fanlan Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Witajcie, Jakiś czas już cromka jezdza, ale każdy dzień to nauka. Jako że mam DPF-a mega EKO system:) to i wiem, ze od 80% moze juz aie uaktywnic wypalanie. Patrze w sobote mam 100,2% clogging Mysle, i tak do babci czas pojechac, swietnie, wypali sie dziad. A ze do babci to ani autostrada, ani krajowka to taka popierdolka nie jazda 30km dystans. Probowalem podciagnac obrotami ale....spalanie srednie ciagle 3-6l/100 Ale wysiadam z auta (silnik chodzi) i czuje taki plastik jakby wokol, taki smrodek, cykl nie rozpoczal sie bo szyba elektryczna robila cyk,cyk i nie bylo "tych" wibracji. Coz, wylaczylem, wracam, tez ni chuchu, a zapchanie pod 105% pewnie podeszlo. Wrocilem do wro i dopiero powrot na okolo AOW wypalilo filterek. Pytanie, czy ów smrodek wiaze sie z wypalaniem, czy z przygotowaniem filtra do dawki paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Filtr się rozgrzewa w trakcie wypalania, nie ma żadnego przygotowania filtra. Zauważyłem u siebie, że wypalania często zaczyna się poniżej 2000 obrotów i często w trakcie hamowania silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 8 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 > Filtr się rozgrzewa w trakcie wypalania, nie ma żadnego przygotowania filtra. Zauważyłem u siebie, > że wypalania często zaczyna się poniżej 2000 obrotów i często w trakcie hamowania silnikiem. I Tyle ze nie zauwazylem wzrostu sredniego spalania czy tych wibracji na postoju jak to wystepuje. Jak podlacze FESa to zobacze czy od ostatniego wyp bylo 1100 km czy 50 Poziom oleju bez zmian. Napisze po diagnozie dla wiadomosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 > Tyle ze nie zauwazylem wzrostu sredniego spalania czy tych wibracji na postoju jak to wystepuje. > Jak podlacze FESa to zobacze czy od ostatniego wyp bylo 1100 km czy 50 > Poziom oleju bez zmian. > Napisze po diagnozie dla wiadomosci Nie wiem czy MES pokazuje odległość od przerwanego wypalania filtra. Fiat z upływem czasu kombinował z algorytmem wypalania filtra i innymi parametrami w sterowniku i w różnych rocznikach aut działa to różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 8 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 Otoz sprawdziłem. Od ostatniego wypalania mam 26km, i to sie zgadza. Zawsze po wypalaniu mialem zgodne info w km z tym jak resetowalem licznik B i tym co FES pokazywal. Zastanawia mnie jednak ów smrodek plastiku mimo, ze wypalania nie bylo (srednie spalanie 4-6 l, brak zalaczenia podgrzewania szyby, normalna praca silnika) Czyli sadze, ze wypalanie zaczelo sie przy 105% Oleju nie przybyło. Kazdy dzien to nauka. Mam pytanie o korekty. Sprawdzalem na cieplym silniku i 2000obr, korekty takie: 1.0.52 2.0,79 3.-0,65 4.-0,52 Te wskazania oczywiscie sie zmieniaja w miae utzymania stabilnie obrotow, ale nieznacznie. Dodam, ze sr z koma i sr z dystr to +0,3 l Cos to oznacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 > Mam pytanie o korekty. > Sprawdzalem na cieplym silniku i 2000obr, korekty takie: > 1.0.52 > 2.0,79 > 3.-0,65 > 4.-0,52 A jak to wygląda przy obrotach jałowych ? > Dodam, ze sr z koma i sr z dystr to +0,3 l > Cos to oznacza? Że masz całkiem nieduże odchyłki między kompem a spalaniem rzeczywistym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 8 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 > A jak to wygląda przy obrotach jałowych ? > Że masz całkiem nieduże odchyłki między kompem a spalaniem rzeczywistym Ja jalowym wyglada to tak 1. 0,44 2. 0,54 3. -0,33 4. -0,65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 No to z całości wynika , że wtryski masz w naprawdę niezłej kondycji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bobby Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Ale wysiadam z auta (silnik chodzi) i czuje taki plastik jakby wokol, taki smrodek, cykl nie Mam to samo, śmierdzi podczas/po wypalaniu, w garażu to mocno czuć. Przecież filtr rozgrzewa się do ~600C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Mam to samo, śmierdzi podczas/po wypalaniu, w garażu to mocno czuć. Przecież filtr rozgrzewa się do > ~600C. Kolego Bobby masz wersję 2.4 jak i ja. Co ile kilometrów wypala ci się filtr? U mnie to co 250, co 150 km. Trochę mało, ale ostatnio jazda mieszana i trochę się stoi w mieście. Nie wiem czy to przypadłość filtra dpf, czy innych elementów jak np. kolektor ssący, który już pewno jest zawalony sadzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Kolego Bobby masz wersję 2.4 jak i ja. Co ile kilometrów wypala ci się filtr? U mnie to co 250, co > 150 km. Trochę mało, ale ostatnio jazda mieszana i trochę się stoi w mieście. Nie wiem czy to > przypadłość filtra dpf, czy innych elementów jak np. kolektor ssący, który już pewno jest > zawalony sadzą. a wypala sie do "konca"? Moze zbyt wczesnie jest przerywany proces wypalania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bobby Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > a wypala sie do "konca"? Moze zbyt wczesnie jest przerywany proces wypalania? Możliwe, ja jeżdżę w większości po mieście i może tak być, że podjeżdząm pod dom, i wyłączam samochód w trakcie wypalania. Zresztą jak stoję w korku to jaka jest efektywność wypalania, powyżej 2000 obrotów ma tylko chwilowo, większośc to hamowanie, toczenie się do świateł i postój. Odpowiadając na pytanie bojaco, to w mieście też mam takie przebiegi pomiędzy wypaleniami. Poniżej logi nieregularnie zbierane w ciągu ostatnich 3-4 miesięcy (na pewno nie ma ciąglości pomiędzy odczytami). Takie różnice w średniej odległości ostatnich 5 wypaleń wynikają z tego, że czasami wyjeżdzam poza miasto na kilkaset kilometrów:-) Aha, jeszcze pragnę zdementować teorię, że włącza się ogrzewanie tylnej szyby przy wypalaniu DPF (przynajmniej u mnie w modelu po FL). W związku z tym, że zupełnie nie czuję kiedy wypala się filtr (gra muzyka, silnik terkocze jak zwykle, obroty stoją w miejscu) to zadałem sobie trud podłączenia kontrolki pod przekaźnik od sterowania ogrzewaniem tylnej szyby. Przez trzy miesiące i jakieś 4kkm nie zapalila się ani razu (no chyba, że ja włączyłem rozmrażanie). Stan filtra cząstek: Zatkanie normalne Zatkanie filtra cząstek stałych: 57,94 % Przebieg przy ostatniej regeneracji: 310,4 km Średnia odległość ostatnich 5 regeneracji: 230 km Średni czas trwania ostatnich 5 regeneracji: 712 s Średnia temp. podczas ostatnich 5 regeneracji: 609,56 °C Zatkanie filtra cząstek stałych: 29,33 % Przebieg przy ostatniej regeneracji: 13,7 km Średnia odległość ostatnich 5 regeneracji: 309 km Średni czas trwania ostatnich 5 regeneracji: 605 s Stan filtra cząstek: Zatkanie normalne Zatkanie filtra cząstek stałych: 51,70 % Postęp regeneracji: 0,000 % Przebieg przy ostatniej regeneracji: 272,1 km Średnia odległość ostatnich 5 regeneracji: 342 km Średni czas trwania ostatnich 5 regeneracji: 759 s Średnia temp. podczas ostatnich 5 regeneracji: 629,16 °C Stan filtra cząstek: Zatkanie normalne Zatkanie filtra cząstek stałych: 84,31 % Przebieg przy ostatniej regeneracji: 0,0 km Średnia odległość ostatnich 5 regeneracji: 104 km Średni czas trwania ostatnich 5 regeneracji: 487 s Średnia temp. podczas ostatnich 5 regeneracji: 597,36 °C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 18 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > Kolego Bobby masz wersję 2.4 jak i ja. Co ile kilometrów wypala ci się filtr? U mnie to co 250, co > 150 km. Trochę mało, ale ostatnio jazda mieszana i trochę się stoi w mieście. Nie wiem czy to > przypadłość filtra dpf, czy innych elementów jak np. kolektor ssący, który już pewno jest > zawalony sadzą. Szok, u mnie w miescie co 600, w mieszanej gdzie 20-25% jakas obwodnica to co ok 800, autostrada 70% reszta miasto to 1300km Moze DPF juz powoli staje sie zbedny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 Może powodem w przypadku 2.4 jtdm jest większa pojemność silnika a co za tym idzie, większa ilość emitowanych spalin? Filtr dpf jest chyba taki sam we wszystkich wersjach silnika. Czy u innych użytkowników silnika 2.4 jest podobnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > Może powodem w przypadku 2.4 jtdm jest większa pojemność silnika a co za tym idzie, większa ilość > emitowanych spalin? Filtr dpf jest chyba taki sam we wszystkich wersjach silnika. Czy u innych > użytkowników silnika 2.4 jest podobnie? Powodem jest kopcący na czarno silnik. Jaki olej jest wlany do silnika? Jakie są korekty wtryskiwaczy? Co z zaworem EGR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > Powodem jest kopcący na czarno silnik. Jaki olej jest wlany do silnika? Jakie są korekty > wtryskiwaczy? Co z zaworem EGR? EGR ma rok, jeszcze na gwarancji, zmieniłem bo stary padł. Olej Motul 8100 x-clean 5W40 wymieniłem końcem stycznia bodajże. Nie mam bieżących danych korekt wtryskow. Na dnia kupię kabel i program to sprawdze. Nie zauwazylem by silnik mi kopcil. Ani po odpaleniu, ani w czasie jazdy czy przygazowki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 18 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > Powodem jest kopcący na czarno silnik. Jaki olej jest wlany do silnika? Jakie są korekty > wtryskiwaczy? Co z zaworem EGR? A znasz moze wartosci w % EGR jak ma sie ksztaltowac ze zmiana obrotow na postoju? Czy jakos FES-em mozna zdiagnozowac jego "stan"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > A znasz moze wartosci w % EGR jak ma sie ksztaltowac ze zmiana obrotow na postoju? > Czy jakos FES-em mozna zdiagnozowac jego "stan"? Na postoju i rozgrzanym silniku EGR w okolicach 45%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > EGR ma rok, jeszcze na gwarancji, zmieniłem bo stary padł. Dla pewności odepnij zasilanie i stuknij go kilka razy młotkirm przez drewno. >Olej Motul 8100 x-clean 5W40 wymieniłem > końcem stycznia bodajże. Olej jest odpowiedni - mid SAPS. >Nie mam bieżących danych korekt wtryskow. Na dnia kupię kabel >i program to sprawdze. Nie zauwazylem by silnik mi kopcil. Ani po > odpaleniu, ani w czasie jazdy czy przygazowki. Jak się DPF tak szybko zapycha to silnik musi kopcić, jednak ze względu na DPF nie widać tego za samochodem. Dlatego pisałem o kopceniu silnika a nie auta. Może być też nieszczelność w dolocie. EDYTA Zapomniałem zapytać o klapki wirowe i stan kolektora dolotowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 Nieszczelności raczej nie ma. Kolektor, no tu jest mały problem. Listwa na razie się trzyma i porusza zależnie dodania gazu, ale na 4 i 5 ośce klap jest zabrudzone olejem, puszcza w tym miejscu. Wiem, że wypadałoby to naprawić. Czyli kolektor do wymiany. Jakoś w regenerowane nie wierzę, do usunięcia klap też nie jestem przekonany. Pozostaje wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.