. Cweki i swiece wynieniane w > poniedziałek, KZFR jakoś we wrzesniu. Jedyne co jeszcze zrobie to jakiegoś STP mam do > czyszczenia wtrysków i go zaleje. Wtedy zobacze czy cos pomoze. Jak nie ubywa to obstawiam nieszczelność na zaworach. Dodatki do paliwa IMO nic tu nie zmienią, ale spróbować możesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattroporte Napisano 12 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Moim zdaniem, na tym etapie szkoda kasy i czasu na stosowanie stp, w pierwszej kolejności > zainwestowałby w diagnostykę. STP zostało mi po poprzednim aucie. Mechanik mówił mi że to własnie może być zawór wydechowy i poki co odradza jakakolwiek ingerencje bo jak to okreslił za duzy koszt jak na zawór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.