Skocz do zawartości

[E46]3.0d,falujące obroty silnika po porannym odpaleniu...


Prozaq

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.Pacjent E46 3.0d motor M57 po całonocnym postoju przy teraźniejszych temperaturach czyli w ok.0st. po odpaleniu silnik dość mocno faluje na obrotach co widać po obrotomierzu(od 750-950 obr.) oraz drżący na poduchach motor.Czym to może być spowodowane?Po złapaniu przez silnik temperatury roboczej czyli 90st. wszystko wraca do normy i po ponownym odpaleniu jest już wszystko w porządku?Macie jakieś pomysły? confused.gifŚwiece żarowe?To chyba by nie odpalał tak na dotyk jak dotychczas choć błąd świec żarowych był zapisany,muszę sprawdzić ponownie czy nie powrócił.Jakieś inne pomysły?Filtr paliwa niedawno wymieniany. ok.gifCzekam na sugestię i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie.Pacjent E46 3.0d motor M57 po całonocnym postoju przy teraźniejszych temperaturach

> czyli w ok.0st. po odpaleniu silnik dość mocno faluje na obrotach co widać po obrotomierzu(od

> 750-950 obr.) oraz drżący na poduchach motor.Czym to może być spowodowane?Po złapaniu przez

> silnik temperatury roboczej czyli 90st. wszystko wraca do normy i po ponownym odpaleniu jest

> już wszystko w porządku?Macie jakieś pomysły? Świece żarowe?To chyba by nie odpalał tak na

> dotyk jak dotychczas choć błąd świec żarowych był zapisany,muszę sprawdzić ponownie czy nie

> powrócił.Jakieś inne pomysły?Filtr paliwa niedawno wymieniany. Czekam na sugestię i

> pozdrawiam.

IMHO, jak telepie to któraś świeca nie grzeje, tylko to falowanie jest zastanawiające...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO, jak telepie to któraś świeca nie grzeje, tylko to falowanie jest zastanawiające...

Wcześniej falowanie było synchronizowane z przygasaniem oświetlenia wnętrza dlatego wytargałem alternator w celu wymiany reg. napięcia,przygasanie się uspokoiło,ale falowanie nie ustąpiło.Dodam,że znajomy ma teraz u siebie na warsztacie X5 też M57 i są podobne objawy jak u mnie tylko,że ona jest już po wymianie sterownika świec żarowych i komplecie świec żarowych Beru. blush.gif Ki diabeł? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobic standardowa diagnostyke, porownac i popatrzec na parametry. Balans jest regulowany w stosunku do korekcji wtryskiwaczy, jak ktorys kuleje, to sterownik proboje nadrobic gladkosc pracy i moze falowac. Dlatego stawialbym na lekko lejący ktorys wtryskiwacz. To tylko takie moje przemyslenia

a i odlaczym bym egr do sprawdzenia czy to nie jego wina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobic standardowa diagnostyke, porownac i popatrzec na parametry. Balans jest regulowany w

> stosunku do korekcji wtryskiwaczy, jak ktorys kuleje, to sterownik proboje nadrobic gladkosc

> pracy i moze falowac. Dlatego stawialbym na lekko lejący ktorys wtryskiwacz. To tylko takie

> moje przemyslenia

> a i odlaczym bym egr do sprawdzenia czy to nie jego wina

Poczytałem nieco dzisiaj o moich objawach i trzeba sprawdzić następujące rzeczy:

-podgrzewacz cieszy chłodzącej(u mnie był zapisany jego błąd),ale niestety po ustawieniu temp. na kilmatroniku na 16st. i wyłączeniu nawiewu falowanie nie ustało.

-po odłączeniu wtyczek od podgrzewacza falowanie nie ustapiło więc wykluczam awarię podgrzewacza choć to częsta usterka przy falowaniu.

-kolejną sprawą,którą muszę sprawdzić to czujnik ciśnienia paliwa z tyłu silnika pod podszybiem(często upala się wtyczka i nie ma styku lub sama wtyczka szwankuje).

-sam czujnik CR może być trafiony,po wymontowaniu będzie widać ślady podtarcia na nim.

-ostatnia sprawa to właśnie któryś wtrysk przelewa,próba wydajności prawdę powie,ale tej awarii boję się najbardziej.

Na razie poczyszczę wtyczki od wtryskiwaczy,tą od czujnika CR i sprawdzę czy nie jest nadpalona,ewentualnie poszukam innego czujnika na podmiankę i wleje jakiś dobry preparat do czyszczenia wtrysków np.LM.Jak nie nie pomoże to pozostają do wyciągnięcia wtryski. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo więc tak,nieco się doszkoliłem jeśli chodzi o budowę silnika M57i mam następujące wnioski,którymi muszę się podzielić,a nóż się komuś to przyda. grinser006.gif Podłączyłem turasa pod kompa,błędów oczywiście brak,był jeden od podgrzewacza,ale to dlatego ,że go odłączyłem by sprawdzić czy to nie on sieje mi wolne obroty. ok.gifKorekcje na wtryskach w normie,na pięciu ok. -0,5 do 0,8,na pierwszym garze tylko 1,5(norma niby do 3). ok.gifRozmawiałem ze znajomym fachamanem i on stawia na regulator ciśnienia na pompie wtryskowej,ponoć on robi bałagan w ciśnieniu na listwie CR i stąd falowanie obrotów:

pompat.jpg

Poczytałem nieco i w związku,że koszt tego reg. jest niemały(ok.400zł w ciężkim hurcie)nie mam zamiaru naprawiać tego metodą prób i błędów zacznę sprawdzanie od połączenia wtyczki na czujniku ciśnienia paliwa montowanym od strony podszybia na szynie CR,czyli numer 8 na ww.rysunku. ok.gifJako,że uszkodzenie czujnika ciśnienia objawiło by się zapisanym błędem(u mnie niestety takowego nie ma) wyczyszczę wtyczkę i jeśli to nie pomoże biorę się za wymianę regulatora ciśnienia na pompie(mam już go u siebie w sklepie). ok.gifJak tylko mi się uda wyeliminować falowanie na zimnym napisze co było przyczyną. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walcz i pisz smile.gif mi tez lekko faluja obroty ale nie ma znaczenia czy zimny , faluja i tyle... czasem mniej czasem wiecej , narazie tego nie ogarniam jeszcze ale bede szukac przyczyn wink.gif bo teraz DPFa robie , potem program bedzie pisany bez DPFa oraz jakas zmiana mocy.... W tym samym czasie chce sprawdzic sonde lambade czy dobrze wskazuje , bo mam male podejrzenia ze ciut za duzo pali mi fura ale to bede sprawdzc dopiero po eliminacji dpf bo moze to on jest problemem spalania wink.gif

I na koniec zajme sie wlasnie tym falowaniem wink.gifsmile.gif i bede mial wszystko tak jak lubie i jak mi sie podoba wink.gif

Pozdro smile.gif i dan znaki z walki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niedzielę rozebrałem nieco dziada,ściągnąłem kolektor ssący,wyczyściłem go nieco z syfu ze środka,zdemontowałem egr w celu jego wyczyszczenia(oj było co bo chyba nikt tam dawno nie zaglądał zlosnik.gif),popsikałem profilaktycznie penetratorem gniazda świec żarowych aby w późniejszym czasie nie było przygód z ukręconymi świecami żarowymi no i na końcu poczyściłem wtyczki od czujnika ciśnienia paliwa na szynie CR(dla potomnych znajduje się on od strony grodzi i dostęp do niego jest dobry po zdemontowaniu dolnej podstawy filtra kabinowego)oraz wtyczkę od ww.regulatora ciśnienia paliwa znajdującego się w tylnej części pompy wysokiego ciśnienia. ok.gifNiestety na wiele się nie zdała moja praca gdyż obroty nadal delikatnie wariowały. frown.gifWczoraj zdarzyło się także falowanie już na ciepłym silniku. no.gifDzisiaj powtórka z rozrywki czyli ponownie kolektor ssący w górę,aby dobrać się do pompy wysokiego ciśnienia. ok.gifOdkręciłem regulator ciśnienia paliwa CR z tylnej części i zapodałem nówkę sztukę Boscha,dla potomnych najtańszy ma numer producenta 0281002480,wszystkie M57 mają taki sam regulator ciśnienia paliwa CR. ok.gif

Po poskładaniu wszystkiego do kupy i odpaleniu wystudzonego silnika obroty stoją jak siusiak po wiagrze. zlosnik.gifok.gifMam nadzieję,że definitywnie udało się wyeliminować falowanie obrotów tak na zimnym jak i ciepłym siniku. ok.gifJutro rano jeszcze raz sprawdzę przy porannym rozruchu. ok.gifMój reg. ciśnienia po przebiegu rzędu 250tys km. miał delikatne podtarcie przy uszczelnieniu,coś w ten deseń:

beztytuuggg.jpg

To ponoć świadczy o jego wyeksploatowaniu co w konsekwencji prowadzi do falowania najpierw na zimnym silniku,a później na ciepłym. ok.gifMam nadzieję,że choć trochę pomogłem,pzdr. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.