Skocz do zawartości

wspomaganie chłodzenia oliwy


DARKOOO

Rekomendowane odpowiedzi

Panie i Panowie:

Jeszcze parę miesięcy i będzie ciepło sob.gif

Zastanawiam się nad wspomaganiem chłodzenia oliwy. Chce włączyć w układ chłodzenia chłodnicy oleju dodatkową spiralę chłodzącą ciecz która ma wychłodzić OIL (masło maślane). Spirala będzie wpięta w układ z zaworem trójdrożnym przerzucającym ciecz miedzy starym okładem a ze spiralą.

A teraz pytania:

Czy dobrze myślę rozrysowałem obieg wody? czy może przeciwny (chodzi o wychłodzenie tuż przed wymiennikiem z oliwą.

Z - zbiornik wyrównawczy

OIL - chłodnica oleju

Linia niebieska - miejsce wpięcia dodatkowej spirali

Strzałka zielona ciecz dochodząca do wymiennika

strzałka zielona - powrót

Może ktoś wie jaki jest wymiar wew rurki którą chcę ciąć?

286702382-2997197182sti.jpg

post-120396-1435251922669_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Strzałka zielona ciecz dochodząca do wymiennika

> strzałka zielona - powrót

niebieska - powrót, wygląda, że rozrysowałeś dobrze, ale po co dokładać to chłodzenie? Taka chłodnica dodatkowa obniży temepraturę "wosy" o ile, kilka stopni. To za mało zeby skutecznie zchłodzić olej/

Poza tym to urządzenie chłodzące olej to nie jest chłodnica. To jest wymiennik ciepła który ma za zadanie dążyć do wyrównania temperatur cieczy chłodzącej i oleju. Nakombinujesz się, "udziwnisz" układ chłodzenia, dojdą dodatkowe połączenia które będą potencjalnie miejscem do rozszczelnień, a temperaturę oleju może zbijesz o 3-5stopnia grinser006.gif

Warto? IMO nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niebieska - powrót, wygląda, że rozrysowałeś dobrze, ale po co dokładać to chłodzenie? Taka

> chłodnica dodatkowa obniży temepraturę "wosy" o ile, kilka stopni. To za mało zeby skutecznie

> zchłodzić olej/

> Poza tym to urządzenie chłodzące olej to nie jest chłodnica. To jest wymiennik ciepła który ma za

> zadanie dążyć do wyrównania temperatur cieczy chłodzącej i oleju. Nakombinujesz się,

> "udziwnisz" układ chłodzenia, dojdą dodatkowe połączenia które będą potencjalnie miejscem do

> rozszczelnień, a temperaturę oleju może zbijesz o 3-5stopnia

> Warto? IMO nie.

W olej się nie wepnę ryzykując spadki ciśnienia oslabiony.gif

Babart lubi się grzać i zastanawiam się nad takim działaniem - mam wolne wloty (brak IC) które mogę wykorzystać.

Wodę mogę schłodzić o więcej niz 5*C ale obawiam się o możliwości wymiennika (podobne chłodnice maja Ople Astry w D - jakoś to musi działać)

Koszty nie wielkie - trochę zabawy - szczelność 100% ważne by robić to z głową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A do jakiej temperatury dochodzi olej np. na autostradzie że chcesz montować dodatkowe chłodzenie.

> A druga rzecz to nie lepiej wykorzystać uniwersalną chłodnicę, albo z starszych modeli fiata?.

> uniwersalna

> fiatowska

> i jeszcze jedna

> Pzd

Jaka dokładna temp to nie wiem ale widzę co się dzieje na wolnych obrotach z ciśnieniem.

Latem z klimą przy powyżej +36*C przy szybszej jeździe temp oliwy zaczyna gwałtownie rosnąć. Tak samo dzieje się przy szaleństwach sick.gif

Temp rośnie a ciśnienie spada oslabiony.gif

Dbając o ciśnienie nie będe dodawał kolejnej rzeczy do magistrali oleju typu chłodnica oleju. Jest już jedna - trzeba ją tylko wspomóc 270751858-jezyk.gif może da radę grinser006.gif

Ty chłodnica oleju:

286704412-fff.jpg

Tu stosunek temp do ciśnienia oczywiście na wolnych obrotach:

286704412-tepppppp.jpg

post-120396-14352519266023_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dbając o ciśnienie nie będe dodawał kolejnej rzeczy do magistrali oleju typu chłodnica oleju. Jest

> już jedna - trzeba ją tylko wspomóc może da radę

a może by założyć wentylator na obecna chłodnicę oleju lub ewentualnie wymienić na jakąś o większej wydajności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Latem z klimą przy powyżej +36*C przy szybszej jeździe temp oliwy zaczyna gwałtownie rosnąć. Tak

> samo dzieje się przy szaleństwach

> Temp rośnie a ciśnienie spada

A nie próbowałeś "pobawić się" olejami? Np. zmieniając na jakiś 5w50, są jeszcze 20w60 ale to już chyba na tor.

Pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.