Skocz do zawartości

Panda MultiJet - odczyt kodów usterek


mrzepkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Jest jakiś prosty sposób na odczyt kodów usterek we Fiacie Panda? Chodzi mi o coś takiego jak miałem w Lanosie, zwierałem styki na jednej kostce i kontrolka check engine zaczynała mrugać wyświetlając kody zapamiętanych błędów.

Jeśli tak to proszę o wskazanie sposobu i jakiejś listy kodów, co który oznacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest jakiś prosty sposób na odczyt kodów usterek we Fiacie Panda? Chodzi mi o coś takiego jak

> miałem w Lanosie, zwierałem styki na jednej kostce i kontrolka check engine zaczynała mrugać

> wyświetlając kody zapamiętanych błędów.

> Jeśli tak to proszę o wskazanie sposobu i jakiejś listy kodów, co który oznacza.

kabelek lub tester diagnostyczny

jak przez kabelek to w kompie masz opis błędu

jak tester to spisujesz numerek i prosisz wujka google co wie na ten temat

można też użyć modnych ostatnio nadajników na bluetooth ELM co wtykasz w gniazdo diagnostyczne i na telefonie oglądasz co się dzieje z autem (program Torque)

to nie lanos żeby gwoździa wsadzić i liczyć ile razy lampka mignie 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kabelek lub tester diagnostyczny

> jak przez kabelek to w kompie masz opis błędu

> jak tester to spisujesz numerek i prosisz wujka google co wie na ten temat

> można też użyć modnych ostatnio nadajników na bluetooth ELM co wtykasz w gniazdo diagnostyczne i na

> telefonie oglądasz co się dzieje z autem (program Torque)

> to nie lanos żeby gwoździa wsadzić i liczyć ile razy lampka mignie

a jeszcze fajniej rozwiazane jest to w moim jeepie - wystarczy 3 razy kluczyc przekrecic z pozycji wyl na zaplon i za trzecim razem zostawic w pozycji zaplon i samo wyswietli kody bledow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> można też użyć modnych ostatnio nadajników na bluetooth ELM co wtykasz w gniazdo diagnostyczne i na

> telefonie oglądasz co się dzieje z autem (program Torque)

> to nie lanos żeby gwoździa wsadzić i liczyć ile razy lampka mignie

Gwóźdź ma tę zaletę że zazwyczaj znajdzie się jakiś pod ręką:-)

Te rozwiązania na bluetooth wyglądają ciekawie. Ciekawe czy jest jakaś aplikacja na iOS bo Torque znalazłem tylko na androida.

Zawieszenie pływaka też będzie sygnalizowane przez check engine? Bo zrobiłem dziś trochę kilometrów a wskazówka jak się zatrzymała w jednym miejscu rano tak stoi (po wyłączeniu zapłonu spada na zero). A zbiega mi się to w czasie z zapaleniem tej kontrolki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gwóźdź ma tę zaletę że zazwyczaj znajdzie się jakiś pod ręką:-)

> Te rozwiązania na bluetooth wyglądają ciekawie. Ciekawe czy jest jakaś aplikacja na iOS bo Torque

> znalazłem tylko na androida.

> Zawieszenie pływaka też będzie sygnalizowane przez check engine? Bo zrobiłem dziś trochę kilometrów

> a wskazówka jak się zatrzymała w jednym miejscu rano tak stoi (po wyłączeniu zapłonu spada na

> zero). A zbiega mi się to w czasie z zapaleniem tej kontrolki.

jest jeszcze taka możliwość

2010071674498353.jpg

instalujesz na laptopie i przez bluetooth można z windowsa oglądać co boli pande

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem ten moduł na bluetooth. Dokładnie taki:

http://www.e-volt.pl/obd2_bluetooth.html

Testowałem na razie tylko odczyt kodów błędów przez Torque. Zadziałało bez problemu.

Wczytał dwa błędy:

P0401

P0238

z załączonego do modułu poradnika wychodzi że oznaczają one odpowiednio:

P0238 Obwód czujnika A ciśnienia doładowania turbosprężarki za wysoka wartość sygnału

(czujnika ciśnienia absolutnego w kolektorze dolotowym wejściowego

silnika doładowanego)

P0401 Układ recyrkulacji spalin wykryte za małe natężenie

przepływu spalin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakupiłem ten moduł na bluetooth. Dokładnie taki:

> http://www.e-volt.pl/obd2_bluetooth.html

> Testowałem na razie tylko odczyt kodów błędów przez Torque. Zadziałało bez problemu.

> Wczytał dwa błędy:

> P0401

> P0238

> z załączonego do modułu poradnika wychodzi że oznaczają one odpowiednio:

> P0238 Obwód czujnika A ciśnienia doładowania turbosprężarki za wysoka wartość sygnału

> (czujnika ciśnienia absolutnego w kolektorze dolotowym wejściowego

> silnika doładowanego)

> P0401 Układ recyrkulacji spalin wykryte za małe natężenie

> przepływu spalin

Chyba EGR do czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.