sylwek250 Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Witam Panowie problem jak w temacie. podjechałem moja Asterką c14nz 93r pod dom gdy wrzuciłem wsteczny bieg i ujechałem może metr może dwa to cos pukło i auto stanęło i nie da rady nawet drążka wybić na luz. po małych próbach wybicia biegu zrezygnowałem zeby cos nie urwac czy pogorszyc sytuacji. podczas ruszania drążkiem do siebie wrazenie jest takie chocby go cos trzymalo.jak sie go ciagnie i pusci to slychac pukniecie. aha dodam ze wciskanie sprzegła nic nie zmienia. czy moja skrzynie juz szlag trafił??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Rozumiem, że silnik zgasł. Na początek sprawdź, czy nie pękła linka sprzęgła (choć podejrzewam, że nie). Trzeba by zdjąć pokrywę wybieraka i sprawdzić, czy na kołach i wodzikach nie widać uszkodzeń. Dobrze to nie wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eRd Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Sprawdź też czy się tzw. "krzyżak" nie połamał. Jak otworzysz maskę to znajdziesz go między skrzynią biegów, a ścianą grodziową oddzielającą kabinę od przestrzeni silnika. Na temat wymiany tego elementu jest manual kolegi Maro76 pod tym linkiem: http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczn...na-opel-astra-f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwek250 Napisano 6 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Rozumiem, że silnik zgasł. No właśnie że silnik chodził do końca mimo że puscilem sprzeglo. A ta pokrywę dam radę sam pod domem ściągnąć czy kanał będzie potrzebny? Bo szczerze to jestem laik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > No właśnie że silnik chodził do końca mimo że puscilem sprzeglo. A ta pokrywę dam radę sam pod > domem ściągnąć czy kanał będzie potrzebny? Bo szczerze to jestem laik. Bez problemu dasz rade to sam zrobić dostęp jest od góry, o ile mnie pamięć nie myli śruby na klucz 10. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > A ta pokrywę dam radę sam pod > domem ściągnąć czy kanał będzie potrzebny? Bo szczerze to jestem laik. klik - 2 i 4 zdjęcie klik - rozebranie zdjęcia 1-7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwek250 Napisano 6 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > klik - 2 i 4 zdjęcie > klik - rozebranie zdjęcia 1-7 W/W linkach jest napisane że drążek ma być w pozycji LUZ w moim przypadku jest to niemożliwe. Czy mimo to mogę śmiało robić według wskazówek? Panowie dodam że tydzień temu wymienialem sworznie bo 1 i 2 już kiepsko wchodziły. Czy to może mieć wpływ na ta sytuację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > W/W linkach jest napisane że drążek ma być w pozycji LUZ w moim przypadku jest to niemożliwe. > Czy mimo to mogę śmiało robić według wskazówek? sądzę, że możesz spokojnie to robić, bo jest napisane Quote: dźwignię biegów najlepiej ustawić na luz wiec podejrzewam, że luz to najlepsze położenie do demontażu a w innych - skoro nie ma wyjścia- też można ale może być trudniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > No właśnie że silnik chodził do końca mimo że puscilem sprzeglo. - sprawdź, czy samochód faktycznie jest na biegu (czy da się go popchnąć. - jeśli jest na biegu, to lekko rozbujaj go przód tył (5-10cm) i podczas tego bujania spróbuj wrzucić na luz - zaraz na wyjściu wybieraka ze skrzyni, jest sworzeń nr 18. Wyciągnij go i sprawdź, czy możesz ruszać drążkiem. - jeśli powyższe nie przyniosą rezultatu, to musisz zajrzeć pod pokrywę. Przed zdjęciem zaznacz sobie flamastrem na jaką długość wystaje wybierak z pokrywy. Potem łatwiej będzie Ci wcelować w wodzik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwek250 Napisano 6 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > - sprawdź, czy samochód faktycznie jest na biegu (czy da się go popchnąć. samochód nie był na biegu! > - zaraz na wyjściu wybieraka ze skrzyni, jest sworzeń nr 18. Wyciągnij go i sprawdź, czy możesz ruszać drążkiem. wyciągnąłem sworzeń i b.cieżko chodzi drążek i po poruszaniu ręką mechanizmem do zmiany biegow, dalej ciezko chodzi. po włożeniu sworznia LUZ na drążku jest w pozycji jedynki i trójki i nie umie ustawic tego we własciwej pozycji.czy to bedzie cały mechanizm mam do wymiany? > - jeśli powyższe nie przyniosą rezultatu, to musisz zajrzeć pod pokrywę. Przed zdjęciem zaznacz sobie flamastrem na jaką długość wystaje wybierak z pokrywy. Potem łatwiej będzie Ci wcelować w wodzik. nie zagladałem jeszcze. zaeraz do pracy musze leciec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 A widzisz, czyli skrzynia raczej jest ok. Teraz możesz rozpiąć mechanizm przy ścianie grodziowej w komorze silnika - przed pająkiem jest łącznik (nr 21). Będziesz wiedział, czy to wina drążka, czy pająka. Jeśli pająk, to najszybciej będzie go wymienić zwłaszcza, że są tanie (pasują od Daewoo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > wyciągnąłem sworzeń i b.cieżko chodzi drążek A czy na wyjętym sworzniu i rozpiętym mechanizmie jesteś w stanie wrzucić ręką bieg ruszając mechanizmem tuż przy skrzyni? Wystarczy lekko przekręcić wybierak (trzeba wyczuć) i pociągnąć go lub pchnąć do skrzyni. Jeśli biegi tak wchodzą to skrzynia na 100% jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwek250 Napisano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > A czy na wyjętym sworzniu i rozpiętym mechanizmie jesteś w stanie wrzucić ręką bieg ruszając > mechanizmem tuż przy skrzyni? Wystarczy lekko przekręcić wybierak (trzeba wyczuć) i pociągnąć > go lub pchnąć do skrzyni. witam tak idzie wrzucic bieg reka. także skrzynia jest oki. później przyjrzymy sie z kumplem w garażu co go boli. to opisze przyczyne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwek250 Napisano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Panowie problem rozwiązany. najpierw ledwo dojechałem do garażu bo okazalo sie ze cos tarło jedno o drugie. skrzynia opadła i tarła oprzegub. a raczej przegup o podłuznice. na poczatku mysleliśmy ze poduszka pusciła. okazało sie ze śruba przy poduszce sie wykreciła i wypadła ze skrzyni. skrzynia opadła troche, i tego wszystkiego był taki efekt. strachu sie najadłem ze to cos powaznego. Tylko czemu tak sie stało? nikt przy tym nie grzebał a tu taki psikus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Tylko czemu tak sie stało? nikt przy tym nie grzebał a tu taki psikus. U mnie kiedyś z niewiadomych przyczyn wykręciły się śruby od lewej łapy przykręconej do skrzyni i żeby było trudniej wyśrutowało gwint na dwóch śrubach. Siakieś duchy czy co? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Gremliny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.