Skocz do zawartości

Astra G silniki


przemty

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad Astrą G a szczególnie z jakim silnikiem wybrać. W grę wchodzą dwie pojemności 1,4 i 1,6.

Jednak jak wiadomo występują one w kilku "wersjach" o które chciałem zapytać.

Czy lepiej wybrać silniki Z14XE/Z16XE czy lepiej Z14XEP/Z16XEP ?

Dodam, że jazda to miasto, krótkie dystanse i to zazwyczaj 1,2 osoby wiec moc duża nie jest potrzebna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemty kupuje benzynę ooniee.gif. Za prawdę powiadam Wam, jeśli dołączy do Niego nunu7, to koniec świata niechybnie nadejdzie old.gif.

Z jednej strony Twinporty (XEP) trochę lepiej ciągną z dołu, z drugiej mają trochę bardziej skomplikowaną budowę osprzętu, więc więcej elementów, które mogą się zepsuć. 1.6 ponadto wymaga większej opieki przy gazowaniu. Poza tym nie ma większej różnicy między nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przemty kupuje benzynę .

ehhh gdyby do AG wkładali nadal silniki 17D/17DR to z chęcią bym taki kupił - jak dla mnie silnik nie do zajeżdzenia a przy tym naprawde mało awaryjny grinser006.gif

niestety nowsze diesle na moje dystanse i obszar czyli miasto już nie są takie dobre jak wyżej wymieniony silnika dlatego z bólem musze przejśc na stronę wroga

> Za prawdę powiadam Wam, jeśli dołączy do Niego nunu7, to koniec świata

> niechybnie nadejdzie .

eee to jeszcze trochę pożyjemy...

> 1.6 ponadto

> wymaga większej opieki przy gazowaniu.

na dzień dzisiejszy nie zamierzam tego zrobić silnikowi ooniee.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli killa lat mam do wyboru aby wybrać z nich Astrę G bez twinport-a

Oczywiście, wszystko zależy od Twoich upodobań i portfela.

Bardzo często jednak te świeże AG zaczynały szybko rdzewieć - ot taka oszczędność na ocynku. Nie mam dokładnej informacji od którego roku, zredukowano ilość elementów dwustronnie cynkowanych, ZTCW było to po 2001 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście, wszystko zależy od Twoich upodobań i portfela.

upodobań nie mam żadnych, ważne by auto było mało awaryjne i paliło w granicach rozsądku dlatego pewnie zdecyduję się na Z14XE - tak jak radzisz

na mocy też mi nie zależy bo obecne auto to nawet koło mocnego samochodu nie stało grinser006.gif

co prawda trochę zakresem dostępności momentu to rekompensuje oraz awaryjnością na bardzo,bardzo niskim poziomie yay.gif

> Bardzo często jednak te świeże AG zaczynały szybko rdzewieć - ot taka oszczędność na ocynku. Nie

> mam dokładnej informacji od którego roku, zredukowano ilość elementów dwustronnie cynkowanych,

> ZTCW było to po 2001 roku.

czyli zawęża to znacznie obszar poszukiwań wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co do Z14XEP, żeby nie było że to jest lipa smile.gif

Mama moja ma AH jak w podpisie moim. Przez 7 lat użytkowania (od nowości) nic nigdy się nie popsuło przy silniku. Przebieg niecałe 70kkm.

Z rzeczy wymienionych w tym wozie to tylko akumulator. Niebawem wymienimy łącznik stabilizatora zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przemty kupuje benzynę . Za prawdę powiadam Wam, jeśli dołączy do Niego nunu7, to koniec świata

> niechybnie nadejdzie .

Pożyjemy, zobaczymy. Ja też zastanawiałem się nad zdradą, ale ostatecznie jak poczytałem, popytałem, policzyłem no i posłuchałem tego miłego klekotu jaki ma diesel to odeszły mnie chęci na zbaczanie ze słusznej ścieżki. Nie wiem, jaka benzyna da spalanie w mieście na poziomie 7l. Nawet gaz nie da tutaj oszczędności aż tak dużych aby w niego inwestować. Moim zdaniem jak na razie ekonomiki diesla szczególnie 1.7 z rodziny isuzu nic nie pobije.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest w sporym uogólnieniu:

http://opelastra24.eu.interia.pl/modele/opel_astra_g.html

Nie mogę doszukać się informacji na temat silników w Classicu, ale ZTCP to były trzy: Z14XEP, Z16XEP i Z17DTL, stąd daty produkcji sięgające 2009 roku.

Wcześniejsze dane, które podawałem dotyczyły niemieckich modeli, zresztą dane te można znaleźć na:

http://www.opel-infos.de/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo często jednak te świeże AG zaczynały szybko rdzewieć - ot taka oszczędność na ocynku. Nie

> mam dokładnej informacji od którego roku, zredukowano ilość elementów dwustronnie cynkowanych,

> ZTCW było to po 2001 roku.

No niestety starsze egzemplarze też rdzewiały. Ja miałem z końca 1998 r. i niestety już w 10 latku końce progów były do robienia, rdzewiały ranty tylnych nadkoli. Gdy sprzedawałem samochód (rok temu), to już zaczynała rdzewieć podłoga (w okolicy korków).

Natomiast co do silnika (X14XE) nie miałem żadnych zastrzeżeń - po 225 kkm nie brał nic oleju, dynamikę miał przyzwoitą (choć w obecnej Astrze H 1.4 oceniam dynamikę na lepszą). Sprzęgło też było jeszcze oryginalne

Co do zawieszenia też nie miałem problemów - były tylko wymieniane łączniki stabilizatora i końcówka wahacza prawego - czuję, że w Astrze H już nie będzie tak dobrze, bo po przebiegu 50 kkm już pojawił mi się lekki luz na prawej końcówce drążka kierowniczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No niestety starsze egzemplarze też rdzewiały.

Owszem, rdzewiały smile.gif u mnie w tym roku będą robione już nadkola. Prawe raczej zakwalifikuję do wycięcia.

Natomiast widziałem już "świeżynki", gdzie nie było całkiem nadkola aż do wlewu, tak samo z progami, zostały same strzępy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> upodobań nie mam żadnych, ważne by auto było mało awaryjne i paliło w granicach rozsądku dlatego

> pewnie zdecyduję się na Z14XE - tak jak radzisz

W mieście do 10l to mało? Z14XE w AG ma dość krótką skrzynię, przez co fajnie przyspiesza, ale jest głośne przy wyższych prędkościach.

Weź jednak 1,6 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> upodobań nie mam żadnych, ważne by auto było mało awaryjne i paliło w granicach rozsądku dlatego

> pewnie zdecyduję się na Z14XE - tak jak radzisz

Z16XEP jest dosc dynamiczne, jezdzi sie tym przyjemnie a i zuzycie paliwa jest akceptowalne - w trasie 6,5 l z wlaczoną klimą, po miescie ok 8

Problem jest z utrudnioną regulacją zaworów - ale to się podobno robi raz na 150tys km. Ja mam prawie 200tys , nie robilem tego jeszcze no i jak na razie nie widzę żadnych niepokojących objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.