Skocz do zawartości

1.8 w cruze?


vqsoft

Rekomendowane odpowiedzi

> Panowie co to za silnik ?

> jak z jego awaryjnością?

2H0 zlosnik.gif

A dokładnie A18XER (2H0): 1.8 L (1796 cc): DCVCP, TwinPort, 10.8:1 compression.

Czyli 16-zaworowy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu i ze zmiennym kolektorem dolotowym.

Stosowany także w Zafirze i Insigni.

> jest na łańcuchu czy pasku ?

Pasek wymieniany co 150kkm lub 10 lat.

> jak z zaworami ? hydraulika ?

Regulowane co 150kkm lub 10 lat

> za i przeciw...

Jestem za, choć niektórzy wolą dopłacić do 1,4 T zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Regulowane co 150kkm lub 10 lat

A te 10 lat, to dość spora ciekawostka, bo jak ktoś zrobi przez ten czas powiedzmy 80 kkm, to zawory same w gniazdach mogą osiąść z racji wieku silnika tak, jakby zrobiły 150 kkm? smile.gif

Silnik to ewolucja tego, co w oplach idzie już dobrych kilka lat i nie było problematyczne, więc i tu też nie powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A te 10 lat, to dość spora ciekawostka, bo jak ktoś zrobi przez ten czas powiedzmy 80 kkm, to

> zawory same w gniazdach mogą osiąść z racji wieku silnika tak, jakby zrobiły 150 kkm?

Myślę, że tak czy siak nikt regulacji przed 100kkm nie będzie robił. A choćby nawet, to nie jest to jakiś wielki problem i koszt.

Ciekawe, jak często trzeba regulować te zawory, gdy jest zasilanie LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik to ewolucja tego, co w oplach idzie już dobrych kilka lat i nie było problematyczne, więc i

> tu też nie powinno być.

W oplach 1.8 też odcina dopływ beny powyżej pewnej prędkości obrotowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę, że tak czy siak nikt regulacji przed 100kkm nie będzie robił. A choćby nawet, to nie jest to

> jakiś wielki problem i koszt.

Oj nie wiem, bo tam są chyba lite szklanki (nie płytki) i bezpośredni napęd zaworu, czyli regulacja polega na zdjęciu wałków i wymianie szklanek.

> Ciekawe, jak często trzeba regulować te zawory, gdy jest zasilanie LPG?

Skoro silniki te mają adnotację, że są przystosowane do LPG, to nie powinno być z tym źle, ale regulacja wypadnie częściej niż w przypadku benzyny. Na pewno kontrolę luzu trzeba przeprowadzić wcześniej. Nie jest to na szczęście wielki problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi o tzw. "odcinkę" (revlimit), czy o jeszcze coś innego?

Tak, coś w tym stylu, ale bez permanentnej blokady lecz z chwilowym zrzuceniem do niższych obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może tu go jeszcze przepustnicą "przymula"? Nie wiem, jak to jest dokładnie w tych porównywalnych

> oplach.

Heh, nie to przepustnica. W Cruze 1,8 mówimy o 7000 Rpm i ewidentnie celowym i aktywnym zrzucie tych obrotów niżej, prawdopodobnie w celu ochrony silnika.

Dyskusja idzie o to w jaki sposób to się dzieje, czy przez odcięcie wtrysków, czy w inny sposób.

Sugestie sa rozmaite, ale w praktyce wygląda to tak jakby lekkie zmniejszenie dopływu paliwa następowało.

Zjawisko istotnie dość ciekawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Heh, nie to przepustnica. W Cruze 1,8 mówimy o 7000 Rpm i ewidentnie celowym i aktywnym zrzucie

> tych obrotów niżej, prawdopodobnie w celu ochrony silnika.

No tak, ale "odcinka" sama w sobie to przecież nic nowego. Tak się w sumie zacząłem zastanawiać o co kaman? smile.gif

> Dyskusja idzie o to w jaki sposób to się dzieje, czy przez odcięcie wtrysków, czy w inny sposób.

> Sugestie sa rozmaite, ale w praktyce wygląda to tak jakby lekkie zmniejszenie dopływu paliwa

> następowało.

> Zjawisko istotnie dość ciekawe.

Zwykle było to po prostu wyłączenie wtryskiwaczy powyżej pewnej rpm i ich ponowna aktywacja, gdy prędkość obrotowa nieco spadła (tak ze 100 obr/min). Może tu po prostu poprawiono algorytm tej funkcji w stosunku do wcześniejszych rozwiązań?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, ale "odcinka" sama w sobie to przecież nic nowego. Tak się w sumie zacząłem zastanawiać o

> co kaman?

> Zwykle było to po prostu wyłączenie wtryskiwaczy powyżej pewnej rpm

Przy sterowaniu przepustnicy linką nie było innego rozwiązania.

> prędkość obrotowa nieco spadła (tak ze 100 obr/min). Może tu po prostu poprawiono algorytm tej

> funkcji w stosunku do wcześniejszych rozwiązań?

Przy sterowaniu przepustnicy elektronicznie wystarczy ją przymknąć i masz ten sam efekt ale znaczniej miękki niż odcinka wtrysków.

Ale to jest moje gdybanie, może tam jest inne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwykle było to po prostu wyłączenie wtryskiwaczy powyżej pewnej rpm i ich ponowna aktywacja, gdy

> prędkość obrotowa nieco spadła (tak ze 100 obr/min). Może tu po prostu poprawiono algorytm tej

> funkcji w stosunku do wcześniejszych rozwiązań?

O to to to, tyle, że spadek chyba jest większy niż 100 obr/min i przebiega dość łagodnie ogólnie,

ale wyczuwalnie w kontekście spadku cugu tzn. utraty mocy.

Dla mnie to po prostu oznaka, że trzeba wrzucić wyższy bieg gdy tylko ten zrzut się zacznie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy sterowaniu przepustnicy linką nie było innego rozwiązania.

> Przy sterowaniu przepustnicy elektronicznie wystarczy ją przymknąć i masz ten sam efekt ale

> znaczniej miękki niż odcinka wtrysków.

> Ale to jest moje gdybanie, może tam jest inne rozwiązanie.

No może tak tez być, ale jak jest istotnie to póki co tajemnica cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy przejechać się ze skanerem, który czyta parametry rzeczywiste.

Tak już lecę, bo akurat mam przy sobie, zawsze noszę ten skaner w kieszeni obok paczki fajek grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.