rav.d Napisano 15 Marca 2013 Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 Cześć, mam bravo dopiero od tygodnia, ale już pierwsze pytanie;) NB 2.0 M-jet - wczoraj i dziś przy tych niższych temperaturach po rozgrzaniu silnika (i zaraz przed dogrzaniem do 90*C) obroty na wolnych obrotach zaczęły falować 800-1000 obr/min z takim dodatkowym dźwiękiem jakby coś przerywało, jakby coś się załączało i wyłączało. Podczas jazdy nie ma żadnych dziwnych objawów. Nie zdarza się to regularnie, dopiero dwa razy miałem taki przypadek. Macie pomysł co to może być? Jutro jadę do mechanika na wymianę oleju, więc może przy okazji coś by sprawdził, ale wolałbym mieć jakieś strzały:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 15 Marca 2013 Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 podobne objawy miałem po dłuższej jeździe w mieście gdy DPF zaczynał się przytykać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 15 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 > podobne objawy miałem po dłuższej jeździe w mieście gdy DPF zaczynał się przytykać to by miało sens, bo cały tydzień jeżdzę tylko na krótkich odcinkach w mieście. W razie czego to co-wywalenie DPF, czy jest jakaś procedura przetykania/przepalania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 15 Marca 2013 Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 > to by miało sens, bo cały tydzień jeżdzę tylko na krótkich odcinkach w mieście. no to bardzo prawdopodobne, że to to > W razie czego to co-wywalenie DPF, czy jest jakaś procedura przetykania/przepalania? przegonienie po trasie - jazda ze stałą prędkością ok 100km/h powinna pomóc. ew. jeżeli bardzo zawalony to w serwisie mogą zrobić procedurę wypalania ale jest ona bodajże ograniczona do 3 razy. ewentualnie może o sobie dawać jeszce EGR ... mój miał podobne objawy i jak potem się okazało przycinał się egr też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 15 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 > przegonienie po trasie - jazda ze stałą prędkością ok 100km/h powinna pomóc. ew. jeżeli bardzo > zawalony to w serwisie mogą zrobić procedurę wypalania ale jest ona bodajże ograniczona do 3 > razy. > ewentualnie może o sobie dawać jeszce EGR ... mój miał podobne objawy i jak potem się okazało > przycinał się egr też Ok, dzięki - jutro akurat jadę w trasę to go przepalę a później sprawdzimy EGR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 22 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 No i niestety problem powrócił. Przez weekend przepaliłem ostro auto na trasie, ale w środę znów zaczęły falować obroty:/ Nie pojawia się to za każdym razem i nie znalazłem jeszcze reguły - nie jest zależne od temperatury ani wcześniejszego stylu jazdy. Macie może jeszcze jakieś inne pomysły? Może to nie DPF? Niestety stanu DPF nie udało się sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 22 Marca 2013 Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 > zaczęły falować obroty:/ Nie pojawia się to za każdym razem i nie znalazłem jeszcze reguły - > nie jest zależne od temperatury ani wcześniejszego stylu jazdy. skocz sobie do Cinka, masz blisko z krk, zlogujecie auto i bedzie jasne, bo narazie to gdybac mozna, moze obroty faluja przez regulator na pompie itp, a moze zwiazane jest to ze stanem filtra.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 22 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 > skocz sobie do Cinka, masz blisko z krk, zlogujecie auto i bedzie jasne, bo narazie to gdybac > mozna, moze obroty faluja przez regulator na pompie itp, a moze zwiazane jest to ze stanem > filtra.. No w sumie racja - na razie i tak nie mam czasu się ruszyć z Krakowa, więc obloguje sobie ciśnienie paliwa, EGR, przepływomierz przez elm327. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 22 Marca 2013 Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 > No w sumie racja - na razie i tak nie mam czasu się ruszyć z Krakowa, więc obloguje sobie ciśnienie > paliwa, EGR, przepływomierz przez elm327. no logi to podstawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 22 Marca 2013 Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 > No w sumie racja - na razie i tak nie mam czasu się ruszyć z Krakowa, więc obloguje sobie ciśnienie > paliwa, EGR, przepływomierz przez elm327. W Krakowie masz Piotrka KRK z Alfaholików. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 22 Marca 2013 Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 > W Krakowie masz Piotrka KRK z Alfaholików. A nie czasem chodzi o Tomek_KRK z Alfaholików? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 23 Marca 2013 Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 > A nie czaem chodzi o Tomek_KRK z Alfaholików? Ma kolega oczywiście rację . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 w stilo mam podobnie.... tylko jak na luzie jade to podskoczy do 1000- i opadnie do 850, jak utrzymuje stala predkosc to nie mam spadku mocy itp...sam nie wiem o co kaman...fes nic nie pokazuje, egr sprawny, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Oczywiście wybieram się do kogoś to sprawdzić, ale obecnie nie mam czasu, więc sam badam logi. Na razie przy kolejnym takim falowaniu zauważyłem, że ciśnienie paliwa waha się 280 - 310bar - czy to są dopuszczalne wartości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 No i chyba się wyjaśniło - udało mi się w końcu połączyć MES i zauważyłem, że wspomniane objawy pojawiają się podczas regeneracji DPF. Co niepokojące to, że średnia odległość między ostatnimi 5 regeneracjami to 186km. W ciągu tygodnia jeżdzę krótkie odcinki w mieście, ale nie sądziłem, że tak szybko będzie się zapychał. Jak tak dalej pójdzie to pewnie wkrótce trzeba będzie go wywalić. Dzięki wszystkim za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrachMK Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > No i chyba się wyjaśniło - udało mi się w końcu połączyć MES i zauważyłem, że wspomniane objawy > pojawiają się podczas regeneracji DPF. Co niepokojące to, że średnia odległość między > ostatnimi 5 regeneracjami to 186km. W ciągu tygodnia jeżdzę krótkie odcinki w mieście, ale nie > sądziłem, że tak szybko będzie się zapychał. Jak tak dalej pójdzie to pewnie wkrótce trzeba > będzie go wywalić. > Dzięki wszystkim za pomoc! Mam te same objawy, telepie silnikiem jak sie wypala DPF. Byłem z tym w serwisie parę razy ale jest to trudne do uchwycenia, bo jak wspomniałem dzieje sie to tylko przy wypalaniu. Co jeszce zauważyłem. Dzieje się tak wyłącznie jak są niskie temperatury na zewnątrz. Jest ciepło, nie ma problemu. Jak się jedzie w trasie też nie ma problemu. Ponieważ mało jeżdzę po mieście, problem dotyka mnie nieco rzadziej. Po podłączeniu FESa albo Examinera nic nie wykazuje. Brak błędów. Co do częstego wypalania, to jak się jeździ po mieście to norma. Średnio co 150 km. W trasie "popala" co 450- 500 km. Poza tym żadnych ubocznych objawów. Moc, spalanie, banan na twarzy, - w normie. Gdyby kolega doszedł do jakiś wniosków co to za pskudztwo, byłbym wdzięczny za podzielenie sie uwagami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Mam te same objawy, telepie silnikiem jak sie wypala DPF. Byłem z tym w serwisie parę razy ale jest > to trudne do > uchwycenia, bo jak wspomniałem dzieje sie to tylko przy wypalaniu. > Co jeszce zauważyłem. Dzieje się tak wyłącznie jak są niskie temperatury na zewnątrz. Jest ciepło, > nie ma > problemu. > Jak się jedzie w trasie też nie ma problemu. Ponieważ mało jeżdzę po mieście, problem dotyka mnie > nieco > rzadziej. Po podłączeniu FESa albo Examinera nic nie wykazuje. Brak błędów. > Co do częstego wypalania, to jak się jeździ po mieście to norma. Średnio co 150 km. W trasie > "popala" co 450- > 500 km. Poza tym żadnych ubocznych objawów. Moc, spalanie, banan na twarzy, - w normie. > Gdyby kolega doszedł do jakiś wniosków co to za pskudztwo, byłbym wdzięczny za podzielenie sie > uwagami . No to masz identyczną sytuację jak u mnie - ostatnio przy wyższej temperaturze przy wypalaniu nie mam takich objawów. Widzę tylko lekko falujące obroty, wyższe spalanie, trochę wolniejszą reakcję na gaz, ale nie ma żadnego szarpania. Ostatnio po mieście jeżdzę na rowerze, więc i wypalanie DPF rzadsze;) PS. dziś wymieniałem rozrząd przy 130kkm - mechanik powiedział, że był już mocno dojechany i dobrze, że nie czekałem do 150kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Co do częstego wypalania, to jak się jeździ po mieście to norma. Średnio co 150 km. W trasie > "popala" co 450- > 500 km. wypalanie co 450 - 500km to norma? wątpie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > wypalanie co 450 - 500km to norma? wątpie. niestety chyba tak ... jak opti mi sprawdzał też były bardzo częste wypalania mimo jazdy 90% w trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > niestety chyba tak ... jak opti mi sprawdzał też były bardzo częste wypalania mimo jazdy 90% w > trasie ja u siebie jakoś nie widzę tak czesto wzrostu paliwa, chyba że jest on bardzo mały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrachMK Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > wypalanie co 450 - 500km to norma? wątpie. Tak , to norma. DPF przy Euro4 wypalał rzadziej. Ale pewnie inny filtr, inne normy i inny soft. MJ 2.0 tak wypala. Nie patrz na zużycie w trakcie jazdy tylko podlącz FESa i sprawdź co ile średnio wypala. Wiele też zależy od stylu jazdy. Dajesz ostro z buta, to masz wypałki równie częściej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.