Skocz do zawartości

diesel 2.0 z lacetti


nunu7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów.

Szukam sobie zamienika dla mojej leciwej juz astry i zainteresowałem sie lacettim.

Auto wygląda na proste, bez nadmiaru elektroniki (tak jak lubie), z wyglądu też nie najgorsze,

Poza tym sporo jest egzemplarzy z pl od 1 właściciela a nie sporowadzanych szrotów (jak to ma miejsce np w przypadku astry 3)

Zostaje tylko kwestia silnika

Dobra to jest jednostka?

dużo pali?

jakieś typowe awarie?

Ma DPF? koło 2-masowe?

warto się w to pchać?

a ha, brałbym coś z okolic 2007-2009roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> Zostaje tylko kwestia silnika

> Dobra to jest jednostka?

Bardzo dobra.

> dużo pali?

Ok. 1l/100km więcej niż 1,9TDI.

> jakieś typowe awarie?

Tak. Padają przekładnie kierownicze bo diesel jest cięższy niż jednostki benzynowe a przekładnia taka sama. Objawia się to spadkiem siły wspomagania. Można z tym jeździć i się nie przejmować.

> Ma DPF?

Ma. Bezobsługowy.

> koło 2-masowe?

Ma.

> warto się w to pchać?

Warto. Mój po 200+ kkm był jak nowy.

> a ha, brałbym coś z okolic 2007-2009roku

Wyboru nie masz, bo wcześniej diesli nie było wcale, a później silnik i tak nie był poddawany żadnym zmianom. Więc którego rocznika nie weźmiesz silnik będzie ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lubie diesle

> bez wibracji i klekotu nie ma dla mnie silnika

To niedobrze, bo on wibruje tylko na biegu jałowym, a klekotu wewnątrz nie ma.

zlosnik.gif

EDIT: Ważne żebyś trafił na dobry egzemplarz. Te silniki się same nie zepsują, ale jak już komuś się to uda to z częściami nie jest tak łatwo (chociaż dużo lepiej niż kiedyś).

Aha, wszystkie części pasują też z Chevroleta Epica, Captiva, Opla Antara. Bo to ten sam silnik (inna jest tylko turbosprężarka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam kolegów.

> Szukam sobie zamienika dla mojej leciwej juz astry i zainteresowałem sie lacettim.

> Auto wygląda na proste, bez nadmiaru elektroniki (tak jak lubie), z wyglądu też nie najgorsze,

> Poza tym sporo jest egzemplarzy z pl od 1 właściciela a nie sporowadzanych szrotów (jak to ma

> miejsce np w przypadku astry 3)

> Zostaje tylko kwestia silnika

> Dobra to jest jednostka?

> dużo pali?

> jakieś typowe awarie?

> Ma DPF? koło 2-masowe?

> warto się w to pchać?

> a ha, brałbym coś z okolic 2007-2009roku

Ja swoim zrobiłem 80 tysi i nic z silnikiem sie nie dzialo. Nowy wlasciciel wywalil DPFa i tez cieszy sie samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba paranoja. DPF w Chevym są niezauważalne i bezproblemowe dla użytkownika

Jezeli zuzycie paliwa nie jest twoim problemem to nie widze innych paranoi. Ale po to kupujemy diesla zeby mało palił w czasie jazdy a nie zuzywał paliwa na jakies czynnosci dodatkowe, ktore osobiscie tobie nie słuzą.

Chodzi o to ze jezdzisz oszczednie przez 500-600 km i cieszysz sie niskim spalanie, a nagle wypalanie sie włacza gdy ty stoisz w korku i z twojego pieknego spalania na poziomie 6 litrów robi sie ponad 7. Ja tego nie nazywam paronaja tylko wygłupem paranoicznym ekologów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezeli zuzycie paliwa nie jest twoim problemem to nie widze innych paranoi. Ale po to kupujemy

> diesla zeby mało palił w czasie jazdy a nie zuzywał paliwa na jakies czynnosci dodatkowe,

> ktore osobiscie tobie nie słuzą.

Miałem diesla i wypalanie raz na ok. 1000km nie stanowi dla mnie problemu. Jakby wypalał tak jak 1.6TDI co 300km to bym się ... furious.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem diesla i wypalanie raz na ok. 1000km nie stanowi dla mnie problemu. Jakby wypalał tak jak

> 1.6TDI co 300km to bym się ...

Ja w Lacetti nie miałem pojęcia kiedy wypalał. Bo i skąd?

confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja w Lacetti nie miałem pojęcia kiedy wypalał. Bo i skąd?

tego tez sam nie wiedzialem ale wkurzalem sie na maksa ze tyle to pali, jemu w tej warszawie mniej 8-9 nie palił, a teraz 7-8 podobno. Niewazne, ale ten silnik uwazam za jeden ciekawszych na rynku. Wstawiany jest do Hyndaia i czegos tam wiecej i nigdzie nie slyszalem o jakis problemach z tym silnikiem. Jedynie czesci malo dostepne, ale to co potrzebujesz jest w miare dostepne w ASO w znosnych cenach.

Reszta to typowe Lacetti/Nubira, wiec jest na dobrym poziomie jakosciowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i OK. Przecież chodzi o to żeby nie wyłączyć w trakcie wypalania. Zatrzymasz się w końcu i w

> razie czego zauważysz

Kilka razy mu przerwalem wypalanie (bo nigdy sie tym nie przejmowalem). Poznalem po charakterystycznym zapachu i goracu z ukladu wydechowego. Oczywiście nie zrobiło to na nim żadnego wrażenia. Pewnie dokończył sobie kiedy indziej.

PS. A moja zona to zapewne regularnie mu przerywa, bo ona po mieście jeździ. I też nic.

smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lubię takie teksty

> A co się miało dziać ?

> A nawet gdyby coś się z SILNIKIEM działo jak chciałbyś to zauważyć ?

Uzupelnij profil to pogadamy.

Zerknij na posty z silnikami benzynowymi i ich problemami, a zerknij tez na konta VW gdzie 2.0 TDI CR padały wtedy jak muchy przy mniejszych przebiegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uzupelnij profil to pogadamy.

> Zerknij na posty z silnikami benzynowymi i ich problemami, a zerknij tez na konta VW gdzie 2.0 TDI

> CR padały wtedy jak muchy przy mniejszych przebiegach.

Kolego, ale ja nie w tym sensie, że ty opowiadasz jakieś niestworzone rzeczy o silnikach diesla.

Chodziło mi o to, że taki wpis nic nie wnosi i o niczym nie świadczy.

Niemalże 80 tkm to 30 lat temu wytrzymywały silniki Fiatów 126p , więc ty dzisiaj piszesz z dumą, że z nowoczesnym silnikiem z XXI nic się przez 80 tkm nie stało ? grinser006.gif

A poza tym (powtarzam pytanie) nawet gdyby się działo to jak chciałbyś to zaobserwować ?

Zauważyłbyś, że w tym czasie pierścienie tłokowe zmniejszyły swoją średnicę (a pewno zmniejszyły) o np. 0,0001mm zlosnik.gif , że luz zaworowy wzrósł o np. 0.00023 mm , że pasek rozrządu rozciągnął ci się o np. 0.00123 mm ? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego, ale ja nie w tym sensie, że ty opowiadasz jakieś niestworzone rzeczy o silnikach diesla.

> Chodziło mi o to, że taki wpis nic nie wnosi i o niczym nie świadczy.

> Niemalże 80 tkm to 30 lat temu wytrzymywały silniki Fiatów 126p , więc ty dzisiaj piszesz z dumą,

> że z nowoczesnym silnikiem z XXI nic się przez 80 tkm nie stało ?

> A poza tym (powtarzam pytanie) nawet gdyby się działo to jak chciałbyś to zaobserwować ?

> Zauważyłbyś, że w tym czasie pierścienie tłokowe zmniejszyły swoją średnicę (a pewno zmniejszyły) o

> np. 0,0001mm , że luz zaworowy wzrósł o np. 0.00023 mm , że pasek rozrządu rozciągnął ci się

> o np. 0.00123 mm ?

Niestety kolego miałem wtedy wglad w kazda naprawe chevroleta w europie wschodniej i sprawdzalem czy tych objawow nie mam u siebie. I nie mowimy tutaj o zuzyciu silnika tylko jego wadach a to jest duza roznica.

Na pewno nie wiesz ze pierwsze diesle w Captivach o mocy 150KM mialy problemy z utwardzeniem wałków rozrzadu.

Innych wad poza problemami z DPF ten silnik nie mial.

UZUPEŁNIJ PROFIL!!!! kara.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.