Adaźko Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Świeci się check engine - po podłączeniu komputera diagnoza -> zawór EGR do wymiany (już był czyszczony). Pacjent: Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM. I tutaj moje pytanie: czy po wymianie zaworu trzeba bąd ponownie kasować komputerem czy kontrolka przestanie się swiecić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 W starszych 90 KM 2,0 HDi zawór egr jest czysto mechanicznym ustrojstwem. Jeżeli jego błędy są zgłaszane przez ECU, tzn, że elektrozawory nim sterujące mogą być uszkodzone. Zweryfikuj najpierw te zaworki. Są wpięte na układzie podciśnieniowym sterując sam EGR. Oba elektrozawory są identyczne i jedynie one mogą powodować błędy w autodiagnostyce. Zawór EGR nie ma z tym nic wspólnego, jest sterowany podciśnieniowo. Jeżeli jest szczelny, można go odłączyć od układu podciśnieniowego i komputerek nie ma prawa zgłaszać błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > W starszych 90 KM 2,0 HDi zawór egr jest czysto mechanicznym ustrojstwem. Jeżeli jego błędy są > zgłaszane przez ECU, tzn, że elektrozawory nim sterujące mogą być uszkodzone. > Zweryfikuj najpierw te zaworki. Są wpięte na układzie podciśnieniowym sterując sam EGR. Oba > elektrozawory są identyczne i jedynie one mogą powodować błędy w autodiagnostyce. Zawór EGR > nie ma z tym nic wspólnego, jest sterowany podciśnieniowo. Jeżeli jest szczelny, można go > odłączyć od układu podciśnieniowego i komputerek nie ma prawa zgłaszać błędów. Jak odłączyć EGR od układu podciśnieniowego? Jak wyglądają te elektrozawory? TAK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 W JTD CF2 też zawór EGR jest czysto mechanicznym ustrojstwem, a po jego zaślepieniu masz błąd po kilku sekundach pracy silnika Na szczęście ten błąd nie wywala checka i nie wpływa na pracę silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Jak odłączyć EGR od układu podciśnieniowego? > Jak wyglądają te elektrozawory? > TAK? Odłączasz gumową rurkę elastryczną i zaślepiasz ją, np. poprzez załamanie i zaciśnięcie opaską tzw. trytytką. Krócieć elektrozaworu z którego zdejmiesz tą rurkę też zaślep, aby brud nie dostawał się do środka. Nie wiem jak w PSA, ale w wielu markach po kilku przejechanych kilometrach komputer sterujący może zapisać błąd dotyczący zbyt małego przepływu gazów z obiegu EGR zmierzonego przez przepływomierz. Odłączenie podciśnienia ma sens jedynie wtedy, gdy masz pewność, że zawór jest mechanicznie zamknięty, gdyż przy odłączeniu sterowania uchylonego zaworu będziesz odczuwał zmniejszoną moc z powodu zbyt dużego udziału spalin w różnych zakresach pracy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > W JTD CF2 też zawór EGR jest czysto mechanicznym ustrojstwem, a po jego zaślepieniu masz błąd po > kilku sekundach pracy silnika > Na szczęście ten błąd nie wywala checka i nie wpływa na pracę silnika Przepływomierz wykrywa zbyt duży przepływ, który powinien być mniejszy przy uchylonym zaworze EGR, lub odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Świeci się check engine - po podłączeniu komputera diagnoza -Pacjent: Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM. > I tutaj moje pytanie: > czy po wymianie zaworu trzeba bąd ponownie kasować komputerem czy kontrolka przestanie się swiecić? W tym silniku, problemy tylko z EGR nie powinny powodować checka. Jest sterowany podciśnieniowo. Chyba, że nawalił jego elektrozawór i komp jakoś to stwierdza, błędnie podając jako problem sam zawór. Możesz spróbować go zaślepić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Mam już i elektrozawór i EGR... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Mam już i elektrozawór i EGR... To je wymień. IMHO nie powinno to wymagać podpinania pod komputer. Żadne wczytywanie EGR nie jest potrzebne, więc check powinien samoczynnie zgasnąć. Oczywiście w ECU zostanie zapamiętany błąd, ale z braku jego skasowania nic się nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Mam już i elektrozawór i EGR... Z ciekawości - ile zapłaciłeś za ten zawór? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Z ciekawości - ile zapłaciłeś za ten zawór? EGR 35 zeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > EGR 35 zeta ile ? Pudelko nie bylo puste ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > ile ? Pudelko nie bylo puste ? Używka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Używka... EGR to wredny podzespol . Moze sie uda, ale wcale sie nie zdziwie jak za miesiac wrocisz z tematem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.