Skocz do zawartości

Sprowadzone auto odcinek 1412354


PiotrekPanda

Rekomendowane odpowiedzi

> Ma w terminie 14 dni od sprowadzenia . Jak ten czas nie minął to nie ma

czyli jeśli wystawi mi fv przed upłynięciem 14dni od zakupu to opłaty są po mojej stronie? A w takim razie ile ja mam czasu na zrobienie opłat? 14dni od czasu kiedy on sprowadził czy 14dni od wystawienia fv od handlarza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli jeśli wystawi mi fv przed upłynięciem 14dni od zakupu to opłaty są po mojej stronie? A w

> takim razie ile ja mam czasu na zrobienie opłat? 14dni od czasu kiedy on sprowadził czy 14dni

> od wystawienia fv od handlarza?

Nie, obowiązek zapłacenia akcyzy spoczywa na osobie, która wprowadza pojazd na polski obszar celny.

Jeśli dostaniesz fakturę wystawioną przez polską firmę w Pcimiu dolnym to oni płacą akcyzę, jeśli dostaniesz fakturę od np. niemieckiej firmy to Ty płacisz akcyzę.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, obowiązek zapłacenia akcyzy spoczywa na osobie, która wprowadza pojazd na polski obszar celny.

> Jeśli dostaniesz fakturę wystawioną przez polską firmę w Pcimiu dolnym to oni płacą akcyzę, jeśli

> dostaniesz fakturę od np. niemieckiej firmy to Ty płacisz akcyzę.

> Pozdrawiam BAS

ok.gif

drugie pytanie brzmi czy jesli auto wjechało na kołach do pl to muszę robić przegląd? jeśli tak to jaki koszt? podobno nasz WK akceptuje przegląd z zachodu jeśli jest wazny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> drugie pytanie brzmi czy jesli auto wjechało na kołach do pl to muszę robić przegląd? jeśli tak to

> jaki koszt? podobno nasz WK akceptuje przegląd z zachodu jeśli jest wazny

I tak musisz pojechać do diagnosty w celu ustalenia danych(60zł), więc prościej zrobić pełen przegląd.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli jeśli wystawi mi fv przed upłynięciem 14dni od zakupu to opłaty są po mojej stronie? A w

> takim razie ile ja mam czasu na zrobienie opłat? 14dni od czasu kiedy on sprowadził czy 14dni

> od wystawienia fv od handlarza?

Kupując legalnie na fakture lub umowę (PL ) obowiązek ma importer , często spotyka się praktykę że handlarze sprzedają auta na umowy niemieckie wtedy opłaty robisz Ty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czemu prosciej?

> a ile kosztuje ten pelen przegad? czyzby 99 zl?

Nie pamiętam bo to się zmieniało, kiedyś to było 174zł, możliwe że teraz 99zł.

> toz to prawie 4 dychy wiecej. po co nadplacac?

Jeśli ma robić kolejny przegląd za 2-4miesiące to tak jest prościej. Dodatkowo co WK to obyczaj, fakt, kolega twierdzi, że jego WK łyka zagraniczny przegląd.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie pamiętam bo to się zmieniało, kiedyś to było 174zł, możliwe że teraz 99zł.

nie, nie wiem ile kosztuje takie badanie techniczne sprowadzaka.

tak strzelilem z tym 99.

moze i 174.

> Jeśli ma robić kolejny przegląd za 2-4miesiące to tak jest prościej.

jesli za 2-4 miesiace to tak, ale jesli miesiac temu byl robiony zagramanica to masz prawie rok waznosci.

no nic, niewazne.

kolezka o to nie pyta w sumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest obowiązek tego który rejestruje jako pierwszy auto NIE IMPORTERA !!

TO JEST OBOWIĄZEK IMPORTERA, spróbuj wpisać na druczku swoje dane a nie importera to się zdziwisz przy okienku.

Podstawa:

Ustawa z dnia 20 stycznia 2005r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. z 2005r. Nr 25, poz. 202)

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TO JEST OBOWIĄZEK IMPORTERA, spróbuj wpisać na druczku swoje dane a nie importera to się zdziwisz

> przy okienku.

> Pozdrawiam BAS

Robiłem robie to setki razy od wielu lat także WIEM CO PISZĘ

Na kwitku opłaty za akcyzę wpisujesz

-imie nazwisko

marka

model

vin

płacisz to na poczcie lub przelewem

Tyle w tym temacie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TO JEST OBOWIĄZEK IMPORTERA, spróbuj wpisać na druczku swoje dane a nie importera to się zdziwisz

> przy okienku.

> Podstawa:

> Ustawa z dnia 20 stycznia 2005r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. z 2005r.

> Nr 25, poz. 202)

> Pozdrawiam BAS

to chyba co wydział to obyczaj bo ja wszystko co rejestrowałem to zawsze pisałem na siebie - tak mi pani mówiła z WK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TO JEST OBOWIĄZEK IMPORTERA, spróbuj wpisać na druczku swoje dane a nie importera to się zdziwisz

> przy okienku.

> Podstawa:

> Ustawa z dnia 20 stycznia 2005r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. z 2005r.

> Nr 25, poz. 202)

> Pozdrawiam BAS

Przeczytaj ustawę doczytaj kogo dotyczy kogo nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robiłem robie to setki razy od wielu lat także WIEM CO PISZĘ

> Na kwitku opłaty za akcyzę wpisujesz

> -imie nazwisko

tego kto widnieje na druku VAT25

> marka

> model

> vin

> płacisz to na poczcie lub przelewem

> Tyle w tym temacie .

liczy się głównie VIN, fundusz na pisemną prośbę może zrobić korektę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BAS bredzisz:D

> kupowałem auto od importera

> a na śmiesznym podatku od hwdp czego wpisywałem swoje dane

Mi w marcu/kwietniu 2010 kazali wpisać dane importera bo to importer powinien opłacić recykling.

Zresztą jest to zgodne z ustawą, którą przytoczyłem.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest obowiązek tego który rejestruje jako pierwszy auto NIE IMPORTERA !!

Co za bzdury tu co poniektórzy wypisują to aż głowa boli...Nie wprowadzajcie innych w błąd, albo piszcie "wydaje mi się..." bo mieszacie tylko ludziomw głowach.

1. Akcyzę i recykling powinien opłacić sprowadzającu auto, czyli wprowadzający na teren RP

2.Wszelkie odstępstwa od tego są nieuczciwymi praktykami w celu zwiększenia zysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupując legalnie na fakture lub umowę (PL ) obowiązek ma importer , często spotyka się praktykę że

> handlarze sprzedają auta na umowy niemieckie wtedy opłaty robisz Ty

To o czym piszesz to tzw "umowy na niemca" i jest to proszenie się o kłopoty, popełnia się wykroczenie, lewe umowy, poświadczenie nieprawdy że się samemu sprowadziło i szereg innych spraw, za które są paragrafy, tylko że wielu nieświadomych nawet nie wie o tym i wierzy nieuczciwym handlującym unikających płacenia podatków.

Inna sprawa to taka, że jak auto po 5km się rozleci, to taki handlarz zrobi wielkie oczy i powie-ale Pan ode mnie nic nie kupił.

To samo jak okaże się, że np auto z wadą prawną albo kradzione-odpowie kupujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To o czym piszesz to tzw "umowy na niemca" i jest to proszenie się o kłopoty, popełnia się

> wykroczenie, lewe umowy, poświadczenie nieprawdy że się samemu sprowadziło i szereg innych

> spraw, za które są paragrafy, tylko że wielu nieświadomych nawet nie wie o tym i wierzy

> nieuczciwym handlującym unikających płacenia podatków.

> Inna sprawa to taka, że jak auto po 5km się rozleci, to taki handlarz zrobi wielkie oczy i

> powie-ale Pan ode mnie nic nie kupił.

> To samo jak okaże się, że np auto z wadą prawną albo kradzione-odpowie kupujący.

Czytaj ze zrozumieniem napisałem jakie 2 sposoby sprzedaży aut stosują importerzy i że ten jest nie legalny !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Że co??? Podaj może jakąś podstawę prawną.

Masz 14 dni od wjechania na terytorium RP takim pojazdem na zapłatę akcyzy jak ten czas nie minął to nie musisz tego płacić . Nie ma obowiązku że masz zapłacić akcyzę np 2 dnia .

Akcyzę musi zapłacić importer w świetle prawa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robiłem robie to setki razy od wielu lat także WIEM CO PISZĘ

> Na kwitku opłaty za akcyzę wpisujesz

> -imie nazwisko

> marka

> model

> vin

> płacisz to na poczcie lub przelewem

> Tyle w tym temacie .

To że robisz to setki razy nie znaczy że robisz to dobrze, zapoznaj się najpierw z przepisami a potem pisz, BAS Ci podpowiedział:

Ustawa z dnia 20 stycznia 2005r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Szczególnie Art. 12, ust. 2 oraz art. 3, ust. 14.

To że niektórym WK jest obojetne kto płaci to inna kwestia, bo do rejestracji ma być tylko druczek o opłaceniu, ale zgodnie z prawem wprowadzajacy auto opłaca, czyli importer.

Poza tym jak robiłeś to setki razy jako im porter, to wychodzi na to że dobrze robiłeś 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz 14 dni od wjechania na terytorium RP takim pojazdem na zapłatę akcyzy jak ten czas nie minął

> to nie musisz tego płacić . Nie ma obowiązku że masz zapłacić akcyzę np 2 dnia .

> Akcyzę musi zapłacić importer w świetle prawa .

ok.gif To chyba dość logiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To że robisz to setki razy nie znaczy że robisz to dobrze, wypisujesz tu same bzdury, zapoznaj się

> najpierw z przepisami a potem pisz, BAS Ci podpowiedział:

> Ustawa z dnia 20 stycznia 2005r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Szczególnie Art.

> 12, ust. 2 oraz art. 3, ust. 14.

> To że niektórym WK jest obojetne kto płaci to inna kwestia, bo do rejestracji ma być tylko druczek

> o opłaceniu, ale zgodnie z prawem wprowadzajacy auto opłaca, czyli importer.

Chyba że zapewnisz utylizację tego pojazdu - proponuję doczytać i wyciągnąć wnioski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba że zapewnisz utylizację tego pojazdu - proponuję doczytać i wyciągnąć wnioski

A doczytałeś jakie trzeba spełniać wymagania do utylizacji?I kto z importujących w naszym kraju je spełnia?

Poza tym chyba już zostało wyjaśnione:

-akcyza+recykling -wprowadzający na teren RP, przy akcyzie jest jeszcze odrębny przepis gdy pojazd jest LKW, ale zdaje się że piszemy o osobowych.

Czyli auto opłacone=po tych 2 opłatach, a handlarze niestety często te 500 recyklingu "gubią" i przenoszą na kupującego.

Nie dajcie się ładować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba że zapewnisz utylizację tego pojazdu - proponuję doczytać i wyciągnąć wnioski

Daj już spokój, większość z nasz przejrzała tą ustawę i to o czym piszesz dotyczy w praktyce producentów czy importerów nowych samochód(np. Fiat Auto Poland), oczywistym jest, że Kowalski, który kupuje 1 autko na 3 lata czy handlarz, który sprowadza 20 samochodów rocznie, nie będzie tworzył(zapewniał bo w praktyce chodzi o zawieranie stosownych umów z wyspecjalizowanymi firmami) sieci demontażu i dostarczał procedur demontażu danego samochodu.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj już spokój, większość z nasz przejrzała tą ustawę i to o czym piszesz dotyczy w praktyce

> producentów czy importerów nowych samochód(np. Fiat Auto Poland), oczywistym jest, że

> Kowalski, który kupuje 1 autko na 3 lata czy handlarz, który sprowadza 20 samochodów rocznie,

> nie będzie tworzył(zapewniał bo w praktyce chodzi o zawieranie stosownych umów z

> wyspecjalizowanymi firmami) sieci demontażu i dostarczał procedur demontażu danego samochodu.

> Pozdrawiam BAS

Tam chyba nawet mowa jest o 1000 pojazdów o ile dobrze pamiętam (czytałem jakiś czas temu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> handlarze niestety często te 500 recyklingu "gubią" i

> przenoszą na kupującego.

A najśmieszniejsze jet to że handlarz jako firma nie płaci recyklingu w wysokości 500zł tylko mniej. Wytłumaczył mi to gosć sprowadzający mi auto. Powiedział że jeśli zapłacę te 5 stówek na recykling jemu + kwotę którą trzeba wpłacić za akcyzę to dostanę w ciągu 3 dni kurierem komplet dokumentów potrzebnych do rejestracji auta . Jego jako firmę wprowadzającą auto do kraju recykling miał kosztować coś koło 150 zł, tłumaczenia 50 a pozostałe 3 stówki to zysk za który to wszystko załatwia. Ja nic na tym i tak bym nie zyskał finansowo bo zwykły Kowalski placi 5 stówek za recykling. A tak zaoszczędziłem sobie latania po urzędach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A najśmieszniejsze jet to że handlarz jako firma nie płaci recyklingu w wysokości 500zł tylko

> mniej. Wytłumaczył mi to gosć sprowadzający mi auto. Powiedział że jeśli zapłacę te 5

> stówek na recykling jemu + kwotę którą trzeba wpłacić za akcyzę to dostanę w ciągu 3 dni

> kurierem komplet dokumentów potrzebnych do rejestracji auta . Jego jako firmę wprowadzającą

> auto do kraju recykling miał kosztować coś koło 150 zł, tłumaczenia 50 a pozostałe 3 stówki

> to zysk za który to wszystko załatwia. Ja nic na tym i tak bym nie zyskał finansowo bo zwykły

> Kowalski placi 5 stówek za recykling. A tak zaoszczędziłem sobie latania po urzędach.

Bzdura.Podaj niby na jakiej podstawie płaci mniej jako importer?Chyba że lewizna jakaś idzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura.Podaj niby na jakiej podstawie płaci mniej jako importer?Chyba że lewizna jakaś idzie...

bzdury to Ty tu wypisujesz, firma/importer, mający >1000 pojazdów/rok, nie jest zobowiązany płacić recyklingu w NFOŚiG, musi opłacić taką usługę dowolnej firmie utylizującej samochody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura.Podaj niby na jakiej podstawie płaci mniej jako importer?Chyba że lewizna jakaś idzie...

Lewizna , nie lewizna , Mi to lotto. Zapłaciłem, dostałem kwity kurierem, urząd zarejestrował i tyle. To było 3 lata temu.

O ile dobrze pamiętam to był do faktury za auto był dołączony zielony kwit od zakładu mającego uprawnienia do utylizacj. Tzn że zakład zobowiązuje sie do zutylizowania danego auta czy cos takiego. Nie wnikałem, a pani w urzędzie nawet sie nie zająknęła że coś nie w porządku z recyklingiem, ale za to przywaliła sie do tłumaczenia. Z resztą niesłusznie ale to inna historia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bzdury to Ty tu wypisujesz, firma/importer, mający >1000 pojazdów/rok, nie jest zobowiązany płacić

> recyklingu w NFOŚiG, musi opłacić taką usługę dowolnej firmie utylizującej samochody

No przecież o tym była mowa z BASem...czyli, że większość polskich importerów, tym bardziej drobnych musi opłacić recykling, i tyczyło się tego wpisu

Quote:

> w zasadzie nie pytasz o to, ale napisze, ze czesta praktyka sprzedajacych jest zrzucanie na klienta

> w PL oplaty recyklingowej (500 zl chyba).

To jest obowiązek tego który rejestruje jako pierwszy auto NIE IMPORTERA !!


spineyes.gif Poza tym art 11.4 i 12.2 to precyzują.

> Lewizna , nie lewizna , Mi to lotto. Zapłaciłem, dostałem kwity kurierem, urząd zarejestrował i

> tyle. To było 3 lata temu.

Ano, a więc nie opłata recyklingowa (NFOŚ) tylko kwit od firmy za utylizację, a tu już w sumie kwestia "układu" kto ile płaci. Do funduszu jest opłata stała "pińcet" mad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to teraz mam jeszcze jedno pytanie co do sprowadzanych samochodów....

Jest sobie samochód osobowy, który sprzedaje komis z francji do polski na FV, czy na fakturze musi być dopisany jakiś paragraf 25 tak jak w przypadku auta z niemiec? może mi ktoś wyjaśnić tą kwestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.