Skocz do zawartości

Alfa 156 1.8 TS - zakładamy gaz. Proszę o rady.


ztj

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę założyć instalację w Alfie 156 Twin Spark mamy. Mam następujące pytania:

Silnik 1.8 144 KM. Rzadko używana będzie moc maksymalna (tylko przy moich przejażdżkach zlosnik.gif). Miedź 6mm będzie wyrabiać, czy brać 8 mm?

Jaki zestaw wtryski- reduktor w rozsądnej cenie polececie?

Jakie sterowniki umożliwiają przyspieszenie zapłonu przy pracy na LPG? Z racji stylu jazdy mojej mamy (niskie obroty) byłoby to bardzo mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czerwone valteki. Auto śmiga bez problemu Nie widze

> i jezdzic na check engine,,,

> reduktor ac r01 - na miedzi 6mm pojedzie z pełna mocą.

> wtryskiwacze hana h2001

> stag 300

Poczytałem trochę na lpg-forum i wnioski z tej lektury pokrywają się z Twoimi propozycjami ok.gif.

W grę wchodzą jeszcze Stag 4+ (jaka różnica względem tego 300?) i polskie wtryski Barracuda (lubię wspierać polską produkcję, więc są chyba faworytami). Poczytałem też o przyspieszaniu zapłonu i podobno nie ma większego sensu tego robić w aucie z czujnikami spalania stukowego (tak jak Alfa TS), bo komputer i tak użyje map jak dla paliwa 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poczytałem trochę na lpg-forum i wnioski z tej lektury pokrywają się z Twoimi propozycjami .

> W grę wchodzą jeszcze Stag 4+ (jaka różnica względem tego 300?) i polskie wtryski Barracuda (lubię

> wspierać polską produkcję, więc są chyba faworytami). Poczytałem też o przyspieszaniu zapłonu

> i podobno nie ma większego sensu tego robić w aucie z czujnikami spalania stukowego (tak jak

> Alfa TS), bo komputer i tak użyje map jak dla paliwa 98.

hana 84zł/szt

barakuda 79-81zł / szt

oszczednosc zadna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalna instalacja do tego auta to moim zdaniem LPGTEch 214, wtryskiwacze Hana H2000, reduktor Zavoli Zeta S i będzie śmigać bez żadnych problemów o ile zamontowane zgodnie ze sztuką. Osobiście robiłem 147 na tej kompletacji i klient po 15k km super zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poczytałem też o przyspieszaniu zapłonu i podobno nie ma większego sensu tego robić w aucie z czujnikami spalania stukowego (tak jak Alfa TS), bo komputer i tak użyje map jak dla paliwa 98.

To zależy czy komputer przyspiesza i opóźnia, czy tylko opóźnia po uruchomieniu silnika ...

Jak to drugie, to przy odpalaniu na benzynie przyspieszenia już nie będzie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zależy czy komputer przyspiesza i opóźnia, czy tylko opóźnia po uruchomieniu silnika ...

> Jak to drugie, to przy odpalaniu na benzynie przyspieszenia już nie będzie ...

Można w takim wypadku dla pewności zalewać noPB 98. Będę musiał znaleźć jakiś schemat sterowania zapłonem w Twin Sparku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można w takim wypadku dla pewności zalewać noPB 98. Będę musiał znaleźć jakiś schemat sterowania zapłonem w Twin Sparku.

Jak miałem puntka, to zauważyłem, że przy tankowaniu noPb98 autko jakby lepiej reagowało na lpg, więc ja osobiście polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak miałem puntka, to zauważyłem, że przy tankowaniu noPb98 autko jakby lepiej reagowało na lpg,

> więc ja osobiście polecam.

tzn? jak lepiej reagowało na LPG?

Przeca komp nie wie na czym jedzie... MOze korygować wg sondy lambda I jak lepiej na tym jezdzi? Przeca nie zapamietuje ustawień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tzn? jak lepiej reagowało na LPG?

> Przeca komp nie wie na czym jedzie... MOze korygować wg sondy lambda I jak lepiej na tym jezdzi?

> Przeca nie zapamietuje ustawień

Tu chodzi o korektę czasu zapłonu dzięki czujnikom spalania stukowego, a nie o korektę składu mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy punto ma czujnik spalania stukowego?

> w jaki sposob samochod bez czujnika stukowego pali lepiej na LPG po przełaczeniu z 98 oktanów?

Punto2 ma czujnik spalania stukowego, a i tak założenie wariatora znacznie poprawia charakterystykę mocy i i momentu - widziałem wyniki z hamowni. Jak kogoś stać to do punto polecam wariator, zwłaszcza że stag sprzedaje go w przyzwoitej cenie.

Różnica w liczbie oktanowej pomiędzy noPb98 i lpg jest mniejsza niż przy noPb95.

Miałem takie subiektywne odczucie, że łagodniej przełączał na lpg i spowrotem - tak było jak miałem jeszcze inst. 2 gen., po zmianie na 4 gen. różnic w zasadzie nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poczytałem trochę na lpg-forum i wnioski z tej lektury pokrywają się z Twoimi propozycjami .

> W grę wchodzą jeszcze Stag 4+ (jaka różnica względem tego 300?) i polskie wtryski Barracuda (lubię

> wspierać polską produkcję, więc są chyba faworytami). Poczytałem też o przyspieszaniu zapłonu

> i podobno nie ma większego sensu tego robić w aucie z czujnikami spalania stukowego (tak jak

> Alfa TS), bo komputer i tak użyje map jak dla paliwa 98.

Nie ma sensu bo na dobrze dobranej i fachowo zamontowanej instalacji auto ma jeździć identycznie jak na benzynie więc po co wariatory i inne wynalazki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... auto ma jeździć identycznie jak na benzynie ...

A tutaj pozwolę sobie niezgodzić się ...

Słowo identycznie jest użyte na wyrost ...

Po pierwsze, objętość lpg w fazie lotnej jest większa niż benzyny po rozpyleniu przez wtryskiwacz, a co za tym idzie ilość powietrza, a więc i tlenu w będzie mniejsza przy lpg.

Po drugie to tak jakby napisać, że na benzynie 95 auto jeździ tak samo jak na benzynie 98. A skoro tak, to równie dobrze można by jeździć na benzynie 78 lub mniej. Wysoka liczba oktanowa lpg oraz przyspieszenie zapłonu przez wariator w zakresie powiedzmy 2000-4000 obr./min potrafi wiele zdziałać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tutaj pozwolę sobie niezgodzić się ...

> Słowo identycznie jest użyte na wyrost ...

> Po pierwsze, objętość lpg w fazie lotnej jest większa niż benzyny po rozpyleniu przez wtryskiwacz,

> a co za tym idzie ilość powietrza, a więc i tlenu w będzie mniejsza przy lpg.

> Po drugie to tak jakby napisać, że na benzynie 95 auto jeździ tak samo jak na benzynie 98. A skoro

> tak, to równie dobrze można by jeździć na benzynie 78 lub mniej. Wysoka liczba oktanowa lpg

> oraz przyspieszenie zapłonu przez wariator w zakresie powiedzmy 2000-4000 obr./min potrafi

> wiele zdziałać ...

W porządku może nie dość precyzyjnie się wyraziłem. Ma jeździć tak ze zmysły kierownika nie mają zauważać różnicy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.