-
Liczba zawartości
2 344 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Calvin's Achievements
starszy kierowca (13/20)
196
Reputacja
-
W I30 grzeje do wyłączenia zapłonu - nie wyłącza się po określonym czasie.
-
kW - to jednostka moc kWh - to jednostka energii moc* czas 1 Kilowatogodzina [kWh] = 3 600 000 Dżul [J]
-
Ostatnio został "zniknięty" młody Tatar, 400 metrów od domu zatrzymała go policja ( jest nagranie z monitoringu) ale oficjalnie to byli przebierańcy.
-
Miałem pacjenta któremu przy stosunkowo drobnej stłuczce taka kabina się złożyła - efekt - złamany kręgosłup i pacjent na wózku
-
W Szczecinie mamy ich dużo chyba ponad 120 i nie spotkałem nikogo komu by przeszkadzały. Większość jest z nich zadowolona a mniejszości są obojętne.
-
właśnie sprawdziłem i w Hyundaiu I30 ( nowym ) jest, ale bardzo wąski, może 1/3 tego co miałęm w Astrze F.
-
Kapał mi kiedyś olej na kolektor i we wnętrzu było czuć "spaliny", więc może niekoniecznie pęknięty kolektor
-
Ożeniłeś się z Rosjanką?
-
WD40
-
A może zacząć od najprostszego - odkurzenia żeberek z tyłu lodówki?
-
Jak widać na ostatnim zdjęciu to wsadzacie tam dzieci.
-
Dzisiaj przeczytałem w poważnej branżowej gazecie że Continental planuje wykorzystanie mniszka lekarskiego jako źródła naturalnego kauczuku i nawet zrobili z niego jakieś opony. Więc nie rozpędzajcie się tak ze zwalczaniem mleczy bo może będą je skupować
-
> Mylisz ciśnienie sprężania ze stopniem. nie. nie mylę w taki sposób działają silniki które mają różny stopień sprężania dla różnych suwów. Ciśnie sprężania jest powiązane ze stopniem sprężania ( sprawę nieco komplikuje szczelność komory i praktycznie adjabatyczny sposób sprężania. W silniku z 100% szczelna komorą spalania i sprężaniu w sposób izotermiczny zależność między stopniem sprężania a ciśnieniem byłaby liniowa.
-
> Elektronika, elektroniką, ale ona nie zmniejszy stopnia sprężania. Z tego co pamiętam to powyżej > określonego stopnia sprężania po prostu następuje niekontrolowany samozapłon mieszanki. I z > tego co pamiętam to jest wartość poniżej 14:1, ale oczywiście mogę się mylić. Dłużej otwarty zawór wydechowy i już stopień sprężania się zmniejsza. Prawdziwa rewolucja w silniku spalinowym będzie dopiero z wprowadzeniem elektronicznego sterowania zaworami (czasem otwarcia i wzniosem)
-
> To jak wytłumaczyć sytuację - w momencie fabrycznego montażu tulei tylnych w Stilo wytrzymują one > bez mała 180k km, natomiast wymiana tulei (OEM FIAT) w warsztacie nie zgodnie ze sztuką tj. > dociągnięcie tulei na samochodzie niedociążonym tylko na podnośniku skutkuje tym, iż tuleje > nie wytrzymują połowy tego czasu. > Wydaje się, że najbardziej na nieumiejętnym montażu cierpią cześci zawieszenia, bo auto jeździ > pewnie lepiej niż przed wymianą zużytego elementu, ale część ta wytrzymuje znacznie krótszą > eksploatację. Bo inne elementy zawieszenia sa już zużyte co przekłada się na większe obciążenie nowej czesci.