Skocz do zawartości

wypalony tłok Corsa 1.2 Twinport


patwsx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W corsie C z 2005 roku z oryginalnym przebiegiem ok 81 tys. km wypalil sie tlok w drugim cylindrze. W samochodzie jest gaz fabryczny.

Samochodem przejechaliśmy sami ponad 5 tys.km od zakupu.

Od początku przy uruchamianiu silnika trzeba bylo kręcić ok 4-5 sek aby zaskoczył niezależnie czy zimny czy ciepły silnik. Dziwne, że na oko do 5 minut po wyłączeniu silnika zapalał na dotyk, czyli według mnie jak powinien. W ostatnim czasie coś stukalo w silniku. Olej był mniej więcej na polowie zalecanego. Gdy zalałem na maksa stukanie ustało. Po jakimś tygodniu w trakcie jazdy silnik stracił moc i na trzech cylindrach dotoczyłem się do domu. Na wykręconej świecy w tym cylindrze był spory nagar.

Samochód nie był katowany (przez nas), wcześniej jeździła nim kobitka. Przed naszym zakupem samochód stał przez około rok. Typowa dojazdówka z prędkością maks do 110km/h, głownie trasy. Przebieg prawdziwy i zakładam że nic w silniku nie bylo grzebane. Kupiłem od znajomego który na mine by mnie nie wsadził:-)

Pytanie czemu coś takiego mogło się stać, i czy po wymianie tłoka nie będzie dalszych zgrywów.

Będę wdzięczny za opinie, rady i sugestie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto postawił taką diagnozę że to tłok wypalony? Głowica była ściągana? Jeśli nie to warto zmierzyć najpierw kompresję i zrobić próbę olejową. Można też wyczyścić szczotką świecę i spróbować czy to pomoże bo może to świece zdychają. Kiedy były zmieniane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak na szybkiego obstawiam . 1 wtryskiwacz gazowy ,ew sterowanie nim

- czy były by jakieś objawy w trakcie użytkowania na to wskazujące, spalanie w trasie 6-7 litrów gazu, czy pod fabryczny gaz (sekwencja) można się podpiąć czy jest zablokowany kodami fabrycznymi przez Opla, bo i o takich praktykach słyszałem

2 świeca -wymieniona jakieś 3 tys. km wstecz

3 cewka zapłonowa - jak to zweryfikować bo silnik pracował w miarę płynnie

Ewidentnie uszkodzony tłok -zniknęło ok 2 mm ścianki prawie na połowie obwodu

Za wszystkie informacje dziękuję, bo muszę się zorientować w przyczynie a nie tylko zaleczyć objaw i za 3 m-ce rozbierać silnik po raz kolejny

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jaka instalacja LPG sterownik , wtryski , niektóre były blokowane , inne nie . jeżeli auto ma w miare wiarygodny przebieg ,a nie jest np. po eLce ,[dużo było z tego rocznika]to jakaś przyczyna musiała być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadnych stuków? A ciśnienie oleju? Bardziej to wygląda np. na luźny korbowód. Tłok dostaje luzów i

> wydarł ścianki.

w pierwszym poście napisalem, że zaczęło stukać z olejem na średnim poziomie. stukało sobie ze dwa m-ce. Gdy zalałem ma maksimum stukanie ustało a było to jakiś tydzień przed awarią.

Samochód stał ponad rok nie odpalany po czym przejechałem nim ponad 5 tys.km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytać nie umiesz Przecież napisał:

> >Ewidentnie uszkodzony tłok -zniknęło ok 2 mm ścianki prawie na połowie obwodu

czytac chyba potrafię

Witam,

W corsie C z 2005 roku z oryginalnym przebiegiem ok 81 tys. km wypalil sie tlok w drugim cylindrze. W samochodzie jest gaz fabryczny. wypalenie a wytarcie , to co innego , może sie nie znam..... grinser006.gif niech da foto zobaczymy który obwód ma na myśli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może tam siedzi jakaś wariacja sławetnej BRC LIGHT. Tam się działy podobne przypadki. Przy takich

> wtryskach też ktoś pisał że były problemy.

kolega pisze ze ''fabryczny '' czyli pewnie od nowości auta 2005 rok , wtedy nie było BRC LIGHT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek pomiar ciśneinia sprężania (koledzy już wspomnieli), dzieki któremu już sporo dowiemy sie o silniku. Jeśli na jednym cylindrze będzie marne lub bardzo marne, zdejmujemy głowicę. Przy okazji zdjąć miskę, wymontować panewki korbowe i głowne, obejrzec i na podstawie oględzin decydować, co dalej robić.

Jeśli pomiar ciśnienia sprężania wypadnie pomyślnie, tzn. wszystkie cylindry będa wykazywały to samo lub podobne ciśnienie sprężania, nalezy sprawdzić wszystkie świece zapłonowe (najlepiej wymienić na nowe), układ zapłonowy oraz wtryskiwacze benzyny (praca wtryskiwacza, napięcie dochodzace do każdego z wtryskiwaczy).

Pamiętaj: aby silnik poprawnie pracował na LPG, musi przede wszystkim poprawnie pracować zasilany BENZYNĄ- od tego uzależnione jest prawidłowe funkcjonowanie instalacji LPG. Podwójne podkreślenie tej kwestii w jednym zdaniu powinno uzmysłowić Tobie znacznie tego faktu cool.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

foto tłoka jeszcze w silniku.

Tłok jest przepalony jeszcze pod pierścieniem, który oczywiście stoi. z oględzin tłoka wynika że pierścienie są z twardszego materiału niż sam tłok, gdyż pierścien nie uległ zniszczeniu tylko wtopił się w tłok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.