vqsoft Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Panowie co to za silnik ? jak z jego awaryjnością? jest na łańcuchu czy pasku ? jak z zaworami ? hydraulika ? za i przeciw... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > Panowie co to za silnik ? > jak z jego awaryjnością? 2H0 A dokładnie A18XER (2H0): 1.8 L (1796 cc): DCVCP, TwinPort, 10.8:1 compression. Czyli 16-zaworowy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu i ze zmiennym kolektorem dolotowym. Stosowany także w Zafirze i Insigni. > jest na łańcuchu czy pasku ? Pasek wymieniany co 150kkm lub 10 lat. > jak z zaworami ? hydraulika ? Regulowane co 150kkm lub 10 lat > za i przeciw... Jestem za, choć niektórzy wolą dopłacić do 1,4 T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > Regulowane co 150kkm lub 10 lat A te 10 lat, to dość spora ciekawostka, bo jak ktoś zrobi przez ten czas powiedzmy 80 kkm, to zawory same w gniazdach mogą osiąść z racji wieku silnika tak, jakby zrobiły 150 kkm? Silnik to ewolucja tego, co w oplach idzie już dobrych kilka lat i nie było problematyczne, więc i tu też nie powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > A te 10 lat, to dość spora ciekawostka, bo jak ktoś zrobi przez ten czas powiedzmy 80 kkm, to > zawory same w gniazdach mogą osiąść z racji wieku silnika tak, jakby zrobiły 150 kkm? Myślę, że tak czy siak nikt regulacji przed 100kkm nie będzie robił. A choćby nawet, to nie jest to jakiś wielki problem i koszt. Ciekawe, jak często trzeba regulować te zawory, gdy jest zasilanie LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C77 Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > Silnik to ewolucja tego, co w oplach idzie już dobrych kilka lat i nie było problematyczne, więc i > tu też nie powinno być. W oplach 1.8 też odcina dopływ beny powyżej pewnej prędkości obrotowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > Myślę, że tak czy siak nikt regulacji przed 100kkm nie będzie robił. A choćby nawet, to nie jest to > jakiś wielki problem i koszt. Oj nie wiem, bo tam są chyba lite szklanki (nie płytki) i bezpośredni napęd zaworu, czyli regulacja polega na zdjęciu wałków i wymianie szklanek. > Ciekawe, jak często trzeba regulować te zawory, gdy jest zasilanie LPG? Skoro silniki te mają adnotację, że są przystosowane do LPG, to nie powinno być z tym źle, ale regulacja wypadnie częściej niż w przypadku benzyny. Na pewno kontrolę luzu trzeba przeprowadzić wcześniej. Nie jest to na szczęście wielki problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > W oplach 1.8 też odcina dopływ beny powyżej pewnej prędkości obrotowej? Chodzi o tzw. "odcinkę" (revlimit), czy o jeszcze coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C77 Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > Chodzi o tzw. "odcinkę" (revlimit), czy o jeszcze coś innego? Tak, coś w tym stylu, ale bez permanentnej blokady lecz z chwilowym zrzuceniem do niższych obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > Tak, coś w tym stylu, ale bez permanentnej blokady lecz z chwilowym zrzuceniem do niższych obrotów. Może tu go jeszcze przepustnicą "przymula"? Nie wiem, jak to jest dokładnie w tych porównywalnych oplach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C77 Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Może tu go jeszcze przepustnicą "przymula"? Nie wiem, jak to jest dokładnie w tych porównywalnych > oplach. Heh, nie to przepustnica. W Cruze 1,8 mówimy o 7000 Rpm i ewidentnie celowym i aktywnym zrzucie tych obrotów niżej, prawdopodobnie w celu ochrony silnika. Dyskusja idzie o to w jaki sposób to się dzieje, czy przez odcięcie wtrysków, czy w inny sposób. Sugestie sa rozmaite, ale w praktyce wygląda to tak jakby lekkie zmniejszenie dopływu paliwa następowało. Zjawisko istotnie dość ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Heh, nie to przepustnica. W Cruze 1,8 mówimy o 7000 Rpm i ewidentnie celowym i aktywnym zrzucie > tych obrotów niżej, prawdopodobnie w celu ochrony silnika. No tak, ale "odcinka" sama w sobie to przecież nic nowego. Tak się w sumie zacząłem zastanawiać o co kaman? > Dyskusja idzie o to w jaki sposób to się dzieje, czy przez odcięcie wtrysków, czy w inny sposób. > Sugestie sa rozmaite, ale w praktyce wygląda to tak jakby lekkie zmniejszenie dopływu paliwa > następowało. > Zjawisko istotnie dość ciekawe. Zwykle było to po prostu wyłączenie wtryskiwaczy powyżej pewnej rpm i ich ponowna aktywacja, gdy prędkość obrotowa nieco spadła (tak ze 100 obr/min). Może tu po prostu poprawiono algorytm tej funkcji w stosunku do wcześniejszych rozwiązań? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > No tak, ale "odcinka" sama w sobie to przecież nic nowego. Tak się w sumie zacząłem zastanawiać o > co kaman? > Zwykle było to po prostu wyłączenie wtryskiwaczy powyżej pewnej rpm Przy sterowaniu przepustnicy linką nie było innego rozwiązania. > prędkość obrotowa nieco spadła (tak ze 100 obr/min). Może tu po prostu poprawiono algorytm tej > funkcji w stosunku do wcześniejszych rozwiązań? Przy sterowaniu przepustnicy elektronicznie wystarczy ją przymknąć i masz ten sam efekt ale znaczniej miękki niż odcinka wtrysków. Ale to jest moje gdybanie, może tam jest inne rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C77 Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Zwykle było to po prostu wyłączenie wtryskiwaczy powyżej pewnej rpm i ich ponowna aktywacja, gdy > prędkość obrotowa nieco spadła (tak ze 100 obr/min). Może tu po prostu poprawiono algorytm tej > funkcji w stosunku do wcześniejszych rozwiązań? O to to to, tyle, że spadek chyba jest większy niż 100 obr/min i przebiega dość łagodnie ogólnie, ale wyczuwalnie w kontekście spadku cugu tzn. utraty mocy. Dla mnie to po prostu oznaka, że trzeba wrzucić wyższy bieg gdy tylko ten zrzut się zacznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C77 Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Przy sterowaniu przepustnicy linką nie było innego rozwiązania. > Przy sterowaniu przepustnicy elektronicznie wystarczy ją przymknąć i masz ten sam efekt ale > znaczniej miękki niż odcinka wtrysków. > Ale to jest moje gdybanie, może tam jest inne rozwiązanie. No może tak tez być, ale jak jest istotnie to póki co tajemnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > No może tak tez być, ale jak jest istotnie to póki co tajemnica Wystarczy przejechać się ze skanerem, który czyta parametry rzeczywiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C77 Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > Wystarczy przejechać się ze skanerem, który czyta parametry rzeczywiste. Tak już lecę, bo akurat mam przy sobie, zawsze noszę ten skaner w kieszeni obok paczki fajek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Tak już lecę, bo akurat mam przy sobie, zawsze noszę ten skaner w kieszeni obok paczki fajek Bardzo chciałeś wiedzieć, jak to jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.