rafm Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Przy obecnych mrozach (-10) po uruchomieniu i pełnym rozgrzaniu silnika (temp. odczytywana z trybu serwisiwego wyświetlacza 88-90 C) z nawiewów leci lodowate powietrze. Samochód posiada klimatyzację automatyczną. Czasami pomaga kilkukrotne przekręcenie pokrętłą temperatury z pozycji LO-HI. Czasami ogrzewanie działa normalnie - poprawnie. Czasem samo się "naprawia" po przejechaniu jakiegoś kawałka drogi. Przy temp. bliskich zeru i wyższych nie ma tego problemu. Samochód jest eksploatowany codziennie raczej na krótkich odcinkach. Podejrzewam przymarzającą lub przycinającą się klapkę od sterowania ciepło - zimno (pozostałe klapki do zmiany kierunku nawiewów działają poprawnie). Jak dostać się by podejrzeć cokolwiek związane z tą klapką ? A może ktoś miał taki problem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Tu piszą że trzeba zwalać deskę rozdzielczą http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2355643.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Nie jest aż tak strasznie . Akurat do tego motora jest dojście. Od spodu, pod kolumną kierowniczą, trzeba zdemontować kanał powietrza na nogi. Na boku nagrzewnicy, pod wylotem tego kanału jest silniczek sterujący - na szczęście - akurat tą klapką. Jeśli jest dostęp do diagnoskopu to warto najpierw luknąć, czy sterownik widzi ruchy pokrętła. Z innymi klapami - jak mówisz - nie jest już tak fajnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 22 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 rozumiem, że to ten klik - ostatnie zdjęcie silnik niżej. A czy ta osłona od dołu nagrzewnicy jest do odkręcenia ? Widać jakieś wkręty w koło. Jest tam dostęp ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 Tak, to ten. Osłonę pod nagrzewnicą można odkręcić, ale pewnie trzeba będzie zdjąć konsolę środkową, żeby dostać się do niektórych wkrętów. Jeśli to wina silniczka, to nie trzeba tego zdejmować. Objawy wskazują też, że nie jest to wina samej nagrzewnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamo502 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 A czy w Astrze H nie montowali zaworu na nagrzewnicy? Mi to wyglada na problem z zaworem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 Nie montowali, ale gdyby to zrobili, to faktycznie byłby to pierwszy podejrzany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 W moim przypadku, (H, klimatronic) braku ogrzewania, konieczna okazała się wymiana panelu elektronicznego sterowania klimatyzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 23 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > W moim przypadku, (H, klimatronic) braku ogrzewania, konieczna okazała się wymiana panelu > elektronicznego sterowania klimatyzacji. A były jakieś inne objawy tego uszkodzenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 była kiedyś akcja serwisowa montażu diody w instalacje panelu klimy, z powodu przepięc powodowanych przez silnik napędu klapy obiegu wew, zew, i od tego padały panele klimy, miałeś to zainstalowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 > była kiedyś akcja serwisowa montażu diody w instalacje panelu klimy, z powodu przepięc powodowanych > przez silnik napędu klapy obiegu wew, zew, i od tego padały panele klimy, miałeś to > zainstalowane? Chyba nie. Prawie na pewno nie. A coś bliżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 24 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 > Chyba nie. Prawie na pewno nie. > A coś bliżej? Diodą prawdopodobnie nazywano urządzenie włączane w szereg z silnikiem słynnej klapki obiegu wewnętrznego. Coś na wzór elektroniki na tej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 > Diodą prawdopodobnie nazywano urządzenie włączane w szereg z silnikiem słynnej klapki obiegu > wewnętrznego. Coś na wzór elektroniki na tej stronie. To nie to, to jest uklad wylaczajacy silnik klapki, załączam opis zamontowania diody 286640297-diode.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > To nie to, to jest uklad wylaczajacy silnik klapki, załączam opis zamontowania diody Super instrukcja. Wynika z tego, że montuje się diodę zenera (czy to jest zespół dwóch diod ustawionych przeciwsobnie)? Dobrze kombinuję? W instrukcji montażu nie ma informacji, jaki to typ diody Może Ktoś, wie coś więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 na końcu opisu są numery części i jest tam numer diody kupisz ją w aso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Dioda kosztuje 67zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Dioda kosztuje 67zł wydaje mi się że płaciłem mniej ale i tak za dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Mnie to wygląda na transil dwukierunkowy . Do kupienia za 2zł . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Mnie to wygląda na transil dwukierunkowy . > Do kupienia za 2zł . Jak myslisz, taki transil 15V, przykład P6KE15CA transil 15V, 600W, DO15 dwukierunkowa, dałby radę? czy napięcie nie powinno być wyższe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwpraca Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Trzeba rzucić okiem na kartę katalogową jakie jest napięcie przebicia złącza, taki BZW06-15B ma 17,1V, to powinno zapracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Trzeba rzucić okiem na kartę katalogową jakie jest napięcie przebicia złącza, taki BZW06-15B ma > 17,1V, to powinno zapracować. 17,1V to wartość średnia 15-stki, bardziej chyba pasi 18-stka, gdzie min Vbr jest 17,1V min. myślę że chwilowe 17V elektronika sterowania i CAN powinny wytrzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwpraca Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Myślę że i to i to będzie OK, dla "15-tki" Thomsona minimalne napięcie przebicia to 17,1V, jeśli trafi się egzemplarz z nawet o 1V niższym to i tak daje 16,1V czyli w porządku, prąd jaki zacznie płynąć przy tym napięciu to ok. 1mA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Myślę że i to i to będzie OK, dla "15-tki" Thomsona minimalne napięcie przebicia to 17,1V, jeśli > trafi się egzemplarz z nawet o 1V niższym to i tak daje 16,1V czyli w porządku, prąd jaki > zacznie płynąć przy tym napięciu to ok. 1mA. wynika z tego że parametry zależą bardzo mocno od producenta i różnice są znaczne. Myslę że min. 17V, nie będzie jakimś błędem i powinno zapewnić rozsądne zabezpiecznie. A to jednak 2 zł, a nie 70 zł w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > Jak dostać się by podejrzeć cokolwiek > związane z tą klapką ? A może ktoś miał taki problem ? Ja mam taki problem. Płyn ma temp 85`C, a środku Syberia. Dlatego odgrzewam kotleta U mnie chyba sie mechanizm rozsypał bo coś tam chrupie z rana po włączeniu auta. A czasami jak już chrupnie to sie naprawia. Rozwiązałeś to jakoś problem klapki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.