olmar Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Witam, Po przejrzeniu danych z Opel Scannera, zauważyłem, że powtarza się pewna nieprawidłowość, której nie mogę przetłumaczyć z j. angielskiego. Ignition-zapłon Knock -stuknnięcie, stuk Retard - (opóźnienie???) Te dane (kąty) nie są jednakowe dla wszystkich cylindrów ? 56 Ignition Spark Angle 5 °CA 57 Ignition Retard Knock Cyl.1 0 °CA 58 Ignition Retard Knock Cyl.2 3 °CA 59 Ignition Retard Knock Cyl.3 3 °CA 60 Ignition Retard Knock Cyl.4 3 °CA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Nie są. Dzięki temu, że sterownik wie, który cylinder aktualnie odpala, może opóźniać zapłon dla każdego z osobna. Robi to dzięki sygnałom z czujnika spalania stukowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olmar Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Nie są. Dzięki temu, że sterownik wie, który cylinder aktualnie odpala, może opóźniać zapłon dla > każdego z osobna. > Robi to dzięki sygnałom z czujnika spalania stukowego. Ok, teraz już wiem czego to dotyczy. Ostatnio trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem zanim odpali a później ma chwilę lekkiego wahania w obrotach. Dzięki za informację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makar25 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Hmm moim zdaniem te wartości cofania zapłonu dla każdego cylindra powinny być jednakowe. Całe spalanie dobywa się na granicy spalania stukowego i jeżeli takowe występuje sterownik cofa zapłon o określoną liczbę stopni. W przypadku gdy w każdym cylindrze występuje takie samo ciśnienie, wilgotność, temperatura itp to spalanie stukowe powinno występować przy takich samych warunkach, stąd też zapłon powinien być cofnięty o tą samą liczbę stopni. Jeśli jest inaczej wskazuje to na fakt odmiennego spalania w jednym cylindrze w tym wypadku coś jest nie tak w cyl 1, oczywiście jeśli takie wskazania często się powtarzają, gdyż chwilowo może tak być ze względu na dynamiczne zmiany obciążenia itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 Teoretycznie powinno być tak jak mówisz. W praktyce jest to bardzo trudne do uzyskania i dlatego jest możliwość opóźniania dla każdego cylindra z osobna. Różne wartości (o ile nie są jakoś bardzo odstające) są zjawiskiem normalnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.