ztj Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Chcę założyć instalację w Alfie 156 Twin Spark mamy. Mam następujące pytania: Silnik 1.8 144 KM. Rzadko używana będzie moc maksymalna (tylko przy moich przejażdżkach ). Miedź 6mm będzie wyrabiać, czy brać 8 mm? Jaki zestaw wtryski- reduktor w rozsądnej cenie polececie? Jakie sterowniki umożliwiają przyspieszenie zapłonu przy pracy na LPG? Z racji stylu jazdy mojej mamy (niskie obroty) byłoby to bardzo mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 Ja do swojej założyłem kiedyś staga 300 i czerwone valteki. Auto śmiga bez problemu Nie widze sensu cudować... Spalanie przy oszczednej jezdzie ok 10l lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 czerwone valteki. Auto śmiga bez problemu Nie widze > sensu cudować... i jezdzic na check engine,,, reduktor ac r01 - na miedzi 6mm pojedzie z pełna mocą. wtryskiwacze hana h2001 stag 300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 > czerwone valteki. Auto śmiga bez problemu Nie widze > i jezdzic na check engine,,, > reduktor ac r01 - na miedzi 6mm pojedzie z pełna mocą. > wtryskiwacze hana h2001 > stag 300 Poczytałem trochę na lpg-forum i wnioski z tej lektury pokrywają się z Twoimi propozycjami . W grę wchodzą jeszcze Stag 4+ (jaka różnica względem tego 300?) i polskie wtryski Barracuda (lubię wspierać polską produkcję, więc są chyba faworytami). Poczytałem też o przyspieszaniu zapłonu i podobno nie ma większego sensu tego robić w aucie z czujnikami spalania stukowego (tak jak Alfa TS), bo komputer i tak użyje map jak dla paliwa 98. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 > Poczytałem trochę na lpg-forum i wnioski z tej lektury pokrywają się z Twoimi propozycjami . > W grę wchodzą jeszcze Stag 4+ (jaka różnica względem tego 300?) i polskie wtryski Barracuda (lubię > wspierać polską produkcję, więc są chyba faworytami). Poczytałem też o przyspieszaniu zapłonu > i podobno nie ma większego sensu tego robić w aucie z czujnikami spalania stukowego (tak jak > Alfa TS), bo komputer i tak użyje map jak dla paliwa 98. hana 84zł/szt barakuda 79-81zł / szt oszczednosc zadna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 Optymalna instalacja do tego auta to moim zdaniem LPGTEch 214, wtryskiwacze Hana H2000, reduktor Zavoli Zeta S i będzie śmigać bez żadnych problemów o ile zamontowane zgodnie ze sztuką. Osobiście robiłem 147 na tej kompletacji i klient po 15k km super zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 > Poczytałem też o przyspieszaniu zapłonu i podobno nie ma większego sensu tego robić w aucie z czujnikami spalania stukowego (tak jak Alfa TS), bo komputer i tak użyje map jak dla paliwa 98. To zależy czy komputer przyspiesza i opóźnia, czy tylko opóźnia po uruchomieniu silnika ... Jak to drugie, to przy odpalaniu na benzynie przyspieszenia już nie będzie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > hana 84zł/szt > barakuda 79-81zł / szt > oszczednosc zadna Gdzie ja pisalem o oszczedzaniu? Chodzi mi o wspieranie polskiej mysli technicznej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > czerwone valteki. Auto śmiga bez problemu Nie widze > i jezdzic na check engine,,, I takich opinii nie lubie. Nie wiesz,to sie człowieku nie wypowiadaj. Jakas moda na hejtowanie Valteków ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > I takich opinii nie lubie. Nie wiesz,to sie człowieku nie wypowiadaj. > Jakas moda na hejtowanie Valteków ... nie moda a fakt , Valteki to dziadostwo nie żadne wtryski tylko listwa elektrozaworów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > To zależy czy komputer przyspiesza i opóźnia, czy tylko opóźnia po uruchomieniu silnika ... > Jak to drugie, to przy odpalaniu na benzynie przyspieszenia już nie będzie ... Można w takim wypadku dla pewności zalewać noPB 98. Będę musiał znaleźć jakiś schemat sterowania zapłonem w Twin Sparku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Można w takim wypadku dla pewności zalewać noPB 98. Będę musiał znaleźć jakiś schemat sterowania zapłonem w Twin Sparku. Jak miałem puntka, to zauważyłem, że przy tankowaniu noPb98 autko jakby lepiej reagowało na lpg, więc ja osobiście polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Jak miałem puntka, to zauważyłem, że przy tankowaniu noPb98 autko jakby lepiej reagowało na lpg, > więc ja osobiście polecam. tzn? jak lepiej reagowało na LPG? Przeca komp nie wie na czym jedzie... MOze korygować wg sondy lambda I jak lepiej na tym jezdzi? Przeca nie zapamietuje ustawień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > tzn? jak lepiej reagowało na LPG? > Przeca komp nie wie na czym jedzie... MOze korygować wg sondy lambda I jak lepiej na tym jezdzi? > Przeca nie zapamietuje ustawień Tu chodzi o korektę czasu zapłonu dzięki czujnikom spalania stukowego, a nie o korektę składu mieszanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Tu chodzi o korektę czasu zapłonu dzięki czujnikom spalania stukowego, a nie o korektę składu > mieszanki. Czy punto ma czujnik spalania stukowego? w jaki sposob samochod bez czujnika stukowego pali lepiej na LPG po przełaczeniu z 98 oktanów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 > Czy punto ma czujnik spalania stukowego? > w jaki sposob samochod bez czujnika stukowego pali lepiej na LPG po przełaczeniu z 98 oktanów? Punto2 ma czujnik spalania stukowego, a i tak założenie wariatora znacznie poprawia charakterystykę mocy i i momentu - widziałem wyniki z hamowni. Jak kogoś stać to do punto polecam wariator, zwłaszcza że stag sprzedaje go w przyzwoitej cenie. Różnica w liczbie oktanowej pomiędzy noPb98 i lpg jest mniejsza niż przy noPb95. Miałem takie subiektywne odczucie, że łagodniej przełączał na lpg i spowrotem - tak było jak miałem jeszcze inst. 2 gen., po zmianie na 4 gen. różnic w zasadzie nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 > Poczytałem trochę na lpg-forum i wnioski z tej lektury pokrywają się z Twoimi propozycjami . > W grę wchodzą jeszcze Stag 4+ (jaka różnica względem tego 300?) i polskie wtryski Barracuda (lubię > wspierać polską produkcję, więc są chyba faworytami). Poczytałem też o przyspieszaniu zapłonu > i podobno nie ma większego sensu tego robić w aucie z czujnikami spalania stukowego (tak jak > Alfa TS), bo komputer i tak użyje map jak dla paliwa 98. Nie ma sensu bo na dobrze dobranej i fachowo zamontowanej instalacji auto ma jeździć identycznie jak na benzynie więc po co wariatory i inne wynalazki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 > ... auto ma jeździć identycznie jak na benzynie ... A tutaj pozwolę sobie niezgodzić się ... Słowo identycznie jest użyte na wyrost ... Po pierwsze, objętość lpg w fazie lotnej jest większa niż benzyny po rozpyleniu przez wtryskiwacz, a co za tym idzie ilość powietrza, a więc i tlenu w będzie mniejsza przy lpg. Po drugie to tak jakby napisać, że na benzynie 95 auto jeździ tak samo jak na benzynie 98. A skoro tak, to równie dobrze można by jeździć na benzynie 78 lub mniej. Wysoka liczba oktanowa lpg oraz przyspieszenie zapłonu przez wariator w zakresie powiedzmy 2000-4000 obr./min potrafi wiele zdziałać ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > A tutaj pozwolę sobie niezgodzić się ... > Słowo identycznie jest użyte na wyrost ... > Po pierwsze, objętość lpg w fazie lotnej jest większa niż benzyny po rozpyleniu przez wtryskiwacz, > a co za tym idzie ilość powietrza, a więc i tlenu w będzie mniejsza przy lpg. > Po drugie to tak jakby napisać, że na benzynie 95 auto jeździ tak samo jak na benzynie 98. A skoro > tak, to równie dobrze można by jeździć na benzynie 78 lub mniej. Wysoka liczba oktanowa lpg > oraz przyspieszenie zapłonu przez wariator w zakresie powiedzmy 2000-4000 obr./min potrafi > wiele zdziałać ... W porządku może nie dość precyzyjnie się wyraziłem. Ma jeździć tak ze zmysły kierownika nie mają zauważać różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.