patwsx Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Witam, W corsie C z 2005 roku z oryginalnym przebiegiem ok 81 tys. km wypalil sie tlok w drugim cylindrze. W samochodzie jest gaz fabryczny. Samochodem przejechaliśmy sami ponad 5 tys.km od zakupu. Od początku przy uruchamianiu silnika trzeba bylo kręcić ok 4-5 sek aby zaskoczył niezależnie czy zimny czy ciepły silnik. Dziwne, że na oko do 5 minut po wyłączeniu silnika zapalał na dotyk, czyli według mnie jak powinien. W ostatnim czasie coś stukalo w silniku. Olej był mniej więcej na polowie zalecanego. Gdy zalałem na maksa stukanie ustało. Po jakimś tygodniu w trakcie jazdy silnik stracił moc i na trzech cylindrach dotoczyłem się do domu. Na wykręconej świecy w tym cylindrze był spory nagar. Samochód nie był katowany (przez nas), wcześniej jeździła nim kobitka. Przed naszym zakupem samochód stał przez około rok. Typowa dojazdówka z prędkością maks do 110km/h, głownie trasy. Przebieg prawdziwy i zakładam że nic w silniku nie bylo grzebane. Kupiłem od znajomego który na mine by mnie nie wsadził:-) Pytanie czemu coś takiego mogło się stać, i czy po wymianie tłoka nie będzie dalszych zgrywów. Będę wdzięczny za opinie, rady i sugestie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 A kto postawił taką diagnozę że to tłok wypalony? Głowica była ściągana? Jeśli nie to warto zmierzyć najpierw kompresję i zrobić próbę olejową. Można też wyczyścić szczotką świecę i spróbować czy to pomoże bo może to świece zdychają. Kiedy były zmieniane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rbgarb1 Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 tak na szybkiego obstawiam . 1 wtryskiwacz gazowy ,ew sterowanie nim , 2 świeca , 3 cewka zapłonowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patwsx Napisano 18 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > tak na szybkiego obstawiam . 1 wtryskiwacz gazowy ,ew sterowanie nim - czy były by jakieś objawy w trakcie użytkowania na to wskazujące, spalanie w trasie 6-7 litrów gazu, czy pod fabryczny gaz (sekwencja) można się podpiąć czy jest zablokowany kodami fabrycznymi przez Opla, bo i o takich praktykach słyszałem 2 świeca -wymieniona jakieś 3 tys. km wstecz 3 cewka zapłonowa - jak to zweryfikować bo silnik pracował w miarę płynnie Ewidentnie uszkodzony tłok -zniknęło ok 2 mm ścianki prawie na połowie obwodu Za wszystkie informacje dziękuję, bo muszę się zorientować w przyczynie a nie tylko zaleczyć objaw i za 3 m-ce rozbierać silnik po raz kolejny pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rbgarb1 Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 napisz jaka instalacja LPG sterownik , wtryski , niektóre były blokowane , inne nie . jeżeli auto ma w miare wiarygodny przebieg ,a nie jest np. po eLce ,[dużo było z tego rocznika]to jakaś przyczyna musiała być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patwsx Napisano 19 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 centrala fly sequent brc, o wtryskach nic nie mogłem znaleźć ale są one srebrne pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Ewidentnie uszkodzony tłok -zniknęło ok 2 mm ścianki prawie na połowie obwodu Zadnych stuków? A ciśnienie oleju? Bardziej to wygląda np. na luźny korbowód. Tłok dostaje luzów i wydarł ścianki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patwsx Napisano 19 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Zadnych stuków? A ciśnienie oleju? Bardziej to wygląda np. na luźny korbowód. Tłok dostaje luzów i > wydarł ścianki. w pierwszym poście napisalem, że zaczęło stukać z olejem na średnim poziomie. stukało sobie ze dwa m-ce. Gdy zalałem ma maksimum stukanie ustało a było to jakiś tydzień przed awarią. Samochód stał ponad rok nie odpalany po czym przejechałem nim ponad 5 tys.km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 Więc trzeba rozebrać dół i będzie diagnoza. Tak to można strzelać z sufitu, a już na pewno nie jest winna instalacja gazowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rbgarb1 Napisano 20 Marca 2013 Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 kolega pisze ze tłok wypalony , a nie wytarty . jest różnica. najlepiej żeby zapodał foty . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 20 Marca 2013 Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 > kolega pisze ze tłok wypalony , a nie wytarty . jest różnica. najlepiej żeby zapodał foty . Czytać nie umiesz Przecież napisał: >Ewidentnie uszkodzony tłok -zniknęło ok 2 mm ścianki prawie na połowie obwodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rbgarb1 Napisano 20 Marca 2013 Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 > Czytać nie umiesz Przecież napisał: > >Ewidentnie uszkodzony tłok -zniknęło ok 2 mm ścianki prawie na połowie obwodu czytac chyba potrafię Witam, W corsie C z 2005 roku z oryginalnym przebiegiem ok 81 tys. km wypalil sie tlok w drugim cylindrze. W samochodzie jest gaz fabryczny. wypalenie a wytarcie , to co innego , może sie nie znam..... niech da foto zobaczymy który obwód ma na myśli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaltd Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 Może tam siedzi jakaś wariacja sławetnej BRC LIGHT. Tam się działy podobne przypadki. Przy takich wtryskach też ktoś pisał że były problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rbgarb1 Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 > Może tam siedzi jakaś wariacja sławetnej BRC LIGHT. Tam się działy podobne przypadki. Przy takich > wtryskach też ktoś pisał że były problemy. kolega pisze ze ''fabryczny '' czyli pewnie od nowości auta 2005 rok , wtedy nie było BRC LIGHT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 Na poczatek pomiar ciśneinia sprężania (koledzy już wspomnieli), dzieki któremu już sporo dowiemy sie o silniku. Jeśli na jednym cylindrze będzie marne lub bardzo marne, zdejmujemy głowicę. Przy okazji zdjąć miskę, wymontować panewki korbowe i głowne, obejrzec i na podstawie oględzin decydować, co dalej robić. Jeśli pomiar ciśnienia sprężania wypadnie pomyślnie, tzn. wszystkie cylindry będa wykazywały to samo lub podobne ciśnienie sprężania, nalezy sprawdzić wszystkie świece zapłonowe (najlepiej wymienić na nowe), układ zapłonowy oraz wtryskiwacze benzyny (praca wtryskiwacza, napięcie dochodzace do każdego z wtryskiwaczy). Pamiętaj: aby silnik poprawnie pracował na LPG, musi przede wszystkim poprawnie pracować zasilany BENZYNĄ- od tego uzależnione jest prawidłowe funkcjonowanie instalacji LPG. Podwójne podkreślenie tej kwestii w jednym zdaniu powinno uzmysłowić Tobie znacznie tego faktu Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patwsx Napisano 22 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 foto tłoka jeszcze w silniku. Tłok jest przepalony jeszcze pod pierścieniem, który oczywiście stoi. z oględzin tłoka wynika że pierścienie są z twardszego materiału niż sam tłok, gdyż pierścien nie uległ zniszczeniu tylko wtopił się w tłok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 23 Marca 2013 Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 Tylko wyjęcie pozwoli na jakieś diagnozy, bo z tej foty niewiele wynika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.