nunu7 Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Witam kolegów. Szukam sobie zamienika dla mojej leciwej juz astry i zainteresowałem sie lacettim. Auto wygląda na proste, bez nadmiaru elektroniki (tak jak lubie), z wyglądu też nie najgorsze, Poza tym sporo jest egzemplarzy z pl od 1 właściciela a nie sporowadzanych szrotów (jak to ma miejsce np w przypadku astry 3) Zostaje tylko kwestia silnika Dobra to jest jednostka? dużo pali? jakieś typowe awarie? Ma DPF? koło 2-masowe? warto się w to pchać? a ha, brałbym coś z okolic 2007-2009roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > (...) > Zostaje tylko kwestia silnika > Dobra to jest jednostka? Bardzo dobra. > dużo pali? Ok. 1l/100km więcej niż 1,9TDI. > jakieś typowe awarie? Tak. Padają przekładnie kierownicze bo diesel jest cięższy niż jednostki benzynowe a przekładnia taka sama. Objawia się to spadkiem siły wspomagania. Można z tym jeździć i się nie przejmować. > Ma DPF? Ma. Bezobsługowy. > koło 2-masowe? Ma. > warto się w to pchać? Warto. Mój po 200+ kkm był jak nowy. > a ha, brałbym coś z okolic 2007-2009roku Wyboru nie masz, bo wcześniej diesli nie było wcale, a później silnik i tak nie był poddawany żadnym zmianom. Więc którego rocznika nie weźmiesz silnik będzie ten sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Poszukaj 1.8 z gazem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Poszukaj 1.8 z gazem Jeden juz szuka i od pol roku nie znalazł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Poszukaj 1.8 z gazem lubie diesle bez wibracji i klekotu nie ma dla mnie silnika @Ryb dzięki za rade. Więc wiedze nie ma siec czego bać. Tylko w miarę niezajeżdzony egzemplarz trafić i bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > lubie diesle > bez wibracji i klekotu nie ma dla mnie silnika To niedobrze, bo on wibruje tylko na biegu jałowym, a klekotu wewnątrz nie ma. EDIT: Ważne żebyś trafił na dobry egzemplarz. Te silniki się same nie zepsują, ale jak już komuś się to uda to z częściami nie jest tak łatwo (chociaż dużo lepiej niż kiedyś). Aha, wszystkie części pasują też z Chevroleta Epica, Captiva, Opla Antara. Bo to ten sam silnik (inna jest tylko turbosprężarka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Witam kolegów. > Szukam sobie zamienika dla mojej leciwej juz astry i zainteresowałem sie lacettim. > Auto wygląda na proste, bez nadmiaru elektroniki (tak jak lubie), z wyglądu też nie najgorsze, > Poza tym sporo jest egzemplarzy z pl od 1 właściciela a nie sporowadzanych szrotów (jak to ma > miejsce np w przypadku astry 3) > Zostaje tylko kwestia silnika > Dobra to jest jednostka? > dużo pali? > jakieś typowe awarie? > Ma DPF? koło 2-masowe? > warto się w to pchać? > a ha, brałbym coś z okolic 2007-2009roku Ja swoim zrobiłem 80 tysi i nic z silnikiem sie nie dzialo. Nowy wlasciciel wywalil DPFa i tez cieszy sie samochodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Ja swoim zrobiłem 80 tysi i nic z silnikiem sie nie dzialo. Nowy wlasciciel wywalil DPFa i tez > cieszy sie samochodem. A wywalił bo coś się działo czy wskutek paranoi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > A wywalił bo coś się działo czy wskutek paranoi? Jezdzil w Warszawie i troche mu wiecej palil i robil problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > A wywalił bo coś się działo czy wskutek paranoi? Chyba paranoja. DPF w Chevym są niezauważalne i bezproblemowe dla użytkownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Chyba paranoja. DPF w Chevym są niezauważalne i bezproblemowe dla użytkownika Jezeli zuzycie paliwa nie jest twoim problemem to nie widze innych paranoi. Ale po to kupujemy diesla zeby mało palił w czasie jazdy a nie zuzywał paliwa na jakies czynnosci dodatkowe, ktore osobiscie tobie nie słuzą. Chodzi o to ze jezdzisz oszczednie przez 500-600 km i cieszysz sie niskim spalanie, a nagle wypalanie sie włacza gdy ty stoisz w korku i z twojego pieknego spalania na poziomie 6 litrów robi sie ponad 7. Ja tego nie nazywam paronaja tylko wygłupem paranoicznym ekologów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Jezeli zuzycie paliwa nie jest twoim problemem to nie widze innych paranoi. Ale po to kupujemy > diesla zeby mało palił w czasie jazdy a nie zuzywał paliwa na jakies czynnosci dodatkowe, > ktore osobiscie tobie nie słuzą. Miałem diesla i wypalanie raz na ok. 1000km nie stanowi dla mnie problemu. Jakby wypalał tak jak 1.6TDI co 300km to bym się ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Miałem diesla i wypalanie raz na ok. 1000km nie stanowi dla mnie problemu. Jakby wypalał tak jak > 1.6TDI co 300km to bym się ... Jak raz na 1000km nie jest problemem, ale przy jezdzie miejskiej ten okres sie znacznie skraca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Jak raz na 1000km nie jest problemem, ale przy jezdzie miejskiej ten okres sie znacznie skraca. Zależy od pory roku - od 550 km do 800 km w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Jezdzil w Warszawie i troche mu wiecej palil i robil problemy. A skąd wiedział że mu więcej pali? Lacetti nie ma komputera przecież. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Miałem diesla i wypalanie raz na ok. 1000km nie stanowi dla mnie problemu. Jakby wypalał tak jak > 1.6TDI co 300km to bym się ... Ja w Lacetti nie miałem pojęcia kiedy wypalał. Bo i skąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Ja w Lacetti nie miałem pojęcia kiedy wypalał. Bo i skąd? tego tez sam nie wiedzialem ale wkurzalem sie na maksa ze tyle to pali, jemu w tej warszawie mniej 8-9 nie palił, a teraz 7-8 podobno. Niewazne, ale ten silnik uwazam za jeden ciekawszych na rynku. Wstawiany jest do Hyndaia i czegos tam wiecej i nigdzie nie slyszalem o jakis problemach z tym silnikiem. Jedynie czesci malo dostepne, ale to co potrzebujesz jest w miare dostepne w ASO w znosnych cenach. Reszta to typowe Lacetti/Nubira, wiec jest na dobrym poziomie jakosciowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Ja w Lacetti nie miałem pojęcia kiedy wypalał. Bo i skąd? To akurat jest proste. Turbo "wstaje" dużo wcześniej i jałowe obroty są podwyższone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Ja w Lacetti nie miałem pojęcia kiedy wypalał. Bo i skąd? Podwyższone obroty na luzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Podwyższone obroty na luzie No popacz na post wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > No popacz na post wyżej Widziałem. I powiem, że u mnie przy AT nie dało się zauważyć wcześniejszego wstawania turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Podwyższone obroty na luzie Tyle że ja jeżdżę w trasach. Na takiej autostradzie nie mam szans zauważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Tyle że ja jeżdżę w trasach. Na takiej autostradzie nie mam szans zauważyć. No i OK. Przecież chodzi o to żeby nie wyłączyć w trakcie wypalania. Zatrzymasz się w końcu i w razie czego zauważysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > No i OK. Przecież chodzi o to żeby nie wyłączyć w trakcie wypalania. Zatrzymasz się w końcu i w > razie czego zauważysz Kilka razy mu przerwalem wypalanie (bo nigdy sie tym nie przejmowalem). Poznalem po charakterystycznym zapachu i goracu z ukladu wydechowego. Oczywiście nie zrobiło to na nim żadnego wrażenia. Pewnie dokończył sobie kiedy indziej. PS. A moja zona to zapewne regularnie mu przerywa, bo ona po mieście jeździ. I też nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > Poznalem po > charakterystycznym zapachu i goracu z ukladu wydechowego. To końcowa faza - wali jakby ktoś spalał plastikowe butelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > Ja swoim zrobiłem 80 tysi i nic z silnikiem sie nie dzialo. Lubię takie teksty A co się miało dziać ? A nawet gdyby coś się z SILNIKIEM działo jak chciałbyś to zauważyć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > Lubię takie teksty > A co się miało dziać ? > A nawet gdyby coś się z SILNIKIEM działo jak chciałbyś to zauważyć ? Uzupelnij profil to pogadamy. Zerknij na posty z silnikami benzynowymi i ich problemami, a zerknij tez na konta VW gdzie 2.0 TDI CR padały wtedy jak muchy przy mniejszych przebiegach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > Uzupelnij profil to pogadamy. > Zerknij na posty z silnikami benzynowymi i ich problemami, a zerknij tez na konta VW gdzie 2.0 TDI > CR padały wtedy jak muchy przy mniejszych przebiegach. Kolego, ale ja nie w tym sensie, że ty opowiadasz jakieś niestworzone rzeczy o silnikach diesla. Chodziło mi o to, że taki wpis nic nie wnosi i o niczym nie świadczy. Niemalże 80 tkm to 30 lat temu wytrzymywały silniki Fiatów 126p , więc ty dzisiaj piszesz z dumą, że z nowoczesnym silnikiem z XXI nic się przez 80 tkm nie stało ? A poza tym (powtarzam pytanie) nawet gdyby się działo to jak chciałbyś to zaobserwować ? Zauważyłbyś, że w tym czasie pierścienie tłokowe zmniejszyły swoją średnicę (a pewno zmniejszyły) o np. 0,0001mm , że luz zaworowy wzrósł o np. 0.00023 mm , że pasek rozrządu rozciągnął ci się o np. 0.00123 mm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > Niemalże 80 tkm to 30 lat temu wytrzymywały silniki Fiatów 126p , więc ty dzisiaj piszesz z dumą, > że z nowoczesnym silnikiem z XXI nic się przez 80 tkm nie stało ? U mnie w pracy TDI padają przy 70kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > Kolego, ale ja nie w tym sensie, że ty opowiadasz jakieś niestworzone rzeczy o silnikach diesla. > Chodziło mi o to, że taki wpis nic nie wnosi i o niczym nie świadczy. > Niemalże 80 tkm to 30 lat temu wytrzymywały silniki Fiatów 126p , więc ty dzisiaj piszesz z dumą, > że z nowoczesnym silnikiem z XXI nic się przez 80 tkm nie stało ? > A poza tym (powtarzam pytanie) nawet gdyby się działo to jak chciałbyś to zaobserwować ? > Zauważyłbyś, że w tym czasie pierścienie tłokowe zmniejszyły swoją średnicę (a pewno zmniejszyły) o > np. 0,0001mm , że luz zaworowy wzrósł o np. 0.00023 mm , że pasek rozrządu rozciągnął ci się > o np. 0.00123 mm ? Niestety kolego miałem wtedy wglad w kazda naprawe chevroleta w europie wschodniej i sprawdzalem czy tych objawow nie mam u siebie. I nie mowimy tutaj o zuzyciu silnika tylko jego wadach a to jest duza roznica. Na pewno nie wiesz ze pierwsze diesle w Captivach o mocy 150KM mialy problemy z utwardzeniem wałków rozrzadu. Innych wad poza problemami z DPF ten silnik nie mial. UZUPEŁNIJ PROFIL!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.