Skocz do zawartości

wymiana kolumny kierowniczej - jak uniknąć zerwania taśmy?


Kysior

Rekomendowane odpowiedzi

Jak uniknąć zerwania taśmy do podłączenia airbagu przy wymianie kolumny kierownicy? Czy dobrze kombinuję, że trzeba byłoby:

1. Ustawić koła do jazdy na wprost.

2. Zdemontować kierownicę, taśmę, kolumnę.

3. Ustawić nową kolumnę do jazdy na wprost - ale jak? Da się tak? Czy trzeba ją najpierw założyć, nie podpinać do maglownicy, nie podpinać taśmy, założyć kierownicę i dopiero wtedy licząc obroty ustawić na wprost?

4. Zdjąć kierownicę, przykręcić na wielowypuście do przekładni, założyć taśmę i dopiero kierownicę?

Auto to Yaris, ale to chyba pytanie ogólne, podobnie we wszystkich samochodach?

I jeszcze pytanie - czy taśma się nie zwinie do środka sama? Trzeba ją jakoś blokować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak uniknąć zerwania taśmy do podłączenia airbagu przy wymianie kolumny kierownicy? Czy dobrze

> kombinuję, że trzeba byłoby:

> 1. Ustawić koła do jazdy na wprost.

> 2. Zdemontować kierownicę, taśmę, kolumnę.

> 3. Ustawić nową kolumnę do jazdy na wprost - ale jak? Da się tak? Czy trzeba ją najpierw założyć,

> nie podpinać do maglownicy, nie podpinać taśmy, założyć kierownicę i dopiero wtedy licząc

> obroty ustawić na wprost?

> 4. Zdjąć kierownicę, przykręcić na wielowypuście do przekładni, założyć taśmę i dopiero kierownicę?

> Auto to Yaris, ale to chyba pytanie ogólne, podobnie we wszystkich samochodach?

> I jeszcze pytanie - czy taśma się nie zwinie do środka sama? Trzeba ją jakoś blokować?

Normalnie to odkręca się kierownicę przy kołach ustawionych na wprost, następnie odkręca się taśmę i odkłada na bok. Nic się nie zwinie. Wymieniasz kolumnę, skręcasz wielowypust w przekładni obojętnie jak jest ustawiona kolumna, zakładasz taśmę i kierownicę. Taśmy mają przeważnie blokadę po zdjęciu kierownicy i nie da się ich obrócić. Jeśli ta z Yarisa nie ma blokady, to na wszelki wypadek namaluj flamastrem położenie krążków względem siebie. Sama się nie obróci, ale gdyby ktoś wziął i pokręcił sobie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalnie to odkręca się kierownicę przy kołach ustawionych na wprost, następnie odkręca się taśmę

> i odkłada na bok. Nic się nie zwinie. Wymieniasz kolumnę, skręcasz wielowypust w przekładni

> obojętnie jak jest ustawiona kolumna, zakładasz taśmę i kierownicę. Taśmy mają przeważnie

> blokadę po zdjęciu kierownicy i nie da się ich obrócić. Jeśli ta z Yarisa nie ma blokady, to

> na wszelki wypadek namaluj flamastrem położenie krążków względem siebie. Sama się nie obróci,

> ale gdyby ktoś wziął i pokręcił sobie...

Czy cokolwiek zmienia fakt, ze to kolumna ze wspomaganiem elektrycznym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Ustawić koła do jazdy na wprost.

Tak jest najprosciej.

> 2. Zdemontować kierownicę, taśmę, kolumnę.

Tak, po zdjeciu tasmy sprawdzasz czy sie zablokowała, czasem blokada nie zaskakuje sama i trzeba jej pomoc. Znaczenie flamastrem nic nie da bo moze sie obrócić o pełny obrót i nawet tego nie poznasz. Jak blokada nie chce zaskoczyć to zaklej taśmą papierową żeby sama sie nie obróciła.

> 3. Ustawić nową kolumnę do jazdy na wprost - ale jak? Da się tak? Czy trzeba ją najpierw założyć,

nie ma czegoś takiego jak ustawienie kolumny do jazdy na wprost, to po prostu wałek z wieloklinem, da sie go wsadzić tylko w jeden sposób, jest odpowiedni frez na wałku.

> nie podpinać do maglownicy, nie podpinać taśmy, założyć kierownicę i dopiero wtedy licząc

> obroty ustawić na wprost?

taśma jest pod kierownicą, czasem wewnątrz, wiec nie można pierw założyć kierownicy a potem taśmy...

> Auto to Yaris, ale to chyba pytanie ogólne, podobnie we wszystkich samochodach?

Tak, w yaris jest tak samo jak w innych autach, w wersji ze wspomaganiem też.

> I jeszcze pytanie - czy taśma się nie zwinie do środka sama? Trzeba ją jakoś blokować?

Powinna sie sama zablokować po zdjęciu kierownicy, ale blokady czasem nie odbijają. Na pewno nic sie samo nie zwinie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziękuję koledzy za odpowiedzi. Zapytam jeszcze dla upewnienia się - kolumna kierownicy ze

> wspomaganie elektrycznym i zabudowanym silniczkiem też nie ma ograniczenia kręcenia? Może się

> kręcić w kółko?

tak, możesz sobie obracać 100 razy w każdą stronę, ograniczenie jest tylko w maglownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.