Skocz do zawartości

2.0 M-Jet - falujące obroty na rozgrzanym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam bravo dopiero od tygodnia, ale już pierwsze pytanie;)

NB 2.0 M-jet - wczoraj i dziś przy tych niższych temperaturach po rozgrzaniu silnika (i zaraz przed dogrzaniem do 90*C) obroty na wolnych obrotach zaczęły falować 800-1000 obr/min z takim dodatkowym dźwiękiem jakby coś przerywało, jakby coś się załączało i wyłączało. Podczas jazdy nie ma żadnych dziwnych objawów. Nie zdarza się to regularnie, dopiero dwa razy miałem taki przypadek.

Macie pomysł co to może być? Jutro jadę do mechanika na wymianę oleju, więc może przy okazji coś by sprawdził, ale wolałbym mieć jakieś strzały:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podobne objawy miałem po dłuższej jeździe w mieście gdy DPF zaczynał się przytykać

to by miało sens, bo cały tydzień jeżdzę tylko na krótkich odcinkach w mieście.

W razie czego to co-wywalenie DPF, czy jest jakaś procedura przetykania/przepalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to by miało sens, bo cały tydzień jeżdzę tylko na krótkich odcinkach w mieście.

no to bardzo prawdopodobne, że to to

> W razie czego to co-wywalenie DPF, czy jest jakaś procedura przetykania/przepalania?

przegonienie po trasie - jazda ze stałą prędkością ok 100km/h powinna pomóc. ew. jeżeli bardzo zawalony to w serwisie mogą zrobić procedurę wypalania ale jest ona bodajże ograniczona do 3 razy.

ewentualnie może o sobie dawać jeszce EGR ... mój miał podobne objawy i jak potem się okazało przycinał się egr też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przegonienie po trasie - jazda ze stałą prędkością ok 100km/h powinna pomóc. ew. jeżeli bardzo

> zawalony to w serwisie mogą zrobić procedurę wypalania ale jest ona bodajże ograniczona do 3

> razy.

> ewentualnie może o sobie dawać jeszce EGR ... mój miał podobne objawy i jak potem się okazało

> przycinał się egr też

Ok, dzięki - jutro akurat jadę w trasę to go przepalę;) a później sprawdzimy EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety problem powrócił. Przez weekend przepaliłem ostro auto na trasie, ale w środę znów zaczęły falować obroty:/ Nie pojawia się to za każdym razem i nie znalazłem jeszcze reguły - nie jest zależne od temperatury ani wcześniejszego stylu jazdy.

Macie może jeszcze jakieś inne pomysły? Może to nie DPF? Niestety stanu DPF nie udało się sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaczęły falować obroty:/ Nie pojawia się to za każdym razem i nie znalazłem jeszcze reguły -

> nie jest zależne od temperatury ani wcześniejszego stylu jazdy.

skocz sobie do Cinka, masz blisko z krk, zlogujecie auto i bedzie jasne, bo narazie to gdybac mozna, moze obroty faluja przez regulator na pompie itp, a moze zwiazane jest to ze stanem filtra..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skocz sobie do Cinka, masz blisko z krk, zlogujecie auto i bedzie jasne, bo narazie to gdybac

> mozna, moze obroty faluja przez regulator na pompie itp, a moze zwiazane jest to ze stanem

> filtra..

No w sumie racja - na razie i tak nie mam czasu się ruszyć z Krakowa, więc obloguje sobie ciśnienie paliwa, EGR, przepływomierz przez elm327.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wybieram się do kogoś to sprawdzić, ale obecnie nie mam czasu, więc sam badam logi. Na razie przy kolejnym takim falowaniu zauważyłem, że ciśnienie paliwa waha się 280 - 310bar - czy to są dopuszczalne wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i chyba się wyjaśniło - udało mi się w końcu połączyć MES i zauważyłem, że wspomniane objawy pojawiają się podczas regeneracji DPF. Co niepokojące to, że średnia odległość między ostatnimi 5 regeneracjami to 186km. W ciągu tygodnia jeżdzę krótkie odcinki w mieście, ale nie sądziłem, że tak szybko będzie się zapychał. Jak tak dalej pójdzie to pewnie wkrótce trzeba będzie go wywalić.

Dzięki wszystkim za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> No i chyba się wyjaśniło - udało mi się w końcu połączyć MES i zauważyłem, że wspomniane objawy

> pojawiają się podczas regeneracji DPF. Co niepokojące to, że średnia odległość między

> ostatnimi 5 regeneracjami to 186km. W ciągu tygodnia jeżdzę krótkie odcinki w mieście, ale nie

> sądziłem, że tak szybko będzie się zapychał. Jak tak dalej pójdzie to pewnie wkrótce trzeba

> będzie go wywalić.

> Dzięki wszystkim za pomoc!

Mam te same objawy, telepie silnikiem jak sie wypala DPF. Byłem z tym w serwisie parę razy ale jest to trudne do

uchwycenia, bo jak wspomniałem dzieje sie to tylko przy wypalaniu.

Co jeszce zauważyłem. Dzieje się tak wyłącznie jak są niskie temperatury na zewnątrz. Jest ciepło, nie ma

problemu.

Jak się jedzie w trasie też nie ma problemu. Ponieważ mało jeżdzę po mieście, problem dotyka mnie nieco

rzadziej. Po podłączeniu FESa albo Examinera nic nie wykazuje. Brak błędów.

Co do częstego wypalania, to jak się jeździ po mieście to norma. Średnio co 150 km. W trasie "popala" co 450-

500 km. Poza tym żadnych ubocznych objawów. Moc, spalanie, banan na twarzy, - w normie.

Gdyby kolega doszedł do jakiś wniosków co to za pskudztwo, byłbym wdzięczny za podzielenie sie uwagami wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam te same objawy, telepie silnikiem jak sie wypala DPF. Byłem z tym w serwisie parę razy ale jest

> to trudne do

> uchwycenia, bo jak wspomniałem dzieje sie to tylko przy wypalaniu.

> Co jeszce zauważyłem. Dzieje się tak wyłącznie jak są niskie temperatury na zewnątrz. Jest ciepło,

> nie ma

> problemu.

> Jak się jedzie w trasie też nie ma problemu. Ponieważ mało jeżdzę po mieście, problem dotyka mnie

> nieco

> rzadziej. Po podłączeniu FESa albo Examinera nic nie wykazuje. Brak błędów.

> Co do częstego wypalania, to jak się jeździ po mieście to norma. Średnio co 150 km. W trasie

> "popala" co 450-

> 500 km. Poza tym żadnych ubocznych objawów. Moc, spalanie, banan na twarzy, - w normie.

> Gdyby kolega doszedł do jakiś wniosków co to za pskudztwo, byłbym wdzięczny za podzielenie sie

> uwagami .

No to masz identyczną sytuację jak u mnie - ostatnio przy wyższej temperaturze przy wypalaniu nie mam takich objawów. Widzę tylko lekko falujące obroty, wyższe spalanie, trochę wolniejszą reakcję na gaz, ale nie ma żadnego szarpania.

Ostatnio po mieście jeżdzę na rowerze, więc i wypalanie DPF rzadsze;)

PS. dziś wymieniałem rozrząd przy 130kkm - mechanik powiedział, że był już mocno dojechany i dobrze, że nie czekałem do 150kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wypalanie co 450 - 500km to norma? wątpie.

Tak , to norma. DPF przy Euro4 wypalał rzadziej. Ale pewnie inny filtr, inne normy i inny soft.

MJ 2.0 tak wypala. Nie patrz na zużycie w trakcie jazdy tylko podlącz FESa i sprawdź co ile średnio wypala.

Wiele też zależy od stylu jazdy. Dajesz ostro z buta, to masz wypałki równie częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.