Najger Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Witam, Fiat CC hamulce uno turbo przód i tył ,hydrauliczny ręczny + korektor tilton. Hamulce podłączone wg. schematu [http://forum.autokacik.pl/files/286677416-33333333333333.JPG ] . Problem pojawia się przy odpowietrzaniu przy deptaniu przodu podczas odkręcania odpowietrznika pedał wpada,przy tyle coś tam płyn leci ale pedał nie wpada, korektor był ustawiany we wszelkich możliwych sposobach nic nie zmieniało, pompa hamulcowa podmieniona bez zmian.Spotkał sie juz ktoś z czymś takim ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stopencja Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 sprawdzałeś ustawienie popychacza w serwie? ma wystawać ponad płaszczyzne serwa ileś tam (sprawdz w sam naprawiam, tam jest to opisane) miałem podobnie z tym że przód nie puszczał. po regulacji trzpienia wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 żeby nie zakładać nowego przy normalnej jeździe jest to nie odczuwalne, auto hamuje przy butowaniu, zahamowaniu 2 lub 3 pedał robi się miękki i giną hamulce gdzie szukać przyczyny, co to może być bo jestem już zielony hamulce przód wentylowane, klocki 240 ferodo pompa i serwo z punto korektory nowe przednie gumy nowe płyn roczny tył nowe cylinderki, reszta ok czy może to być wina klocków przednich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 > żeby nie zakładać nowego > przy normalnej jeździe jest to nie odczuwalne, auto hamuje > przy butowaniu, zahamowaniu 2 lub 3 pedał robi się miękki i giną hamulce > gdzie szukać przyczyny, co to może być bo jestem już zielony > hamulce przód wentylowane, klocki 240 ferodo > pompa i serwo z punto > korektory nowe > przednie gumy nowe > płyn roczny > tył nowe cylinderki, reszta ok > czy może to być wina klocków przednich? nikt nie pomoże nic nie podpowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabel Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Objaw podobny do gotowania płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 > Objaw podobny do gotowania płynu. płyn wymieniony klocki założone stare trw (ale jeszcze mięsa dużo) auto zwalnia ale nie ma mowy o hamowaniu, a o zablokowaniu kół tym bardziej gdzie szukać jest jakaś możliwość sprawdzenia pompy i serwa? czy dobrą myślą jest wywalenie korektorów z pompy i podłączenie bezpośrednio do niej? ma ktoś tak i jeździ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PicioS2286 Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 > płyn wymieniony > klocki założone stare trw (ale jeszcze mięsa dużo) > auto zwalnia ale nie ma mowy o hamowaniu, a o zablokowaniu kół tym bardziej > gdzie szukać jeśli układ jest odpowietrzony to sugestia idzie w stronę pompy hamulcowej która może puszczać między sekcjami > jest jakaś możliwość sprawdzenia pompy i serwa? Jeśli chodzi o serwo to na wyłączonym silniku "napompuj" pedał hamulca i trzymaj wciśnięty, uruchom silnik. Jeśli pedał "zejdzie" ale nie wpadnie to serwo jest ok. Oczywiście syczenie z okolić serwa też jest znakiem by się nim zainteresować Jeśli chodzi o pompę hamulcową to jako takiego sposobu sprawdzenia nie ma. Można by spróbować podjechać na rolki i sprawdzić czy niema znacznej dysproporcji pomiędzy kołami (parami tył, przód oraz koła parami tak jak jest w układzie (krzyżowy)) > czy dobrą myślą jest wywalenie korektorów z pompy i podłączenie bezpośrednio do niej? Po wywaleniu korektorów mogą być problemy z nadmiernym blokowanie tylnych kół z racji zwiększenie siły hamowania > ma ktoś tak i jeździ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
n0n Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 dla potomnych, którzy odpowietrzają po wymianie całej instalacji i nie tylko: najlepiej odpowietrzyć układ grawitacyjnie, zajmuje więcej czasu ale warto poświęcić ten czas. Dodatkowo można dla pewności poprawić akcją "pompuj! trzymaj" i powinno być ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ir3n3usz Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 Zawsze trzeba pompować. Nie ma takiej możliwości żeby w pełni udało się odpowietrzyć układ grawitacyjnie. A w samochodach z ABSem zostaje tylko pompowanie. Wiele razy próbowałem odpowietrzanie grawitacyjne, jest nieskuteczne=strata czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > Jeśli chodzi o serwo to na wyłączonym silniku "napompuj" pedał hamulca i trzymaj wciśnięty, uruchom > silnik. Jeśli pedał "zejdzie" ale nie wpadnie to serwo jest ok. sprawdzałem jest ok > Po wywaleniu korektorów mogą być problemy z nadmiernym blokowanie tylnych kół z racji zwiększenie > siły hamowania to mi gość powiedział, mówi że ma tak w rajdówce i jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PicioS2286 Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 > sprawdzałem jest ok Jeżeli serwo jest ok, to tak na zdrowy rozum, z całego układu zostaje tyko pompa i taka jest moja sugestia > to mi gość powiedział, mówi że ma tak w rajdówce i jest ok Na rozwiązaniach rajdowych się nie znam więc nie chce mylić i wprowadzać w błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkos Napisano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2013 Na pewno przewód od pompy hamulcowej wpiąłeś na "tylny" wlot pompy od ręcznego? Wiele osób o tym zapomina, że wlot jest od "tyłu", a wylot od "przodu" ręcznego i potem są takie objawy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2013 > Na pewno przewód od pompy hamulcowej wpiąłeś na "tylny" wlot pompy od ręcznego? Wiele osób o tym > zapomina, że wlot jest od "tyłu", a wylot od "przodu" ręcznego i potem są takie objawy. > Pozdrawiam tak jak na rysunku mam podłączone rysunek tak jak stoimy przed autem głupie pytanie czy jest znaczenie tych wejść korektora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkos Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Odpowiedziałem Ci na priva ale nie popatrzyłem na ten nowy rysunek Z tego nowego rysunku wynika, że masz źle podłączone i nie według rysunku co zamieściłeś w pierwszym poście. Otóż zobacz na ten pierwszy rysunek - przednie koła powinny być podłączone do jednej sekcji pompy hamulcowej czyli np przedniej - z lewej strony puszczasz na lewe koło i z prawej strony na prawe ale ma być to z jednej sekcji. Z drugiej sekcji puszczasz przewód na tył (może być z wykorzystaniem seryjnego korektora) a drugi wylot sekcji zaślepiasz. Czyli na tył idzie tylko jeden przewód (chyba, że zostawiasz oryginalny układ diagonalny, ale wtedy trzeba mieć podwójny ręczny hydrauliczny oraz dwa korektory hamowania). Dokładnie przestudiuj rysunek z pierwszego posta, bo z drugiego rysunku wynika, że nie masz tak podłączone - z tylnej sekcji pompy idzie ciśnienie na tył i jednocześnie na przednie koło, a tak nie powinno być. Załączam zmieniony rysunek Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 ok tylko mam seryjny układ hamulcowy tak jak był w seicento czyli mam wrzucić korektor, przednie koło podpiąć w pierwszy otwór pompy a tam zaślepić tylko co z ostatnim kołem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkos Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > ok > tylko mam seryjny układ hamulcowy tak jak był w seicento > czyli mam wrzucić korektor, przednie koło podpiąć w pierwszy otwór pompy a tam zaślepić > tylko co z ostatnim kołem? Pewni miało być "wyrzucić korektor". Tak dokładnie. Koło od kierowcy dajesz na przedni otwór pompy ham, a ten z tyłu co widać na zdjęciu (co od niego szło na przednie koło) zaślepiasz. Przewód na tył od "nieczynnego już" korektora wywalasz lub zostawiasz oczywiście wypinając jego końcówkę od zacisku w tylnym kole. Od drugiego korektora (tego co nie widać na zdjęciu) prowadzisz nowy (stary wyrzucasz albo zostawiasz i odczepiasz też końcówkę z drugiego zacisku tylnego koła) przewód (najlepiej w środku na tunelu ale dajesz go w osłonie z rurki gumowej lub dajesz przewód w oplocie - drogiiiii) do regulowanego korektora hamowania (musi być!!!! bo inaczej się zabijesz) i od korektora do tylnego otworu w pompie ręcznego. Z przedniego otworu ręcznego prowadzisz znów przewód pod tylną gródź za siedzeniami i tam dajesz trójnik i z trójnika wyprowadzasz dwa przewody - jeden do jednego zacisku, drugi do drugiego w tylnych kolach. Dokładnie tak jak na rysunku co dałeś w pierwszym poście. Wklejam fotę jak to jest u mnie. Na żółto przewód od pompy hamulcowej do korektora, na różowo od korektora do pompy ręcznego, na niebiesko od pompy ręcznego do trójnika. Na żółto w ramce jest napis "tylne wejście do pompy ręcznego" Na fotosiku jest poprawione już. Zaznaczam, że jest to przeróbka na A-grupę i na KJS-ach mogą się tego czepiać. Ale N-grupa jak pisałem wcześniej na podwójnej pompie ręcznego plus dwa korektory - jakieś tysiąc złotych. Jeśli fota się nie wkleiła to jest w załączniku. Aha - przejścia przewodów na grodziach odpowiednio zabezpieczasz przed przetarciem. [image]http://img259.imageshack.us/img259/652/loq0.jpg/[/image] [image]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eaf942887d4f1257.html[/image] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Pewni miało być "wyrzucić korektor". Tak dokładnie. Koło od kierowcy dajesz na przedni otwór pompy > ham, a ten z tyłu co widać na zdjęciu (co od niego szło na przednie koło) zaślepiasz. Przewód > na tył od "nieczynnego już" korektora wywalasz lub zostawiasz oczywiście wypinając jego > końcówkę od zacisku w tylnym kole. Od drugiego korektora (tego co nie widać na zdjęciu) > prowadzisz nowy (stary wyrzucasz albo zostawiasz i odczepiasz też końcówkę z drugiego zacisku > tylnego koła) przewód (najlepiej w środku na tunelu ale dajesz go w osłonie z rurki gumowej > lub dajesz przewód w oplocie - drogiiiii) do regulowanego korektora hamowania (musi być!!!! bo > inaczej się zabijesz) i od korektora do tylnego otworu w pompie ręcznego. Z przedniego otworu > ręcznego prowadzisz znów przewód pod tylną gródź za siedzeniami i tam dajesz trójnik i z > trójnika wyprowadzasz dwa przewody - jeden do jednego zacisku, drugi do drugiego w tylnych > kolach. Dokładnie tak jak na rysunku co dałeś w pierwszym poście. Wklejam fotę jak to jest u > mnie. Na żółto przewód od pompy hamulcowej do korektora, na różowo od korektora do pompy > ręcznego, na niebiesko od pompy ręcznego do trójnika. Zaznaczam, że jest to przeróbka na > A-grupę i na KJS-ach mogą się tego czepiać. Ale N-grupa jak pisałem wcześniej na podwójnej > pompie ręcznego plus dwa korektory - jakieś tysiąc złotych. Jeśli fota się nie wkleiła to jest > w załączniku. Aha - przejścia przewodów na grodziach odpowiednio zabezpieczasz przed > przetarciem. > [image]http://img259.imageshack.us/img259/652/loq0.jpg/[/image] > [image]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eaf942887d4f1257.html[/image] ok dzięki tylko na chwile obecną chcę dojść ładu z takim układem jaki mam bo na przeróbki nie mam kasy na chwile obecna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkos Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > ok dzięki > tylko na chwile obecną chcę dojść ładu z takim układem jaki mam bo na przeróbki nie mam kasy na > chwile obecna Na takim układzie się zabijesz - sam widzisz, że to nie funguje i działać nie będzie! Stworzysz tylko zagrożenie dla siebie i INNYCH. Jeśli masz już pompę ręcznego i korektor to koszt nowych miedzianych przewodów z trójnikiem góra 50 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Na takim układzie się zabijesz - sam widzisz, że to nie funguje i działać nie będzie! Stworzysz > tylko zagrożenie dla siebie i INNYCH. Jeśli masz już pompę ręcznego i korektor to koszt nowych > miedzianych przewodów z trójnikiem góra 50 zł. rozumiem wszystko tylko nie mam pompy ręcznego pierwszy post nie był mój mój jest trzeci napisałem w tym poście żeby nie zakładać kolejnego ja mam serię wszystko seria tylk pompa i serwo od punto a układ cały jak w serii tylko po prostu nie hamuje tak jak powinien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkos Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > rozumiem wszystko > tylko nie mam pompy ręcznego > pierwszy post nie był mój > mój jest trzeci > napisałem w tym poście żeby nie zakładać kolejnego > ja mam serię wszystko seria tylk pompa i serwo od punto > a układ cały jak w serii > tylko po prostu nie hamuje tak jak powinien He he nieporozumienie Ok - ja odpowiadałem picioSwi (dałem re:picioS), a ty potem mi odpowiedziałeś, więc pomyślałem, że też masz hydrauliczny ręczny - sorki za nieporozumienie Ale zostawiam posty - może się przydadzą. U ciebie przyczyną mogą być słabe samoregulatory szczęk tylnych lub lipna linka ręcznego - sprężyny na końcówkach linek nie cofają do tyłu i samoregulatory nie działają. Szczęki są daleko od bębna i trzeba je trochę podpompować. Albo lipny masz płyn hamulcowy i sie gotuje. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > He he nieporozumienie Ok - ja odpowiadałem picioSwi (dałem re:picioS), a ty potem mi > odpowiedziałeś, więc pomyślałem, że też masz hydrauliczny ręczny - sorki za nieporozumienie > Ale zostawiam posty - może się przydadzą. U ciebie przyczyną mogą być słabe samoregulatory > szczęk tylnych lub lipna linka ręcznego - sprężyny na końcówkach linek nie cofają do tyłu i > samoregulatory nie działają. Szczęki są daleko od bębna i trzeba je trochę podpompować. Albo > lipny masz płyn hamulcowy i sie gotuje. Pozdro tył cały nowy płyn w zeszłym tygodniu wlałem nowy płyn mam od kolegi, który leją do motocykli i ludzie są zadowoleni dziś szukam dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > He he nieporozumienie Ok - ja odpowiadałem picioSwi (dałem re:picioS), a ty potem mi > odpowiedziałeś, więc pomyślałem, że też masz hydrauliczny ręczny - sorki za nieporozumienie > Ale zostawiam posty - może się przydadzą. U ciebie przyczyną mogą być słabe samoregulatory > szczęk tylnych lub lipna linka ręcznego - sprężyny na końcówkach linek nie cofają do tyłu i > samoregulatory nie działają. Szczęki są daleko od bębna i trzeba je trochę podpompować. Albo > lipny masz płyn hamulcowy i sie gotuje. Pozdro serwo ok pompa również przód na rolkach wyszedł ok tyłu nie ma wcale auto stoi u mechanika i ma szukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.