kurian Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 jak ze śrubami mocującymi wahacz do nadwozia. Wymieniać na nowe czy nie ma potrzeby? Z jaką siłą dociągać? Ewentualne uwagi dotyczące procesu wymiany podawać, chcę to zrobić sam bo wydaje się to prosta operacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > jak ze śrubami mocującymi wahacz do nadwozia. Wymieniać na nowe czy nie ma potrzeby? Z jaką siłą > dociągać? > Ewentualne uwagi dotyczące procesu wymiany podawać, chcę to zrobić sam bo wydaje się to prosta > operacją. Witam, W moim Stilonie samodzielnie wymieniałem wahacze, nie było żadnych problemów. Śrub nie wymieniaj, nie ma takiej potrzeby, dociągnij dosyć mocno. Osobiście jak nie wiem z jaką siłą jest dociągnięta śruba to najpierw delikatnie popuszczam ją, i dokręcam tak aby wyczuć siłę. Wymianę zrobiłem z manualem w ręku - pomógł przy pierwszym wahaczu, drugi już poszedł "jak z nut" dwa razy szybciej. Jedna ważna uwaga - śruby "poziome" dokręć jak auto spuścisz z podnośnika - chodzi o to aby tuleje gumowe nie pracowały później z naprężeniem. Zbieżność po wymianie była rozjechana. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberciu Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Podejść z wyczuciem do wyciągania sworznia że zwrotnicy, reszta w manualach. Śrub nie wymienialem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 tak jak koledzy> tylko wymienilem sruby na sworzniu ze wzgledu na ich zywotnosc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurian Napisano 15 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Jedna ważna uwaga - śruby "poziome" dokręć jak auto spuścisz z podnośnika - chodzi o to aby tuleje > gumowe nie pracowały później z naprężeniem. wg. mnie nie da się wprowadzić żadnych wstępnych naprężeń w tulei o której piszesz, bo w żaden sposób nie da się sprężyć tulei śrubą mocującą ze względu na konstrukcję tego węzła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > wg. mnie nie da się wprowadzić żadnych wstępnych naprężeń w tulei o której piszesz, bo w żaden > sposób nie da się sprężyć tulei śrubą mocującą ze względu na konstrukcję tego węzła. Masz świeże doświadczenie, wiec przyjmujemy, że tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > wg. mnie nie da się wprowadzić żadnych wstępnych naprężeń w tulei o której piszesz, bo w żaden > sposób nie da się sprężyć tulei śrubą mocującą ze względu na konstrukcję tego węzła. Kol Mikomir ma rację. Każdą tuleję stalowo-gumową dokręcamy pod obciążeniem. Dodał bym jeszcze tylko: pod pełnym obciążeniem. I tu nie chodzi o sprężenie tulei śrubą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Kol Mikomir ma rację. Każdą tuleję stalowo-gumową dokręcamy pod obciążeniem. Dodał bym jeszcze > tylko: pod pełnym obciążeniem. I tu nie chodzi o sprężenie tulei śrubą Nie ma to jak teoretyzowac, miales wogole poli w rece? konstrukcja taka jak jest do stilo moze byc spokojnie dokrecona odrazu na maksa bo ta tuleja jest wkladana na specjalnym smarze i po opuszczeniu na kolo obroci sie tyle ile trzeba. A zanim z biegiem czasu smar zniknie to tuleja pracuje w prawidlowym polozeniu. To co mowisz ma znaczenie przy oryginalnych tulejach gumowych ale nie przy poli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurian Napisano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Kol Mikomir ma rację. Każdą tuleję stalowo-gumową dokręcamy pod obciążeniem. Dodał bym jeszcze > tylko: pod pełnym obciążeniem. I tu nie chodzi o sprężenie tulei śrubą to w takim razie o co? mój tok rozumowania jest taki że jedyna rzecz jaka może zagrozić tulei m/g to takie dociągnięcie śruby mocującej (przy podniesionym aucie) że zablokujemy tuleje metalową w pozycji wychylonej co w przypadku opuszczenia auta spowoduje uszkodzenie gumy. Jeśli się mylę to proszę o wytłumaczenie problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurian Napisano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Nie ma to jak teoretyzowac, miales wogole poli w rece? konstrukcja taka jak jest do stilo moze > byc spokojnie dokrecona odrazu na maksa bo ta tuleja jest wkladana na specjalnym smarze i po > opuszczeniu na kolo obroci sie tyle ile trzeba. A zanim z biegiem czasu smar zniknie to > tuleja pracuje w prawidlowym polozeniu. > To co mowisz ma znaczenie przy oryginalnych tulejach gumowych ale nie przy poli. nie założyłem poli, kupiłem wahacze ricambi do bravo i jak się rozpadną to dopiero włożę poli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Nie ma to jak teoretyzowac, miales wogole poli w rece? konstrukcja taka jak jest do stilo moze > byc spokojnie dokrecona odrazu na maksa bo ta tuleja jest wkladana na specjalnym smarze i po > opuszczeniu na kolo obroci sie tyle ile trzeba. A zanim z biegiem czasu smar zniknie to > tuleja pracuje w prawidlowym polozeniu. > To co mowisz ma znaczenie przy oryginalnych tulejach gumowych ale nie przy poli. Jeśli pozwolisz poteoretyzuję jeszcze chwilę. Każda tuleja stalowo-gumowa tzw silentblok w której tulejka stalowa jest zwulkanizowana na stałe z gumą, aby uniknąć naprężeń musi być mocowana pod obciążeniem, czyli ustawiona optymalnie tak jak pracuje najczęściej, czyli ma możliwość podobnego wychylenia przy dobiciu jak i wybiciu do góry. Natomiast dokręcając gdy auto jest podniesione podczas opuszczania gumę już skręca, po obciążeniu skręca bardziej, a przy dobiciu jeszcze poprawia. I tuleje zamiast pochodzić 100 tyś, chodzą 10. A zdaje się, że kol. Mikomir pisał o takiej tulejce, chyba że się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Zgadzam się, jeśli tuleje gumowe przykręci się gdy auto jest na podnośniku i sprężyna jest rozciągnięta, tuleja skręcana jest przy maksymalnym wychyleniu. Po opuszczeniu kół tuleja nie pracuje w optymalnej pozycji to na domiar złego przy skurczeniu sprężyny podczas amortyzacji jeszcze bardziej się napręża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Zgadzam się, jeśli tuleje gumowe przykręci się gdy auto jest na podnośniku i sprężyna jest > rozciągnięta, tuleja skręcana jest przy maksymalnym wychyleniu. Po opuszczeniu kół tuleja nie > pracuje w optymalnej pozycji to na domiar złego przy skurczeniu sprężyny podczas amortyzacji > jeszcze bardziej się napręża. Jak dobrze spotkać bratnią duszę. Pozdrówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 No i Ty dalej swoje, a ja sie pytam czy miales w rekach poli do stilo bo sądzę ze nawet na oczy nie widziales. I slowo klucz "zawulkanizowane na stale" - jakbys mial w rekach poli to bys wiedzial ze tam nic nie jest. na stale, ba nawet sam element elastyczny jest dzielony. A wszystko w calosc skladasz palcami, no ale co ja tam wiem, przeciez ja tego nie robilem wcale, ani wcale na poli nie jezdze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > No i Ty dalej swoje, a ja sie pytam czy miales w rekach poli do stilo bo sądzę ze nawet na oczy > nie widziales. > I slowo klucz "zawulkanizowane na stale" - jakbys mial w rekach poli to bys wiedzial ze tam nic > nie jest. na stale, ba nawet sam element elastyczny jest dzielony. > A wszystko w calosc skladasz palcami, no ale co ja tam wiem, przeciez ja tego nie robilem wcale, > ani wcale na poli nie jezdze. Aleś się rozsierdził Hipo. Kurian pisał, że nie założył poli, tylko od brawo i ja zasugerowałem się tym, a brawa nie znam i liczyłem, że jeśli nie poli to klasyczny silentblok. Nic się pewnie nie stało, a metoda ta może się przydać przy wymianie tulei tylnej belki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Aleś się rozsierdził Hipo. Kurian pisał, że nie założył poli, tylko od brawo i ja zasugerowałem > się tym, a brawa nie znam i liczyłem, że jeśli nie poli to klasyczny silentblok. Nic się > pewnie nie stało, a metoda ta może się przydać przy wymianie tulei tylnej belki. Pozdrawiam. Sorka, rzeczywiscie uciekl mi post, jednak kolega wspominal niedawno ze bedzie kladl i tym sie sugerowalem. Rzecz jasna napisalem ze przy seryjnej tulei macie racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.