Skocz do zawartości

kamo502

użytkownik
  • Liczba zawartości

    67
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Profile Information

  • Lokalizacja
    Plonsk

kamo502's Achievements

wyciszony kierowca

wyciszony kierowca (10/20)

0

Reputacja

  1. U mnie nie raz działa po zgaszeniu. X18XE1 z własnoręcznie dokładaną klimatyzacją A co z oryginalnym czujnikiem temperatury. Podpiąć się pod niego. EDIT: Znalazłem coś takiego: Quote: Charakterystyka czujnika temperatury cieczy (nr kat. 13 38 467): 0*C --> 5-6,5 kOhm 5*C --> 4-5 kOhm 10*C -> 3,25-4,5 kOhm 15*C -> 2,75-3,5 kOhm 20*C -> 2,25-3 kOhm 25*C -> 2-2,5 kOhm 30*C -> 1,5-2 kOhm 35*C -> 1,25-1,75 kOhm 40*C -> 0,9-1,25 kOhm 45*C -> 0,8-1,1 kOhm 50*C -> 700-950 Ohm 55*C -> 600-800 Ohm 60*C -> 525-675 Ohm 65*C -> 450-575 Ohm 70*C -> 400-500 Ohm 75*C -> 325-425 Ohm 80*C -> 275-375 Ohm 85*C -> 250-325 Ohm 90*C -> 200-300 Ohm 95*C -> 175-250 Ohm 100*C > 150-225 Ohm EDIT 2: Narysowałem coś takiego. Po włączeniu zapłonu ładuje się prosty układ czasowy zbudowany z kondensatora, dwóch oporników, diody i tranzystora. Przekaźnik z dwoma torami zastosowany w tym układzie odcina zasilanie dla sterowania przekaźnika wentylatora. Jest to potrzebne aby podczas normalnej pracy auta nie doszło do sytuacji że źle wyregulowany lub dobrany termistor będzie pracował poniżej 90 stopni C. W takiej sytuacji układ chłodzenia (z elektrycznego punku widzenia) działa tak jak fabryka przewidziała. Po wyłączeniu zapłonu układ czasowy (czas działania regulujemy dobierając opornik i kondensator) podaje masę na część z termistorem a drugi tor przekaźnika będzie zwarty i podaje zasilanie. Jeżeli teraz będzie przekroczona ustalona przez nas temperatura to zostanie załaczony przekaźnik wentylatora na pewien czas. W sumie to można zrezygnować z układu czasowego. Uklad w czasie spoczynku nie powinien pobierać żadnego prądu.
  2. kamo502

    Zbiornik spryskiwaczy

    To moze zawiesil sie plywak w cujniku lub sam czujnik uszkodzil.. najlepiej wypiac kostke i zmostkowac piny. blad powinien zniknac. w innym wypadku: -brak masy -przerwa w wiazce
  3. kamo502

    Zbiornik spryskiwaczy

    Sprawdz czy nie jest odpieta kostka czujnika poziomu plynu
  4. Nawiazujac do wczesniejszej prywatnej korespondencji i obejrzeniu noty katalogowej PWM4 moge zaryzykowac i stwerdzic: Da sie PWM4 posiada zabezpieczenie przeciazeniowe. a tu juz inny cytat: Quote: A moje rozwiązanie jest proste: 0,1oma opornik włączony w szereg (tylko duża moc, bo się będzie grzał) - i z tego oporka spadek napięcia na bramkę tranzystora. Jak się pojawi więcej niż 1V (szyby domknięte 13Ax0,1ohm) - tranzystor wyłącza to, co steruje zamykaniem (u mnie rozłącza zasilanie przekaźnika, który dołącza zasiłkę na szybę).
  5. Centralka zapewne za skrzynka bezpiecznikow albo pod plastikami od strony pasazera
  6. Witam Sprawa tyczy sie Vectry X20XEV (Mysle ze z tym nie bedzie problemu ze temat w Astrze?) Jak wyglada obieg plynu chlodzacego? A dokladniej: -Czy zaslepiejac wylot plynu z bloku bedzie dalej krazyl w nim? Tyczy sie to malego obiegu i nagrzewnicy. Jak by byl jakis n przewod doprowadzajacy ciecz do nagrzewnicy zagiety lub zapchany czy plyn by krazyl? -Magistrala wodna znajdujaca sie miedzy blokiem a kolektorem ssacym to powrot czy zasilenie? Polaczone ze zbiorniczkiem. (Wydaje mi sie ze powrot) Ogolny problem to brak grzania z dnia na dzien. -Uklad odpowietrzony -Wymieniona nagrzewnica Byla wymieniana wlasnie ta magistrala i mysle czy cos zle zlozone??
  7. Albo ustawiony regulator w pozycji "na szybe"
  8. Powinien pasowac kazdy oprocz Diesla Nie zauwazylem zeby czyms sie roznily.
  9. oryginalne radio?? omomierz i mierzymy: masa i niebiesko czerwony idacy do radia ew polaczenie za poduszka kierownicy + - 82OM - - 164 OM o - 284 OM
  10. Witam Zawedrowalem z sasiedniego "kacika" Problem z wycieraczkami w Cordobie u kolegi. Co jakis czas wysiada czasowy przekaznik. Wklada nowy i wycieraczkii czasowe chodza. Oddaje stary do naprawy koledze (akurat nie wiem co on tam wymienia) Po czasie pada nowy. Zmiana na stray naprawiany i dzilaja dalej. Zmieniane juz 5 raz w ciagu pol roku. Z czego jeden byl dla pewnosci nowy ze sklepu. Co moze byc? Uda mi sie wysterowac ten przekaznik "na luzie"? Widze ze Zasilanie to Piny: 31 i 15 Sterowanie przez J plusem Powinien pracowac w interwalach czasowych czy musi byc jeszcze podpiete? I jak ta krancowka w silniku pracuje? Kiedy sie zwiera z masa a kiedy z plusem? Z gory dziekuej za pomoc
  11. Cos nie tak z adresem @ Quote: Twoja wiadomość nie dotarła do niektórych lub do wszystkich adresatów. Temat: tidex Wysłano: 2013-01-30 11:13 Następujący adresaci nie są osiągalni: '[email protected].' w dniu 2013-01-30 11:13 Nieprawidłowy adresat
  12. Tak troche poza tematem: Nowe Miasto k. Płońska?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.