przemty Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Zastanawiam się nad Astrą G a szczególnie z jakim silnikiem wybrać. W grę wchodzą dwie pojemności 1,4 i 1,6. Jednak jak wiadomo występują one w kilku "wersjach" o które chciałem zapytać. Czy lepiej wybrać silniki Z14XE/Z16XE czy lepiej Z14XEP/Z16XEP ? Dodam, że jazda to miasto, krótkie dystanse i to zazwyczaj 1,2 osoby wiec moc duża nie jest potrzebna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Brałbym z Z14XE, aczkolwiek twinport (Z14XEP) nie jest przesadnie awaryjny. Ten drugi wprowadzono w 2004 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Przemty kupuje benzynę . Za prawdę powiadam Wam, jeśli dołączy do Niego nunu7, to koniec świata niechybnie nadejdzie . Z jednej strony Twinporty (XEP) trochę lepiej ciągną z dołu, z drugiej mają trochę bardziej skomplikowaną budowę osprzętu, więc więcej elementów, które mogą się zepsuć. 1.6 ponadto wymaga większej opieki przy gazowaniu. Poza tym nie ma większej różnicy między nimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > Brałbym z Z14XE, aczkolwiek twinport (Z14XEP) nie jest przesadnie awaryjny. Ten drugi wprowadzono w > 2004 roku. z wejściem Z14XEP ten pierwszy zaprzestano wsadzać do AG czy jeszcze przez jakiś czas szły one róznocześnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Zaprzestano produkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > Zaprzestano produkcji a 1,6 (Z16XE/Z16XEP) przez 3 lata były wkładane jednocześnie do AG ( tak wnioskuję na podstawie strony astra.auto.pl)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > Przemty kupuje benzynę . ehhh gdyby do AG wkładali nadal silniki 17D/17DR to z chęcią bym taki kupił - jak dla mnie silnik nie do zajeżdzenia a przy tym naprawde mało awaryjny niestety nowsze diesle na moje dystanse i obszar czyli miasto już nie są takie dobre jak wyżej wymieniony silnika dlatego z bólem musze przejśc na stronę wroga > Za prawdę powiadam Wam, jeśli dołączy do Niego nunu7, to koniec świata > niechybnie nadejdzie . eee to jeszcze trochę pożyjemy... > 1.6 ponadto > wymaga większej opieki przy gazowaniu. na dzień dzisiejszy nie zamierzam tego zrobić silnikowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Z16XE od lipca 2000 do lutego 2004. Z16XEP od grudnia 2002 do lutego 2004. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > Z16XE od lipca 2000 do lutego 2004. > Z16XEP od grudnia 2002 do lutego 2004. czyli killa lat mam do wyboru aby wybrać z nich Astrę G bez twinport-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > czyli killa lat mam do wyboru aby wybrać z nich Astrę G bez twinport-a Oczywiście, wszystko zależy od Twoich upodobań i portfela. Bardzo często jednak te świeże AG zaczynały szybko rdzewieć - ot taka oszczędność na ocynku. Nie mam dokładnej informacji od którego roku, zredukowano ilość elementów dwustronnie cynkowanych, ZTCW było to po 2001 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > Oczywiście, wszystko zależy od Twoich upodobań i portfela. upodobań nie mam żadnych, ważne by auto było mało awaryjne i paliło w granicach rozsądku dlatego pewnie zdecyduję się na Z14XE - tak jak radzisz na mocy też mi nie zależy bo obecne auto to nawet koło mocnego samochodu nie stało co prawda trochę zakresem dostępności momentu to rekompensuje oraz awaryjnością na bardzo,bardzo niskim poziomie > Bardzo często jednak te świeże AG zaczynały szybko rdzewieć - ot taka oszczędność na ocynku. Nie > mam dokładnej informacji od którego roku, zredukowano ilość elementów dwustronnie cynkowanych, > ZTCW było to po 2001 roku. czyli zawęża to znacznie obszar poszukiwań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > co prawda trochę zakresem dostępności momentu to rekompensuje oraz awaryjnością na bardzo,bardzo > niskim poziomie No widzę, że za szybkie nie jest. Ale moment obrotowy ZTCW taki co 1.6 8v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > No widzę, że za szybkie nie jest. do miasta wystarczające a nawet idealne > Ale moment obrotowy ZTCW taki co 1.6 8v ale trochę niżej dostępny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Jeszcze co do Z14XEP, żeby nie było że to jest lipa Mama moja ma AH jak w podpisie moim. Przez 7 lat użytkowania (od nowości) nic nigdy się nie popsuło przy silniku. Przebieg niecałe 70kkm. Z rzeczy wymienionych w tym wozie to tylko akumulator. Niebawem wymienimy łącznik stabilizatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Skoro na mocy ci nie zależy, a LPG raczej też nie chcesz to ją bym rozważył jeszcze 1.2 16V - nie wiem jak w astrze ale w fiatach bravo to naprawdę świetnie jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coderiese Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 > Z16XE od lipca 2000 do lutego 2004. > Z16XEP od grudnia 2002 do lutego 2004. ja mam Z16XEP w AG 2006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coderiese Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 > wiem jak w astrze ale w fiatach bravo to naprawdę świetnie jeździ. ale w AG to porażka - to NIE jedzie. W bravo to juz były nowsze konstrukcyjnie silniki. Chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 > Przemty kupuje benzynę . Za prawdę powiadam Wam, jeśli dołączy do Niego nunu7, to koniec świata > niechybnie nadejdzie . Pożyjemy, zobaczymy. Ja też zastanawiałem się nad zdradą, ale ostatecznie jak poczytałem, popytałem, policzyłem no i posłuchałem tego miłego klekotu jaki ma diesel to odeszły mnie chęci na zbaczanie ze słusznej ścieżki. Nie wiem, jaka benzyna da spalanie w mieście na poziomie 7l. Nawet gaz nie da tutaj oszczędności aż tak dużych aby w niego inwestować. Moim zdaniem jak na razie ekonomiki diesla szczególnie 1.7 z rodziny isuzu nic nie pobije. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 > Skoro na mocy ci nie zależy, a LPG raczej też nie chcesz to ją bym rozważył jeszcze 1.2 16V nie popadajmy w skrajności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 > ja mam Z16XEP w AG 2006 Ale to już polskiej produkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coderiese Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 > Ale to już polskiej produkcji no fakt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 > Ale to już polskiej produkcji czyli w jakich latach i w jakich fabrykach były wsadzane poszczególne silniki 1,4 i 1,6 bo już się gubię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 Tutaj jest w sporym uogólnieniu: http://opelastra24.eu.interia.pl/modele/opel_astra_g.html Nie mogę doszukać się informacji na temat silników w Classicu, ale ZTCP to były trzy: Z14XEP, Z16XEP i Z17DTL, stąd daty produkcji sięgające 2009 roku. Wcześniejsze dane, które podawałem dotyczyły niemieckich modeli, zresztą dane te można znaleźć na: http://www.opel-infos.de/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 > Bardzo często jednak te świeże AG zaczynały szybko rdzewieć - ot taka oszczędność na ocynku. Nie > mam dokładnej informacji od którego roku, zredukowano ilość elementów dwustronnie cynkowanych, > ZTCW było to po 2001 roku. No niestety starsze egzemplarze też rdzewiały. Ja miałem z końca 1998 r. i niestety już w 10 latku końce progów były do robienia, rdzewiały ranty tylnych nadkoli. Gdy sprzedawałem samochód (rok temu), to już zaczynała rdzewieć podłoga (w okolicy korków). Natomiast co do silnika (X14XE) nie miałem żadnych zastrzeżeń - po 225 kkm nie brał nic oleju, dynamikę miał przyzwoitą (choć w obecnej Astrze H 1.4 oceniam dynamikę na lepszą). Sprzęgło też było jeszcze oryginalne Co do zawieszenia też nie miałem problemów - były tylko wymieniane łączniki stabilizatora i końcówka wahacza prawego - czuję, że w Astrze H już nie będzie tak dobrze, bo po przebiegu 50 kkm już pojawił mi się lekki luz na prawej końcówce drążka kierowniczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 > No niestety starsze egzemplarze też rdzewiały. Owszem, rdzewiały u mnie w tym roku będą robione już nadkola. Prawe raczej zakwalifikuję do wycięcia. Natomiast widziałem już "świeżynki", gdzie nie było całkiem nadkola aż do wlewu, tak samo z progami, zostały same strzępy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coderiese Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 > Natomiast widziałem już "świeżynki", gdzie nie było całkiem nadkola aż do wlewu, tak samo z > progami, zostały same strzępy. ale to powypadkowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > upodobań nie mam żadnych, ważne by auto było mało awaryjne i paliło w granicach rozsądku dlatego > pewnie zdecyduję się na Z14XE - tak jak radzisz W mieście do 10l to mało? Z14XE w AG ma dość krótką skrzynię, przez co fajnie przyspiesza, ale jest głośne przy wyższych prędkościach. Weź jednak 1,6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coderiese Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > upodobań nie mam żadnych, ważne by auto było mało awaryjne i paliło w granicach rozsądku dlatego > pewnie zdecyduję się na Z14XE - tak jak radzisz Z16XEP jest dosc dynamiczne, jezdzi sie tym przyjemnie a i zuzycie paliwa jest akceptowalne - w trasie 6,5 l z wlaczoną klimą, po miescie ok 8 Problem jest z utrudnioną regulacją zaworów - ale to się podobno robi raz na 150tys km. Ja mam prawie 200tys , nie robilem tego jeszcze no i jak na razie nie widzę żadnych niepokojących objawów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.