Skocz do zawartości

Buczenie pomiędzy 2500-3000 obr. przy przyspieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam bravo od niedawna (nowe) i właśnie byłem w dłuższej trasie. W przedziale 2500-3000 obr. na 5 i 6 biegu przy przyspieszaniu słychać wyraźne "buuuuuuuuuuuu", zagłuszające radio. Jest to o tyle nieprzyjemne, że odruchowo chce się wyjść poza te obroty albo poprzez zmianę biegu albo prędkości. Powyżej 3000 obr. silnik jest cichy, do 2500 też. Na niższych biegach tego nie słychać tak bardzo, ale jadąc np. pod lekką górkę na autostradzie na 6 biegu przy 120km/h jest naprawdę głośno - wyraźne buczenie (jakby dolot powietrza tak hałasował).

Czy ten typ tak ma czy coś jest nie tak? Silnik 1.4 T-jet.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> napiszę tylko tyle, że ten typ tak nie ma

Nie ma? Dużo userów zgłasza buczenie w tym przedziale. Teraz tylko pytanie jak mocno. U mnie też słyszę przy 2,5krpm inną charakterystykę. Na szczęście mnie nie drażni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma? Dużo userów zgłasza buczenie w tym przedziale. Teraz tylko pytanie jak mocno. U mnie też

> słyszę przy 2,5krpm inną charakterystykę. Na szczęście mnie nie drażni.

może jest, ale nic na co zwróciłbym uwagę, a tym bardziej "uciekał" z tego zakresu obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oczywiście trudno stwierdzić jak mocno. Na biegach od 1 do 4 nie ma problemu, być może dlatego, że silnik nie ma dużych obciążeń w tym przedziale obrotów. Ale to buczenie jest zauważalne na 5 i bardzo na 6 biegu np. pod górę (nawet niewielką). Dodaję gazu, auto nie przyspiesza, ale buczenie się wzmaga. Zresztą próbując utrzymać nawet stałą prędkość po tym buczeniu poznaję, kiedy silnik jest obciążony. Niby nic wielkiego, może jestem przewrażliwiony, ale przypomina mi to dźwięk fatalnie skonstruowanego dolotu powietrza w P307 1.4 75KM. Tam tak buczało zawsze przy mocnym dodaniu gazu. Winą był dolot do filtra powietrza zrobiony z kawałka luźnego materiału, który furgał aż miło.

A w 1.4 T-jet w sumie "na oko" jest to zrobione typowo po fiatowsku - sztywne rurki. No ale jest turbina.

Może ktoś się jeszcze wypowie? Jechać do ASO (bleee), nie jechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem coś podobnego w TJ 150, przyczyną było wygięcie jakiegoś elementu blaszanego osłaniającego katalizator lub tłumik (spowodowane najechaniem na wysoki krawężnik). W podobnym przedziale obrotów ten element wpadał w rezonans i wydawał bardzo głośne i przykre dźwięki między buczeniem a brzęczeniem. Zacznij sprawdzanie od takich drobiazgów. Jak wspomniano wyżej TTTNM, silnik jest bardzo cichy w każdym zakresie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.