Calvin Napisano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 Pytanie do posiadaczy Y17DT. Czy też macie notoryczne problemy z alternatorem? W ciągu 4,5 roku alternator czwarty raz odmówił mi posłuszeństwa. Tym razem elektryk pytał mnie czy przypadkiem nie podłączyłem odwrotnie akumulatora albo odpalałem na kable i źle podłączyłem. Nikt nie ma koncepcji co jest nie tak. Może jakieś porady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 ale co dokładnie dzieje się z alternatorem, co ulega usterce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Calvin Napisano 30 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 > ale co dokładnie dzieje się z alternatorem, co ulega usterce ? Teraz połowa diod prostowniczych i coś tam jeszcze. Niestety nie zapamiętałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maropr78 Napisano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 Ja w ciągu 4 lat dwa alternatory wymieniłem. Po drugiej awarii zamontowałem światła do jazdy dziennej LED. Zamiast prawie 150 Watt , światła mi teraz pobieraj tylko 12 Watt. Mam nadzieję że alternator teraz trochę dłużej pożyje(mniej się będzie grzał). W tych silnikach te alternatory mają wadę konstrukcyjną - przegrzewają się mostki prostownicze, a zamontowana z tyłu vacu pompa jeszcze dodatkowo podgrzewa alternator gdy olej się rozgrzeje. Należy też pamiętać, że w ten silnik(jak we wszystkich nowszych dieslach) póki nie osiągnie temperatury 60-65 stopni jest dogrzewany świecami żarowymi, do tego doliczyć światła, pompa wspomagania i resztę całej elektryki i altkowi zaczyna brakować tchu . PS. Te dwa altki które wymieniłem były 100 A. W tym silniku też występuje 70A, jak nie mamy klimatyzacji w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 ZTCW to w tym silniku Delco siedzi? One nie są z natury zbyt trwałe, nie wiem czemu, ale najczęściej usterki trapią alternatory tej firmy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelek_S Napisano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 Ja tam od zakupu 5 lat i nic w tym czasie przejechane 75tyś .Oby tak dalej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubert_ Napisano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 > Ja tam od zakupu 5 lat i nic w tym czasie przejechane 75tyś .Oby tak dalej . Ja też nic, ale ja jeżdżę od maja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_kowal Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Mi niestety padł już 2 razy i zawsze w zimie, więc musi mieć to związek z długim nagrzewaniem silnika i nieszczęsnym dogrzewaniem świecami. Gość co mi to robił ostatnio mówił że te alternatory są za słabe do takiego poboru prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.